Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ για τα 190 Χρόνια απο την Ελληνική Επανάσταση του 1821




Άγιος Δημήτριος - Άγιος Νικόλαος ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ:16-0

Η ποδοσφαιρική ομάδα του κατηχητικού των τάξεων του Δημοτικού "Τροπαιοφόροι" της ενορίας μας συμμετείχαν για δεύτερη φορά στο τουρνουά ποδοσφαίρου της Μητροπόλεως μας το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου. Στον ποδοσφαιρικό αγώνα που διεξήχθη στο 5 επι 5 στη περιοχή Βοτσαλάκια της Καστέλλας νικήτρια με 16-0 αναδείχθηκε η ομάδα της ενορίας μας ΤΡΟΠΑΙΟΦΟΡΟΙ. Σημαντική ήταν η προσπάθεια της ομάδας της ενορίας του Αγίου Νικολάου όπου με ενθουσιασμό και ιδιαίτερη όρεξη έδειξαν ήθος και αγωνιστικότητα κατά τη διάρκεια του αγώνα..
Τον αγώνα παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον εκτός των άλλων οι κατηχητές της ενορίας μας αλλά και ο υπεύθυνος ιερέας νεότητος π. Πολύκαρπος Μπόγρης.

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

2ο Φεστιβάλ Ύμνων κατηχητικών συντροφιών Αγίου Δημητρίου Πειραιώς

Με πολύ χαρά σας προσκαλούμε στο 2ο Φεστιβάλ Ύμνων των κατηχητικών μας συντροφιών που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου και ώρα 4:00μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του 7ου Λυκείου Πειραιώς. 
Οι 9 κατηχητικές ομάδες της ενορίας μας εδώ και καιρό προετοιμάζουν 9 τραγούδια-ύμνους που θα παρουσιάσουν στο Φεστιβάλ ενώ επιτροπή αποτελούμενη από μουσικούς θα αξιολογήσει την πρωτοτυπία, τη μουσική, το στίχο και την παρουσίαση του κάθε ύμνου. Η κατηχητική ομάδα που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία εκτός από το τρόπαιο θα έχει και την ευκαιρία για συμμετοχή σε μια ολοήμερη εκδρομή. 
Μέσα και από αυτή την εκδήλωση θα προσπαθήσουμε να τονίσουμε στα παιδιά τις αξίες της ενότητος, συντροφικότητος, προσπάθειας αλλά και της ζεστασιάς που παρέχει η Εκκλησία μέσα από τις κατηχητικές της συντροφιές. 
Αξίζει να σημειώσουμε πως πρόεδρος της επιτροπής είναι η κ. Σταυρούλα Μέντη-Κυριακίδου υπεύθυνη μουσικής παιδείας της ενορίας μας και δασκάλα Βιολιού, ενώ συντονιστής αλλά και εμπνευστής του Φεστιβάλ είναι ο αεικίνητος υπεύθυνος ιερέας νεότητος της ενορίας μας π. Πολύκαρπος Μπόγρης.
Την Παρουσίαση για τη φετινή χρονιά έχουν αναλάβει οι:Δημήτριος Αρώνης, Φανή Πενταρβάνη και Μιχαήλ Χριστοφοράτος.

Πανηγύρη Αγίου Νικολάου Πλανά 2011 (Παρεκκλήσιο του Πνευματικού μας Κέντρου)

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011
6:30μ.μ. Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ'αρτοκλασίας και θείου κηρύγματος.
9:00μ.μ. Ιερά Αγρυπνία. Θα ακολουθήσει πανηγυρική τράπεζα.
Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011
5:30μ.μ. Η ακολουθία του μεθέορτου Εσπερινού και της ιεράς παρακλήσεως του Αγίου Νικολάου.
7:30μ.μ. Εκδήλωση αφιέρωμα στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη. Ομιλία από τον καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Φώτιο Δημητρακόπουλο με θέμα: "ο Άγιος παπαΝικόλας Πλανάς και ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης".
Κατά τη διάρκεια της πανηγύρεως θα τίθεται εις προσκύνηση τεμάχιο ιερού λειψάνου του Αγίου.
Οι ακολουθίες θα τελεστούν στο Παρεκκλήσιο του Αγίου Νικολάου του Πλανά που βρίσκεται στον 4ο όροφο του Πνευματικού μας Κέντρου (Καπετάν Ματαπά 125).

ΤΡΟΠΑΙΟΦΟΡΟΙ ποδοσφαιρική ομάδα παιδιών Δημοτικού

Ιωάννης Κωσταντινίδης
Παναγιώτης Μπέτσης
Δημήτριος Αθανασόπουλος
Στέφανος Βορδώνης
Κωνσταντίνος Γκαλημανάς
Γεώργιος Σάρδης
Βασίλειος Γαρατζιώτης
Δημήτριος Ιωάννου
Υπεύθυνοι: Παναγιώτης Αθανασόπουλος & Πέτρος Μουστάκας

Άγιος Πολύκαρπος Επίσκοπος Σμύρνης (Σήμερα Τρίτη 22/2 ΑΓΡΥΠΝΙΑ στον Άγιο Δημήτριο 8:30μ.μ.)

Ο Άγιος Πολύκαρπος γεννήθηκε περί το 80 μ.Χ. από ευσεβείς και φιλόθεους γονείς, τον Παγκράτιο και τη Θεοδώρα, που είχαν εγκλειστεί στη φυλακή για την πίστη του Χριστού, και βαπτίσθηκε Χριστιανός σε νεαρή ηλικία. Υπήρξε μαζί με τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο (βλέπε 20 Δεκεμβρίου) μαθητής του Ευαγγελιστή Ιωάννη. Λίγο πριν αναχωρήσει από τον πρόσκαιρο αυτό βίο ο Άγιος Βουκόλος, Επίσκοπος Σμύρνης (βλέπε 6 Φεβρουαρίου), χειροτόνησε μετά των Αγίων Αποστόλων, ως διάδοχό του, τον Άγιο Πολύκαρπο και μετά κοιμήθηκε με ειρήνη.

Ο Άγιος παρακολούθησε με αγωνία και προσευχή τη σύλληψη του Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου, Επισκόπου Αντιοχείας και τα μαρτύρια αυτού. Η αγάπη του προς τον θεοφόρο Πατέρα μαρτυρείται και από την Επιστολή την οποία έγραψε προς τους Φιλιππησίους. Σε αυτή την επιστολή τους συγχαίρει για την φιλοξενία, την οποία παρείχαν στον Άγιο Ιγνάτιο, όταν αυτός διήλθε από την πόλη τους. Το κείμενο αυτό του Αγίου Πολυκάρπου διακρίνεται για τον αποστολικό, θεολογικό και ποιμαντικό χαρακτήρα του.

Ο Άγιος Πολύκαρπος, διακρινόταν για την σωφροσύνη, τη θεολογική κατάρτιση και την αφοσίωση στη διδασκαλία του Ευαγγελίου, καθώς μιλούσε πάντα σύμφωνα με τις Γραφές. Ήταν ο γνησιότατος εκπρόσωπος της αποστολικής διδασκαλίας σε όλες τις Εκκλησίες της Ασίας. Ο Άγιος Ειρηναίος (βλέπε 23 Αυγούστου) παρέχει την πληροφορία ότι ο Άγιος Πολύκαρπος μετέστρεψε πολλούς από τις αιρέσεις του Βαλεντίνου και του Μαρκίωνος στην Εκκλησία του Θεού. Διηγείται μάλιστα και ένα επεισόδιο αναφερόμενο στη στάση του Αγίου Πολυκάρπου έναντι του Μαρκίωνος. Όταν ο αιρεσιάρχης αυτός τον πλησίασε κάποτε και του απηύθυνε την παράκληση: «ἐπεγίνωσκε ἠμᾶς», δηλαδή αναγνώρισέ μας, ο Άγιος απάντησε: «ἐπιγινώσκω, ἐπιγινώσκω σὲ τὸν πρωτότοκον τοῦ Σατανᾶ».

Ένα άλλο επεισόδιο ανάγεται στη γεροντική ηλικία του Αγίου Πολυκάρπου. Όπως είναι γνωστό, οι Εκκλησίες της Μικράς Ασίας εόρταζαν το Πάσχα στις 14 του μηνός Νισσάν, σε οποιαδήποτε ημέρα και αν τύχαινε αυτό. Αντίθετα οι άλλες Εκκλησίες δεν εόρταζαν καθόλου το Πάσχα, αλλά αρκούνταν στον εβδομαδιαίο κατά Κυριακή εορτασμό της Αναστάσεως, τονίζοντας ασφαλώς περισσότερο τον εορτασμό της πρώτης Κυριακής μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας. Επειδή λόγω της διαφοράς αυτής η Εκκλησία της Ρώμης τηρούσε αυστηρή στάση έναντι των Μικρασιατών, ο Άγιος Πολύκαρπος αναγκάσθηκε να μεταβεί στη Ρώμη, για να διευθετήσει το ζήτημα και άλλα δευτερεύοντα θέματα, με τον Επίσκοπο Ρώμης Ανίκητο (βλέπε 17 Απριλίου).

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

ΣΚΑΙ 1821 - Αντίκρουση από Αντίβαρο - Αγία Λαύρα 25η Μαρτίου

ο Αντίβαρο (www.antibaro.gr) αντικρούει την δήθεν απομυθοποίηση της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

Στο βίντεο αυτό παρατίθενται 22 ντοκουμέντα από Έλληνες και ξένους της εποχής της Ελληνικής Επανάστασης που επιβεβαιώνουν τη σύναξη στην Αγία Λαύρα κατά την εκκίνηση της Επανάστασης, υπό τον Παλαιών Πατρών Γερμανό.

Η ημερομηνία του γεγονότος δεν είναι ακριβής. Οι πηγές την καθορίζουν μεταξύ 8 και 23 Μαρτίου 1821. Όμως το γεγονός έλαβε χώρα.

Επίσης, η ημερομηνία είχε οριστεί πολύ νωρίτερα, ώστε να συμπέσει με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Ντοκουμέντα για όλα αυτά θα δείτε στο βίντεο.

Ευχαριστίες

Το υλικό συγκεντρώθηκε από συνεργάτες του Αντίβαρου και από αρθρογραφία που έχει δημοσιευθεί στο αφιέρωμα στην Ελληνική Επανάσταση του 1821 στη διεύθυνση

http://www.antibaro.gr/fakelos/1821

Πιο συγκεκριμένα, αντλήθηκε από άρθρα των εξής συνεργατών: Κωνσταντίνου Χολέβα, Χρήστου Κορκόβελου, Γιώργου Κεκαυμένου, Διονύση Καραχάλιου (χωρίς να το γνωρίζουν οι δύο τελευταίοι).

Επίσης, υλικό αντλήθηκε και από το ιστολόγιο του Κακοφωνίξ (http://cacofonix-cacofonix.blogspot.com­/).

Τέλος, θα ευχαριστήσουμε το http://books.google.com που με τα αναρίθμητα βιβλία που έχει ψηφιοποιήσει προσφέρει ένα απ΄ ευθείας παράθυρο στις πηγές της εποχής και δεν χρειάζεται να βασιζόμαστε στους ερμηνευτές (κατά το δοκούν) των πηγών.

Αυτό το βίντεο είναι το πρώτο μέρος της αντίκρουσης της σειράς από το Αντίβαρο.

Θα ακολουθήσουν και άλλα βίντεο εν καιρώ.
ΥΓ. Κατεβάστε την ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ με τα ντοκουμέντα αντίκρουσης που παρουσιάζονται στο βίντεο. Η παρουσίαση περιλαμβάνει επιπλέον στοιχεία.

Νάτοι νάτοι οι Πρωταθλητές!!!!

Την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου η ποδοσφαιρική ομάδα παιδιών Δημοτικού  της ενορίας μας συμμετείχε στο διενοριακό πρωτάθλημα της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς που υπεύθυνος έχει οριστεί για τη φετινή χρονιά ο Πρεσβύτερος Αναστάσιος Λιακόσταυρος. Στον εν λόγω ποδοσφαιρικό αγώνα το αποτέλεσμα έφερε νικήτρια την ομάδα της ενορίας μας με την ονομασία "ΤΡΟΠΑΙΟΦΟΡΟΙ" η οποία σημείωσε 11 γκολ έναντι της ομάδος της ενορίας Αγίου Βασιλείου Πειραιώς που σημείωσε 2 γκολ. Συγχαρητήρια και στις 2 ενορίες οι οποίες έπαιξαν με πολύ ενθουσιασμό.
Υπεύθυνοι των 2 ομάδων ήταν οι: Παναγιώτης Αθανασόπουλος & Πέτρος Ανδριανός. Την ομάδα απετέλεσαν τα μέλη του κατηχητικού τμήματος των τάξεων Δ΄ Ε΄ & Στ΄ Δημοτικού με κατηχητές τους κ. Θεόδωρο Φοράδη, Δημήτριο Μπαξεβανάκη, Αναστάσιο Φύσσα & Πέτρο Μουστάκα.
Σημείωση: Τα επόμενα Σαββατοκύριακα θα παίξουν οι ομάδες των παιδιών Γυμνασίου και των παιδιών Λυκειου.
π. Πολύκαρπος

Οι 2 γιορτούλες των Χορωδιών μας!!

Με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση πραγματοποιήθηκαν οι 2 γιορτές των χορωδιών της ενορίας μας το Σάββατο αυτό αντί των συνηθισμένων προβών τις ώρες 11:30π.μ. & 5:15μ.μ. για παιδιά Δημοτικού (παιδική χορωδία) και για παιδιά Γυμνασίου-Λυκείου (νεανική χορωδία) αντίστοίχως..
Τα παιδιά με ενθουσιασμό και πολύ όρεξη συμμετείχαν στις οργανωμένες γιορτές που είχαν προετοιμάσει οι κατηχητές και ο υπέυθυνος των χορωδιών. Το πρόγραμμα περιελάμβανε Καραόκε, διαγωνισμό τραγουδιού, κληρώσεις δώρων, παραδοσιακούς χορούς και πλούσιο κέρασμα..Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στις κυρίες που προετοίμασαν το κέρασμα κ.Βασιλική Καραγιάννη & κ. Μοσχούλα Λογοθέτη αλλά και στους κατηχητές οι οποίοι κοπίασαν πριν αλλά και μετά,  κ.Μιχαήλ Παππά, Θεόδωρο Φοράδη, Μιχαήλ Χριστοφοράτο, Πέτρο Μουστάκα, Παναγιώτη Αθανασόπουλο, Μαρία Δημακογιάννη, Ειρήνη Γιαννιώτη, Βασιλική Μουστάκα, Μαρία Αντωνιάδη, Ευαγγελία Κωσταντινίδου και άλλους...
Όπως είναι φυσικό τα μέλη και των 2 χορωδιών πήραν δύναμη για τη συνέχεια του έργου τους για το πολύ πλούσιο από πλευράς εκδηλώσεων μέλλον. Στις 2 αυτές γιορτούλες συμμετείχαν περίπου 70 παιδιά. Και μετά από αυτές τις 2 γιορτούλες επιστεγάζουμε την χαρά μας με το Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν.
Ο Υπεύθυνος των Χορωδιών
Δ. Α.

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Ιερά Αγρυπνία επι τη εορτή του Αγίου Πολυκάρπου (22 Φεβρουαρίου)

Την Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 8:30μ.μ. έως 1:00π.μ. θα τελεστεί Ιερά Αγρυπνία στον Ιερό μας Ναό, επι τη εορτή του Αγίου ιερομάρτυρος Πολυκάρπου επισκόπου Σμύρνης. 

Κατά τη διάρκεια της αγρυπνίας θα τεθεί εις προσκύνηση τεμάχιο ιερού λειψάνου του Αγίου Πολυκάρπου.

Η Αγία Φιλοθέη (19 Φεβρουαρίου)

_
        Εαν η πόλη μας έχει κάτι για το οποίο μπορεί νε καυχάται και να σεμνύνεται παντοτινά, αυτό είναι η ιερή μορφή της Αγίας Φιλοθέης, που έζησε, έδρασε και μαρτύρησε σ' αυτό τον τόπο, σφραγίζοντας έτσι ανεξίτηλα με την πνευματική της παρουσία τη ζωή όλης της περιοχής.
Για να εκτιμήσουμε σωστά το μέγεθος και την ποιότητα του έργου της Αγίας Φιλοθέης, θα πρέπει κατ' αρχήν να θυμηθούμε, ότι η μεγάλη αυτή οσιομάρτυς του Χριστού και ηρωίδα του έθνους, έζησε και έδρασε κατά την πιο σκοτεινή και οδυνηρή για το γένος μας περίοδο της Τουρκοκρατίας, δηλαδή, στα πρώτα χρόνια μετά την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως.
Γόνος από πατέρα παλαιάς αρχοντικής οικογένειας της Αθήνας και από μητέρα της αυτοκρατορικής οικογένειας των Παλαιολόγων η αγία Φιλοθέη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1522. Και μέσα σ' αυτήν την πόλη έζησε από μικρή σ' όλη του την ένταση το δράμα του ξεπεσμένου μεγαλείου της φυλής μας. Ο σταυρός και ο δικέφαλος αετός, τα δύο αυτά σύμβολά της ένδοξης βυζαντινής αυτοκρατορίας ποδοπατήθηκαν στην πύλη του Ρωμανού, μαζί με τον τελευταίο υπερασπιστή της πόλεως, τον ένδοξο πρόγονό της Κ. Παλαιολόγο. Και η διαπεραστική φωνή του ιμάμη από το μιναρέ της Ακροπόλεως, που έφτανε καθημερινά ως τ' αρχοντικό της στην Πλάκα, διακήρυττε κατά τον πιο προκλητικό τρόπο το θρίαμβο της ασιατικής βαρβαρότητας πάνω στην αλήθεια και την ομορφιά του ελληνικού κλασσικού μεγαλείου.
Στα μαύρα αυτά χρόνια της Τουρκοκρατίας, που ο υπόδουλος Έλληνας έτρωγε καθημερινά "άρτον οδύνης", με τους ποικίλους διωγμούς, τους βίαιους εξισλαμισμούς, την αμάθεια και την κοινωνική εξαθλίωση, μοναδικό του στήριγμα και παραμυθία στάθηκε, κατά κοινή ομολογία, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Αυτή, σαν την κλώσσα μπροστά στην απειλή του γερακιού, άπλωσε προστατευτικά τις πτέρυγές της και περιέθαλψε με στοργή τα χειμαζόμενα παιδιά της. Η εθναρχία του Πατριάρχη, τα μοναστήρια με τις φιλανθρωπικές τους δραστηριότητες και τα κρυφά σχολειά, οι ανώτερες σχολές παιδείας του γένους και ο ένοπλος ξεσηκωμός είναι μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους η ορθόδοξη Εκκλησία μας συμπαραστάθηκε στο υπόδουλο γένος και συντέλεσε αποφασιστικά στην τελική του εξανάσταση.
__2Όμως η πολυτιμότερη προσφορά της Εκκλησίας στη μεγάλη αυτή υπόθεση της εθνικής μας παλιγγενεσίας είναι χωρίς καμμιά αμφιβολία, οι νεομάρτυρες. Είναι οι ιερές αυτές μορφές, που στοιχώντας στο παράδειγμα των μαρτύρων του Χριστιανισμού των πρώτων αιώνων, ύψωσαν το ανάστημά τους μπροστά στη βία του βάρβαρου και αλλοθρήσκου κατακτητή και κράτησαν αδούλωτο το φρόνημα των Ελλήνων για πνευματική και εθνική ελευθερία.
Σ' αυτήν την ένδοξη χορεία των ηρώων της πίστεως και της πατρίδας ανήκει και η πολιούχος του προαστίου μας Αγία Φιλοθέη η Αθηναία.
Ψυχή γεμάτη από τον πόθο της ενάρετης ζωής, καθοσιώνεται ενωρίτατα στα ιδανικά της ισάγγελης μοναχικής πολιτείας. Και τι κάνει αυτό όχι μόνο για να ησυχάσει από την τύρβη του κόσμου και την τρικυμία των ανθρώπινων παθών. Αλλά και για να επιδοθεί απερίσπαστη στα έργα της αγάπης προς τους δεινοπαθούντας συνανθρώπους της. Η περίθαλψη των πτωχών και των κατατρεγμένων, η απελευθέρωση των αιχμαλώτων, η στήριξη των κλονισμένων συνειδήσεων και η αντίσταση γενικά ενάντια στη βία του κατακτητή, αποτελούν την καθημερινή της μέριμνα, αλλά και το συνεχές της μαρτύριο. "Καθ' εκάστην ώραν με έδιδαν μαρτύριον να γίνω Τούρκισσα εγώ και οι αδελφές ή να με καύσουν", γράφει στην επιστολή της προς την Γερουσία των Ενετών η αγία.
__3Και πράγματι, αφού εκδαπάνησε όλες τις δυνάμεις της στην υπηρεσία των μεγάλων της ιδανικών, αφού έλειωσε ολόκληρη σαν λαμπάδα φωτίζοντας με την άγια ζωή της τη ζοφερή νύχτα της δουλείας του γένους, πρόσφερε τελικά και το ισχνό της σαρκίο θυσία άμωμη σ' Εκείνον, που πρώτος θυσιάστηκε "υπέρ της του κόσμου ζωής και σωτηρίας". Στις 19 Φεβρουαρίου 1589 η μοναχή Φιλοθέη Μπενιζέλου, κάτω απ' τα χτυπήματα του αλλόθρησκου και αλλοεθνή δυνάστη τελειώνει την επίγεια ζωή της και στέφεται με το αμάραντο της θείας δόξας στεφάνι από τον αγωνοθέτη Χριστό.
Αλλά "δίκαιοι εις τον αιώνα ζώσι" λέγει ο σοφός της Π. Διαθήκης. Και η Αγία Φιλοθέη δεν έπαυσε ποτέ να ζει και να κινείται ανάμεσά μας, καθοδηγώντας με το φωτεινό της παράδειγμα όλους όσοι την αγαπούν και την τιμούν. Η Εκκλησία την κατέταξε στην ένδοξη χορεία των οσιομαρτύρων της πίστεως.Και η συνείδηση του έθνους ανέγραψε το όνομά της με χρυσά γράμματα στα δίπτυχα των βάρδων του νέου Ελληνισμού. Στο χώρο του μοναστηριού της στην Αθήνα, υψώνεται σήμερα μια καινούρια έπαλξη του Ευαγγελίου του Χριστού, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Και στην αγκάλη του πρώτου ναού της χώρας, φυλάσσεται μ' ευλάβεια το χαριτόβρυτο λείψανό της για να μας θυμίζει, ότι το δένδρο της Εκκλησίας θρέφεται και αυξάνει με τους ιδρώτες και τα αίματα των μαρτύρων της πίστεως.
Και η φερώνυμη της Αγίας Φιλοθέης πόλη μας, το γραφικό αυτό προάστιο της Αθήνας, βρέθηκε από το ξεκίνημά της, κάτω από την προστασία της μεγάλης αυτής Αγίας. Η κρύπτη της Αγίας Φιλοθέης, η κατακόμβη αυτή της Τουρκοκρατίας, αποτέλεσε σ' όλα αυτά τα χρόνια, το κατεξοχήν σέβασμα των κατοίκων της περιοχής. Και το εκκλησάκι της που έστησε εδώ από την αρχή η ευσέβεια των πρώτων οικιστών της περιοχής, αναδείχτηκε σιγά-σιγά, ο κατεξοχήν χώρος, μέσα στον οποίο οι Φιλοθεάτες ένοιωσαν ότι αποτελούν μια οικογένεια κι άντλησαν απ΄ εδώ αγάπη, δύναμη, χαρά κι ελπίδα για τη ζωή τους.
Τιμούν και σήμερα, οι κάτοικοι της Φιλοθέης την κατεξοχήν αγία της Αθήνας και μεγάλη προστάτιδα του προαστίου τους, την Αγία Φιλοθέη την Αθηναία. Και φαίνεται αυτό ιδιαίτερα στα πλήθη των πιστών που συρρέουν στο μικρό εκκλησάκι της, για να ασπαστούν το ιερό της λείψανο, και να εκζητήσουν τη χάρη της.
__4Αυτή η αγάπη και αφοσίωση που τρέφουν οι ευσεβείς και φιλόχριστοι κάτοικοι της περιοχής προς την προστάτιδα αγία τους, πιστεύουμε ότι σύντομα θ' ανεγείρει στο όνομά της κι ένα καινούργιο ενοριακό ναό. Ένα ναό που θ' ανταποκρίνεται στις καθημερινά αυξανόμενες ανάγκες της ενορίας, αλλά και που θα εκφράζει ταυτόχρονα την ενότητα και ομοψυχία του λαού αυτού του προαστίου, που φέρει το σεπτό όνομά της. Είναι ένα χρέος, που όσο παραμένει ανεκπλήρωτο, θα μας βαραίνει όλους.


ΠΗΓΗ: www.gonia.gr

Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Όσιος Θεόδωρος ο Σιωπηλός (17 Φεβρουαρίου)

Βιογραφία
Ο Όσιος Θεόδωρος έζησε κατά τον 13ο αιώνα μ.Χ. και μόνασε στη Μεγάλη Λαύρα του Κιέβου. Η μεγάλη άσκησή του ήταν η σιωπή, γι' αυτό και επονομάζεται «Σιωπηλός». Ο Θεός τον αξίωσε με το χάρισμα της θαυματουργίας.
Χάρισμα στην εποχή μας η σιωπή!!!

Πηγή: Ορθόδοξος Συναξαριστής
www.saint.gr

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Συνάντηση νέων Λυκείου - Αποφοίτων Σάββατο 19/2 με θέμα: "Συγχώρηση, Ταπείνωση & Αλληλοπεριχώρηση"


Το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου στα κατηχητικά τμήματα αγοριών & κοριτσιών των τάξεων Λυκείου το θέμα της συναντήσεως θα επεξεργαστεί ο υπεύθυνος ιερέας νεότητος π. Πολύκαρπος.
Θα προβληθεί 20λεπτη ταινία και θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση προσεγγίζοντας το θέμα "Συγχώρηση" συνδυάζοντας το δίδαγμα της ταινίας με την Παραβολή του Ασώτου Υιού/ Φιλεύσπλαχνου Πατρός. 
Μια ευκαιρία να κατανοήσουμε σε βάθος τη σπουδαιότητα και τη σημασία για την πνευματική μας ζωή των εννοιών "Συγχώρηση, Ταπείνωση & Αλληλοπεριχώρηση".

PARTY των χορωδιών μας με εκπλήξεις, διαγωνισμούς & KARAOKE Σάββατο 19/2/11

Το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου τις ώρες των 2 χορωδιών παιδικής (ώρα 11:30π.μ.) & νεανικής (ώρα 5:15μ.μ.) αντί των συνηθισμένων προβών θα πραγματοποιηθούν μουσικά αφιερώματα με παιδικά & νεανικά τραγούδια αντίστοιχα, διαγωνισμοί, Karaoke και άλλα πολλά. Σ' αυτές τις συναντήσεις δεν είναι δυνατόν να λείψουν και τα ανάλογα αρτήσιμα κεράσματα εν' όψει της επερχόμενης νηστείας!! Ραντεβού λοιπόν όλοι στο κατηχητικό του Σαββάτου και μετά στα PARTIES των χορωδιών μας!!Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος στους ενήλικες!!

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

2η ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΦΗΒΩΝ Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος "Σεπτέμβριος 2011"

Με απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος κατόπιν εισηγήσεως της Συνοδικής Επιτροπής Χριστιανικής Αγωγής της Νεότητος θα πραγματοποιηθεί για 2η συνεχή χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ. Βασικός σκοπός της ιδέας αυτής είναι η οργάνωση ενός θεσμού διαλόγου ανάμεσα σε νέους και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για διάλογο ανάμεσα σε μέλη της κοινής πνευματικής οικογένειας της Εκκλησίας μας. 
Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε εφήβους "αγόρια & κορίτσια" που φοιτούν στην Γ΄ Γυμνασίου καθώς επίσης στην Α΄ Β΄ και Γ΄ τάξη όλων των ενιαίων λυκείων και τεχνικών εκπαιδευτηρίων καθώς και εσπερινών λυκείων της πατρίδος μας. 
Για περισσότερες πληροφορίες:  
http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/youth/youth.htm
  

Η ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ 1821

Γράφει ο κ. Κωνσταντίνος Χολέβας-Πολιτικός Επιστήμων

Εν αρχή ην η κ. Ρεπούση που προσπαθούσε να πείσει τα ελληνόπουλα ότι η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΟΛΕΒΑΣΤουρκοκρατία ήταν μία ιδανική περίοδος για τους προγόνους μας. Στη συνέχεια ήλθε η τετράτομη ιστορία των Βαλκανίων που χρηματοδοτήθηκε από τον γνωστό χρηματιστή Τζορτζ Σόρος και κινείται στη ίδια γραμμή υπέρ των Οθωμανών. Μετά ήλθε στην επικαιρότητα η άποψη ότι πριν από το 1821 δεν υπήρχε συγκροτημένη ελληνική εθνική συνείδηση, αλλά οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές μάς έμαθαν να λέμε ότι είμαστε Έλληνες. Όλα αυτά τα ιδεολογήματα συγκεντρώνονται σήμερα στη νέα τηλεοπτική σειρά του ΣΚΑΪ για το 1821. Δεν προσχωρώ σε συνωμοσιολογίες, αλλά πολλοί συμπατριώτες μας ευλόγως διερωτώνται αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την εργώδη αυτή προσπάθεια να ξαναγραφεί ή μάλλον να σβηστεί οριστικά η Ελληνική Ιστορία. Αφήνω την απάντηση στον κάθε νουνεχή αναγνώστη και θα ασχοληθώ με την αμιγώς ιστορική πλευρά της υποθέσεως...

Ερώτημα πρώτον. Έχει δίκιο η άποψη που προβάλλεται στη σειρά του ΣΚΑΪ ότι η εθνική συνείδηση των Νεοελλήνων διαμορφώθηκε μόλις λίγα χρόνια πριν από το 1821; Φυσικά όχι. Εκατοντάδες μαρτυρίες Ελλήνων και ξένων, κληρικών και λαϊκών, περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένων διαψεύδουν τους συντελεστές της σειράς. Ελληνικό έθνος με συνείδηση ενότητος υπάρχει από την Αρχαιότητα. Ήδη τον 5ο αιώνα π.Χ. ο Ηρόδοτος καταγράφει τα συνδετικά στοιχεία που ένωναν τις ελληνικές πόλεις κράτη: Η κοινή καταγωγή, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ομότροπα ήθη. ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΤΑΤΖΗΣΣυνεχίζεται αυτή η συνείδηση στην ελληνιστική και βυζαντινή περίοδο, με αποκορύφωμα την απάντηση του Αυτοκράτορα της Νικαίας Ιωάννη Βατάτζη προς τον Πάπα Νικόλαο Θ΄ το 1250: Είμαστε το αρχαίο γένος των Ελλήνων, από το οποίο άνθισε η σοφία για όλον τον κόσμο. Συνεχίζεται με την τελευταία ομιλία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου όταν ονομάζει την Κωνσταντινούπολη «ελπίδα και χαρά πάντων των Ελλήνων».

Γύρω στο 1700 ο φλογερός ιεροκήρυκας Ηλίας Μηνιάτης παρακαλεί την Παναγία ως εξής: «Έως πότε το τρισάθλιον γένος των Ελλήνων έχει να ευρίσκεται εις τα δεσμά μιας ανυποφέρτου δουλείας;». Οι όροι Ρωμηός, Γραικός και Έλλην χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και με παρεμφερή σημασία. Χαρακτηριστικό είναι το ποίημα του Ματθαίου Επισκόπου Μυρέων, ο οποίος το 1619 θρηνεί για την Άλωση χρησιμοποιώντας για το έθνος μας και τα τρία αυτά ονόματα. Από το 1529 έως το 1821 το δημοφιλέστερο ανάγνωσμα του λαού μας ήταν η «Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» που θύμιζε την δόξα των αρχαίων προγόνων. Το 1708 ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος στο έργο του «Φιλοθέου Πάρεργα» γράφει ότι είμαστε το γένος των «άγαν Ελλήνων», δηλαδή καθαρόαιμοι Έλληνες. Και οι καραβοκύρηδες επί Τουρκοκρατίας τοποθετούσαν στα πλοία τους ως ακρόπρωρα τις μορφές των Αρχαίων Ελλήνων. Λαός, λοιπόν, και διανοούμενοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι υπάρχει συνέχεια του Ελληνισμού.

Ερώτημα δεύτερο: Περνούσαν καλά οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας, με δικαιώματα και ελευθερίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ στις 25.1.2011; Ας αφήσουμε τις μαρτυρίες της εποχής εκείνης να απαντήσουν:

Στα μέσα του 17ου αιώνος ο Γάλλος Ιησουίτης Ρισάρ καταγράφει τις εντυπώσεις του από την υπόδουλη Ελλάδα: «Να σκεφθεί κανείς ότι ουδέποτε από την εποχή του Νέρωνος, του Δομητιανού και του Διοκλητιανού έχει υποστεί ο Χριστιανισμός διωγμούς σκληρότερους από αυτούς που αντιμετωπίζει σήμερα η ανατολική Εκκλησία...». Τον 17ο αιώνα ο Μουσουλμάνος περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή περιγράφει βιαίους εξισλαμισμούς και παιδομάζωμα στη Βέροια, στην Έδεσσα και σε άλλες πόλεις. Το δημοτικό μας τραγούδι έχει καταγράψει τον θρήνο των μανάδων για τα παιδιά τους ως εξής: «Ανάθεμά σε Βασιλιά (σ.σ. Σουλτάνε) και τρισανάθεμά σε.... να μάσεις παιδομάζωμα , να κάνεις Γενιτσάρους... πέρσυ πήραν τον γιόκα μου φέτος τον αδελφό μου»! Περί το 1760 ο Ιωάννης Πρίγκος από το Πήλιο γράφει: «Τέτοιος βάρβαρος άδικος είναι ο Τούρκος». Στα τέλη του 18ου αιώνος ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης καταγράφει 87 από τα αναρίθμητα μαρτύρια Νεομαρτύρων, δηλαδή Χριστιανών που βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν λόγω της Χριστιανικής τους πίστης. Ο Φωτάκος Χρυσανθόπουλος, υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, στα Απομνημονεύματά του μάς δίνει μαρτυρία κρυφού σχολειού που οργάνωναν οι ιερείς φοβούμενοι τους Τούρκους.

Ερώτημα τρίτο: Οι κλέφτες ήσαν εθνικοί αγωνιστές ή φυγόδικοι εγκληματίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ; Αν κάποιος Έλληνας έβλεπε τον Τούρκο να βιάζει την αδελφή του και επετέθη στον βιαστή, τότε ναι, ίσως κάποιοι από τους κλέφτες των βουνών να ήσαν φυγόδικοι. Αλλά από το άδικο δικαστήριο του κατακτητή. Σημαντική λεπτομέρεια, η οποία αποσιωπήθηκε. Όσο δε για τη συνείδηση των ίδιων των κλεφτών, την εξηγεί ο Θ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος ανδρώθηκε μέσα στην κλεφτουριά. Λέγει, λοιπόν, στον Άγγλο Ναύαρχο Χάμιλτον ότι οι κλέφτες και οι αρματολοί στα βουνά είναι η φρουρά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, η οποία συνεχίζει ακόμη να πολεμά.

Ερώτημα τέταρτο: Ήσαν μόνο οικονομικά τα αίτια της Ελληνικής Επαναστάσεως; ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣΑυτή τη μονομερή ερμηνεία την καθιέρωσαν κάποτε οι Έλληνες μαρξιστές, αλλά οι ίδιοι την απέσυραν στο συνέδριο του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών το 1981. Όμως αξία έχει η άποψη των ίδιων των αγωνιστών: Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος, διεκήρυξε ο Αλ. Υψηλάντης τον Φεβρουάριο του 1821. Αγωνιζόμαστε για το Χριστό και τον Λεωνίδα, έγραφε η προκήρυξη του Αθανασίου Διάκου που δημοσιεύθηκε σε ιταλική εφημερίδα της Τεργέστης.

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Πανηγύρη Αγίου Χαραλάμπους ΤΑΜΠΟΥΡΙΩΝ 2011

ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011
ΩΡΑ 6:30Μ.Μ. ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΧΟΡΟΣΤΑΤΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Κ.Κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΩΡΑ 9:30Μ.Μ. ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ
ΠΕΜΠΤΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011
ΩΡΑ 7:00Π.Μ. ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΙΕΡΟΥΡΓΟΥΝΤΟΣ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Κ.Κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΩΡΑ 5:30Μ.Μ. ΜΕΘΕΟΡΤΙΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Απόηχος από το αφιέρωμα για τους κρυπτοχριστιανούς και συμμετοχή του θεατρικού εργαστηρίου της ενορίας μας!!

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη χθες Κυριακή 6 Φεβρουαρίου το αφιέρωμα για τους Κρυπροχριστιανούς από την Ιερά Μονή Παναγία η Χρυσοπηγή. Μεταξύ των άλλων παρουσιάστηκε θεατρικό έργο με τίτλο "Η ζωή και το τέλος ενός κρυπτοχριστιανού πασά" από τα μέλη του θεατρικού εργαστηρίου της ενορίας μας και συγκεκριμένα από τους: Ευάγγελο Κολλιόπουλο, Βασίλειο,Απόστολο και Παναγιώτη Αντωνιάδη, Ιωάννη Βρόντο & Ιωάννη Τζεβελέκη. Τα παιδιά συνόδευσαν και εμψύχωσαν με την παρουσία τους μέλη της επιτροπής νεότητος της ενορίας μας καθώς επίσης και περίπου 20 ενορίτες φίλοι του έργου νεότητος της ενορίας μας. Συγχαρητήρια στα παιδιά και στους υπευθύνους κατηχητές τους. 
Ευχαριστούμε όλως ιδιαιτέρως τον Αρχιμ. Εφραίμ Παναούση για την συγγραφή του θεατρικού έργου αλλά και τη συμπαράστασή του στο όλο έργο της νεότητος της ενορίας μας. 
π. Πολύκαρπος Μπόγρης.

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

ΘΕΑΤΡΙΚΟ:Η ζωή και το τέλος ενός κρυπτοχριστιανού πασά!!Από τη θεατρική ομάδα της ενορίας μας την Κυριακή 6/2 στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Καπανδριτίου.

Την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου και ώρα 6:00μ.μ. στη μεγάλη αίθουσα της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής που βρίσκεται στο Καπανδρίτι Αττικής θα πραγματοποιηθεί με την ευθύνη του υπεύθυνου Αρχιμανδρίτη Εφραίμ Παναούση αφιέρωμα στους κρυπτοχριστιανούς.Στο εν λόγω αφιέρωμα θα συμμετέχει εκτος των άλλων και η θεατρική ομάδα της ενορίας μας με θέμα:Η ζωή και το τέλος ενός κρυπτοχριστιανού πασά!!!Με πολύ χαρά προσκαλούμε όλους τους ενορίτες μας να εμψυχώσουν με την παρουσία τους τα παιδιά και να συμμετέχουν σ' αυτό το πολύ όμορφο αφιέρωμα.

Εκ της ενοριακής επιτροπής νεότητος του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Πειραιώς.
Ο πρόεδρος
Αρχιμανδρίτης Πολύκαρπος Μπόγρης.

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Συνάντηση νέων Λυκείου - Αποφοίτων Σάββατο 5/2 με θέμα: "Γέρων Πορφύριος"

Με πολύ χαρά ανακοινώνουμε στους νέους των τάξεων Λυκείου, στους φοιτητές & αποφοίτους της ενορίας μας πως στην εβδομαδιαία κατηχητική συνάντηση, για αυτό το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου και ώρα 4:00μ.μ. θα μας μιλήσει ο πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης Συμεών Συμεωνίδης με θέμα: "ο Γέρων Πορφύριος".

Λίγα βιογραφικά για το Γέροντα Πορφύριο

Ο αείμνηστος πατήρ Πορφύριος γεννήθηκε το 1906 στον Άγιο Ιωάννη Καρυστίας Ευβοίας και δώδεκα περίπου χρονών πήγε στο Άγιο Όρος, όπου ασκήτεψε γύρω στα επτά χρόνια. Τότε αρρώστησε βαρειά και οι γεροντάδες του τον στείλανε σε μοναστήρι στον κόσμο. Εκεί τον γνώρισε ο τότε Αρχιεπίσκοπος Σινά Πορφύριος ο Γ’, ο οποίος αφού διαπίστωσε την αρετή του και τα θεία χαρίσματα, που από τόσο νωρίς του είχε δώσει ο Θεός, τον χειροτόνησε ιερέα σε ηλικία είκοσι ετών.

Ως ιερέας ο πατήρ Πορφύριος έμεινε μέχρι το 1940 σε μοναστήρια της Ευβοίας. Το 1940 διορίστηκε εφημέριος στην εκκλησία του Αγίου Γερασίμου στην Πολυκλινική Αθηνών, δίπλα στην Ομόνοια(οδός Σωκράτους και Πειραιώς), όπου υπηρέτησε 33 χρόνια. Μετά τη συνταξιοδότηση του λειτουργούσε και εξομολογούσε στο αρχαίο ερημικό εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου Καλλισίων Πεντέλης μέχρι το 1978, οπότε έπαθε έμφραγμα. Αρκετούς μήνες μετά το έμφραγμα έμεινε σε φιλικά σπίτια στην Αθήνα και το 1979 εγκαταστάθηκε στο Μήλεσι, όπου έκτισε το μεγάλο μετόχι του Ησυχαστηρίου η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος. Προς τις αρχές του καλοκαιριού του 1991 έφυγε για το Άγιο Όρος, όπου διατηρούσε κελλί από το 1984. Στις 2 Δεκεμβρίου εκοιμήθη εν Κυρίω στο κελλί του στα Καυσοκαλύβια του Αγίου Όρους, όπου και ετάφη την επομένη απλά και αθόρυβα, όπως επιθυμούσε.

 Ανάργυρος Ι. Καλιάτσος
πηγή: www.myriobiblos.gr

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Στην ΕΤ-1 το βράδυ της Τετάρτης η ταινία «ΤΟ ΝΗΣΙ»


Στον τηλεοπτικό Σταθμό της ΕΤ-1 θα μεταδωθεί την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου στις 12 τα μεσάνυχτα η ταινία «ΤΟ ΝΗΣΙ».
Πρόκειται για μία ἐκπληκτική πραγματικά ταινία, ἑνός Ρώσου σκηνοθέτη, τοῦ Πάβελ Λουνγκίν.
Ἡ ὑπόθεσή της παράξενη καί ἰδιαίτερα ἐνδιαφέρουσα. Ἕνας ἄνθρωπος, κατά τή διάρκεια τοῦ Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, κάτω ἀπό ψυχολογική πίεση τῶν Γερμανῶν πού τόν εἶχαν αἰχμαλωτίσει, σκοτώνει τόν καπετάνιο τοῦ πλοίου στό ὁποῖο ὑπηρετοῦσε. Τώρα ζεῖ καί ὑπηρετεῖ σέ ἕνα μοναστήρι, ἀπομονωμένος ἀπό τόν κόσμο. Ἔχει τή φήμη τοῦ πνευματικοῦ ἀνθρώπου, ἀλλά αὐτός πιστεύει ὅτι εἶναι ἕνα τίποτε. Ἡ ταινία περιγράφει στιγμές ἀπό τή ζωή ἐνός σύγχρονου διά Χριστόν σαλοῦ, ὁ ὁποῖος ἔχει προορατικό χάρισμα, καταφέρνει νά προβληματίσει τούς μοναχούς του μοναστηριοῦ στό ὁποῖο ἀνήκει, χωρίς νά ζεῖ ἀνάμεσά τους, παρά μόνο γιά τήν λατρεία τοῦ Θεοῦ, ὄντας ἀπομονωμένος σέ ἕνα μικρό νησί, ὅπου περνᾶ τίς μέρες του μέ προσευχή καί μετάνοια. Ὁ Θεός ὅμως δέν τόν λησμονεῖ καί λίγο πρίν τό τέλος τῆς ζωῆς του θά συναντήσει καί πάλι τόν καπετάνιο του πού νόμιζε ὅτι εἶχε σκοτώσει, θά θεραπεύσει τήν κόρη του ἀπό τά δαιμόνια καί θά ἀναπαυθεῖ ἐν εἰρήνῃ.
Ὁ μοναχός Ἀνατόλι μᾶς παρουσιάζει μία ἄλλη εἰκόνα γιά τόν κόσμο μας. Νόημα δέν ἔχει ἡ ταχύτητα, ἡ πολυτέλεια, ἡ ἀπόλαυση, τό καλό φαγητό, ἀλλά ἡ ἀγάπη στό Θεό. Ἡ προσευχή καί ἡ συναίσθηση τῆς ἁμαρτίας ἀλλάζουν ἐσωτερικά τόν ἄνθρωπο. Τά θαύματα ἔχουν νά κάνουν μέ τήν πίστη στό Θεό καί ὄχι μέ μαγικές δυνάμεις. Ἡ ζήλεια καί ὁ ἀνταγωνισμός δέν νικοῦν τόν ἄνθρωπο πού πιστεύει ἀπό τήν καρδιά του. Ἡ ταπείνωση, ἡ ἀληθινή ἀγάπη, πού μπορεῖ νά εἶναι καί σκληρή, ἡ δύναμη τῆς νοερᾶς προσευχῆς, δηλαδή τοῦ «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ἐλέησόν με τόν ἁμαρτωλόν», δίνουν ἕνα ἄλλο νόημα στή ζωή μας. Ἐπίσης, ποτέ τά πράγματα δέν εἶναι ὅπως φαίνονται. Αὐτός πού ἀγαπᾶ ἀληθινά, βλέπει τό μέσα τοῦ ἀνθρώπου καί ξέρει νά συγχωρεῖ. Αὐτό ἄλλωστε, κάνει ὁ Θεός, ὁ ὁποῖος ζητεί ἀπό τόν ἄνθρωπο πρῶτα τήν καρδιά του. 

 Πηγή: http://apantaortodoxias.blogspot.com/

Πανήγυρις Υπαπαντής του Κυρίου Ταμπουρίων 2011

Πανηγυρίζει την Τετάρτη 2/2 με την ευκαιρία της εορτής της Υπαπαντής του Κυρίου, ο ομώνυμος Ιερός Ναός της Μητροπόλεώς μας που βρίσκεται στα Ταμπούρια. 
Ο Πανηγυρικός Εσπερινός θα ψαλεί την Τρίτη 1/2 στις 6:30 το απόγευμα χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Στη συνέχεια θα ψαλεί Ιερά Παράκληση και στις 10:30 θα αρχίσει η τέλεση ιεράς αγρυπνίας.
Την Τετάρτη 2/2 το πρωί θα τελεσθεί η Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.