Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Πανήγυρις Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής

Με την ευκαιρία της εορτής του Γενεσίου της Θεοτόκου εορτάζει η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής.Tην παραμονή Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου στις 7.00μ.μ.θα τελεστεί Μέγας Πανηγυρικός εσπερινός ,ενώ την Αγιόνυμο ημέρα της εορτής Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου θα τελεστεί στις 7.00π.μ. η ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία .Το απόγευμα της ιδίας ημέρας στις 5.00μ.μ. θα ψαλλεί η ακολουθία του εσπερινού και η Παράκληση της Παναγίας, Στις Ιερές Ακολουθίες θα χοροστατήσει και θα λειτουργήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίοτης πρώην Πειραιώς κ.Καλλίνικος.

Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Η Ζωή είναι δώρο π.Θαδδαίος (Γέροντας της Σερβίας)


Ο μεγάλος ξεριζωμός του 1922













Τέλη Αυγούστου 1922, η Μικρασιατική Καταστροφή: Οι «προστάτιδες δυνάμεις» οδηγούσαν σε μια μεγάλη περιπέτεια την Ελλάδα. Ο ελληνικός καπιταλισμός σερνόταν στο άρμα πρώτα των βρετανικών, αργότερα των γαλλικών ιμπεριαλιστικών σχεδίων. Η «αξιοπιστία», η «συνεργασιμότητα» της ελληνικής αστικής τάξης: Εστειλε 100.000 Ελληνες στρατιώτες στην Ουκρανία, να πολεμήσουν με τις δυνάμεις του Βρετανού στρατηγού Ντενίκιν, ενάντια στη σοβιετική κυβέρνηση. Το Μάη του 1919, με την παρότρυνση του Λόιντ Τζορτζ, ο ελληνικός στρατός καταλαμβάνει τη Θράκη και τη Σμύρνη. Προχωρούσε στα βάθη της Μικράς Ασίας. Ο πόλεμος μεταξύ Ελλάδας - Τουρκίας διαρκούσε. Είχε ήδη στοιχίσει 400 εκατομμύρια δολάρια, τεράστιες απώλειες σε ζωές. Το 1922 οι Γάλλοι ιμπεριαλιστές σε «διαμάχη» με τα βρετανικά συμφέροντα, όπλισαν τον τουρκικό στρατό με ό,τι καλύτερο είχαν... καθιστώντας τον ικανό να εξουθενώσει τις ελληνικές δυνάμεις. «Ανέμυαλοι βασιλιάδες, δεκαρολόγοι πολιτικάντηδες θέλασι να μας οδηγήσουν στην Αγκυρα και τους Τούρκους στην Κόκκινη Μηλιά... Πίστεψαν στις υποσχέσεις άλλων, μοίρασαν υποσχέσεις, φωτογραφήθηκαν στ' ανάκτορα του Εσκί Σεχίρ. Ηπιαν ρακί στο Αφιόν Καραχισάρ. Εγιναν πιόνια στα χέρια των μεγάλων...» (Γιώργος Δεληγιάννης: «Η αιχμαλωσία - έξοδος απ' τη Σμύρνη»).
«Η Σμύρνη μέχρι και την καταστροφή του 1922, ήταν ένας απ' τους μεγάλους πνευματικούς φάρους του ελληνισμού. Συναγωνιζόταν ισάξια την Κωνσταντινούπολη, την Αλεξάνδρεια και την Αθήνα. Χάρις στην οικονομική ευμάρεια και το φιλοπρόοδον πνεύμα των Ελλήνων κατοίκων της και κάτω από εξαιρετικά δυσχερείς συνθήκες, κατόρθωσε να δημιουργήσει, όλη εκείνη τη μορφωτική και καλλιτεχνική υποδομή, ώστε δικαίως να αποκαλείται "Το Παρίσι της Ανατολής". Παρατηρείται μία άνθηση των σμυρναϊκών γραμμάτων και μάλιστα, της ποίησης. Ενώ, τα άξια ποιητικά τέκνα της Σμύρνης, όπως ο Θεόδωρος Ορφανίδης και ο Ιωάννης Καρασούτσας, γίνονται ινδάλματα των φιλόμουσων Αθηναίων στα μέσα του ΙΘ΄ αιώνος. Μία άλλη πλειάδα ποιητών ζει και δημιουργεί μέχρι και την καταστροφή του 1922 εκεί. Δίνοντας το στίγμα του πολιτισμού: Οι Νικόλαος Σαλτελής, Ιωάννης Ισιδωρίδης - Σκυλίτσης, Αλέξανδρος Κατακουζηνός, Λέων Γεγήρακης, Σωκρ. Σολομωνίδης, Ξενοφών Ραφόπουλος, Μιχαήλ Αργυρόπουλος, Χρ. Βασιλάκης, Γιώργος Βοντζαλίδης, Φωκίων Βουτσινάς, Δημ. Βρετόπουλος, Φρ. Δελαγραμμάτικας, Μιλτιάδης Εμμανουήλ, Γιώργος Ζερμπίνης, Αριστείδης Καλλιγάς, Μιλτ. Κρενδιρόπουλος, Ιπποκ. Γ. Λέων, Κων/νος Μάγνης, Λουκάς Νικολαΐδης, Στέφανος Παπαμιχάλης, Στίλπων Πιττακής, Μιλτιάδης Δ. Σεϊζάνης, Ευριπίδης Σεκιάρης κ.ά.» (Γιώργος Πετρόπουλος - Σμυρνιοί Ποιητές, πριν τη Μικρασιατική Καταστροφή).
Η Μικρασιατική Καταστροφή μεταφράζεται σε 1.100.000 νεκρούς, 1.300.000 ξεριζωμένους. Καταγράφεται στην ελληνική πολιτική ζωή, ως η μεγάλη χρεοκοπία του αστικού εθνικισμού, της «μεγάλης ιδέας». Με το γεγονός, πως η ελληνική μπουρζουαζία, δε διαθέτει ιστορικά κανένα ίχνος κάποιας προοδευτικής αποστολής. Κάτω απ' την ανερχόμενη σημαία, δύναμη, του κομμουνιστικού κόμματος, τις ιδέες του, εντάχθηκαν οι πρόσφυγες της Μ. Ασίας, οι εργάτες, και τ' άλλα προοδευτικά στρώματα. Οδηγώντας τους πρόσφυγες στις φτωχομάνες γειτονιές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, της Ελλάδας - στην ιστορική πρωτοπορία των ταξικών αγώνων.

Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

Το μαρτύριο του Αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης


Του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρού Χριστοδούλου


«Ἔδωκας ἡμᾶς ὡς πρόβατα βρώσεως καί ἐν τοῖς ἔθνεσι διέσπειρας ἡμᾶς.
Ἀπέδου τόν λαόν σου ἄνε τιμῆς καί οὐκ ἦν πλῆθος ἐν τοῖς ἀλαλάζουσιν ἡμῶν.
Ἔθου ἡμᾶς ὄνειδος τοῖς γείτοσιν ἡμῶν, μυκτηρισμόν καί χλευασμόν τοῖς κύκλῳ ἡμῶν». (Ψαλμ. 43).
- Αὐτό τόν ψαλμό θυμᾶμαι κάθε φορά πού μιλῶ γιά τή Σμύρνη καί τήν τραγωδία τοῦ Ἑλληνισμοῦ στή Μ. Ἀσία.
- Γιά τήν ἀνείπωτη περιπέτεια τῆς Ἱστορίας μας.
- Γιά τό δρᾶμα τῶν ἀλησμόνητων πατρίδων.
- Κι εἶναι σάν νά ἀκούω τό κλάμα τῶν μωρῶν, τό γοερό θρῆνο τῶν μητέρων, πού σάν τή Ραχήλ, ἔκλαιαν τήν ἀνοικτίρμονα τύχη τῶν παιδιῶν τους.
- Σάν νά ἀφουγκράζομαι τόν ἐπιθανάτιο ρόγχο χιλιάδων ἀθώων θυμάτων μιᾶς ἀνείπωτης θηριωδίας, μιᾶς ἀνεπανάληπτης σφαγῆς, μιᾶς ἧττας πού οἱ λόγοι πού τήν προκάλεσαν ἦταν περισσότερο τά συμφέροντα τῶν φίλων μας, παρά ἡ γενναιότητα τῶν ἐχθρῶν μας.

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Απογευματινό Προσκύνημα στον Τίμιο Σταυρό Μαψού

Ο Ιερός Ναός μας πραγματοποιεί την Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου απογευματινό προσκύνημα στην Ιερά μονή Τιμίου Σταυρού, στην Μαψό Κορινθίας. 
Για περισσότερες πληροφορίες απευθύνεσθε στο τηλέφωνο του Ιερού Ναού 2104614658, 2104616540.
Ώρα αναχώρησης 2.30μ.μ από την πλατεία μπροστά από τον Ιερό Ναό. 

7 χρόνια πριν τα σημερινά αδιέξοδα

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός

Από τους μεγαλύτερους της αφύπνισης και αναγέννησης του ελληνισμού, ο λόγιος ιερέας Κοσμάς, μορφωμένος σε εκκλησιαστικές σχολές έρχεται σε αντίθεση με την μεροληπτική και επίπεδη επιχειρηματολογία των Εθνικών για τον δήθεν ανθελληνισμό της Βυζαντινής Ελληνικής Ορθόδοξης Αυτοκρατορίας και των πολιτών της, όπως επίσης και για εκείνον της Εκκλησίας. Επίσης θα καταδείξει την πάγια τακτική της εξουσίας προς τους πολέμιούς της, ανεξαρτήτου θρησκευτικού φρονήματος και εθνικής προέλευσης. Ας προσεχθεί επίσης πως αυτός ο αφυπνιστής του Γένους είναι Χριστιανός και όχι υποτιθέμενος «κρυπτόμενος Εθνικός υπό διωγμό, που θεράπευε τον Ελληνικό πολιτισμό». Αυτός ο Έλληνας Προφήτης Χριστιανός Ιερέας συνέβαλε στην αφύπνιση του Ελληνισμού σπουδάζοντας και μαθαίνοντας γράμματα αποκλειστικά σε εκκλησιαστικά μορφωτικά ιδρύματα (Αθωνιάδα, Πατριαρχική Σχολή Κωνσταντινούπολης κ.α.). Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα επιχειρήματα Εθνικών για την μη «ελληνική» παιδεία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και τους θεσμούς που αυτή περικλείει.

Γεννήθηκε το 1714 στο Μεγάλο Δένδρο της Αιτωλίας. Το βαπτιστικό του όνομα ήταν Κώνστας. Στην ηλικία των 8 στάλθηκε στην Σιγδίτσα της επαρχίας Παρνασσίδος όπου ήταν μαθητής του ιεροδιδάσκαλου Λύτσικα , αργότερα μετέβη στο Άγιο Όρος όπου σπούδασε στην Αθωνιάδα Σχολή υπό τους διδάσκαλους Παναγιώτη Παλαμά και Νικόλαο Ζερτζούλην. Μετά την αποφοίτησή του πήγε στην μονή Φιλοθέου, όπου και χειροτονήθηκε μοναχός με το όνομα Κοσμάς. Ο μονότονος μοναχικός βίος του δεν του άρεσε όπου ήθελε να δράση για το όφελος της κοινωνίας.

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Ο γέροντας Παΐσιος έλεγε για τα παιδιά...


Ή αγάπη του προς τα παιδιά ήταν έκδηλη. Κάποτε βρέθηκα δίπλα του καί θαύμασα την αγάπη πού έδειχνε σ' ένα δεκάχρονο αγόρι, τον Άνθιμο, πού ήταν το 11ο παιδί ενός πατέρα. Στο πρόσωπο του μικρού έβλεπε ένα πρόσωπο ιερό, σεβαστό, άξιο τιμής. Συζητούσε μαζί του καί το δίδασκε, αφήνοντας όλους εμάς στο περιθώριο των ενδιαφερόντων του. Ομοίως έκδηλη ήταν καί ή αγάπη του Γέροντα προς τον πολύτεκνο πατέρα, ό όποιος συνόδευε τον Άνθιμο. Αγάπη, λοιπόν, στο παιδί καί την πολύτεκνη οικογένεια.
Ή αγάπη του Γέροντα προς τους πολύτεκνους δεν μεταφραζόταν σε αδιαφορία προς τους άτεκνους. Γι' αυτούς έλεγε: ...«Ό Θεός θέλει κάτι άπ' αυτούς πού δεν έχουν παιδιά. Τους θέλει προστάτες των παιδιών πού δεν έχουν γονείς. Ξέρω κάποιο δικηγόρο πού δεν έχει παιδιά, αλλά βοηθά καί φροντίζει πολλά απροστάτευτα παιδιά Υιοθέτησε μάλιστα κι ένα από τα παιδιά αυτά, το όποιο ακολούθησε το μοναχικό βίο». Φαίνεται έτσι καθαρά ότι ό Γέροντας σεβόταν τους πολύτεκνους για το υψηλό τους έργο, αλλά καί παρακινούσε τους άτεκνους για έκδηλη αγάπη προς πάντα πού χρειάζεται βοήθεια.

Κυριακή 21 Αυγούστου 2011

Πανήγυρις παρεκκλησίου Αγίου Διονυσίου εν Ζακύνθω

Πανηγυρίζει την Τετάρτη 24 Αυγούστου το παρεκκλήσιο στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής με την ευκαιρία της εορτής της Ανακομιδής των Ιερών Λειψάνων του Αγίου Διονυσίου του εν Ζακύνθω Σύμφωνα με το πρόγραμμα της πανηγύρεως την Τρίτη 23 Αυγούστου στις 7.00μ.μ θα ψαλλεί η Ακολουθία του Πανηγυρικού εσπερινού ενώ την Τετάρτη 24 Αυγούστου στις 7.00π.μ. θα τελεστεί η Ακολουθία του Όρθρου και η Θεία Λειτουργία.Το απόγευμα της ιδίας ημέρας στις 6.30μ.μ. θα τελεστεί Παράκληση στον Άγιο Διονύσιο και θα ακολουθήσει προβολή για το νησί των Στροφάδων .

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Ιερά Μονή Παναγίας Γουμένισσας


Ιερά Μονή Παναγίας Γουμένισσας: αποτέλεσε το μεγαλύτερο θρησκευτικό κέντρο της περιοχής στην περίοδο της Τουρκοκρατίας ( 1430-1912).Βρίσκεται μέσα στη Γουμένισσα και η πρόσβαση σε αυτή είναι πολύ εύκολη. Εκεί βρίσκεται η θαυματουργός εικόνα της Παναγίας έργο του 13ου - 14ου αιώνα που μόνο στο αντίκρισμα της προκαλεί δέος στους πιστούς. Η εκκλησιαστική ζωή της Γουμένισσας είναι άμεσα συνδεδεμένη με την Παναγία (είναι και η πολιούχος), και πως να μη είναι αφού γύρο από τη Μονή δημιουργήθηκε η Γουμένισσα. Η παράδοση λέει πως η εικόνα φανερώθηκε εκεί που είναι χτισμένη η Μονή και αφού μεταφερόταν σε άλλο παρεκκλήσι γύριζε στο ίδιο μέρος.
Κατά τα Βυζαντινά χρόνια ήταν και μετόχι της Μονής Ιβήρων του αγίου όρους επίσης το τέμπλο της Μονής πέρα από θρησκευτική έχει και καλλιτεχνική αξία χρειάσθηκαν επτά χρόνια για την κατασκευή του από τεχνίτες μοναχούς

Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

Ήθη και Έθιμα του Δεκαπενταύγουστου

Μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθοδοξίας είναι η 15η Αυγούστου, ημέρα της Κοίμησης της Θεοτόκου. Στον ελληνικό λαό η επίκληση της Παναγίας είναι η περισσότερο καθιερωμένη. Η Παναγία διεκδικεί τα περισσότερα προσωνύμια που προέρχονται από:
- τον τρόπο αγιογραφίας της Εικόνας Της (π.χ., Βρεφοκρατούσα, Γλυκοφιλούσα)
- τη θεολογική ιδιότητα (π.χ., Ελεούσα, Κυρά, Μεγαλόχαρη)
- την παλαιότητα του εικονίσματός Της (π.χ., Μαυριώτισσα, Γερόντισσα)
- τον τρόπο εύρεσης της εικόνας Της (π.χ., Θεοσκέπαστη, Σπηλαιώτισσα, Πλατανιώτισσα, Πορταΐτισσα, Μυρτιδιώτισσα, Φανερωμένη)
- τον τόπο προέλευσης της εικόνας (π.χ., Αθηνιώτισσα, Αργοκοιλιώτισσα, Βατοπεδινή, Πολίτισσα).
Τέλος, απαντώνται προσωνύμια που δίνονται ανάλογα της εποχής και των εργασιών που συμπίπτει η εορτή της (π.χ., Φλεβαριανή, Μεσοσπορίτισσα, Ακαθή - εκ του Ακάθιστου ύμνου).
Οι εικόνες της Παναγίας βρέθηκαν σε πολλές περιπτώσεις με θαυματουργό τρόπο και απετέλεσαν κίνητρο για τη δημιουργία Ιερών Ναών στη χάρη Της. Χιλιάδες πιστών συρρέουν κάθε χρόνο για να προσκυνήσουν την εικόνα και να παρακαλέσουν για τη βοήθειά Της.

Οι εκκλησίες και τα μοναστήρια που είναι αφιερωμένα στη Θεοτόκο, υποδέχονται υπέρλαμπρα τους επισκέπτες του 15αύγουστου.

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

Λίγες στιγμές από την κατασκηνωτική ζωή στη ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΠΟΛΗ (περίοδος γυμνασίου)


















Ο Άγιος Ταρσίζιος

Ο Άγιος Ταρσίζιος,πού σε νεαρή ηλικία μαρτύρησε στην Ρώμη τον καιρό πού ήταν αυτοκράτορες ο Ουαλεριανός και ο Γαλιηνός,ήταν μαθητής του Αγίου ιερομάρτυρος Στεφάνου.Από μικρός βρισκόταν κοντά στη Θεία Λατρεία και βοηθούσε τούς ιερείς στο έργο τους.Κάποτε,πού είχε ξεσπάσει μεγάλος διωγμός εναντίον των χριστιανών, εμπιστεύθηκαν στον μικρό Ταρσίζιο τα Τίμια Δώρα να τα μεταφέρει στους συλληφθέντες, μελλοθάνατους χριστιανούς.Στον δρόμο τον περικύκλωσαν ειδωλολάτρες και του ζητούσαν να τούς παραδώσει αυτά πού έκρυβε στο στήθος του.Εκείνος αρνήθηκε σθεναρά και αυτοί τον ξυλοκόπησαν μέχρι θανάτου.Σε κάποια στιγμή σκύβοντας για να πάρουν αυτά πού έκρυβε,διαπίστωσαν ότι τα τίμια Δώρα είχαν εξαφανιστεί θαυματουργικά και στα χέρια του Αγίου είχε μείνει μόνο το μαντήλι πού τα είχε τυλίξει.Οι χριστιανοί παρέλαβαν το λείψανό του και το τοποθέτησαν στην κατακόμβη του Αγίου Καλίστου.
Η Εκκλησία τιμά την μνήμη του την 15η Αυγούστου.

Απολυτίκιο.Ήχος γ’.Θείας πίστεως.
Θείω έρωτι εμπεπλησμένος,Δώρα τίμια εν κόλποις φέρων,το θανείν υπέρ τούτων αιρούμενος,και ανόμοις μη προδώσας τον Κύριον,ανεδείχθης μαρτύρων το καύχημα, ω Ταρσίζιε,της Ρώμης το βλάστημα,και νέων παίδων χριστιανών αγαλλίαμα,ικέτευε Χριστόν τον Θεόν,σωθήναι τας ψυχάς ημών.

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

«Τι μπορεί να 'ναι πιο γλυκό από τη Μητέρα του Θεού;»



«Θεοτόκος» και «Παναγία», «Θεομήτωρ» ή «Μήτηρ Θεού», «Υπέραγνη Δέσποινα» και «αγία Μαρία η αειπάρθενος», είναι μερικές από τις προσωνυμίες της Μαρίας, της μητέρας του Ιησού Χριστού, της "λαμπρότερης μορφής στo αγιολόγιο και εορτολόγιο της Ορθόδοξης Καθολικής Εκκλησίας".
Ο Ορθόδοξος κόσμος, "την τιμά ως το γλυκύτερο και υψηλότερο δημιούργημα τού Θεού, της οποίας τη δόξα τοποθετεί πιο πάνω από τη δόξα των αγγέλων, την ψάλλει ως «τιμιωτέραν των Χερουβίμ και ενδοξοτέραν ασυγκρίτως των Σεραφείμ»", αλλά και ως "θεία Πύλη και μήτηρ της όντως ζωής,...του μονογενούς Υιού του Θεού, ην διελθών...πάσιν ανθρώποις σωτηρίαν απειργάσατο". Η ευλάβεια προς το πρόσωπό της δεν φαίνεται μόνο από την επίκληση της για βοήθεια και συμπαράσταση, αλλά και από το πλήθος των ναών και μονών που είναι αφιερωμένοι σ' αυτήν, τις εικονογραφικές παραστάσεις, τους εκκλησιαστικούς ύμνους και τα εγκωμιαστικά έργα τα οποία έχουν γραφτεί προς τιμή της.
Η τιμή προς τη Θεοτόκο, έχει τις ρίζες της στην αρχαιότατη παράδοση της Εκκλησίας, από την οποία προσαγορεύεται έτσι, επειδή έτεκε (=γέννησε) τον ενανθρωπήσαντα θείο Λόγο και Υιό του Θεού. Γι΄ αυτό ψάλλεται ως «Κλίμαξ επουράνιος», δια της οποίας ήρθε στη γη και σαρκώθηκε, ως τέλειος άνθρωπος ο Χριστός-Λόγος και έτσι, η ίδια, αφού ελεύθερα υπάκουσε στο θέλημα του Θεού και συνεργάστηκε, κατέστη η της «προμήτορος Εύας το σφάλμα ανορθώσασα».

Θεομητορικό πανηγύρι


Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος

Κάθε θεομητορική εορτή είναι υπόθεση χαράς για όλη την Εκκλησία, ακριβώς γιατί η Παναγία δόξασε το ανθρώπινο γένος, με το να γίνη το πρόσωπο εκείνο που δώρισε την σάρκα της για να ενανθρωπίση το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, ο Λόγος του Θεού. Οι Πατέρες της Εκκλησίας, οι ιεροί υμνογράφοι, οι αγιογράφοι συναγωνίζονται στην παρουσίαση της αξίας του προσώπου της Παναγίας μας, που είναι η χαρά των Αγγέλων, η δόξα των αγίων, αλλά και η προστασία όλων των ανθρώπων που πάσχουν και υποφέρουν από ποικίλα προβλήματα, τα οποία συνδέονται στενά με τον ανθρώπινο βίο.
Μεταξύ των πολλών Θεομητορικών εορτών σημαντική θέση κατέχει η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που αποκτά μεγάλη σημασία και αξία τόσο ως προς το περιεχόμενό της, αφού η Παναγία νίκησε την φθορά και τον θάνατο, με την δύναμη του Χριστού, όσο και ως προς τον χρόνο που εορτάζεται, γι’ αυτό και έχει ονομασθή το Πάσχα του Καλοκαιριού.
Συμμετέχοντας σε αυτό το μεγάλο θεομητορικό πανηγύρι θα ήθελα να παρουσιάσω δύο εικόνες που χρησιμοποιεί ο ιερός Νικόλαος Καβάσιλας για να δείξη το πάνσεπτο, παναμώμητο και αγιασμένο πρόσωπο της Παναγίας μας.

20 πρακτικές συμβουλές για την ταπείνωση

Πρωτοπρεσβυτέρου Στεφάνου Κ. Αναγνωστοπούλου


- "Θέλετε να σας πω μερικούς τρόπους; Απλούς θα σας πω.

Σε ξέχασαν; Δε σε πήραν ούτε ένα τηλέφωνο; Δεν πειράζει. Και προπαντός μην παραπονείσαι.

Σε αδίκησαν; Ξέχασέ το.

Σε περιφρόνησαν; Να χαίρεσαι.

Σε κατηγορούν; Μην αντιλέγεις.

Σε κοροϊδεύουν; Μην απαντάς.

Σε βρίζουν; Σιωπή και προσευχή.

Σου αφαιρούν το λόγο; Σε διακόπτουν; Μη λυπάσαι.

Σε κακολογούν; Μην αντιμάχεσαι.

Σου μεταδίδουν ευθύνες τα παιδιά σου; Οι συγγενείς σου, οι δικοί σου οι άνθρωποι; Μη διαμαρτύρεσαι.

Θυμώνουν μαζί σου; Να παραμένεις ήρεμος.

Σου κλέβουν φανερά; Κάνε τον τυφλό.

Σε ειρωνεύονται; Να μακροθυμείς.

Δεν ακούνε τις συμβουλές σου; Ιδίως δεν ακούνε τις συμβουλές σου τα παιδιά σου; Πέσε στα γόνατα και κάνε προσευχή.

Εκνευρισμός στο αντρόγυνο; Εσύ φταις. Κι εσύ φταις. Όχι ο άλλος.

Έφταιξες; Ζήτησε συγγνώμη.

Δεν έφταιξες; Πάλι ζήτησε συγγνώμη.

Έχεις υγεία; Δόξαζε τον Θεόν.

Έχεις αρρώστια; Έχεις καρκίνο, ταλαιπωρείσαι, υποφέρεις, βασανίζεσαι, πονάς; Δόξαζε τον Θεόν.

Γκρίνια, ανεργία, φτώχεια μέσα στο σπίτι; Νήστευσε. Αγρύπνησε. Κάνε προσευχή.

Για όλους και για όλα προσευχή. Πολλή προσευχή. Πολλή προσευχή. Νηστεία και προσευχή διότι "τούτο το γένος των παθών και των δαιμόνων ουκ εκπορεύεται παρά μόνο με νηστεία και προσευχή".

"Είθε αδελφοί μου, να ακολουθήσουμε όλοι μας, και πρώτος εγώ, τις ταπεινές αυτές συμβουλές, και να είστε βέβαιοι ότι θα σωθούμε."

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2011

Η Μάννα με τις χίλιες αγκαλιές, η ζωή και η ελπίδα του κόσμου


 του π.Ιωάννη Καλογερόπουλου
Συναχθήκαμε κι απόψε, αγαπητοί μου χριστιανοί, στον πάνσεπτο αυτό Ιερό Ναό της Παναγίας μας, της επονομαζόμενης Φανερωμένης, για να αποδώσομε ευχαριστήριους ύμνους και ωδές πνευματικές  στο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου μας.
 Εορτάζομε την Κοίμηση της Θεοτόκου, την Κοίμηση της μεγαλύτερης από όλους τους Αγίους  της Εκκλησίας μας, της Παν- αγίας μας. Της μάνας με τις χίλιες αγκαλιές,  όπως την έχει αποκαλέσει ο λαός μας, θέλοντας ακριβώς να περιγράψει τη μεγάλη στοργή, με την οποία σκέπει και προστατεύει τα παιδιά της, σ’ όλους τους αιώνες. 
Μια κοίμηση, ένας θάνατος,  που έδωσε σ’ όλους τους ανθρώπους, μια πολύ μεγάλη χαρά. Τη χαρά ότι πλέον κοντά στον θρόνο της αγάπης του Χριστού, υπάρχει για όλους τους ανθρώπους, δικαίους και αδίκους, μεσίτρια ισχυρή, ικανή να μεταφέρει κάθε φορά τα αιτήματα της προσευχής μας, τους πόνους, τα δάκρυα  και τις ικεσίες μας στο θρόνο του Θεού.
Μια κοίμηση, ένας θάνατος που φέρνει σ’ όλους τους  χριστιανούς μια μεγάλη χαρά, σε αντίθεση βέβαια  με κάθε  λογής άλλο θάνατο, που σκορπίζει  στις  ψυχές όλων μας, πίκρα, πόνο  και απελπισία. 

Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Σοί Κύριε....

Εμπιστεύσου αδελφέ μου τον εαυτό σου στην αγκαλιά και τα χέρια του Θεού.Στη Θεία Λειτουργία λέμε στο Θεό δια στόματος του ψάλτη ¨Σοι Κύριε".Όμως πολλοί λίγοι αντιλαμβάνονται τι σημαίνει αυτό.Ναι Κύριε σε σένα αναθέτουμε τους εαυτούς μας.Το κάνουμε ;Οι πολλοί όχι. Όμως αυτό είναι το μυστικό της ειρηνεύσεώς μας.Ναι σε Σένα Κύριε εμπιστεύομαι τα παιδιά μου,που με απασχολεί η πορεία της ζωή τους.Σε Σένα Κύριε εμπιστεύομαι την αρρώστια μου που με έχει επισκεφθεί..Σε Σένα Κύριε εμπιστεύομαι τον αμαρτωλό εαυτό μου.Συ δώσε λύση σε όλα.Συ ρίξε ένα βλέμμα ευσπλαχνίας επί την ταπείνωσίν μου.Αδελφέ μου ,που πονάς και θλίβεσαι ,μην αποκάμεις σε παρακαλώ,σου το λέω για άλλη μία φορά.Στηρίξου στον Θεό ,ζήτα από τον Θεό τη λύση των προβλημάτων σου.Κάνε και εσύ ότι εξαρτάται από το δικό σου χέρι.Διόρθωσε ότι στραβό έχεις κάνει.Οπλίσου με θάρρος και υπομονή.Και θα δεις ότι ο Θεός θα σε βοηθήσει.Έχε θάρρος .Στηρίξου εξ ολοκλήρου στον Θεό.Και θα δεις το θαύμα στη ζωή σου.

(Απόσπασμα από το βιβλίο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου πρώην Πειραιώς κ.Καλλινίκου : Για σένα που πονάς-Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Χρυσοπηγή σε όλα τα Χριστιανικά βιβλιοπωλεία)

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2011

Η χειροτονία του πρώην Κόπτη π. Αθανασίου από τον Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ


Στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Θείας Μεταμορφώσεως Παλαιάς Κοκκινιάς ο Σεβασμιωτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ χειροτόνησε εις Διάκονο τον μέχρι πρότινος Κόπτη, προϊστάμενο της κοινότητος των Κοπτών Αθηνών, π. Αθανάσιο. Ο νέος διάκονος είναι οικογενειάρχης, απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Αθηνών, γλωσσομαθής, έχει εγκαταστασθεί στη χώρα μας από το 1980. Ο π. Αθανάσιος θα λάβει τον δεύτερο βαθμό της ιερωσύνης στις 15 Αυγούστου στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιάς Κοκκινιάς.











Η Θεοτόκος στην Ορθόδοξη Εκκλησία

μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών κυρού (+) Χριστοδούλου

Η Παναγία είναι, κατά την ορθόδοξη δογματική διδασκαλία, σύμφωνα με όσα απεφάσισε περί αυτής η Γ΄ εν Εφέσω Οικουμενική Σύνοδος (431 μ.Χ.) : Υπεραγία, Θεοτόκος, Αειπάρθενος και Μεσίτρια. Είναι η Μητέρα του Θεού και των ανθρώπων, βασίλισσα γης και ουρανού. Πολύ όμως πριν από την οικουμενική αυτή απόφαση, οι πιστοί είχαν διαμορφώσει την συνείδηση, ότι η Μαρία, το δοχείον του Πνεύματος, υπηρέτις της προαιωνίου βουλής του Θεού "δι' ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν", ακαταίσχυντος προστάτις των χριστιανών. Δια τούτο και τιμάται ήδη από τους πιστούς των πρώτων χριστιανικών αιώνων, ενίοτε με δόσιν υπερβολής, την οποία εγκαίρως (και πριν ακόμη από το 431 μ.Χ.) οι Πατέρες επεχείρησαν να περιορίσουν στα ορθά πλαίσια, όπως τούτο αποδεικνύεται και από τον Αγιον Επιφάνιον, Επίσκοπον Σαλαμίνος Κύπρου (εκοιμήθη το 403 μ.Χ.), ο οποίος συνιστούσε ότι εις μεν τον Κύριο πρέπει λατρεία, εις δε την Θεοτόκο τιμή και προσκύνησις .

Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

Η Μεταμόρφωσις του Κυρίου

του π.Γεωργίου Δορμπαράκη
 
Μία από τις μεγάλες Δεσποτικές λεγόμενες εορτές είναι η Μεταμόρφωση του Κυρίου: εκεί που στο όρος Θαβώρ ο Κύριος, έχοντας πάρει μαζί Του τους «προκρίτους των μαθητών», τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη, «μετεμορφώθη έμπροσθεν αυτών», δηλαδή το πρόσωπό Του έλαμψε σαν τον ήλιο, τα ενδύματά Του έγιναν λευκά σαν το φως, δίπλα Του φάνηκαν οι προφήτες Μωϋσής και Ηλίας, ενώ ακούστηκε άνωθεν, από τον ουρανό, η φωνή του Θεού Πατέρα, η οποία έλεγε «Ούτός εστιν ο Υιός μου ο αγαπητός, αυτού ακούετε». Όλη αυτή η θεοφάνεια, η οποία βεβαίως θυμίζει και το «σκηνικό» της Βάπτισης του Κυρίου, πραγματοποιήθηκε μέσα σε ένα νέφος το οποίο περιέλαμψε τους μαθητές, οι οποίοι μη αντέχοντας το θέαμα έπεσαν πρηνείς, ενώ κάποια στιγμή ο Πέτρος, «μη ειδώς ο ελάλει», βλέποντας και τους Μωϋσή και Ηλία να συνομιλούν με τον Κύριο, είπε σ’ Αυτόν: «Κύριε, καλόν εστιν ημάς ώδε είναι». Μετά από λίγο, το συγκλονιστικό αυτό θέαμα και άκουσμα τελείωσε, κι ο Κύριος παίρνοντας τους έκθαμβους μαθητές τούς είπε να μην ειπούν τίποτε, έως ότου αναστηθεί εκ των νεκρών, προλέγοντας ταυτοχρόνως και τα γεγονότα του Πάθους Του.

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

Για τη Θεομήτορα του Αγίου Σιλουανού του Αθωνίτου


Oταν η ψυχ κατχεται απ την αγπη του Θεού, ττε, ώ, πώς είναι όλα ευχριστα, αγαπημνα και χαρομενα. Αυτ η αγπη όμως συνεπγεται θλψη· κι όσο βαθτερη είναι η αγπη, τσο μεγαλτερη είναι κι η θλψη.
Η Θεοτόκος δεν αμ
ρτησε ποτ, ούτε καν με το λογισμ, και δεν έχασε ποτ τη Χρη, αλλ κι Αυτ είχε μεγλες θλψεις. Όταν στεκταν δπλα στο Σταυρ, ττε ήταν η θλψη Της απραντη σαν τον ωκεαν κι οι πνοι της ψυχής Της ήταν ασγκριτα μεγαλτεροι απ τον πνο του Αδμ μετ την έξωση απ τον Παρδεισο, γιατ κι η αγπη Της ήταν ασγκριτα μεγαλτερη απ την αγπη του Αδμ στον Παράδεισο. Κι αν επέζησε, επέζησε μόνο με τη Θεα δναμη, με την ενσχυση του Κυρου, γιατ ήταν θλημ Του να δει την Ανσταση κι ύστερα, μετ την Ανληψ Του, να παραμενη παρηγορι και χαρ των Αποστλων και του νου χριστιανικού λαού.
Εμείς δεν φτνουμε στην πληρτητα της αγπης της Θεοτκου, και γι αυτ δεν μπορούμε να εννοσωμε πλρως το βθος της θλψες Της. Η αγπη Της ήταν τλεια. Αγαπούσε άπειρα τον Θεό και Υιό Της, αλλ αγαπούσε και το λα με μεγλη αγπη. Και τι αισθανταν τχα, όταν εκείνοι, που τσο πολ αγαπούσε η Ίδια και που τσο πολ ποθούσε τη σωτηρα τους, σταρωναν τον αγαπημνο Υιό Της;

Η Τριάς των Οσίων νέων Ασκητών


Απο αριστερά: Γέρων Ιάκωβος, Γέρων Παΐσιος, Άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Θάνατος Μακάριου Γ' 3/8/1977

πηγή: Ιστορικό αρχείο ΕΡΤ

Η Παναγία των νησιών και των θαλασσών


Tο όνομα της  Παρθένου Μαρίας, το ιερότερο ίσως πρόσωπο της Ορθοδοξίας, συνοδεύεται από ένα μεγάλο αριθμό προσωνυμιών που της έχουν δοθεί, λόγω των ιδιοτήτων της, του χρόνου που γιορτάζει, της θέσης που βρέθηκε η εικόνα της και της τοποθεσίας που βρίσκεται η εκκλησία της.
Λόγω τη τοποθεσίας που βρέθηκε η εικόνα της ή όπου υπάρχει ο ναός της, της δίδονται επίθετα όπως, Παναγία η Σουμελά (στο όρος Μελά), Παναγία η Μελικαρού (στη Σκύρο), Παναγία η Φοδελιώτισσα (στο Φόδελε Ηρακλείου), Παναγία η Θαλασσινή, (στην Άνδρο, σε βράχο μέσα στη θάλασσα), Παναγία η Ανέμη, (στη Σαμοθράκη, επειδή φυσά δυνατός άνεμος στο ξωκλήσι της).
Στα Δωδεκάνησα πιο γνωστή είναι η Παναγία η Καβουριανή, στη Λέρο. Βρίσκεται κοντά στον οικισμό Ξηρόκαμπος.  Το γραφικό εκκλησάκι ονομάζεται και της Καβουράδαινας, διότι στη θέση που είναι, κατά την παράδοση,  ένας ψαράς που έψαχνε για καβούρια βρήκε μέσα σε σχισμή την εικόνα  της Παναγίας. Επίσης, στη Λέρο μέσα στο Κάστρο βρίσκεται το μοναστήρι της Παναγιάς Κυράς.

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Η τιμή της Παναγίας με οδηγό την Αγία Γραφή (μέρος β)

Επιπλέον, πρέπει να προσθέσουμε:
- Όντως Μητέρα του Σωτήρος, η Παρθένος Μαρία δέχθηκε την πιο μεγάλη τιμή την οποία μπορεί να έχει ένα πλάσμα.
- Συλλαμβάνοντας εκ Πνεύματος Αγίου τον Σωτήρα, καθαρίστηκε ολοκληρωτικά από την αμαρτία, όσο κανείς άλλος άνθρωπος, όσο και άγιος να ήταν,
- Επειδή είχε προλεχθεί από τον Θεό η εξαιρετική τιμή της –όπως καμιάς άλλης τιμής κάποιου ανθρώπου– η Αγία Παρθένος Μαρία πρέπει να λογαριάζεται η πρώτη μεταξύ των αγίων, έτσι όπως και ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής είναι ο μεγαλύτερος μεταξύ των προφητών (Μαλαχ. 3. Ησαΐα 40,3).
Για όλα αυτά, της Υπεραγίας Παρθένου Μαρίας της αξίζει μια τιμή μεγαλύτερη από τους άλλους αγίους (εξαιρετική τιμή), επειδή είναι η βασίλισσα και η κορώνα όλων των αγίων. Ενώ, πώς και μετά την γέννηση έμεινε παρθένος διάβασε και βλέπε τα προφητευμένα γι’ αυτήν από τον προφήτη Ιεζεκιήλ (44, 1-3).
Προσθέτουν ακόμη αυτοί οι πλανεμένοι ότι δεν πρέπει να της δίδουμε πάρα πολύ τιμή της Παρθένου Μαρίας και ούτε να την ονομάζουμε Αειπάρθενο, διότι είχε περισσότερα παιδιά, τα οποία ονομάζονται από την Αγία Γραφή «αδελφοί και αδελφαί» του Ιησού ενώ ο Ιησούς ονομάζεται «πρωτότοκος» (Ματθ. 1,25), απ’ όπου συνεπάγεται ότι κατόπιν είχε και άλλα παιδιά.
Αληθινά, η Αγία Γραφή μας μιλά για μερικούς αδελφούς του Κυρίου και επίσης για τις αδελφές Του, όταν αποδίδει τα λόγια των Ιουδαίων, εκπλησσόμενοι από το θαυμαστό πρόσωπο του Κυρίου: «οχ οτς στιν το τκτονος υἱός; οχ μτηρ ατο λγεται Μαριμ κα ο δελφο ατο ᾿Ικωβος κα ᾿Ιωσς κα Σμων κα ᾿Ιοδας; κα α δελφα ατο οχ πσαι πρς μς εσι;» (Ματθ. 13,55-56. Μάρκ.6,3).