Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2011

«Εάν ο Χριστός γεννιόταν φέτος:


1. Θα είχαν συλληφθεί Μαρία και Ιωσήφ για αλλαγή χρήσης χώρου, αφού χρησιμοποιούσαν το χώρο ως κατοικία και όχι ως στάβλο, όπως ήταν δηλωμένος στην τελευταία ρύθμιση για τα αυθαίρετα που έκανε ο Ηρώδης!
2. Θα είχαν συλληφθεί και οι μάγοι γιατί θα έβρισκαν στην κατοχή τους πολύτιμους λίθους, που δεν είχαν δηλωθεί στη ΔΟΥ Βηθλεέμ

3. Θα είχαν κατηγορηθεί Μαρία και Ιωσήφ για αποδοχή προϊόντων εγκλήματος (χρυσός), ίσως και για ξέπλυμα μαύρου χρήματος

4. Θα είχε κατηγορηθεί ο Ιωσήφ για εισφοροδιαφυγή, αφού δεν κατέβαλε ποτέ στο ΤΕΒΕ εισφορές, αν και ξυλουργός

5. Οι αρμόδιες αρχές θα βεβαίωναν πρόστιμο για το γαϊδουράκι με το οποίο έφτασαν στη φάτνη, καθώς από τη μέρα της κυκλοφορίας του δεν είχε πληρώσει τέλη κυκλοφορίας»

Απίστευτα πράγματα

Ο αληθινός Άγιος Βασίλειος

Ἄς δοῦμε ποῖος ἦταν ὁ ἀληθινός Ἅγιος Βασίλειος καί τί πρέπει νά ποῦμε στά παιδιά γιά τή σημέρινη βλάσφημη ἀπεικόνισή του. 

Α. Ὁ Μέγας Βασίλειος
Ὁ Μ. Βασίλειος ὑπῆρξε ἕνας μεγάλος Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ καὶ ἕνας οἰκουμενικὸς διδάσκαλος. Τὸ σημαντικὸ εἶναι ὅτι ὁ τίτλος Μέγας τοῦ ἀποδόθηκε ἀπὸ τὰ ἀδέλφια του, πράγμα τὸ ὁποῖο δείχνει τὴν μεγάλη ἐπιρροὴ ποὺ εἶχε στὰ μέλη τῆς οἰκογενείας του. Ἀπὸ τὰ ἐννέα ἀδέλφια τῆς οἰκογενείας του, οἱ πέντε εἶναι γνωστοὶ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας.
Τὸ ἀπολυτίκιό του εἶναι τὸ ἑξῆς: «Εἰς πᾶσαν τὴν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος σου, ὡς δεξαμένην τὸν λόγον σου, δι’ οὗ θεοπρεπῶς ἐδογμάτισας, τὴν φύσιν τῶν ὄντων ἐτράνωσας, τὰ τῶν ἀνθρώπων ἤθη κατεκόσμησας, Βασίλειον ἱεράτευμα (δηλ. ἀνεδείχθης Ἀρχιερέας φωτισμένος ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα κεχρισμένος μέ Αὐτό, γι΄αὐτό καί μετέχεις στό Βασιλικό, στό Προφήτικό καί στό Ἀρχιερατικό ἀξίωμα τοῦ Κυρίου) πάτερ ὅσιε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ σωθῆναι τὰς ψυχάς ἡμῶν» .

Ο Άγιος Ζωτικός ο Ορφανοτρόφος προστάτης των λεπρών. 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

31 Δεκεμβρίου, ημέρα μνήμης του

Είναι ευρύτερα γνωστό ότι προστάτης των λεπρών είναι ο Άγιος Λάζαρος. Στην ουσία πρόκειται για μια λανθασμένη εντύπωση, η οποία σχετίζεται με το γεγονός ότι τα πρώτα Λεπροκομεία των Δυτικών κτίστηκαν από τάγματα Λαζαριστών. Άλλωστε ο Λάζαρος της παραβολής, ο οποίος έτρωγε τα ψίχουλα από τα τραπέζια των πλουσίων και του οποίου τα σκυλιά έγλυφαν τις πληγές (Λουκά κεφ. ιστ΄, 20), φέρεται να έπασχε από λέπρα και όχι ο φίλος του Χριστού, τον οποίο τριήμερο ανέστησε ο Χριστός. Να σημειωθεί ότι ο λεπρός Λάζαρος της παραβολής δεν θεωρείται από την Εκκλησία μας Άγιος.

Κάλαντα Βυζαντινά ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ

Του χρόνου μας αρχή καλή και ο Χριστός μας προσκαλεί
την κακία ν' αρνηθούμε
μ' αρετές να στολιστούμε.

Να ζούμε βίον τέλειον κατά το ευαγγέλιον
με αγάπη με ειρήνη και με τη δικαιοσύνη.

Χρόνια πολλά και ευτυχή με καθαρά κι αγνή ψυχή
με χαρά και με υγεία και με Θεία ευλογία.!!!

Βασιλόπιτα!!

Τι χρειαζόμαστε:

  • 250 gr. βούτυρο μαλακό ή γάλακτος
  • 8 αυγά
  • 900 gr. αλεύρι
  • 100 gr. κονιάκ
  • 500 gr. ζάχαρη
  • 6 - 7 πορτοκάλια μόνο το χυμό
  • 1 κουτ. γλ. σόδα
  • 1 κουτ. γλ. ξύσμα πορτοκάλι
  • 2 κουτ. γλ. μπέικιν πάουντερ
  • ζάχαρη άχνη

Πρωτοχρονιά 2012 στην ενορία μας!!

Το πρωί της Κυριακής 1 Ιανουαρίου 2012 θα τελεστεί η ακολουθία του όρθρου η οποία θα ξεκινήσει στις 7.00π.μ. Εν συνεχεία θα τελεστεί η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου και αμέσως μετά εντός του Ιερού μας Ναού θα κόψουμε την πρωτοχρονιάτικη Αγιοβασιλόπιτα.
Εκ του Ιερού Ναού

Η Βασιλόπιτα

Η βασιλόπιτα είναι η εορταστική πίτα για την εξασφάλιση της υγείας, της ευτυχίας και της ευλογίας του Αγίου Βασιλείου. Είναι πίτα που κόβεται τα μεσάνυχτα με την αλλαγή του χρόνου ή ανήμερα το μεσημέρι της Πρωτοχρονιάς και τα κομμάτια της προσφέρονται πρώτα στο Χριστό, την Παναγία και τον Άγιο Βασίλειο και ύστερα σε όλα τα μέλη της οικογένειάς μας.

Η ιστορία της Βασιλόπιτας έχει ως εξής: Όταν ο Άγιος Βασίλειος ήταν Επίσκοπος στην Καισαρεία, ο Έπαρχος της Καππαδοκίας πήγε με σκληρές διαθέσεις να εισπράξει φόρους. Οι κάτοικοι φοβισμένοι ζήτησαν την προστασία του ποιμενάρχη τους. «Σας ζητάω αμέσως, τους είπε εκείνος, να μου φέρει ο καθένας ό,τι πολύτιμο αντικείμενο έχει». Μάζεψαν πολλά δώρα και βγήκαν μαζί με το Δεσπότη τους οι κάτοικοι της Καισαρείας να προϋπαντήσουν τον Έπαρχο. Ήταν όμως τέτοια η εμφάνιση και η πειθώ του Μεγάλου Βασιλείου, που ο Έπαρχος καταπραΰνθηκε χωρίς να θελήσει να πάρει τα δώρα.

Άσπρα καράβια

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Επιστολή Συμπαράστασης της Ιεράς Κοινότητoς του Αγίου Όρους προς τον Ηγούμενο ΓΕΡΟΝΤΑ Εφραίμ

ΙΕΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΣ  ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΘΩ ΑΡ. ΠΡΩΤ. Φ.4/5/3069
Καρυαί τη 13η Δεκεμβρίου 2011
Τω Πανοσιολογιωτάτω Αγίω Καθηγουμένω
της Ι. Μ. Βατοπαιδίου Αρχιμ. κ. Ε φ ρ α ί μ και τη περί αυτόν τιμία Αδελφότητι
Eις την Αυτήν Την Υμετέραν Πανοσιολογιότητα αδελφικώς εν Κυρίω κατασπαζόμεθα.
Μετά πολλής θλίψεως και μεγάλης εκπλήξεως έπληροφορήθημεν την εκδοσιν εντάλματος συλλήψεως δια την άμεσον προφυλάκισιν της Υμετέρας Πανοσιολογιότητος.
Προξενεί εις ημάς, ως και εις άπαντα τον αγιορειτικόν κόσμον, βαθύ άλγος η εσπευσμένη εκδοσις και αποστολή του ως άνω εντάλματος συλλήψεως κατά τας παραμονάς της λαμπράς εορτής της Γεννήσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, η ανεξήγητος σπουδή και η άμεσος κινητοποίησις ισχυράς αστυνομικής δυνάμεως και η επείγουσα αποστολή εισαγγελέως, με παράκαμψιν των αγιορειτικών θεσμίων, διά την σύλληψιν Υμών, ως εάν επρόκειτο περί προσώπου κακοποιού και άκρως επικινδύνου. Αι ενέργειαι αύται προσβάλλουν το θρησκευτικόν αίσθημα του πιστού λαού, την Αγιωτάτην Έκκλησίαν ημών και τον Αγιορειτικόν Μοναχισμόν.

Βροντή στον Άθωνα


romfea.gr
Παρακάτω ακολουθεί ένα ποίημα του Σεβ. Μητροπολίτου Προικονήσου κ. Ιωσήφ, με αφορμή την απόφαση προφυλάκισης του Γέροντα Εφραίμ.
ΒΡΟΝΤΗ ΣΤΟΝ ΑΘΩΝΑ
Του Μητροπολίτη Προικονήσου κ. Ιωσήφ

Βροντή στον Άθωνα
Φωτιά στο Βατοπαίδι
Αστροπελέκι στην Ελλάδα.

Χριστός γεννάται
Εφραίμ δεσμείται
Η Εκκλησία οδυνάται.

Παγωμένα Χριστούγεννα
Αλυσόδετα ράσα
Ματωμένα χέρια δυσμενών.

Τα άλλα Χριστούγεννα

Ὁ Ἅγιος Στέφανος ὁ Πρωτομάρτυρας καὶ Ἀρχιδιάκονος

Ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς πιὸ διακεκριμένους μεταξὺ τῶν ἑπτὰ διακόνων, ποὺ ἐξέλεξαν οἱ πρῶτοι χριστιανοὶ γιὰ νὰ ἐπιστατοῦν στὶς κοινὲς τράπεζες τῶν ἀδελφῶν, ὥστε νὰ μὴ γίνονται λάθη. Ἂν καὶ κουραστικὴ ἡ εὐθύνη τοῦ ἐπιστάτη γιὰ τόσους ἀδελφούς, παρ’ ὅλα αὐτὰ ὁ Στέφανος ἔβρισκε καιρὸ καὶ δύναμη γιὰ νὰ κηρύττει τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ. Καὶ ὅπως ἀναφέρει ἡ Ἁγία Γραφή, «Στέφανος πλήρης πίστεως καὶ δυνάμεως ἐποίει τέρατα καὶ σημεῖα μεγάλα ἐν τῷ λαῷ» (Πράξεις τῶν Ἀποστόλων στ’ 8 – 15, ζ’ 1 – 60). Δηλαδὴ ὁ Στέφανος, ποὺ ἦταν γεμάτος πίστη καὶ χάρισμα εὐγλωττίας, ἔκανε μεταξὺ τοῦ λαοῦ μεγάλα θαύματα, ποὺ προκαλοῦσαν κατάπληξη καὶ ἀποδείκνυαν τὴν ἀλήθεια τοῦ χριστιανικοῦ κηρύγματος.

Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2011

Μεσογαίας Νικόλαος: "Εμπαθής η προφυλάκιση Εφραίμ"


Γράφει το hellas-orthodoxy.blogspot.com - 01.27
Βαρυσήμαντη παρέμβαση έκανε στον κεντρικό δελτίο του τηλεοπτικού σταθμού «ΣΚΑΪ» , ο Σεβ. Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, με αφορμή την απόφαση προφυλάκισης του Ηγούμενου της Ι.Μ. Βατοπαιδίου Αρχιμ. Εφραίμ.
Μεταξύ άλλων, ο θαρραλέος Μητροπολίτης τονίζει πως:

- Η απόφαση προφυλάκισης εμπεριέχει σκοπιμότητες από πολιτικούς και εκκλησιαστικούς κύκλους.

- Ο ιατροδικαστής που εξέτασε τον π. Εφραίμ θα έπρεπε να μας πει αν τον βρήκε να ζει σε ένα απλό κελί ή σε παλάτια, όπως άλλοι πραγματικοί απατεώνες.

- Η Εκκλησία δεν φοβάται τις φυλακές, αφού από την εποχή του Χριστού και των Αποστόλων μέχρι σήμερα, έχει μέλη της φυλακισμένους.
- Κάποιοι ενοχλήθηκαν από την συγκλονιστική παρουσία εκατομμυρίων Ρώσων στο πρόσφατο προσκύνημα της Τιμίας Ζώνης και θέλουν να καταστρέψουν τις ελληνορωσικές σχέσεις.
- Την ώρα που η "δικαιοσύνη" δίνει χάρη και αποφυλακίζει εγκληματίες, ετοιμάζεται να γεμίσει τις φυλακές με μοναχούς.
- Η υπόθεση χρησιμοποιείται από εκείνους που κατέστρεψαν και διέφθειραν τον τόπο, προκειμένου να καλύψουν τις βρωμιές τους, χτυπώντας παράλληλα την Ορθοδοξία.
- Με την φυλάκισή του ο π. Εφραίμ θα ανέλθει τον Γολγοθά της δόξης.

Λάβρος ο Μητροπολίτης Σιατίστης για την απόφαση Εφραίμ

siatistis
Δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι μια τέτοια χρονιάρα μέρα θα αναγκαζόμουν να γράψω αυτό το κείμενο. Ας είναι καλά όμως εκείνοι που φρόντισαν.
Αναφέρομαι στην απόφαση για προφυλάκιση του Ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου Γέροντος Εφραίμ και μάλιστα στην συμβολική αυτή ημέρα της παραμονής των Χριστουγέννων.
Μια απόφαση που εκθέτει και τον νομικό και τον πολιτικό πολιτισμό μας.
Από την αρχή που δημιουργήθηκε η υπόθεση αυτή στάθηκα με πολλή επιφύλαξη στα γεγονότα περιμένοντας το ξεκαθάρισμα της. Ήξερα όμως πάρα πολύ καλά ότι η υπόθεση αυτή ήταν εν απολύτω γνώσει των δύο μεγάλων κομμάτων.
Στην επιφάνεια ήλθε και με τον τρόπο που ήλθε μέσα από τη σύγκρουση Ρουσόπουλου-Κοντομηνά. Η όλη πορεία της υπόθεσης είναι γνωστή με βασικούς πυλώνες την απαλλαγή με το γνωστό τρόπο όλων των πολιτικών παραγόντων.

Μοναχογιός ο Κωνσταντής

Ὁ Ἅγιος Εὐθύμιος ὁ Ὁμολογητής

Ο Σ. Εὐστρατιάδης, στὸ Ἁγιολόγιό του, ἀναφέρει γιὰ τὸν Ἅγιο αὐτὸν τὰ ἑξῆς:
Ἤκμασεν ἐπὶ τῆς βασιλείας Κωνσταντίνου καὶ Εἰρήνης (780 – 797), γεννηθεῖς ἐν Λυκαονίᾳ καὶ σπουδάσας ἐν Ἀλεξανδρείᾳ. Μετὰ τὴν ἀποπεράτωσιν τῶν σπουδῶν αὐτοῦ κατέφυγεν εἰς μονὴν τινά, ἀποκαρεῖς μοναχὸς καὶ διαπρέψας ἐν τῇ μοναχικῇ πολιτείᾳ, διὰ δὲ τὴν ἀρετὴν καὶ τὴν παιδείαν αὐτοῦ προεβιβάσθη εἰς τὸν μητροπολιτικὸν θρόνον τῶν Σαρδέων, λαβῶν μέρος ἐν τῇ κατὰ τῶν εἰκονομάχων ἀθροισθείσῃ ἐν Νίκαιᾳ τὸ δεύτερον Ἑβδόμῃ οἰκουμενικῇ συνόδῳ (787), ἐν ᾗ τὴν ὀρθὴν τῆς ἐκκλησίας δόξαν μετὰ παρρησίας καὶ θάρρους καθωμολόγησε καὶ ὑπέγραψε (ἴδε Mansi, τ. XII, σ. 1087 – 1088).

Το Δωδεκαήμερο των Χριστουγέννων στον Παπαδιαμάντη

Πάνε αρκετά χρόνια από τότε. Στήν Ναύπακτο, ένα αρκετά ευκατάστατο ανδρόγυνο είχε φέρει από τήν Αγγλία νεαρή Αγγλίδα δασκάλα νά διδάσκη τά παιδιά του στήν αγγλική γλώσσα. Εκείνη θέλησε νά εκμεταλλευθή τήν ευκαιρία τής παραμονής της στήν Ελλάδα νά μάθη ελληνικά. Καί εκλήθη ο υποφαινόμενος μέ τά πάμπτωχα αγγλικά του νά τής διδάξη τά ελληνικά, μέ σχετικό αντιμίσθιο βέβαια.
Τό πρόγραμμα προχωρούσε κανονικά μέ αρκετές δυσκολίες συνεννόησης λόγω τής δικής μου γλωσσικής πενίας τών αγγλικών. Αλησμόνητος θά μού μείνη ο εξής διάλογος μαζί της. Ήταν παραμονή Χριστουγέννων , θυμάμαι, καί μού είπε:
-Αύριο καί μεθαύριο δέν θά είμαι εδώ γιά νά γίνη τό μάθημα. Θά πάω στήν Πάτρα, όπου μέ άλλους συμπατριώτες μου καί Έλληνες φίλους, οι πιό πολλοί Χριστιανοί Ορθόδοξοι, θά γιορτάσουμε τά Χριστούγεννα.
 

Τα Χριστούγεννα της κρίσης!

Φέτος, στολίσαμε το σπίτι οικονομικά ! ! !
Ντύσαμε τον παππού στα κόκκινα ,
του είπαμε και πόσο του έκοψαν από τη σύνταξη και...
του  άναψαν  τα  λαμπάκια  !

Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2011

Απολυτίκιο εορτής Χριστουγέννων (Αραβικά)

Τα Χριστούγεννα του παπά Τύχωνα



Μυστήριες οι μέρες των Χριστουγέννων. Παράξενες. Καί απογοητευτικές. Περιμένουμε να μας γεμίσουν χαρά. Καί τελικά αποδείχνεται πώς περιμένουνε κι αυτές το ίδιο από μας. Τίς γεμίζουμε δώρα καί χριστουγεννιάτικα στολίδια. Εξωτικές συνταγές καί ακριβές σαμπάνιες. Κι αυτές, αχάριστες, μας προσπερνούν καί δίνουν τα δώρα τους σε τύπους άσχετους καί μέρη απίθανα.    Όπως καληώρα στο κελλί του Παπα-Τύχωνα.
 «Κάθε Χριστούγεννα ό Γέροντας θα οικονομούσε μια ρέγκα, για να πέραση όλες τις χαρμόσυνες ήμερες του Δωδεκαημέρου με κατάλυση ιχθύος. Την δε ραχοκοκκαλιά της ρέγκας δεν την πετούσε, αλλά την κρεμούσε με μια κλωστή καί, όποτε ήταν καμιά Δεσποτική ή Θεομητορική εορτή καί είχε κατάλυση ιχθύος, έβραζε λίγο νερό σ' ένα κονσερβοκούτι, βουτούσε την ραχοκοκκαλιά δυό-τρείς φορές στο νερό, για να πάρη λίγη μυρωδιά, καί μετά έριχνε λίγο ρύζι.  Έτσι έκανε κατάλυση καί κατηγορούσε καί τον εαυτό του ότι τρώει καί ψαρόσουπες στην έρημο! Την ραχοκοκκαλιά αυτή την κρεμούσε πάλι στο καρφί καί για άλλη κατάλυση, μέχρι πού άσπριζε πια καί τότε την πετούσε» (Μοναχού Παΐσίου Άγιορείτου, Άγιορεϊται Πατέρες καί Αγιορείτικα, έκδ. Ιερού Ησυχαστηρίου Ευαγγελιστής Ιωάννης 6 Θεολόγος, Σουρωτή Θεσσαλονίκης, σ. 22).
Ψήνουμε καί τηγανίζουμε καί σωτάρουμε καί μαρινάρουμε τόνους κρέατος καί βουτύρου καί εξωτικών εδεσμάτων καί τη γλύκα ενός ξαοπρισμένου ψαροκόκκαλου ακόμη δεν την αξιωθήκαμε. Ίσως κάποτε. Γιατί όχι φέτος
του θεολόγου-μουσικού Ηλία Λιαμή-πηγή

 

Τι ήταν το αστέρι της Βηθλεέμ;


Θαυμαστά καί παράδοξα πράγματα! Στήν ᾿Ιουδαία -ὅπου προϋπῆρχαν οἱ προφῆτες, οἱ πατριάρχες, οἱ δίκαιοι τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης- τό μήνυμα γιά τή γέννηση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τό ἔφεραν οἱ εἰδωλολάτρες, οἱ μάγοι ἐξ ᾿Ανατολῶν! ῎Εκαναν μακρινό ταξίδι γιά νά τόν δοῦν καί νά τόν προσκυνήσουν καί περιπλανόμενοι ρωτοῦν· «Ποῦ ἐστιν ὁ τεχθείς βασιλεύς τῶν ᾿Ιουδαίων;».

Γι᾿ αὐτό ἀκριβῶς κρύφτηκε καί τό ἀστέρι, ὥστε χάνοντας τόν ὁδηγό τους οἱ μάγοι νά ἀναγκαστοῦν νά ρωτήσουν τούς ᾿Ιουδαίους καί μ᾿ αὐτόν τόν τρόπο νά τούς κινήσουν κι ἐκείνους σέ ἀναζήτηση τοῦ νεογέννητου Μεσσία.


Χριστούγεννα! Πλησιάζουμε ξανά στην ημερομηνία των γενεθλίων Σου..

Όπως θα ξέρεις, πλησιάζουμε ξανά στην ημερομηνία των γενεθλίων μου. Κάθε χρόνο γίνεται γιορτή προς τιμή μου, έτσι και φέτος. 
Αυτές τις μέρες ο κόσμος κάνει πολλά ψώνια, γίνονται διαφημίσεις μέχρι και στο ράδιο, την τηλεόραση και παντού κανείς δεν μιλά για κάτι άλλο εκτός από το τι λείπει μέχρι να έρθει εκείνη η μέρα... 
Είναι ευχάριστο να ξέρω ότι τουλάχιστον μία μέρα τον χρόνο κάποιοι με σκέφτονται.   
Όπως θα γνωρίζεις πριν από πολλά χρόνια ξεκίνησαν να γιορτάζουν τα γενέθλιά μου. Στην αρχή φαινόντουσαν να καταλαβαίνουν και με ευχαριστούσαν γι' αυτό που έκανα για εκείνους. Όμως σήμερα κανείς δεν γνωρίζει τι γιορτάζουν.

Η Γέννησις του Σωτήρος Χριστού


Πρωτ. Γεωργίου Δορμπαράκη
Το κοντάκιο της εορτής των Χριστουγέννων, από τα γνωστότερα τροπάρια της Εκκλησίας μας, μας οδηγεί στην επισήμανση σημαντικών και καίριων διαστάσεων της εορτής.
«Η Παρθένος σήμερον τον υπερούσιον τίκτει, και η γη το σπήλαιον τω απροσίτω προσάγει∙ άγγελοι μετά ποιμένων δοξολογούσι, μάγοι δε μετά αστέρος οδοιπορούσι∙ δι’ ημάς γαρ εγεννήθη παιδίον νέον ο προ αιώνων Θεός».
(Η Παρθένος Μαριάμ σήμερα γεννά Αυτόν που είναι πάνω από κάθε κτιστή ουσία και η γη προσφέρει στον απρόσιτο αυτόν Θεό το σπήλαιο. Άγγελοι δοξολογούν το γεγονός μαζί με τους ποιμένες, ενώ οι μάγοι οδοιπορούν (προς τη Βηθλεέμ) με οδηγό το αστέρι. Διότι για εμάς και για τη σωτηρία μας γεννήθηκε ως βρέφος ο προαιώνιος Θεός).

1. Το μυστήριο της γεννήσεως του Κυρίου.

Η ερμηνεία της Εικόνας της Γεννήσεως

Πριν από τον Δ΄ αιώνα η εορτή των Χριστουγέννων συνέπιπτε με την εορτή των Θεοφανείων. Έτσι εξηγείται στην εικόνα η ακτινοβολία του "τρισηλίου φωτός", η κρυφή εκδήλωση της Αγίας Τριάδος, που λούζει διακριτικά με όλο το φως της, την εικόνα της Γεννήσεως. Εορτή των φώτων, το Πάσχα της Γεννήσεως σε σχέση με το Πάσχα της Αναστάσεως. Χωρίς να θέλουμε να εκφέρουμε κρίσεις, εδώ φαίνεται άλλη μια φορά η διαφορά ορισμένων παραδόσεων. Στη Δύση, κάτω από την φραγκισκανική επίδραση, τα Χριστούγεννα παίρνουν ένα χαρακτήρα πιό γραφικό υπό την λαϊκή μορφή της φάτνης. Η ευσέβεια συγκινείται και αναχωρεί από την ανθρώπινη πλευρά του μυστηρίου: τον Ιησού βρέφος, τη Μητέρα του Μαρία και τον Ιωσήφ τον Ξυλουργό. Είναι η εορτή εσωτερική, της Αγίας Οικογένειας, πολύ διαδεδομένη στη Δύση και άγνωστη στην αγιογραφία μας, ο Άνθρωπος - Θεός περισσότερο, από τον Θεό - Άνθρωπο.

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011

Ψάλετε

Ανάλυση στην εικόνα των Χριστουγέννων

Χριστούγεννα ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ!!ΣΗΜΕΡΑ 3:30Μ.Μ. ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ!!ΑΥΡΙΟ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΜΑΣ 5:00Π.Μ.


Χριστούγεννα ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ!!ΣΗΜΕΡΑ 3:30Μ.Μ. ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ!!ΑΥΡΙΟ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΜΑΣ 5:00Π.Μ.


ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ στην ενορία μας!!ΣΗΜΕΡΑ 3:30Μ.Μ. ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ!!ΑΥΡΙΟ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΜΑΣ 5:00Π.Μ.


Χριστός γεννάται…ΣΗΜΕΡΑ 3:30Μ.Μ. ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ!!ΑΥΡΙΟ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΜΑΣ 5:00Π.Μ.


Ο Χριστός γίνεται άνθρωπος, για να γίνει ο άνθρωπος Θεός. Ο άνθρωπος δίχως τον Χριστό γίνεται απάνθρωπος. Ο χριστιανισμός γέννησε τον ανθρωπισμό. Ο ανθρωπισμός παραμυθεί την ανθρωπότητα. Ο Χριστός ήλθε στον κόσμο γυμνός, όπως ο κάθε άνθρωπος, που όμως δεν το συλλογιέται καλά. Αυτό, φρονούμε, είναι το μήνυμα των Χριστουγέννων
Ο νεοελληνικός βίος θέλει να απομακρυνθεί από τον Χριστό. Θεωρεί ότι περιορίζεται, ότι ασφυκτιά η ζωή του με τον Χριστό. Έτσι, ελεύθερος υποδουλώνεται σε διάφορα είδωλα. Η Ορθοδοξία δεν μιλά πια στην καρδιά του Νεοέλληνα. Τη γέννηση του Θεανθρώπου εορτάζει στη Β. Ευρώπη ή στην Άπω Ανατολή. Η Ευρώπη κι αυτή αποχριστιανισμένη. Ο ανθρωπισμός έγινε απανθρωπισμός.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ: Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ «ΔΡΟΜΟΥ»

Θ. Παπαθανασίου

            Όταν ο σύγχρονος άνθρωπος μιλάει για το θάνατο, εννοεί κάτι που βρίσκεται στο τέρμα της ζωής ή για κάτι πριν από το οποίο υπάρχει ζωή.  Συμφωνούμε ότι αυτό που συμβαίνει στο τέλος είναι ο θάνατος. Όμως αυτό που υπάρχει πριν από το θάνατο είναι ζωή;
            Αλλά πόση ζωή είναι μια μίζερη ύπαρξη που είναι βυθισμένη στον ατομισμό, ή στις απρόσωπες πόλεις, ή οι ανθρωποθυσίες στο βωμό της ατομικής καριέρας αν ο άνθρωπος είναι ένα όν με ημερομηνία λήξης;
            Αυτό που ονομάζουμε ζωή πολύ συχνά δεν είναι παρά η δεσποτεία του θανάτου. Αντί ο θάνατος να βρίσκεται στο τέρμα, διαποτίζει, δηλητηριάζει και μεταλλάσσει τη ζωή. Όλα αυτά σημαίνουν επιβίωση  δίχως νόημα, α-νόητη. Δε περιέχει κάτι εκρηκτικό, κάποιον που ν’ αλλάξει τα πράγματα, δεν έχει ελπίδα.

Χριστούγεννα ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ!!ΣΗΜΕΡΑ 3:30Μ.Μ. ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ!!ΑΥΡΙΟ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΜΑΣ 5:00Π.Μ.


Ευλογημένα Χριστούγεννα εις όλους!!ΣΗΜΕΡΑ 3:30Μ.Μ. ΚΑΛΑΝΤΑ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ!!ΑΥΡΙΟ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΝΑΟ ΜΑΣ 5:00Π.Μ.


Ἡ Ἁγία Εὐγενία ἡ Ὁσιομάρτυς


Ἔζησε στὸ δεύτερο μισὸ τοῦ 3ου αἰώνα μ.Χ. Καταγόταν ἀπὸ τὴν Ρώμη καὶ οἱ γονεῖς της ὀνομάζονταν Φίλιππος καὶ Κλαυδία. Ἐπίσης, εἶχε καὶ δυὸ ἄλλα ἀδέλφια, τὸν Ἀβίτα καὶ τὸν Σέργιο. Ὁ πατέρας της διορίστηκε ἔπαρχος στὴν Ἀλεξάνδρεια καὶ πῆγε ἐκεῖ μὲ ὅλη του τὴν οἰκογένεια.
Ἐκεῖ ἡ Εὐγενία σπούδασε κατὰ τὸν καλύτερο δυνατὸ τρόπο καὶ ἔμαθε ἄριστα τὴν ἑλληνικὴ καὶ ρωμαϊκὴ φιλολογία. Ὅταν τελείωσε τὶς σπουδές της, ψάχνοντας γιὰ περισσότερη γνώση πῆρε στὰ χέρια της ἀπὸ μία χριστιανὴ κόρη τὶς ἐπιστολὲς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου. Ὅταν τὶς διάβασε, ἐντυπωσιάσθηκε πολύ. Ἐκεῖ μέσα δὲν ὑπῆρχαν θεωρίες καὶ φιλοσοφικὲς δοξασίες. Οἱ γραμμές τους ἐνέπνεαν ζωὴ καὶ ἐλπίδα.

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

Πρόγραμμα Ακολουθιών & Δραστηριοτήτων Χριστουγέννων 2011

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011 (Αγίας Ευγενίας)
7:00π.μ. Όρθρος & Θεία Λειτουργία
3:30μ.μ. Συγκέντρωση νέων για να ψάλλουν τα κάλαντα
5:00μ.μ. Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός Χριστουγέννων

Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2011 (ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ)
4:00π.μ. Συγκέντρωση ενοριτών & νέων για να ψάλλουν τα κάλαντα
5:00π.μ.Όρθρος & πανηγυρική Θεία Λειτουργία των Χριστουγέννων
9:00π.μ. Οι νέοι ψάλλουν τα κάλαντα έξω απ'το Ναό & κέρασμα εις όλους.

Απολαύστε φωτογραφίες από την Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του Παιδικού Σταθμού της Μητροπόλεώς μας!!!

Φωτογραφίες από τη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή του Παιδικού Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς





Μεγάλυνον ψυχή μου..Σπ. Περιστέρης Ζωντανή ηχογράφηση.


Μεγάλυνον ψυχή μου..Ευλογημένα Χριστούγεννα


Ὁ Ὅσιος Νήφων Ἐπίσκοπος Κωνσταντιανὴς


Ἄγνωστος στοὺς Συναξαριστὲς καὶ τὰ Μηναῖα. Ἡ ζωή του βρίσκεται στοὺς ἀρχαίους Κώδικες καὶ μεταγενέστερους, ὅπως στοὺς Λαυριωτικοὺς Β81 φ. 1 – 155,1 23 φ. 228α – 278, Λ. 66 φ. 32α – 58 καὶ στὸν Βατοπεδινὸ 618 φ. 143α – 159.
Ἡ ἐπιγραφὴ τῆς βιογραφίας του ἔχει ὡς ἑξῆς: «Βίος καὶ πολιτεία τοῦ Ὁσίου πατρὸς ἡμῶν Νήφωνος τοῦ ἐν Κωνσταντινουπόλει μὲν ἀσκήσαντος, γενομένου δὲ ἐπισκόπου Κωνσταντιανῆς κατὰ Ἀλεξάνδρειαν».
Στὸν Λαυριωτικὸ Κώδικα Β 81, λέγεται ἐπίσκοπος Ἀλμυρουπόλεως καὶ ὅτι ἀπεβίωσε 23 Δεκεμβρίου. Ἀκολουθία του βρίσκεται στὸν Κώδικα Δ. δ. II τῆς Κρυπτοφέρης (Βλ. Κατάλογο Roechi σελ. 389). Ἐλεύθερη ἀπόδοση τῆς ζωῆς του ἀπὸ τὸ βυζαντινὸ χειρόγραφο, βρίσκεται στὸ βιβλίο «Ἕνας Ἀσκητὴς Ἐπίσκοπος», ἔκδοση Ἱερᾶς Μονῆς Παρακλήτου Ὠρωποῦ (1993).

Να λέμε και ν’ ακούμε τα κάλαντα που πρέπει!

Πρόκειται για μια πανέμορφη εκδήλωση άρρηκτα συνδεδεμένη με τις εορτές του δωδεκαημέρου, τις οποίες και προμηνύουν. Ιδιαίτερα τότε που δεν υπήρχαν ημερολόγια, εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης οι χαρούμενες φωνές των παιδιών, λες κι ήταν οι φωνές των αγγέλων, έφερναν την μεγάλη αναγγελία της εορτής, οπότε και δεν έπαυσαν να αποτελούν ένα από τα ωραιότερο έθιμο στην ιστορία της Χριστιανοσύνης!



          Το μήνυμα των καλάντων είναι σαφέστατο:

          «Χριστός γεννάται σήμερον…»,
«Άγιος Βασίλης έρχεται…»,
«Σήμερον τα Φώτα και ο Φωτισμός…»!

             Η καλή αυτή αναγγελία είναι από μόνη της μια ευλογία, όπως και για το σπίτι ευλογία είναι και η ίδια η παρουσία των παιδιών- αγγέλων! Γι’ αυτό κι όταν φθάνουν στην πόρτα μας για «να τα πουν» αφήνοντας τη ζεστασιά του σπιτιού τους και τη βολή τους, ας είναι καλοδεχούμενα και καλοπληρωμένα.


Κάλαντα και Παραδόσεις


Πλούσια η εκκλησιαστική περίοδος του Δωδεκαήμερου σε κάλαντα, τραγούδια, ύμνους, εκκλησιασμό και οικογενειακή ατμόσφαιρα. Κάλαντα και θρησκευτικά τραγούδια είχαν όμως όλοι οι λαοί και τα συναντάμε από τα πανάρχαια χρόνια. Πώς ξεκινάνε και ποια είναι η σημασία τους;
Η ιστορία των καλάντων είναι πανάρχαιη, όπως είπες. Όχι μόνο τα κάλαντα αλλά και πολλές λαϊκές συνήθειες ο χριστιανισμός τις προσέλαβε και τις απορρόφησε, δινοντάς τους χριστιανική σημασία γιατί είχαν ριζωθεί στο υποσυνείδητο των λαών. Στην αρχαία Αθήνα συνδέθηκαν με την καλή σοδεία για τον επόμενο χρόνο, Η ονομασία τους προέρχεται από τις Ρωμαϊκές Καλένδες. Καλένδες ονόμαζαν οι Ρωμαίοι την πρώτη του κάθε μήνα. Είχαν δηλαδή οι Ρωμαίοι 12 καλένδες όσοι και οι μήνες, αλλά ειδικά οι καλένδες της πρωτοχρονιάς ήταν λαμπρές, ανταλλάσσονταν δώρα, στόλιζαν και γιόρταζαν μεγαλόπρεπα. Από τότε επικράτησαν να λέγονται κάλαντα μόνο τις ημέρες της Πρωτοχρονιάς. Στη συνέχεια άρχισαν να ψάλλονται κάλαντα και τα Χριστούγεννα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι τα πρώτα κάλαντα ήταν ο ύμνος των αγγέλων πάνω από τους έκπληκτους βοσκούς: Το «δόξα εν υψίστοις Θεω και επί γης ειρήνη, εν ανθρώποις ευδοκία». Σήμερα τα κάλαντα επαναλαμβάνονται τόσο την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, όσο και την παραμονή των Φώτων. Αυτό το πανάρχαιο έθιμο πρέπει πάση θυσία να διατηρηθεί, με το να ενθαρρύνουμε και να καλωσορίζουμε τα παιδιά που μας ρωτάνε: Να σας τα πούμε; 

Υπάρχουν όμως και έθιμα που δεν ξεκίνησαν μέσα από χριστιανικά περιβάλλοντα. Σαν παραδείγματα απλά, μπορούμε να αναφέρουμε το λεγόμενο «καλό ποδαρικό» και  το «σπάσιμο του ροδιού» την Πρωτοχρονιά.
Το καλό ποδαρικό έχει πλέον συμβολική σημασία και οι νοικοκυραίοι πιστεύουν  ότι αν ένας τυχερός άνθρωπος μπει στο σπίτι μόλις γυρίσει ο χρόνος και μας ευχηθεί όλα τα αγαθά κρατώντας συνήθως και ένα εικόνισμα, τότε θα πάει καλά η χρονιά όλη, θα έχει υγεία η οικογένεια, θα πετύχει οικονομικά, θα ευτυχήσουν όλοι  κ.λπ. Γι’ αυτό και έβαζαν  και βάζουν πάντα ένα μικρό παιδί να μπει και να βγει στο σπίτι μετά τις 12 το βράδυ, όταν έχει γυρίσει ο νέος χρόνος επειδή τα παιδιά είναι αθώα και αγνά. Το έθιμο αυτό είναι πολύ παλιό. Υπήρχε στους αρχαίους Έλληνες, τους Ρωμαίους αλλά και τους Ιουδαίους. Οι βυζαντινοί ονόμαζαν τους τυχερούς ανθρώπους «καλόποδες» και τους έβαζαν στο σπιτικό τους την Πρωτοχρονιά. Στις αγροτικές περιοχές της πατρίδας μας το ποδαρικό συνδέθηκε με την καλή σοδειά και την ευκαρπία της γης. Σε μερικά χωριά (Ρούμελη) ο καλοπόδαρος σκόρπιζε και ρύζι για να ριζώσει το καλό.   Η συνήθεια αυτή συναντάται και σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Αγγλία π.χ. Οι πατέρες στο Βυζάντιο κατέκριναν το έθιμο αυτό, και ιδιαίτερα ο άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης, αδελφός του Μεγάλου Βασιλείου. Και ερχόμαστε να πούμε και εμείς ότι αν πιστεύει κάποιος ή κάποια στην έννοια της τύχης, τότε βρίσκεται μακριά από την έννοια του Χριστιανισμού. Διότι ή πιστεύεις και παρακαλάς το Θεό και τα περιμένεις όλα από εκείνον ή δεν γνωρίζεις ποιος είναι ο Χριστός και στην ουσία είσαι άπιστος. Η αστρολογία περίπου είναι το ίδιο πράγμα. Ορισμένοι εμπιστεύονται τα άστρα, που είναι δημιουργήματα και δεν μιλάνε κάθε μέρα με τον Θεό, δεν τον παρακαλάνε, τη στιγμή που ο ίδιος είναι ο δημιουργός των πάντων. Πολλοί λοιπόν βρίσκονται σε σύγχυση ή δεν ξέρουν τι πιστεύουν.

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Χριστός Γεννάται

Σύναξη νέων- μητέρων- σχολής γονέων με τον π. Ματθαίο Α. Χάλαρη

 Κοινή σύναξη πραγματοποιήθηκε για την σύναξη Μητέρων, σύναξη νέων, σχολή γονέων & παραδοσιακή χορωδία της ενορίας μας την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου στις 9:00μμ. στον Α΄ όροφο του Πνευματικού μας Κέντρου. 
Στην εν λόγω σύναξη καλεσμένος ομιλητής ήταν ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος Ματθαίος Α. Χάλαρης ιερατικώς προιστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου του ομωνύμου Δήμου Αττικής.

Τελευταία συνάντηση του έτους 2011 στη Ενοριακή Σχολή Γονέων

 Την τελευταία συνάντηση του έτους πραγματοποίησε η σχολή γονέων της ενορίας μας την Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου στον πρώτο όροφο του Πνευματικού μας Κέντρου. 
Πραγματοποιήθηκε η καθορισμένη ομιλία από τον κ. Λουκά Ρούλλια εκπαιδευτικό με θέμα Ορθόδοξη ποίηση- Χριστιανική πίστη και εν συνεχεία ακολούθησε εορταστικό πρόγραμμα και κέρασμα που είχαν προετοιμάσει τα μέλη της σχολής. 
Στην εκδήλωση εορταστική νότα απέδωσε η ορχήστρα της ενορίας μας που την αποτελούσαν οι: Νεκτάριος Κυριακίδης, Σταυρούλα Μέντη & Αργύρης Κανάκης, οι οποίοι απέδωσαν άριστα παραδοσιακά κάλαντα από διάφορες περιοχές. 

Φώτης Κόντογλου: οι ελληνικές γιορτές και τα αγνά έθιμά μας

Τα Χριστούγεννα, τα Φώτα, η Πρωτοχρονιά, κι άλλες γιορτές, για πολλούς ανθρώπους δεν είναι καθόλου γιορτές και χαρούμενες μέρες, αλλά μέρες που φέρνουνε θλίψη και δοκιμασία. Δοκιμάζονται οι ψυχές εκείνων που δεν είναι σε θέση να χαρούνε, σε καιρό που οι άλλοι χαίρουνται. Παρεκτός από τους ανθρώπους που είναι πικραμένοι από τις συμφορές της ζωής, τους χαροκαμένους, τους αρρώστους, οι περισσότερο, πικραμένοι, είναι εκείνοι που τους στενεύει η ανάγκη να γίνουνε τούτες τις χαρμόσυνες μέρες ζητιάνοι, διακονιαρέοι. Πολλοί απ’ αυτούς μπορεί να μη δίνουνε σημασία στη δική τους ευτυχία, μα γίνουνται ζητιάνοι για να δώσουνε τη χαρά στα παιδιά τους και στ’ άλλα πρόσωπα που κρέμουνται απ’ αυτούς. Οι τέτοιοι κρυφοκλαίνε από το παράπονό τους κι’ αυτοί είναι οι πιο μεγάλοι μάρτυρες, που καταπίνουνε την πίκρα τους μέρα νύχτα, σαν το πικροβότανο.

Ίσα-ίσα αυτές τις αγιασμένες μέρες που θα’πρεπε να σμίξουνε πιο κοντά οι άνθρωποι συναμεταξύ τους, «να περιπτυχθώσιν αλλήλους», ίσια ίσια αυτές τις μέρες αποξενώνουνται περισσότερο ο ένας από τον άλλον, χωρίζουνται σε δύο στρατόπεδα ολότελα ξένα τόνα στ’ άλλο, σχεδόν εχθρικά. Από τη μια μεριά είναι οι ευτυχισμένοι οι καλοπερασμένοι, οι καλότυχοι, κι από την άλλη μεριά είναι οι δυστυχισμένοι κι οι παραπεταμένοι. Αναμεσά τους «χάσμα μέγα εστήρικται» κατά τις γιορτές. Κανένα γεφύρι δεν ενώνει τις δυο ακροποταμιές, ενώ τις άλλες μέρες έρχουνται σε περισσότερη συνάφεια. Οι πλούσιοι κι όσοι έχουνε τον τρόπο τους κάνουνε, αλλοίμονο! το παν για να επιδείξουνε τα πλούτη και τα αγαθά τους στους λιμασμένους. Κι’ αυτό γίνεται στ’ όνομα του Χριστού, που γεννήθηκε πάμφτωχος μέσα στο παχνί! Για την γέννηση του φτωχού Χριστού δεν γιορτάζουνε οι φτωχοί σαν και Κείνον, μα γιορτάζουνε οι πλούσιοι, που παίρνουνε για αφορμή την πτώχεια του για να δείξουνε τα πλούτη τους. Μα άραγε, ανάμεσα σε δυστυχισμένους μπορεί να νοιώση κανένας ευτυχισμένον τον εαυτό του;

Μονάχα ένας αναίσθητος μπορεί να νοιώσει τέτοια ευτυχία. Όσο για κείνον που θέλει να επιδείξη στον πεινασμένον και στον στερημένον την ελεεινή του αυτή ευτυχία, αυτός είναι αληθινό κτήνος. Και μ’ όλα ταύτα, υπάρχουνε πολλοί τέτοιοι ανάμεσά μας, στα χρόνια μας, ένω ήτανε σπάνιοι στα παλαιότερα. Είναι κι’ αυτό ένα από τα ωραία που μας έφερε ο μέγας πολιτισμός από τα μεγάλα κέντρα!
Οι γιορτές οι δικές μας σταθήκανε πάντα θρησκευτικές, και γι’ αυτό είχανε κάποιον άλλο χαρακτήρα από τις γιορτές που γιορτάζουνε άλλα έθνη, προπάντων σήμερα, που χωρίς κάποιες αυτοσχεδιασμένες σκηνοθεσίες χωρίς καμμιά σημασία για το πνεύμα του ανθρώπου. Σ’ αυτές τις ψευτογιορτές ξαμολούνται όλα τα βάρβαρα και εγωιστικά πάθη του ανθρώπου, που κυττάζει μονάχα την ευχαρίστηση της σάρκας. Ενώ οι δικές μας γιορτές, επειδή, όπως είπα, έχουνε τη ρίζα τους στη θρησκεία, ήτανε σεμνές, πνευματικές, ώστε να μη σκανδαλίζουνε τους φτωχούς, όσο είναι μπορετό σε σαρκικούς ανθρώπους. Οι πλούσιοι κι οι νοικοκυραίοι αποφεύγανε να πληγώσουνε τους φτωχότερους, και νοιώθανε την ανάγκη να τους ζεστάνουνε και κείνους, στέλνοντας κρυφά στα σπίτια τους διάφορα δώρα, με τρόπο, ώστε να μη τους ταπεινώσουνε, κι έτσι η διαφορά να φαίνεται όσο μπορούσε λιγότερη.
Έτσι μορφωθήκανε τα έμορφα και αγνά έθιμά μας, με ψαλμωδίες που τις λένε ακόμα τα παιδιά στους δρόμους και στα σπίτια, με καμπάνες, με έμορφα αισθήματα, με σεμνές διασκεδάσεις, με εύχροστη συναναστροφή, που δένουνε μεταξύ τους τους ανθρώπους περισσότερο, παρά που τους χωρίζουνε. Μα ο υλισμός κι ο λύκος της αναισθησίας μολεύει σιγά σιγά αυτές τις καλές γιορτές μας, που πολύ έμορφα τις παρομοιάζανε οι αρχαίοι πρόγονοί μας με σταθμούς για να ξεκουραζόμαστε στον μονότονο δρόμο της ζωής μας, λέγοντας: «Βίος ανεόρταστος μακρά οδός απανδόκευτος», που θα πη, «Ζωή δίχως γιορτή, είναι σαν τον μακρύ τον δρόμο τον δρόμο που δεν έχει πανδοχείο να ξεκουραστής».

Ἡ Ἁγία Ἀναστασία ἡ Φαρμακολύτρια


Ἡ Ἁγία Ἀναστασία εἶχε πατέρα τὸν Πατρίκιο, ὁ ὁποῖος ἦταν Ρωμαῖος. Διακρινόταν γιὰ τὸ ὑπέροχο κάλος, τὴν παιδεία καὶ τὴν κοσμιότητά της. Παντρεύτηκε σὲ νεαρὴ ἡλικία τὸν Ποπλίωνα, ἄρχοντα τῶν Ρωμαίων καὶ φανατικὸ εἰδωλολάτρη. Ἡ Ἀναστασία ὅμως, κατηχήθηκε στὸ λόγο τοῦ Χριστοῦ καὶ ἔλαβε τὸ Θεῖο Βάπτισμα. Ἐπειδὴ δὲν φανέρωσε δημόσια, λόγω τοῦ ἀνδρός της, τὴν χριστιανική της πίστη βοηθοῦσε κρυφὰ ὅσους εἶχαν ἀνάγκη ἀπὸ ἕνα χέρι βοηθείας ἢ ἕνα λόγο παρηγοριάς. Ντυνόταν πενιχρὰ καὶ μετέβαινε στὶς φυλακὲς πηγαίνοντας τροφὴ καὶ χρήματα.

Κορφιάτικα Χριστούγεννα


Κείμενο π. Αθανάσιος Τσίτσας 

Τα σύγχρονα κερκυραϊκά Χριστούγεννα είναι βέβαιο ότι δεν μπορούν να χαρακτηριστούν, λόγω ιδιαιτερότητας, ως Κορφιάτικα. Τα Κορφιάτικα Χριστούγεννα χαρακτηριζόταν από μια μακρυά εισαγωγή που σαν μια μουσική συμφωνία άρχιζε με δειλά και χαμηλά accorda για να εξελιχθεί κανονικά φτάνοντας σ’ ένα finale maestoso con brio την παραμονή της μεγάλης γιορτής. Δύο μήνες πριν, από την γιορτή του αγίου Γερασίμου (20 Οκτωβρίου) έκαναν την εμφάνισή τους οι πρώτοι μαντατοφόροι: οι τηγανίτες. Τότε άναβαν, κυρίως τα βράδια, οι φουγέρες κάτω από τα βόλτα της Πίνιας και άχνιζαν τα καζάνια με το βραστό λάδι, απ’ όπου έβγαιναν ξανθόχρυσες, τραγανιστές και ολοστρόγγυλες οι τηγανίτες. Λίγα τα καζάνια στην αρχή, πλήθαιναν ιδιαίτερα με το έμπα του Δεκέμβρη, για να φτάσουν στο φόρτε τους το τριήμερο του Αγίου, οπότε δεν έσβηναν παρά την τρίτη μέρα, με τα μπάσματα, για να ξανανάψουν του χρόνου τον Οκτώβρη.

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

ΠΕΜΠΤΗ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 5:00μ.μ. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΩΡΩΝ ΚΑΙ ΕΥΧΕΛΑΙΟ

Αγαπητοί μας ενορίτες,
την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου και ώρα 5:00μ.μ. στον Ιερό μας Ναό θα τελεστεί η ακολουθία των Ωρών των Χριστουγέννων και το Μυστήριο του ιερού Ευχελαίου.
Εκ του γραφείου του Ιερού Ναού

Κάλαντα Χριστουγέννων (μπάλλος)


Ποιμαντορική εγκύκλιος Χριστουγέννων του Μητροπολίτου μας Πειραιώς κ. Σεραφείμ

Τέκνα μου ἀγαπητά καί περιπόθητα,
Ἐπί τῇ Ἑορτῇ τῶν Χριστουγέννων κατ' ἔτος καλούμεθα, ὅπως σκεφθῶμεν βαθύτερον τήν σημασίαν τοῦ γεγονότος τῆς Ἐνσαρκώσεως τοῦ Λόγου. Τοῦτο εἶναι ἀπαραίτητον, διότι συνήθως παραμένομεν εἰς τήν στενήν ἀντίληψιν περί αὐτῆς, δηλαδή εἰς τήν σωτηριολογικήν. Πράγματι ὁ Λόγος ἐνηνθρώπισε διά νά σώση τούς πιστεύοντας εἰς Αὐτόν τόν Χριστόν Κυρίου ἀνθρώπους. Ἢ ἀντίληψις αὐτή εἶναι ἡ πρωταρ χικὴ καὶ ἡ ἀμέσως μετά τοῦ γεγονότος τῆς Ἐνσαρκώσεως συνδεδεμένη, ὅταν μάλιστα θεωρῆται ἐν ἀπολύτῳ συναφείᾳ μετὰ τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς Α ναστάσεως.

ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ (ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2011)


Μήνυση Μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ κατά Ρ/Καθολικού Αρχιεπισκόπου


Μήνυση κατά του Ρ/Καθολικού Αρχιεπισκόπου κ. Νικολάου, κατέθεσε σήμερα ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά.
Ο Μητροπολίτης Σεραφείμ κατηγορεί την Ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή για την ανιέρη, όπως υποστηρίζει, δράση της.
Ακολουθεί η μήνυση του Μητροπολίτη:
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΟΥ
ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΣ ΠΛΗΜΜΕΛΙΟΔΙΚΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΜΗΝΥΣΙΣ
Μητροπολίτου Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ
κατοίκου Πειραιώς, οδός Ακτή Θεμιστοκλέους 198
τηλ. 210 4514833 (εσωτ. 19)
κατόχου του υπ’ αριθμ. ΑΔΤ: ΜΟ12069/Ζ Παρ. Ασφ. Αθηνών
ΚΑΤΑ
Του κ. Νικολάου Φωσκόλου,
Αρχιεπισκόπου των εν Αθήναις Ρωμαιοκαθολικών
κατοίκου Αθηνών, Ομήρου 9,
Του κ. Ιωάννου Πάτση,
Ρωμαιοκαθολικού Ιερέως, κατοίκου Πειραιώς, Φίλωνος 23,
Της αδ. Αλβέρτας Στεφάνου,

Οικουμενικός Πατριάρχης: "Ο Χριστός ήλθε κομίζων την ειρήνην"

"Ας αποβάλωμεν τα προσωπεία του διεσπασμένου και αποκεκομμένου από τον Θεόν και την εικόνα Αυτού, τον συνάνθρωπον, τον πλησίον, εγωϊστικού ατόμου, και ας εκπληρώσωμεν τον προορισμόν μας, ο οποίος είναι η ομοίωσις προς τον Θεόν δια της εμπράκτου προς Αυτόν πίστεώς μας", αναφέρει μεταξύ άλλων στο μήνυμα των Χριστουγέννων ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.
Παρακάτω ακολουθεί ολόκληρο το μήνυμα:

Ἡ Ἁγία Ἰουλιανὴ ἡ Παρθενομάρτυς


Οἱ γονεῖς τῆς Ἰουλιανῆς ἦταν εἰδωλολάτρες καὶ θέλησαν νὰ τὴν μνηστεύσουν μὲ κάποιο διακεκριμένο ἀξιωματοῦχο τῆς Ἀντιόχειας, τὸν Ἐλεύσιο. Ἀλλὰ ἡ Ἰουλιανὴ ἀρνήθηκε σθεναρά. Ἡ ἄρνησή της κατέπληξε τοὺς γονεῖς της, διότι μέχρι ἐκείνη τὴν στιγμὴ δὲν τοὺς εἶχε φέρει καμιὰ ἀντίρρηση καὶ ἦταν ὑπάκουη κόρη.
Ὁ Ἐλεύσιος μὲ πληγωμένο ἐγωισμὸ ζητοῦσε ἐκδίκηση. Ἀφοῦ ἐρεύνησε καὶ παρακολούθησε γιὰ πολὺ καιρὸ τὴν Ἰουλιανή, ἔμαθε ὅτι ἐν ἀγνοίᾳ τῶν γονέων της εἶχε γίνει χριστιανή. Ἔτσι ὁ Ἐλεύσιος τὴν κατήγγειλε στὸν ἔπαρχο, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ συλληφθεῖ καὶ νὰ φυλακισθεῖ.

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Ενοριακή Χριστουγεννιάτικη Εορτή (φωτογραφίες)

Εορτή Χριστουγέννων Γραφείου Νεότητος Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς (φωτογραφίες)

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ:O Πρωτ. Ματθαίος Χάλαρης στη Νεανική Σύναξη της ενορίας μας την Τετάρτη 21/12/11 9:00μ.μ.

Την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011 στις 9.00 μ.μ., στην κοινή συνάντηση των συνάξεων νἐων - μητέρων, της σχολής γονέων και της παραδοσιακής χορωδίας, θα βρίσκεται και θα μιλήσει, εντός του Ιερού Ναού,  ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Ματθαίος Χάλαρης, Προϊστάμενος του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου του Ομώνυμου Δήμου, της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Ο ομιλητής θα αναπτύξει το θέμα: Προσέγγιση στο Μυστήριο της Γεννήσεως του Κυρίου Ιησού Χριστού.