Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Η νεανική & παιδική Χορωδία της ενορίας μας στα ΕΟΡΤΙΑ 2010 της Αγίας Βαρβάρας Αργυρουπόλεως

 Αντιπροσωπεία 50 μελών από την παιδική και νεανική χορωδία της ενορίας μας, θα συμμετάσχει το Σάββατο 4 Δεκεμβρίου και ώρα 7:00μ.μ. στην νεανική εκδήλωση που πραγματοποιεί η ενορία Αγίας Βαρβάρας Αργυρουπόλεως στα πλαίσια των εκδηλώσεων της προστάτιδος της ενορίας Αγίας Βαρβάρας, με την επωνυμία "ΕΟΡΤΙΑ 2010" και θα λάβει χώρα στο Πνευματικό Κέντρο που βρίσκεται στον υπόγειο χώρο του Ιερού Ναού.
Αξίξει να σημειωθεί πως στη συγκεκριμένη εκδήλωση η νεανική και παιδική χορωδία της ενορίας μας θα παρουσιάσει νεανικό μουσικό πρόγραμμα και συγκεκριμένα τα τραγούδια: Γινε μαζί μου παιδί, Εγώπολη, Παραδεισένια Χορωδία, Μπορώ & Ν' αγαπάς με τη συμμετοχή της ορχήστρας ΝΕΣΤΟΡΕΣ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

π. Γεωργίου Δορμπαράκη «Από τη Φάτνη του Χριστού στη φάτνη της καρδιάς μας»

Τά κείμενα τοῦ βιβλίου ἀποτελοῦν ταπεινές προσεγγίσεις μιάς μεγάλης, διπλῆς ἀλήθειας: τοῦ μυστηρίου τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ πού γίνεται ἄνθρωπος γιά χάρη τοῦ ἀνθρώπου, καί τοῦ μυστηρίου τῆς πίστης τοῦ ἀνθρώπου πού παλεύει ν’ ἀνταποκριθεῖ στήν ἀγάπη τοῦ Πατέρα...
Μέ ἀπλό καί γλαφυρό τρόπο
ὁ συγγραφέας προσφέρει στόν ἀναγνώστη τή δυνατότητα, νά ζήσει τίς ἡμέρες τῶν ἑορτῶν τό μεγάλο μυστήριο τῆς ἐνανθρώπισης τοῦ Θεοῦ.
Τό βιβλίο ἐλπίζει νά ἀποτελέσει μιά πνευματική «διακοπή» ἀπό τήν καταναλωτική παραζάλη τῶν ἡμερῶν καί νά συμπαρασταθεῖ στήν οἰκογένεια πού ἀναζητά τήν ὑπέρβαση ἀπό τά «Χριστούγεννα χωρίς Χριστό!

Το βιβλίο κυκλοφορεί σε όλα τα χριστιανικά Βιβλιοπωλεία. Διακινείται από τον εκδοτικό οίκο «Σταμούλης».
Από το Βιβλιοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και στο τηλέφωνο 210.4124726 μπορείτε να παραγγείλετε το βιβλίο και να σας αποσταλεί στο χώρο σας με αντικαταβολή.

Μνημόσυνο Γέροντος Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου

Δεκαννέα έτη συμπληρώνονται φέτος από την οσιακή κοίμηση του μακαριστού γέροντος Πορφυρίου ιερομονάχου του Καυσοκαλυβίτου (2 Δεκεμβρίου 1991). Σε ατμόσφαιρα συγκίνησης τελέστηκε το πρωί της Κυριακής στο κατάμεστο από πιστούς καθολικό του Ιερού Γυναικείου Ησυχαστηρίου «Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος» στο Μήλεσι Αττικής, το ετήσιο Μνημόσυνο του Γέροντος Πορφυρίου. Της Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων, πλαισιούμενος από τον Πανοσ. Αρχιμανδρίτη π. Μεθόδιο Κρητικό, Ηγούμενο του Ιερού Ησυχαστηρίου Αναστάντος Κυρίου Πειραιώς, καθώς επίσης και από άλλους κληρικούς.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων είχε ως επίκεντρο τον λόγο του Αποστόλου Παύλου, από το αποστολικό ανάγνωσμα της σημερινής Κυριακής: «ἐνδυναμοῦσθε ἐν Κυρίῳ» (Ἐφεσ. 6:10).
Ανάφέρθηκε στις διαφορές μορφές κοσμικής δύναμης που υπάρχουν στη ζωή μας και στην έννοια της δύναμης εν Χριστώ: «Για να είναι πραγματικά δυνατός ο άνθρωπος, πρέπει η δύναμή του πρέπει να πηγάζει από τον Θεό. Εάν κόψουμε την κοινωνία με τον Θεό, τότε ο άνθρωπος μπορεί να είναι δύναμη, αλλά όχι δύναμη δημιουργίας, αλλά καταστροφής», ανέφερε χαρακτηριστικά.  Συνεχίζοντας το κήρυγμά του επεσήμανε: «Εάν εμείς θέλουμε να είμαστε πραγματικά δυνατοί, χρειάζονται δύο πράγματα: το πρώτο είναι, να έχουμε συναίσθηση της αδυναμίας μας. Δηλαδή να είμαστε ταπεινοί και ανοικτοί στην χάρη του Θεού. Το δεύτερο είναι, να μένουμε ενωμένοι με τον Χριστό, ενσωματωμένοι στο σώμα του, την Εκκλησία. Να μετέχουμε στα Μυστήρια. Να μετέχουμε στην Θεία Ευχαριστία και να γινόμαστε «σύσσωμοι» και «σύναιμοι» με τον Χριστό. Μόνον τότε είμαστε πραγματικά δυνατοί. Εάν δεν έχουμε ταπείνωση και σύνδεσμο με τον Χριστό, είμαστε ένα μεγάλο μηδενικό».
Aναφερόμενος στο πρόσωπο του Γέροντος Πορφυρίου είπε χαρακτηριστικά: «Αυτή την δύναμη την ενσάρκωσε και την εβίωσε και την ακτινοβόλησε ο κτήτωρ της Ιεράς Μονής ο αοίδιμος ιερομόναχος Πορφύριος, του οποίου τελούμε σήμερα τα μνημόσυνά του. Ήταν ενωμένος με τον Χριστό. Έπαιρνε δύναμη από τον Χριστό και αυτή την δύναμη την ακτινοβολούσε σε όλους όσους τον πλησίαζαν και όχι μόνο στου εγγύς, αλλά και στους μακράν. Διότι αυτό είναι το μυστικό της δυνάμεως, που είχε συλλάβει και εβίωνε ο γέρων Πορφύριος».
Κατακλείοντας τό κήρυγμά του είπε: «Χρειαζόμαστε χριστιανούς δυνατούς, όχι χριστιανούς ανθρωπάκια. Εμείς οι χριστιανοί εάν αντλούμε δύναμη από τον Χριστό, δεν είμαστε ανθρωπάκια, είμαστε «Άνθρωποι». Δυνατοί και ακατανίκητοι. «Πῦρ πνέοντες ὡς λέοντες», όπως λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος. Βγάζουν λέει, οι πιστοί, φωτιά σαν λιοντάρια. Αλλά αυτή η δύναμη και αυτή η φωτιά, δεν είναι για να κατακαίει και να καταστρέφει, αλλά για να φωτίζει, να οικοδομεί, να σώζει. Δυνατοί, λοιπόν, εν Κυρίω ας αγωνιζόμαστε πάντα να γινόμαστε και να παραμένουμε».
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας τελέστηκε το μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της μακαρίας ψυχής του Γέροντος Πορφυρίου, ιδρυτού και κτήτορος του Ιερού Ησυχαστηρίου «Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος» στο Μήλεσι Αττικής.  «Όταν ο ήλιος δύει και όχι όταν μεσουρανεί, λέμε ότι βασιλεύει. Και όταν ο πιστός φεύγει από αυτή την ζωή, τότε βασιλεύει διότι προγεύεται τα αγαθά της Βασιλείας του Θεού, τα οποία προγεύεται και ο γέροντος Πορφύριος», ανέφερε στη σύντομη προσλαλιά του ο Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων, στο τέλος του μνημοσύνου.
Στη συνέχεια η αδελφότητα του Ιερού Ησυχαστηρίου παρέθεσε γεύμα προς τιμήν του Σεβασμιωτάτου και των κληρικών οι οποίοι τέλεσαν την Θεία Λειτουργία και το Μνημόσυνο του μακαριστού γέροντος Πορφυρίου.
Αμέσως μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας και του Μνημοσύνου το πλήθος πιστών που παρευρέθηκε στην Θεία Λειτουργία συνέρρευσε για να προσκυνήσει το εντός του Ιερού Ησυχαστηρίου ευρισκόμενο κελλί όπου διέμενε ο Γέροντας Πορφύριος.
Λίγα λόγια για το Ησυχαστήριο «Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος»

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Η εορτή του Αγίου Στυλιανού στο ΠΙΚΠΑ της Βούλας

Στο Παρεκκλήσιο του Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, Άγιο Στυλιανό εντός του ιδρύματος του Κ.Α.Α.Π. (πρώην Π.Ι.Κ.Π.Α) Βούλας, λειτούργησε την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γλυφάδας κ. Παύλος.
Τα παιδιά, η διοίκηση, το προσωπικό, οι εθελοντές του ιδρύματος, καθώς και προσκυνητές από την ευρύτερη περιοχή,  κατέκλισαν το Εκκλησάκι για να μετέχουν της Θείας Λειτουργίας και να τιμήσουν τον προστάτη και έφορο του ιδρύματος Άγιο Στυλιανό.
Τον Θείον Λόγο κήρυξε ο προϊστάμενος του Αγίου Δημητρίου του ομώνυμου δήμου, της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών πρωτοπρεσβύτερος π. Ματθαίος Χάλαρης ο οποίος τόνισε την σημασία που έχει η εικόνα του Αγίου να κρατεί ένα βρέφος, καθώς ο Άγιος αν και δεν είχε ο ίδιος δικά του κατά σάρκα παιδιά καθώς ήταν ασκητής, είχε την φροντίδα για τα όλα τα παιδιά του κόσμου και ήταν δικά του κατά πνεύμα. Κάποτε ρώτησαν τον Άγιο ποιος ήταν ο πραγματικός φιλόσοφος και ο ίδιος απάντησε ότι είναι ένα παιδί.
Στην δεύτερη ερώτηση στο γιατί το λέει αυτός, ο άγιος απάντησε με τα λόγια  του Κυρίου, ότι για να σωθούμε πρέπει να γίνουμε σαν τα παιδιά καθώς έχουν 3 βασικά χαρακτηριστικά: την απλότητα, την ακακία και την  καθαρότητα τα οποία είναι κοινά χαρακτηριστικά και στην αγιότητα.
Στις μέρες μας συνέχισε, δυστυχώς δεν φροντίζουμε τα παιδιά να παίρνουνε Χριστό καθώς τα «φορτώνουμε» από μικρά να γίνουν επιστήμονες ή να γίνουν κάτι ώστε να αποκτήσουν πολλά χρήματα, με αποτέλεσμα να έχει προκύψει αυτή η πνευματική κρίση στο σήμερα.
Είναι ανάγκη λοιπόν να βάλουμε προτεραιότητα τον Χριστό στην ζωή μας, για να αποκτήσει και πάλι νόημα σωστή προοπτική.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος  ευχαρίστησε τον π. Ματθαίο για όλα όσα μας είπε αλλά και γιατί φροντίζει κάθε χρόνο να έρχεται και να λειτουργεί στη μνήμη του Αγίου. Όλους όσους εργάζονται για τα παιδιά μας, «τα αγγελουδάκια μας», όπως τα αποκάλεσε, είτε εθελοντικώς είτε επαγγελματικώς.
Την κ. Διοικήτρια κ. Ευαγγελία Χαλβαζά για την άριστη συνεργασία που έχουμε, την κ. Ψιλάκη πρόεδρο των Φίλων του ΠΙΚΠΑ και τα μέλη του συλλόγου για τα όσα έκαναν για την πανήγυρη του Ιερού Ναού και γενικά κάνουν στο ίδρυμα.
Τους εθελοντές και τις εθελόντριες, αλλά και τους εργαζομένους που κάτω από αντίξοες και δύσκολες συνθήκες προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με συνείδηση και αυταπάρνηση.
Δεν είναι καθόλου εύκολο το έργο τους και χρειάζονται φώτιση και δύναμη από τον Θεό και πολλά ψυχικά αποθέματα. Ο Θεός δια πρεσβειών του Αγίου να τους ενισχύει.
Τέλος ευχαρίστησε και όλους τους προσκυνητές που και χθες το βράδυ όσο και σήμερα το πρωί έδωσαν το παρόν στις λατρευτικές εκδηλώσεις προς δοξολογία του Θεού και προς τιμήν του Αγίου του Θεού. Χρόνια πολλά και ευλογημένα.
Μετά την Θ. Μετάληψη, την απόλυση και την διανομή του αντιδώρου και του Άρτου ο Μητροπολίτης μετέβηκε στο διοικητήριο του ιδρύματος, όπου είχε ολιγόλεπτη συνάντηση με την Διοικήτρια, την Διευθύνουσα και τους άμεσους συνεργάτες της και ενημερώθηκε για τα προβλήματα και τις ανάγκες του ιδρύματος.
Διαβεβαίωσε για την αμέριστη συμπαράσταση της Ιεράς Μητροπόλεως στις υλικές και πνευματικές ανάγκες του ιδρύματος, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι ο Υπεύθυνος Ιερεύς του Ιδρύματος π. Αντώνιος Χρήστου, αποτελεί τον άμεσο σύνδεσμο και εκπρόσωπο της Ιεράς Μητροπόλεως και οτιδήποτε θελήσετε να μη διστάσετε να το ζητήσετε για να το επιληφθούμε από κοινού και άμεσα.
Μετά την λήξης της συναντήσεως ο Μητροπολίτης αναχώρησε για το Ασκληπιείο Νοσοκομείο για ένα έκτακτο ποιμαντικό πρόβλημα.

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Μεγαλειώδης ἡ Ἑορτή τῆς Νεότητος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν 21 – 11 – 2010





















Στά πλαίσια τῶν Πρωτοκλητείων 2010, ἡ Νεολαία τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν, παρουσίασε μέσα στό ἀσφυκτικά γεμᾶτο ἀπό κόσμο Κεντρικό Ἀμφιθέατρο τοῦ ΑΤΕΙ Πατρῶν ἕνα λαμπρό ἑορταστικό πρόγραμμα πρός τιμήν τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέα.

Σέ μιά κοινή συνεργασία οἱ Ἐνορίες, τό Ἐκκλησιαστικό Λύκειο, οἱ Ἱεραποστολικές Ἀδελφότητες καί ὅλες οἱ ὁμάδες νεότητος, Κατηχητικές συντροφιές, Φοιτητικές παρέες, κατασκηνωτικές ὁμάδες, ἔδωσαν ἕνα δυναμικό παρόν καί ἠχηρό μήνυμα στή σύγχρονη κοινωνία. Ἕνα μήνυμα ζωῆς, ἐλπίδας, χαρᾶς, σωτηρίας.

Ο Όσιος Νίκων ο «Μετανοείτε» (26 Νοεμβρίου)

Osios NikonOsios NikwnΟ Όσιος Νίκων γεννήθηκε σε ένα χωριό του Πόντου, κοντά στην Τραπεζούντα στις αρχές του 10ου μ.Χ. αιώνος. Ήταν γόνος επιφανών και ευσεβεστάτων γονέων και από μικρός ήταν αφοσιωμένος στα θεία με όλη του τη ψυχή, ακολουθώντας το παράδειγμα των γονέων του. Σαν παιδί περιφρονούσε τις διασκεδάσεις, τους χορούς και γενικά τις κοσμικές τέρψεις της εποχής του και ζούσε βίο εγκρατή επιθυμώντας να αφιερωθεί στο Θεό. Ο πατέρας του ήταν πολύ πλούσιος γαιοκτήμονας και θα μπορούσε να εξασφαλίσει στο γιο του όλα τα μέσα για μια άνετη ζωή. Πλην όμως ο μικρός Νικήτας – έτσι ήταν το όνομα του Αγίου πριν γίνει μοναχός – θεωρούσε ως μάταια και απατηλά τα αγαθά του παρόντος κόσμου και επιθυμούσε την κατάκτηση της αιωνιότητος και της σωτηρίας, ψάχνοντας για την κατάλληλη ευκαιρία.
Μια ημέρα, λοιπόν, ο πατέρας του τον έστειλε να επισκεφθεί την αγροτική περιουσία του. Η αφθονία των χτημάτων όμως δεν προξένησε καμιά ευχαρίστηση στην ψυχή του, αλλά αντίθετα η αθλιότητα την οποία παρατήρησε στους φτωχούς εργάτες, γέννησε μέσα στην ψυχή του ένα αίσθημα συμπαθείας μεν προς τους φτωχούς καλλιεργητές, και αποστροφής από την άλλη προς τη ζωή, του κόσμου και της ύλης. Έτσι, εγκατέλειψε τα πλούτη, την οικογένειά του, την πατρίδα του, ακολούθησε δύσβατους δρόμους και έφτασε στο μοναστήρι της Χρυσής Πέτρας. Εκεί έλαβε το αγγελικό σχήμα του μοναχού και από Νικήτας ονομάστηκε Νίκωνας. Στη μονή ο Νίκων προόδευε συνεχώς πνευματικά, τόσο με την προσευχή και τη μελέτη, όσο και με την εργασία και την εγκράτεια. Η παραμονή του όμως δεν διάρκεσε πάνω από 12 χρόνια. Οι αναζητήσεις του πατέρα του τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει το μοναστήρι και να διαμείνει για τρία ολόκληρα χρόνια σε τόπους έρημους και άγνωστους.
Στη συνέχεια ο Όσιος Νίκων αναλαμβάνει ιεραποστολική δράση, γίνεται μέγας κήρυκας του ευαγγελίου και συνισταμένη του κηρύγματός του είναι η μετάνοια. Σαν άλλος, λοιπόν, Ιωάννης Πρόδρομος, κήρυττε στα πλήθη και τους ζητούσε να μετανοήσουν. Γι’ αυτό ακριβώς έλαβε και την προσωνυμία Νίκων “ο Μετανοείτε”.

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Αγία Αικατερίνα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
 
       Ο υμνωδός την ονομάζει «πανεύφημον νύμφην Χριστού» την Αγίαν Αικατερίναν και πολύ δικαίως γιατί η Αγία ως μόνον νυμφίον της ψυχής της είχε κάνει τον Χριστόν. Η ζωή της πραγματικά πολύαθλος κατέπληξε τους πάντας. Η σοφία και η γνώσις, όλη η επιστήμη του καιρού της είχε γίνει κτήμα της. Όλα όμως τα περιφρόνησε για την αγάπη του μοναδικού Νυμφίου, του Χριστού.
       Και όμως η σοφία του κόσμου αυτού δεν την παραπλάνησε, ούτε η γήινη φιλοσοφία. Την έθεσε στην υπηρεσία της αληθινής φιλοσοφίας, για να ελκύση στην πίστι του Χριστού τους φιλοσόφους του καιρού εκείνου και τους ρήτορας.
       Υπέμεινε πολλά βασανιστήρια και φυλακίσεις και απ' όλα αυτά την εγλύτωσε θαυματουργικά ο Κύριος. Τέλος παρέδωσε την αγία ψυχή της με μαρτυρικόν διά ξίφους θάνατον, διά να πρεσβεύη από τότε για όλους, όσοι επικαλούνται την προστασία της. Ιδιαιτέρως τιμάται εις το όρος Σινά από τους μοναχούς της Μονής Σινά, γιατί θαυματουργικώς μετεφέρθη το σώμα της επί του όρους αυτού.
       Νομίζομεν ότι μεγάλην ωφέλειαν θα λάβη ο αγαπητός αναγνώστης από την ανάγνωσιν του βίου της Αγίας Αικατερίνης, γι' αυτό και προβαίνομεν εις την έκδοσιν του φυλλαδίου αυτού με την ευχήν όπως η Μεγαλομάρτυς «αιτήται πάσι το μέγα έλεος».
Γνωριμία με τον Ιησού Χριστό
       Η Αγία Αικατερίνη γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια και μαρτύρησε κατά την εποχή των ασεβών βασιλέων Μαξιμιανού, Μαξεντίου και Μαξιμίνου (305-313). Ήταν κόρη του ηγεμόνος της Αλεξανδρείας Κώνστα (η Κέστου) φημισμένη για το κάλλος της και τη σοφία, διότι είχε μορφωθή με τα διδάγματα της ελληνικής παιδείας και γνώριζε Όμηρο, Βιργίλιο, Αριστοτέλη, Πλάτωνα και άλλους αρχαίους συγγραφείς.
       Πολλοί πλουσιώτατοι άρχοντες της συγκλήτου την ζήτησαν σε γάμο από την μητέρα της, που ήταν κρυφή χριστιανή εξ αιτίας του διωγμού, που κίνησε ο Μαξιμιανός. Οι συγγενείς και η μητέρα της την συμβούλευαν να παντρευθή για να μην περιέλθη η βασιλεία του πατέρα της σε ξένο άνδρα, αλλά η Αικατερίνη αγαπούσε την παρθενία και απέφευγε τις προτάσεις. Η παράδοση αναφέρει το εξής περιστατικό: Όταν άρχισαν να την ενοχλούν συστηματικά τους είπε:
       Βρήτε ένα νέο να μου μοιάζη στα τέσσερα χαρίσματα που ομολογείτε, ότι ξεπερνώ τις άλλες νέες και τότε να τον κάνω σύζυγό μου, γιατί δεν καταδέχομαι να πάρω κατώτερό μου. Ερευνήστε αν υπάρχη κάποιος όμοιός μου στην ευγένεια, στον πλούτο, στη σοφία, και στην ωραιότητα. Αν του λείπη κάτι απ' αυτά δεν είναι άξιος για μένα.
       Εγνώριζαν όλοι, ότι ήταν αδύνατο να βρεθή τέτοιος άνθρωπος και της έλεγαν, ότι ο γιος του βασιλιά της Ρώμης και άλλοι είναι ευγενείς και πλουσιώτεροι από αυτή, αλλά υστερούν στην σοφία και στην ομορφιά. Αλλά η κόρη δεν δεχόταν να πάρη «αγράμματο», όπως έλεγε.

Οργή Μητροπολίτη Πειραιώς για τους γραικύλους διατάκτες της «Νέας Εποχής

Τον αποτροπιασμό και την οργή του εκφράζει με ανακοίνωση του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, όσον αφορά το γκρέμισμα και την περιθωριοποίηση των Θεολογικών Πανεπιστημιακών Σχολών.
Η δήλωση του Μητροπολίτη Πειραιώς έχει ως εξής:
Με αποτροπιασμό και οργή για τους γραικύλους διατάκτες της «Νέας Εποχής» που μέσα στην φρικτή οικονομική κρίση την οποία ενορχήστρωσαν τα αφεντικά τους και που κάτω από το βάρος της στενάζει ο λαός, βρήκαν την ευκαιρία με το πρόσχημα της δήθεν κάθαρσης στο δημόσιο βίο, να αρχίσουν την υλοποίηση του δολίου σχεδιασμού τους για την αποδόμηση της θρησκευτικής ιδιοπροσωπείας του Νέου Ελληνισμού.
Ο πονηρός σχεδιασμός ξεκινά με το γκρέμισμα και την περιθωριοποίηση των Θεολογικών Πανεπιστημιακών Σχολών, που ιδιαίτερα στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ιστορικά έχουν το πρωτείο ίδρυσης.
Το επαίσχυντο έγγραφο της Κυβέρνησης προς την Σύγκλητο του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου για την κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και την συγχώνευσή του με το Τμήμα Θεολογίας, με το φαιδρό ανεπέρειστο και έωλο πρόσχημα της στηλίτευσης του δήθεν παρατηρηθέντος νεποτισμού, σαν να μην υφίστανται στο δικαιϊκό μας σύστημα νομικές διαδικασίες δια την κατάγνωση, ανατροπή και τιμωρία τέτοιων πρακτικών, μοναδικό στόχο έχει δυνάμει των ισχυουσών διατάξεων του Νόμου πλαισίου, την κατάργηση της αυτοτέλειας των Θεολογικών Σχολών, την υπαγωγή τους κατ’ αρχάς ως Τμημάτων και μετά ταύτα ως απλών Προγραμμάτων Σπουδών στις Φιλοσοφικές Σχολές με ολοκλήρωση του δολίου και ελεεινού σχεδιασμού την κατάργηση του ομολογιακού χαρακτήρα των Θεολογικών Σχολών στην Ελλάδα και την κατάπτωσή τους σε Θρησκειολογικά Προγράμματα.
Διαπορούμε γιατί με τη λογική της Κυβέρνησης δεν επιχειρείται το ίδιο στην περίπτωση του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών όπου κατεγνώσθησαν καθείρξεις για υπεξαιρέσεις τεραστίων ποσών και την υπαγωγή του στις Νομικές ομοειδείς Σχολές.
Ευελπιστούμε ότι η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών θα αρθεί αύριο στο ύψος των περιστάσεων και θα αποτρέψη τον δόλιο σχεδιασμό της Κυβέρνησης άλλως και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, διακρινόμενος για την ποιμαντική του σύνεση και την Πρωθιεραρχική Του ευαισθησία καθώς και η Διαρκής Ιερά Σύνοδος και η Σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος και ο φιλόθεος και ευσεβής λαός θα αντιδράσωμε με κάθε νόμιμο μέσο αδιαφορούντες για τους σιέλους και τις ύβρεις των.
Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Πρώτο σεμινάριο κληρικών, κατηχητών-τριών και συνεργατιδών ενοριακού έργου Ερμιονίδος.

 Στο πρώτο σεμιναρίο επιμόρφωσης κατηχητών που έλαβε χώρα στο Κεντρο Νεότητος Κρανιδίου στις 22 Νοεμβρίου ε.ε. με ομιλητή τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Πολύκαρπο Μπόγρη ανεπτύχθη το θέμα του ομιλητού : "τρόποι - μέθοδοι και μέσα για ένα ζωντανό μάθημα ορθόδοξης κατήχησης", στην θεωρητική και πρακτική πλευρά ενός  μαθήματος κατήχησης (πως σε τελική ανάλυση περίπου πρέπει να δοθεί απο τον κατηχητή στα παιδιά).
  Θεωρητικά θέματα κατά τον ομιλητή ήσαν τα περι της θεωρίας της κατηχήσεως, που είναι συνέχεια του ευαγγελικού λόγου του Χριστού μας, των Αποστόλων του, που με προσωπικό κόπο υπέστησαν πολλά πάνδεινα για χάρη της διδαχής προς τους ανθρώπους!

  Το περιβάλλον που υπάρχει η ορθοδοξη κατήχηση δεν είναι πάντα ιδανικό, αλλά και η κατήχηση δεν είναι μια στερεότυπη διαδικασία. Κατήχηση μπορεί να είναι και το ενοριακό παιχνίδι, κατήχηση μπορεί να είναι και κάθε δραστηριότητα μας. Αλλά για επιτύχει η κατηχηση των παιδφιών πρέπει αν δοθεί βάσει στην επικοινωνια μας με τους ενηλίκους.(τόνισε δε εμφαντικά ότι το κατηχητικό και η ενοριακή συντροφιά θέλει την στέγη της εντός των πλαισιών της ενορίας, θέλει πνευματικό κέντρο που να είναι αποκλειστικά αν γίνεται αποδομένο στη χρήση των παιδιών)
  Μετά εισήλθε σε πρακτικά θέματα και μας παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο μάθημα και μια πολλή ουσιαστική προσέγγιση και πλήρη περι το θεωρητικό μέρος παρουσίαση, του πως το μάθημα θα "φθάσει" στα παιδιά της συντροφιάς μας.


  Πολύ βασικό θέμα είναι η κατήχηση να είναι παράθυρο μας στη Βασιλεία του Θεού. Αυτό είναι κατέληξε η σωστή μορφή κατήχησης.
όσα ερανίσθησαν από τις σημειώσεις μας κατα την ώρα που μιλούσε ο πατήρ Πολύκαρπος!

π. Ιερόθεος

Ημερίδα στη Θεολογική για τον Αγ. Δημήτριο

Το Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας του ΑΠΘ και το Δίκτυο Κειμενικής και Ερμηνευτικής Εκκλησιαστικής Παραδόσεως (ΚΕΕΠ), ένα από τα ανεγνωρισμένα θεματικά Δίκτυα της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ, συνδιοργανώνουν την ΣΤ´ Επι­στη­μονική Ημερίδα με θέμα: «Ιστορία και Γραμματεία για τον άγιο Δημήτριο και την πόλη του από τον 8ο ώς το 12ο αιώνα», σήμερα, Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου 2010, στη Θεολογική Σχολή, Αμφιθέατρο Δ΄, με΄ώρα έναρξης 10.15 π.μ.

* Την έναρξη της ημερίδας θα κηρύξει η καθηγήτρια του Τμήματος Ποιμαντικής και αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου κ. Δέσπω Λιάλιου, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνει ο κοσμήτορας της Σχολής και καθηγητής του Τμήματος κ. Μιχ. Τρίτος.
Για περισσότερες πληρ.: http://keepnet.web.auth.gr//index2.htm

Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Νέο blog για την νεότητα και την κατήχηση

Νέο blog για την  νεότητα και την κατήχηση από κατηχητές και νέους της περιοχής Ερμιονίδος. 
http://diakonianeotitas.blogspot.com/

Εόρτια 2010 στο Μητροπολιτικο Ναό Αγίας Βαρβάρας Αργυρουπόλεως





Αποστολή ζωής από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Αρχιεπίσκοπο

Τα εγκαίνια της νέας φιλανθρωπικής εταιρείας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με την επωνυμία «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» εγκαινίασε σήμερα στις 11 το πρωί ο Εξοχώτατος Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας.
Στον αγιασμό των εγκαινίων, τον οποίο τέλεσε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, παρέστησαν ο Υπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Γ. Ραγκούσης, η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Λ. Κατσέλη, η Αν. Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κυρίαΦ. Γεννηματά, ο Αν. Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Ν. Σηφουνάκης, η Τομεάρχης Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κυρία Ελ. Βόζεμπεργκ, ο νέος δήμαρχος Αθηναίων κ. Γ. Καμίνης, η Πρέσβυς Καλής Θελήσεως της UNESCO κ.Μ. Βαρδινογιάννη, οι επιχειρηματίες κ. Λ. Λαυρεντιάδης, Π. Κυριακίδης και Δ. Μοιραράκη, αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, κληρικοί και πλήθος κόσμου.
Ο Μακαριώτατος στην ομιλία του επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι η «Αποστολή» αποτελεί «έναν σταθμό πνευματικό στον δρόμο της διακονίας αγάπης της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών».
«Σκοπός αυτού του κτιρίου», είπε, «είναι να γίνει η καρδιά της αγάπης. Το ορμητήριο κάθε προσπάθειας που θέλει να απαλύνει τον άνθρωπο στο πόνο και τον προβληματισμό του».
Στη συνέχεια ο Μακαριώτατος, αφού αναφέρθηκε στους τομείς δράσεις της νέας φιλανθρωπικής εταιρείας, βράβευσε τον π. Ιωάννη Καραλή, τον οποίο ευχαρίστησε ιδιαίτερα μαζί με τους συνεργάτες του και τους ενορίτες του Ι. Ναού Αγίου Παντελεήμονος Ν. Κόσμου για την παραχώρηση του κτιρίου στην Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών, αλλά και τους κ.κ. Λαυρέντη Λαυρεντιάδη και Π. Κυριακίδη που συμπαραστάθηκαν σε αυτή την προσπάθεια, διαθέτοντας ένα σημαντικό ποσό για την κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό του κτηρίου.
Ακολούθως, ο Γενικός Διευθυντής της Μ.Κ.Ο. «Αποστολή» κ. Κ. Δήμτσας, υπογράμμισε πως «η νέα φιλανθρωπική οργάνωση της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών έχει ως στόχο και συνεχή επιδίωξη να γίνει από σήμερα το μέσο, το εργαλείο, ο ταπεινός συντελεστής ανακούφισης των συνανθρώπων μας».
«Από αυτό εδώ το σημείο θα ξεκινήσει να χτυπά σε λίγο η καρδιά ενός οργανισμού, που θα συντονίζει και θα υλοποιεί το έργο της Εκκλησίας, ως συνεργασία των προσπαθειών του ιδίου του κράτους στον τομέα της Κοινωνικής Πρόνοιας, αλλά και όλων των άλλων ιδιωτικών φορέων που κινούνται σ’ αυτή την κατεύθυνση».

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

Ο Μόσχας Κύριλλος τέλεσε την πρώτη λειτουργία στον ναό του Αγ. Νικολάου Κρονστάνδης

Το 64ο έτος της ηλικίας του συμπλήρωσε το Σάββατο ο Προκαθήμενος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών κ. Κύριλλος.
Την ημέρα αυτή ο Πατριάρχης Κύριλλος ήθελε να την εορτάσει στη γενέτειρα του Αγία Πετρούπολη, με αφορμή τους εορτασμούς του πυραυλικού καταδρομικού των Ναυτικών Δυνάμεων της Ρωσίας «Βαριάγκ».
Συγκεκριμένα το πρωί του Σαββάτου ο Πατριάρχης Μόσχας και Πασών των Ρωσιών κ. Κύριλλος τέλεσε την πρώτη Θεία Λειτουργία στον υπό ανακαίνιση Καθεδρικού Ναυτικού Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου στην Κρονστάνδη.

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΕΙΑ 2010 ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΠΑΤΡΩΝ 15/11/2010

Στά πλαίσια τῶν Ἐκδηλώσεων «Πρωτοκλήτεια 2010», πραγματοποιήθηκε ὡραία Ἐκδήλωση στήν αἴθουσα τῆς Χριστιανικῆς Στέγης Πατρῶν, ἡ ὁποία ἦτο κατάμεστη ἀπό κόσμο, μέ θέμα:

«Σύγχρονος τρόπος ἐκφορᾶς τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ λόγου. Ἐκκλησιαστικά Μέσα Μαζικῆς Ἐνημερώσεως καί Ἐπικοινωνίας».

Στήν Ἐκδήλωση ὁμίλησαν οἱ:

1.                  Ἀρχιμ. Πολύκαρπος Μπόγρης, θεολόγος, Ἱεροκήρυκας τῆς Ι. Μ. Πειραιῶς, πρώην Διευθυντής τῆς «Πειραϊκῆς Ἐκκλησίας»
2.                  κ. Ἀλέξανδρος Κατσιάρας, θεολόγος, Διευθυντής τοῦ Ραδιοφωνικοῦ Σταθμοῦ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
3.                  κ. Στυλιανός Μυστακίδης, Μηχανολόγος Μηχανικός M. SC. Καθηγητής τηλεκπαίδευσης στό Ἀνοικτό Πανεπιστήμιο τῆς Καταλωνίας.
Συντονιστής τῆς Ἐκδηλώσεως ἦτο ὁ κ. Εὐάγγελος Κωστακιώτης, Δικαστικός.
Κατά τήν διάρκεια τῆς Ἐκδηλώσεως ἔγινε σύνδεσις μέ τήν πόλη Ταϊπέι τῆς Ταϊβάν, ὅπου δραστηριοποιεῖταιἹεραπόστολος Ἀρχιμ. π. Ἰωνᾶς Μοῦρτος, ἐκ Πατρῶν, ὁ ὁποῖος παρουσίασε πῶς χρησιμοποιεῖ τά σύγχρονα μέσα, προκειμένου νά διαδώσῃ τό μήνυμα τῆς Σωτηρίας.
Ἐν συνεχείᾳ ὁμίλησε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρῶν κ.κ. Χρυσόστομος, ὁ ὁποῖος ἀνεφέρθη στόν τρόπο ἐκφορᾶς τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ λόγου σήμερα, στήν σύγχρονη τεχνολογία, στόν τρόπο χρησιμοποιήσεώς της ἀπό τήν Ἐκκλησία καί τήν προσοχή πού χρειάζεται, ὥστε νά ἀποβαίνῃ σωτήρια γιά τήν σύγχρονη ἐποχή.

Ποίημα του Μητροπολίτου Προικονήσου Ιωσήφ : Ο ΦΑΣΟΥΛΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ Ο ΣΤΟΥΔΙΛΕΤΟΣ ΑΠΑΝΤΩΝ

Του Μητροπολίτη Προικοννήσου Ιωσήφ
============

Φασουλῆς: -Οἱ ἐποχὲς ἀλλάξανε
δὲν εἶναι ὅπως πρῶτα
κ’ ἡ Ἐκκλησία χρεωστεῖ
κι αὐτὴ ν’ ἀλλάξῃ ρότα.
Σύγχρονη γλῶσσα νὰ μιλᾶ
τὸν νοῦ νὰ σαγηνεύῃ
μὲ θεωρίες ὑψηλὲς
τὸν κόσμο νὰ μαγεύῃ.
Τὰ δόγματα εἶναι σκουριές,
ἀραχνιασμένοι χῶροι.
Μ’ ἕνα τσιγάρο καὶ φραπὲ
γιὰ τὰ ὑψηλὰ προχώρει.
Ἄς τὲς νηστεῖες,
τὰ κεριὰ καὶ τὲς γονυκλισίες.
Γιὰ παρθενία μὴ μιλᾶς,
οὔτε γιὰ ἁμαρτίες!
Γιὰ ἀστοχίαν κήρυττε,
ἤθους ἐλευθερίαν,
φῶς ἄκτιστον ἀδάπανον
μὲ ξάπλαν μακαρίαν.
Ἄφες τὰ Συναξάρια
καὶ τὲς Φιλοκαλίες,
τοὺς Εὐργετινοὺς ὁμοῦ,
Γερόντων φλυαρίες.
Ψυχολογίαν διάβαζε,
Φρόϋντ, ψυχαναλύσεις,
βαθειὰ ὑποσυνείδητα,
τὰ μάτια σου ν’ ἀνοίξῃς.
Μεταπατερικῶς χωρεῖ
ὁ χορὸς τῶν σωζωμένων
καὶ μετανηπτικῶς πολὺ
κόπον μὴ ὑπομένων.
Βέρα οἱ παπάδες στὸ δεξὶ
χέρι τους νὰ φορᾶνε,
γιὰ νὰ τὴ βλέπουν οἱ πιστοὶ
καθὼς θὰ τὸ φιλᾶνε.
Μὴν τοὺς περνᾶνε γι’ ἄξεστους
μοναχοκαλογήρους,
παληοῦ οὐρανοῦ χαλάσματα,
σεμνοτυφείας πλήρους!
Σὲ γλῶσσα κατανοητὴ
νὰ εἶν’ ἡ Λειτουργία
νὰ μὴν ξεφεύγῃ κανενὸς
οὔτε μία ὀξεία.
Τὸ πᾶν ἡ κατανόησις!
ἡ λογική ἡ πλέρια!
Τότε τὸν πιάνεις τὸν Θεὸ
μὲ πόδια καὶ μὲ χέρια!
Στουδιλέτος: -Θεολογεῖς,
θολολογεῖς,
θεοκουτσομπολεύευς!
Βαττολογεῖς,
μωρολογεῖς,
δὲν ξέρεις τί γυρεύεις!
Ἀπὸ στομάχου, Φασουλῆ,
ἐρεύγεσαι σπουδαῖα
στομαχικὰ ἀέρια.
Φασουλῆς: -Πατέρες κάντε πέρα!
Πλατεῖα εἶναι ἡ ὁδὸς
ποὺ ἐσεῖς στενὴ τὴ λέτε!
Ἐμεῖς καινούργιες διδαχὲς
φέρνουμε ἀληθοφόρες.
Στουδιλέτος: - O tempora! O mores! ( ω καιροί! ω ήθη!)
Πειραιεύς, 18-11-2010

῾Η παραίσθηση ἑνός τρελοῦ (ποίημα)




Σχίσω τίς λέξεις
σάν τά δάκρυα πού πνίγω,
τσαλακώνω τά χαρτιά
πού δειλά ξεπροβάλλουν.

Κι ὅμως κάποτε
Θά βγοῦν οἱ λέξεις
πού θέλουν τόσα
νά ποῦν.

Σάν πρόκες τρυποῦν
Κι ἀφήνουν
γιά πάντα
Τό μήνυμα

Δέν ξέρω τί ἄκουσες
χθές...
Δέν  ξέρω ἄν μπόρεσα
Ξέρω μονάχα πώς ἤθελα
Πώς προσπάθησα
ἔτσι δειλά κι ἀμήχανα
῎Ονειρο μᾶλλον
Θά ἦταν
Μιά παραίσθηση ἑνός τρελοῦ
Σκίσε, σκίσε
Τό χαρτί
Τσαλάκωσε τίς λέξεις,
Πνίχτες
τό μήνυμα δέν ἄξιζε
μή νομίζεις πώς
ποιητής κάποτε
θά γίνεις
ἁπλῶς θά σχίζεις τά χαρτιά
θά τσαλακώνεις τίς λέξεις
ἡ ἀνάσα ὅμως
θά παραστέκει ἐκεῖ
μέ τήν ἐκκωφαντική σιωπή της.


᾿Ελάσσων (18-11-2010)

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Σερβική Εκκλησία: Απαιτεί να ελευθερωθεί ο αρχιεπίσκοπος Αχρίδας

Σε συνέλευσή της η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία εξέδωσε απόφαση την οποία κοινοποίησε στο σερβικό κράτος και στον πρόεδρο της Βουλγαρίας, ζητώντας την άμεση ελευθέρωση του αντιπροσώπου της στο σκοπιανό κράτος, Αρχιεπισκόπου Αχρίδας Ιωάννη του ΣΤ΄.

Με παρέμβασή του ο ίδιος ο Σέρβος Πατριάρχης, Ειρηναίος, ζήτησε την ελευθέρωση του Γιοβάν.

Ωστόσο, οι σκοπιανές αρχές δεν έχουν υποβάλλει ακόμη αίτηση για την έκδοσή του, λόγω κωλυμάτων που υπάρχουν σχετικά με τον αρχιεπίσκοπο, ο οποίος έχει σερβικό διαβατήριο.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης της Βαρντάρσκας (Fyrom), Μανέφσκι, σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου τόνισε ότι : «Το Δικαστήριο της Μπίτολα (Μοναστήρι) είχε εκδώσει ένταλμα για την εύρεση του Γιοβάν Βρανισκόφκσι, ο οποίος είχε καταδικαστεί με τελεσίδικη απόφαση του Επαρχιακού Δικαστηρίου του Βέλες σε δυόμισι χρόνια φυλάκιση με την κατηγορία της υπεξαίρεσης».

Σύμφωνα με τον σκοπιανό υπουργό το κώλυμα που υπάρχει είναι ότι ‘ο αρχιεπίσκοπος έχει σερβικό διαβατήριο και δεν μπορεί να εκδοθεί στη πΓΔΜ’.

Εντούτοις η Σερβική Εκκλησία γνωρίζει ότι οι κατηγορίες κατά του αρχιεπισκόπου είναι πλαστές και αποσκοπούν στην εξόντωσή του, αφού είναι ο μοναδικός ιερωμένος –πανευρωπαϊκά- που διώκεται για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Είναι ο ιεράρχης που αμφισβητεί τη σχιμαστική εκκλησία των Σκοπίων μέσα στο σκοπιανό κράτος.

Ο π. Εφραίμ Παναούσης στους πνευματικούς διαλόγους για νέους στον Άγιο Κωνσνταντίνο Πειραιώς

Πνευματικοί διάλογοι για νέους πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον Πειραιά. 
Την Πέμπτη 18/11 στις 8:30 το βράδυ θα μιλήσει ο Αρχιμ. Εφραίμ Παναούσης με θέμα «Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι, ότι αυτοί ελεηθήσονται».

Πρόγραμμα ποδηλασίας καθιερώνει η Μητρόπολη Δημητριάδος

podilatoΤο Γραφείο Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος καθιερώνει σε εβδομαδιαία βάση, πρόγραμμα ποδηλασίας κάθε Τετάρτη και Σάββατο στις 4 μ.μ. στη πλατεία του Αγίου Κωνσταντίνου.
Σκοπός του προγράμματος είναι να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά, καθώς και στους γονείς να αγαπήσουν τη φύση και το περιβάλλον, να μάθουν για το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς και πώς μπορούν να το χρησιμοποιούν σωστά μέσα στην πόλη και να παίξουν με το ποδήλατο για να αισθανθούν καλύτερα στην ψυχή και στο πνεύμα.
Προπονητής θα είναι ο κ. Μιλτιάδης Μεσολογγίτης, με ειδικότητα στο ποδήλατο που θα έχει και την ευθύνη του προγράμματος. Η πρώτη επίσημη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Νοεμβρίου στις 4 μ.μ.

Δωροέκθεση Χριστουγέννων 2010 Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς

Και φέτος θα λειτουργήσει η Δωροέκθεση, η προσπάθεια που οργανώνει κάθε χρόνο, αυτήν την εποχή η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς με σκοπό την ενίσχυση του φιλανθρωπικού της έργου.
Στην προσπάθεια μπορούν να συνεισφέρουν επιχειρηματίες και ιδιώτες, προσφέροντας είδη τα οποία πρέπει να είναι καινούργια.
Η προσφορά των ειδών γίνεται καθημερινά 10:00 -12:00 το πρωί στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Πειραιώς. Πληρ. 210-4112856.

Ο αγιασμός για την έναρξη της Δωροεκθέσεως θα γίνει στις 21 Νοεμβρίου.

ΠΑΤΕΡΩΝ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΧΗ Ραδιοφωνική εκπομπή με τον Αρχιμ. Πολύκαρπο Μπόγρη

"Πατέρων γνώση και διδαχή" Ο Πατερικός λόγος, έκφραση και εμπειρία ζωής μια εκπομπή του ραδιοφωνικού σταθμού της Μητροπόλεώς μας "Πειραική Εκκλησία", του ραδιοφώνου που μιλάει στην ψυχή μας,  και μεταδίδεται από τους 91,2 Μ των FM. 
Η εκπομπή μεταδίδεται καθημερινά από Δευτέρα έως και Παρασκευή στις 8:00μ.μ. με ραδιοφωνικό παραγωγό τον Αρχιμανδρίτη Πολύκαρπο Μπόγρη.

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Περί της αταξίας που επικρατεί στο τυπικό της Εκκλησίας μας, του π. Σεραφείμ Σαράφογλου

Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση αναγνώσαμε το παρόν άρθρο του π. Σεραφείμ Φαράσογλου που αφορά στην αταξία που επικρατεί στο τυπικό της Εκκλησίας μας, η οποία οφείλεται, όπως αναφέρει ο αρθρογράφος, στους ιερείς και στους ιεροψάλτες. 
Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω και " ας συναιτισθεί"!!

Δ.Α & Κ.Ξ  Ιεροψάλτες

ΥΓ. Προμηθευτείτε το περιοδικό Πειραική Εκκλησία του μηνός Νοεμβρίου 2010.

Προμηθευτείτε το περιοδικό ΠΕΙΡΑΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Νοεμβρίου από τον Ιερό Ναό μας με αφιέρωμα την "Ψαλτική Τέχνη"

Συνοδοιπορία προς τη Βηθλεέμ»: ομιλία στη αίθουσα του "Σημάντρου"

«Συνοδοιπορία προς τη Βηθλεέμ» είναι το θέμα που θα αναπτύξει ο Αρχιμανδρίτης Συμεών Βενετσιάνος, προϊστάμενος του Καθεδρικού Ιερού Ναού Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού και διευθυντής του Ιδρύματος Ψυχο-κοινωνικής Αγωγής και Στήριξης «Διακονία» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Συλλόγου «Σήμαντρο» (Ελ. Βενιζέλου 59, Χολαργός).
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Νοεμβρίου, στις 11.00 π.μ.

Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου για την Κάρτα του Πολίτη

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από τον Πρόεδρο της Συνοδικής Επιτροπής Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκόπιο, ότι, το απόγευμα της Δευτέρας 15 Νοεμβρίου ε.ε., συμμετείχαν σε κοινή Συνεδρίαση στο Συνοδικό Μέγαρο η Συνοδική Επιτροπή Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων, η Ειδική Συνοδική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Στελέχη της Ελληνικής Κυβερνήσεως και ειδικοί Επιστήμονες και Εμπειρογνώμονες, τόσο από τον χώρο της Νομικής, όσον και της Πληροφορικής, με αντικείμενο την μελέτη της εκδόσεως της "Κάρτας του Πολίτη".
Από την Σύσκεψη προέκυψαν τα κάτωθι συμπεράσματα:....
1. Η Κυβέρνηση προχωρεί στην αντικατάσταση της Αστυνομικής Ταυτότητος με την "Κάρτα του Πολίτη", η τεχνολογία της οποίας θα την καθιστά απαραχάρακτη και θα προστατεύονται τα δικαιώματα των πολιτών από την δράση του κοινού εγκλήματος. Σε αυτή θα περιέχονται μόνο τα στοιχεία ταυτότητος του κατόχου.

2. Αναμένεται από τις αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες να δοθεί προς δημόσια διαβούλευση στις αρχές του νέου έτους 2011, και επομένως και προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο, σχέδιο κειμένου με τις τεχνικές και νομικές προϋποθέσεις για την έκδοση της "Κάρτας".

3. Από την πλευρά των Μελών των Συνοδικών Επιτροπών τονίσθηκε, ότι η Εκκλησία είναι υποχρεωμένη να διαφυλάττει την ελευθερία του προσώπου και να υπερασπίζεται την ακεραιότητα της πίστεως. Γι' αυτό :

α) Η "Κάρτα του Πολίτη" δεν πρέπει να περιέχει κατ' ουδένα τρόπο εμφανή η αφανή τον αριθμό "666".

β) Επίσης κατ' ουδένα τρόπο πρέπει με αυτή να παραβιάζονται οι προσωπικές ελευθερίες.

4. Τα στελέχη της Ελληνικής Κυβερνήσεως εδήλωσαν, ότι συμφωνούν με τις παρατηρήσεις των Μελών των αρμοδίων Επιτροπών της Εκκλησίας και θα τις λάβουν υπ' όψιν τους.

Τούτων δοθέντων η Ιερά Σύνοδος αναμένει το καταρτιζόμενο σχέδιο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες για την έκδοση της "Κάρτας" για να τοποθετηθεί υπευθύνως.

Γι' αυτό συνιστά στον ευαγή Ιερό Κλήρο, στους Μοναχούς και στους πιστούς να αναμένουν την τελική θέση Της.

Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου