Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Αγίασμα Αγίας Ζώνης Κωνσταντινούπολη.


Για να γίνει μια Αγιορειτική πανήγυρη χρειάζονται παπάδες, ψαλτάδες και...

 



Πρόγραμμα ενοριακών δραστηριοτήτων, μηνός Σεπτεμβρίου 2012.

Α. Θείες Λειτουργίες

Σάββατο 1/9, Κυριακή 2/9, Δευτέρα 3/9, Σάββατο 8/9, Κυριακή 9/9, Παρασκευή 14/9, Σάββατο 15/9, Κυριακή 16/9, Δευτέρα 17/9, Πέμπτη 20/9, Σάββατο 22/9, Κυριακή 23/9, Δευτέρα 24/9,  Τετάρτη 26/9, Σάββατο 29/9, Κυριακή 30/9.

Β. Ιερό Ευχέλαιο.
Την Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου, μαζί με την Ακολουθία του Εσπερινού στις 6.00μ.μ. θα τελεσθεί το μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου.
 
Γ. Αγρυπνία της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.
Την παραμονή της εορτής του Τιμίου Σταυρού, Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου, στις 9.00μ.μ. θα τελεστεί στον Ιερό Ναό μας Ιερά Αγρυπνία και η τελετή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού. 
 
Δ. Πανηγυρική Θεία Λειτουργία του Τιμίου Σταυρού.
Την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου, ημέρα της εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, η λιτάνευσις του Σταυρού εντός του Ιερού Ναού θα πραγματοποιηθεί νωρίς το πρωϊ, στην Ακολουθία του Όρθρου. Στην συνέχεια θα τελεστεί η Θεία Λειοτυργία.
 
Ε. ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ στην Παναγία της Τήνου.
Το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου, η Ενορία μας θα πραγματοποιήσει μονοήμερο προσκύνημα στην Παναγία της Τήνου. Πληροφορίες στο Γραφείο του Ιερού Ναού και στις κυρίες του Φιλοπτώχου Ταμείου.
 
 

Το μοναστήρι και η Ιστορία της μονής Βουλκάνου στο όρος Ιθώμη της Μεσσηνίας.

 

Στη συμβολή των ορέων της Ιθώμης και της Εύας (Ἁγίου Βασιλείου) και ενδιάμεσα στα χωριά Αρχαία Μεσσήνη (Μαυρομμάτι) και Βαλύρα του Δήμου Ιθώμης, υψώνεται τεράστιο και μεγαλοπρεπές το ...Ιστορικό Μοναστήρι του Βουλκάνου, το οποίο ιδρύθηκε το 17ο αιώνα. Το όνομά του "Βουλκάνος" και παλαιότερα "Βουρκάνο", "Δορκάνο" και "Βουλκάνη", το οφείλει κατά πάσα πιθανότητα σε βυζαντινό άρχοντα ή κτίτορα, στον οποίο ανήκε η περιοχή πέριξ του όρους Ιθώμη. Πρόδρομος βέβαια, αυτού του μοναστηριού είναι η Μονή της Παναγίας της "Κορυφής" ή της Παναγίας "Επανωκαστριτίσσης", η σήμερα ονομαζομένη "Καθολικόν" και ευρισκομένη στην κορυφή του όρους Ιθώμη, εκεί που άλλοτε υπήρχε η Ακρόπολις της Αρχαίας Μεσσήνης. Υπάρχει παράδοση ότι η Μονή της Κορυφής κτίστηκε στις αρχές του 8ου αιώνα, γύρω στο 725 από εικονολάτρες Μοναχούς, εκεί όπου ευρέθη η σεπτή Εικόνα τη Παναγίας μας, κρεμασμένης σ' ένα πουρνάρι και με τη συντροφιά ενός αναμένου καντηλιού αλλά και άλλη παράδοση, που αναφέρει ότι κτίτοράς της είναι ο αυτοκράτορας Ανδρόνικος Β΄ ο Παλαιολόγος (1282-1328) χωρίς όμως και οι δύο να επιβεβαιώνονται ιστορικά. Ο Ναός της παλαιάς μονής είναι τρίκλιτη θολωτή βασιλική, σήμερα δίκλιτη, μέ πολλές μεταγενέστερες παρεμβάσεις και έχει κτισθεί επάνω στο χώρο του ειδωλολατρικού ναού του "Ιθωμάτα" Δία αφού χρησιμοποίησαν ογκόλιθους απ΄αυτόν. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τοιχογραφίες του Ναού που έχουν ζωγραφηθεί από τους Ναυπλιώτες αδελφούς Δημήτριο και Γεώργιο Μόσχου, το έτος 1608. Στη συμβολή της μεσημβρινής με τη δυτική πτέρυγα των κελλιών του μοναστηρίου υπάρχει το βυζαντινό Φωτάναμα, πού ήταν ειδικός χώρος με εστία φωτιάς και πεζούλια γύρω απ" αυτή, στα οποία κάθονταν οι μοναχοί και ζεσταίνονταν κατά το χειμώνα. Για την ιστορία αναφέρεται, ότι Φωτανάματα στην Εκκλησία της Ελλάδος υπάρχουν 11 συνολικά.

Μιά σύγχρονη μαρτυρία - Η Παναγία στήν εντατική!

Ο χώρος τής μονάδας εντατικής θεραπείας είναι ένας χώρος πού γίνεται αγώνας εντατικός εναντίον τού θανάτου. Οι γιατροί καί τό νοσηλευτικό προσωπικό παλεύουν μέ τόν θάνατο ο οποίος διεκδικεί τόν ασθενή, αλλά καί ο ...ασθενής βρίσκεται σέ δύσκολη κατάσταση. Μπροστά του βλέπει τόν θάνατο νά έρχεται, καί αυτό τού αυξάνει τήν στενοχώρια, συγχρόνως είναι μόνος του, χωρίς τήν ύπαρξη τών αγαπημένων του προσώπων, τά οποία βλέπει ελάχιστα λεπτά τής ώρας. Τότε βρίσκεται απέναντι στά μεγάλα ερωτήματα τής ζωής καί τού θανάτου, τού νοήματος τής ζωής, αλλά εμφανίζονται καί οι τύψεις από γεγονότα τού παρελθόντος.

Στόν θάλαμο εντατικής θεραπείας υπάρχει έντονο ενδιαφέρον γιά τήν υγεία τού σώματος καί τήν διαφυγή τού θανάτου, αλλά δέν υπάρχει παράλληλο ενδιαφέρον γιά τά εσωτερικά υπαρξιακά ερωτήματα καί τίς πνευματικές ανησυχίες τού ασθενούς. Ο Κληρικός δύσκολα μπορεί νά εξασκήση τήν ποιμαντική του διακονία. Έτσι, ο ασθενής μόνος του πρέπει νά ανανήψη πνευματικά, νά δεχθή τίς επισκέψεις τής θείας Χάριτος, ανάλογα μέ τίς προηγούμενες εσωτερικές καταστάσεις.

Επιστολή του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης στην ΔΙΣ για την μισθοδοσία του κλήρου.

thessanikis
Επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, απέστειλε ο Σεβ. Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, όσον αφορά την μισθοδοσία του εφημεριακού κλήρου.
Η επιστολή του κ. Ανθίμου έχει ως εξής:
Ἔστω καὶ τὴν τελευταία ὥρα, κατὰ τὴν ὁποία ῥυθμίζονται ὑπὸ τῆς Κυ-βερνήσεως τὰ τῆς μισθοδοσίας ὅλων τῶν τάξεων τῶν Ἑλλήνων Πολιτῶν, τῶν μισθοδοτουμένων ὑπὸ τοῦ Δημοσίου, μὲ τάσεις περαιτέρω μειώσεως τῶν ἀποδοχῶν, ἐπικαλοῦμαι τὴν παρέμβασή Σας, γιὰ νὰ προλάβωμε ὅ,τι εἶναι δυνατὸν γιὰ τὸν ἐφημεριακὸ Κλῆρο.
Ἐὰν ἔχετε διασφαλίσει τὸ θέμα, παρακαλῶ νὰ ἀ-γνοήσετε τὴν παροῦσαν μου.
Δυστυχῶς, κατὰ τὴν περίοδο τοῦ μηνὸς Αὐγούστου τὸ «κλείσιμο» τῶν Γραφείων τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, πρωτόγνωρο σφάλμα κατὰ τὴν ἄποψή μου, δὲν ἐπέτρεψε νὰ ἐνημερωθοῦμε καὶ νὰ συντονισθοῦμε γιὰ ἐνέργειες σ’ αὐτὸ τὸ ἐπίκαιρο καὶ ἐπίμαχο θέμα τοῦ Ἐφημεριακοῦ Κλήρου.

Η Τιμία Ζώνη της Παναγίας.

Στὶς 31 Αὐγούστου ἑορτάζουμε καὶ φέτος τὴν Κατάθεση τῆς Τιμίας Ζώνης τῆς Θεοτόκου. Ἀποτελεῖ τὸ μοναδικὸ ἱερὸ κειμήλιο ποὺ σχετίζεται μὲ τὸν ἐπίγειο βίο τῆς Θεοτόκου καὶ διασῴζεται μέχρι σήμερα στὴν Ἱερὰ Μονὴ τοῦ Βατοπαιδίου στὸ Ἅγιο Ὅρος, στὸ Περιβόλι τῆς Παναγίας. Ἡ ἴδια ἡ Θεοτόκος τὴν ὕφανε ἀπὸ τρίχες καμήλας.
Οἱ πληροφορίες γιὰ τὸν ἐπίγειο βίο τῆς Θεοτόκου εἶναι λιγοστὲς καὶ προέρχονται ἀπὸ τὴν Καινὴ Διαθήκη καὶ ἀπὸ τὴν παράδοση ποὺ διασώθηκε ἀπὸ τοὺς ἀποστολικοὺς ἀκόμη χρόνους. Ἡ Θεοτόκος μέχρι τὴν Κοίμησή της παρέμεινε στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ ἦταν μέλος τῆς πρώτης Ἐκκλησίας. Τὴ φροντίδα τῆς εἶχε ἀναλάβει ὁ ἀγαπημένος μαθητὴς τοῦ Κυρίου, ὁ Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης.

Κατάθεσις Τιμίας Ζώνης τῆς Θεοτόκου.

Σήμερα ἡ Ἐκκλησία μας γιορτάζει τὴν ἀνακομιδὴ τῆς τιμίας Ζώνης τῆς Θεοτόκου. Οἱ γνῶμες γιὰ ποὶος αὐτοκράτορας τὴν ἔκανε διίστανται, ἄλλοι λένε ὅτι ἔγινε ἀπὸ τὸ βασιλιὰ Ἀρκάδιο καὶ ἄλλοι ἀπὸ τὸ γιό του, Θεοδόσιο τὸν Β’.

Ἡ τιμία Ζώνη μεταφέρθηκε ἀπὸ τὴν Ἱερουσαλὴμ στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ τοποθετήθηκε σὲ μία χρυσὴ θήκη. Ἡ θήκη αὐτή, ὀνομάστηκε Ἁγία Σωρός. Ὁ βασιλιὰς Λέων ὁ Σοφός, ἄνοιξε τὴν Ἁγία Σωρό, μετὰ ἀπὸ 410 χρόνια γιὰ νὰ ἐπικαλεσθεῖ τὴν Θεία Χάρη της, ἐπειδὴ ἡ σύζυγός του διακατείχετο ἀπὸ ἕναν δαίμονα.
Ἀφοῦ λοιπὸν τὴν προσκύνησαν, ὁ Πατριάρχης ἅπλωσε τὴν τίμια Ζώνη ἐπάνω στὴ βασίλισσα καὶ ἀμέσως ἐλευθερώθηκε ἀπὸ τὸ δαιμόνιο.

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

Έξυπνο πουλί πάει για ψάρεμα!!!


Απόκρουση της απελπισίας.

 

Εφραίμ ο Σύρος
 
Πρόσεχε, αδελφέ, γιατί ο εχθρός πολεμάει με διάφορους τρόπους τους αγωνιστές. Και πριν μεν πραγματοποιηθεί η αμαρτία, ο εχθρός τη δείχνει στα μάτια τους πολύ μικρή.
Μετά τη διάπραξη της αμαρτίας όμως, ο πονηρός την παρουσιάζει υπερβολικά βαριά στα μάτια εκείνου που αμάρτησε, σηκώνοντας εναντίον του μύρια κύματα λογισμών, έτσι ώστε, πνίγοντας μέσα σ' αυτά τη λογική σκέψη του αδελφού, να τον καταποντίσει στο βυθό της απελπισίας.
Κι εσύ λοιπόν, αγαπητέ, γνωρίζοντας από πριν αυτές τις πανουργίες του εχθρού, πρόσεχε μη σε γελάσει και αμαρτήσεις. Αλλά κι αν έχεις ήδη πέσει σ' ένα παράπτωμα, μην το συνεχίζεις, απελπισμένος για τη σωτηρία του.

Τα λόγια σου ...είναι σαν καρφιά στο σώμα μου!!!

Ήταν μια φορά ένας νεαρός, ο οποίος συμπεριφερόταν μερικές φορές βίαια.
Ο πατέρας του, του έδωσε ένα σακουλάκι με καρφιά και του είπε να καρφώνει ένα καρφί στο πεζοδρόμιο μπροστά από τον κήπο κάθε φορά που θα έχανε την υπομονή του και θα μάλωνε με κάποιον.
Την πρώτη μέρα έφτασε στο σημείο να καρφώσει 37 καρφιά στο πεζοδρόμιο.

Κατά τις εβδομάδες που ακολούθησαν έμαθε να ελέγχει τον εαυτό του και ο αριθμός των καρφιών που κάρφωνε στο πεζοδρόμιο λιγόστευε συνεχώς μέρα με τη μέρα: είχε ανακαλύψει ότι ήταν πιο εύκολο να συγκρατείται από το να καρφώνει καρφιά.
Τελικά, έφτασε η μέρα κατά την οποία ο νεαρός δεν έβαλε ούτε ένα καρφί στο πεζοδρόμιο.
Τότε πήγε στον πατέρα του και του είπε ότι εκείνη την ημέρα δεν χρειάστηκε να βάλει ούτε ένα καρφί.

Ο γέροντας και τ’ άλογο – Τι είναι καλό και τι κακό;

 

Κάποτε ζούσε σ’ ένα χωριό κάποιος φτωχός γέροντας, ο οποίος είχε ένα όμορφο άλογο που τον βοηθούσε στις γεωργικές του ασχολίες και το οποίο ήταν τόσο όμορφο και δυνατό, ώστε ήταν γνωστό σε όλη τη γύρω περιοχή.
Κάποια μέρα, ένας πρίγκιπας που εντυπωσιάστηκε από τη φήμη και το παρουσιαστικό του αλόγου, θέλησε να το αγοράσει, προσφέροντας στον γέροντα ένα υπέρογκο ποσό. Αυτός, όμως, αρνήθηκε να πουλήσει το αγαπημένο του άλογο, µε το οποίο είχε δεθεί τόσα χρόνια, και επέστρεψε στο χωριό του.
-“Μα καλά είσαι ανόητος;” ρωτούσαν οι συγχωριανοί του.“Πούλα το άλογο για το καλό σου, θα πιάσεις πολλά χρήματα και θα είσαι ευτυχισμένος!”

"Πρώτη φορά Συγγνώμη..." (Μία άλλη προσέγγιση με αφορμή το τραγούδι της Χ. Αλεξίου)


Στο εδώ και χρόνια γνωστό τραγούδι της Χαρούλας Αλεξίου "Πρώτη φορά Συγγνώμη", βρισκόμαστε μπροστά στον άνθρωπο που τα έχει όλα, αλλά παρ’ όλα αυτά γκρινιάζει και παραπονιέται.

"Ήταν η ζωή μου πάντοτε γεμάτη, μα εγώ παράπονα της έκανα".
Πρόκειται για έναν συνηθισμένο τύπο ανθρώπου, που περπατάει στη ζωή αυτή πρώτα από όλα απροβλημάτιστος, θεωρώντας ότι όλα του ανήκουν και όλοι του χρωστάνε, και δεύτερον αιθεροβάμονας, νομίζοντας ότι η εκπλήρωση των ονείρων του είναι δεδομένη κατάσταση. «Όταν ακουμπούσε κάποιος τα φτερά μου, αετός γινόμουνα και πήγαινα. Μα έβλεπα τον κόσμο μέσα απ’ τα όνειρά μου κι όποιος μου τα γκρέμιζε, τον πλήγωνα». Βρισκόμαστε δηλαδή μπροστά στον εγωιστή άνθρωπο που ζει «κοιμισμένος», ανακυκλώνοντας τον ίδιο του τον εαυτό.

Ὁ Ἅγιος Ἀλέξανδρος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως.

Ἦταν, ὅπως λέγουν, «ἀποστολικοὶς χαρίσμασι λαμπρυνόμενος». Σὰν πρεσβύτερος ἀκόμα, διακρινόταν γιὰ τὴ μεγάλη του εὐσέβεια, τὴν ἀρετὴ καὶ τὴν ἀγαθότητά του.

Στὴν Α’ Οἰκουμενικὴ σύνοδο, ποὺ ἔγινε στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας, ὁ τότε Πατριάρχης τὸν ἐξέλεξε ἀντιπρόσωπό του. Καὶ ὅταν στὴν Σύνοδο αὐτὴ καταδικάστηκε ὁ Ἁρεῖος, ὁ Ἀλέξανδρος, ἂν καὶ γέροντας 70 χρονῶν, δέχθηκε νὰ περιοδεύσει στὴν Θρᾴκη, Μακεδονία, Θεσσαλία καὶ στὴν ὑπόλοιπη Ἑλλάδα, γιὰ νὰ διδάξει καὶ νὰ γνωστοποιήσει τὰ ὀρθὰ δόγματα τῶν ἀποφάσεων τῆς Συνόδου τῆς Νικαίας. Ἀλλὰ ἐνῷ βρισκόταν στὴν περιοδεία αὐτή, ὁ πατριάρχης Μητροφάνης ἀπεβίωσε. Ὅρισε ὅμως διάδοχό του τὸν Ἀλέξανδρο, διότι, παρὰ τὸ γῆρας του, εἶχε τὰ κατάλληλα ἐφόδια γιὰ τὴ διακυβέρνηση τῆς ἀρχιεπισκοπῆς τῆς πρωτευούσης.

Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012

Mια φωτογραφία για τους (αν)εγκέφαλους.

 

Ανέκδοτο: Οι ψείρες!

 

Υπήρχε κάποτε κάποιος ο οποίος είχε ψείρες. Ρώτησε λοιπόν ένα γνωστό του πως θα απαλλαγεί από αυτές.
Θα πας στο σπίτι σου και θα ανοίξεις τον φούρνο, θα βάλεις το κεφάλι σου μέσα και θα τον ανάψεις στους 250 βαθμούς, με τόση ζέστη οι ψείρες θα αναγκαστούν να φύγουνε.

Πήγε λοιπόν ο τύπος και έκανε ότι ακριβώς του είπε ο φίλος του. Καθώς ψηνόταν το κεφάλι του, κατεβαίνει στη μύτη του η αρχηγός ψείρα και του λέει.

-Άστα μεγάλε, εδώ περνάμε φίνα. Κάνουμε μπάνιο, σάουνα, χαμάμ. Φοβερές διακοπές...

Την επομένη λέει στο φίλο του τι έγινε.

Ο Αθηναίος κόκορας... και ο καλομαθημένος διπλωμάτης…

Πάνε περίπου 100 χρόνια, ήταν εκεί κάπου στις αρχές της δε­καετίας του 1910, όταν ένας Αθηναίος κόκορας, με τα πρωινά του… άσματα, άναψε… διπλωματικές φωτι­ές, απασχόλησε τα πρωτοσέλιδα των ελληνικών και ξένων εφημερίδων, προ­κάλεσε πολλές συζητήσεις και διενέ­ξεις στα καφενεία της τότε Αθήνας και δεν αποφύγαμε τον σχολιασμό ακόμη και από την έγκυρη ευρωπαϊκή εφημε­ρίδα «Tribune»!

«Εξ αφορμής ασημάντου τινός επει­σοδίου απειλείται εμφύλιος πόλεμος εις τας Αθήνας» έγραφε η έγκυρη εφημερίδα, επισημαίνοντας ότι «οι επισκεφθέντες την πόλιν του Περικλέους εν­θυμούνται ότι το πρωί, με τας πρώτας ακτίνας του ηλίου, εξυπνούσαν με το άσμα του αλέκτορος».

Η Θρησκεία τονώνει την υγεία του πνεύματος.

keri
Mία νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το πανεπιστήμιο του Μιζούρι υποστηρίζει ότι η πνευματικότητα, ο δεσμός ενός ανθρώπου με κάποια θρησκεία, είναι ικανή να τονώνει την πνευματική του υγεία.
Η έρευνα σχολιάζει ότι οι θρησκευόμενοι άνθρωποι έχουν πιο καλή πνευματική υγεία συγκριτικά με τους μη θρησκευόμενους και οι ιατροί μπορούν να ωφεληθούν από τη σχετική σύνδεση και να προσαρμόζουν την αγωγή και τα προγράμματα αποκατάστασης, τα οποία διαμορφώνουν, με στόχο να αξιοποιήσουν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των ανθρώπων.

" Αιτείτε και Δοθήσεται... "

 

Παΐσιος μοναχός
- Γέροντα, γιατί πρέπει να ζητάμε από τον Θεό να μας βοηθάει ,αφού ξέρει τις ανάγκες μας;
- Γιατί υπάρχει ελευθερία. Και μάλιστα, όταν πονάμε για τον πλησίον μας και Τον παρακαλούμε να τον βοηθήσει, πολύ συγκινείται ο Θεός, γιατί τότε επεμβαίνει, χωρίς να παραβιάζεται το αυτεξούσιο. Ο Θεός έχει όλη την καλή διάθεση να βοηθήσει τους ανθρώπους που υποφέρουν. Για να τους βοηθήσει όμως, πρέπει κάποιος να Τον παρακαλέσει. Γιατί, αν βοηθήσει κάποιον, χωρίς κανείς να Τον παρακαλέσει, τότε ο διάβολος θα διαμαρτυρηθεί και θα πη: « Γιατί τον βοηθάς και παραβιάζεις το αυτεξούσιο; Αφού είναι αμαρτωλός, ανήκει σε εμένα ». Εδώ βλέπει κανείς και την μεγάλη πνευματική αρχοντιά του Θεού, που ούτε στον διάβολο δίνει το δικαίωμα να διαμαρτυρηθεί. Για αυτό θέλει να Τον παρακαλούμε, για να επεμβαίνει - και θέλει ο Θεός να επεμβαίνει αμέσως, αν είναι για το καλό μας - , και να βοηθάει τα πλάσματά Του ανάλογα με τις ανάγκες τους. Για τον κάθε άνθρωπο ενεργεί ξεχωριστά, όπως συμφέρει στον καθέναν καλύτερα.

Ο Θεός λοιπόν αλλά και οι Άγιοι για να βοηθήσουν ,πρέπει ο ίδιος ο άνθρωπος να το θέλει και να το ζητά ,αλλιώς δεν επεμβαίνουν. Ο Χριστός ρώτησε τον παράλυτο: « Θέλεις υγιής γενέσθαι; » . Αν δεν θέλη ο άνθρωπος ,το σέβεται ο Θεός. Αν κάποιος δεν θέλει να πάει στον παράδεισο, ο Θεός δεν τον παίρνει. Εκτός αν ήταν αδικημένος και είχε άγνοια, οπότε δικαιούται την θεία βοήθεια. Διαφορετικά , δεν θέλει να επέμβει ο Θεός. Ζητά κανείς βοήθεια ,και ο Θεός και οι Άγιοι την δίνουν. Μέχρι να ανοιγοκλείσεις τα μάτια σου ,έχουν κιόλας βοηθήσει. Μερικές φορές δεν προλαβαίνεις ούτε να τα ανοιγοκλείσεις . Τόσο γρήγορα βρίσκεται ο Θεός δίπλα σου.

Επίσκεψη της ΑΘΜ στην ελληνική φρεγάτα «Ψαρά» στον λιμένα της Αλεξάνδρειας.

 

Γράφει ο Ν.Κάτσικας
Ένα σεμνό αλλά και τιμητικό προσκύνημα στο Δευτερόθρονο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας ήταν η επίσκεψη αντιπροσωπείας της ελληνικής φρεγάτας «Ψαρά», όπου οι Έλληνες αξιωματικοί με επικεφαλής τον Υπαρχηγό του Ελληνικού Στόλου, Υποναύαρχο κ. Γεώργιο Γιακουμάκη έγιναν θερμά δεκτοί από την ΑΘΜ τον Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρο Β΄ στην Πατριαρχική Καθέδρα, την 27η Αυγούστου ε.ε..

Υποδεχόμενος τους υψηλούς επισκέπτες ο Μακαριώτατος, τους ετόνισε ότι «να γνωρίζετε ότι θα συνεχίσουμε να κρατούμε «Θερμοπύλες», όπως πάντοτε κάνουμε από την εποχή του Αποστόλου Μάρκου, 2.000 χρόνια πριν, και δεν θα αφήσουμε κανέναν Εφιάλτη να προδώσει το πέρασμα των εθνικών τούτων Θερμοπυλών. Για το ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο μας είναι οι εκκλησίες και τα μοναστήρια μας αλλά για μάς το ελπιδοφόρο μέλλον είναι η Αφρική... Και δίπλα από την αιγυπτιακή σημαία, κυμματίζει η γαλανόλευκη, την οποία τίμησαν αρχιερείς και Πατριάρχες όπως εννέα Κρήτες Πατριάρχες όπως ο Μελέτιος ο Πηγάς, ο Μελέτιος ο Μεταξάκης, ο Κύριλλος Λούκαρης. Και έτσι, το πέλαγος είναι αυτό που μάς χωρίζει αλλά μάς ενώνει.»

Οι τροφές που πολεμούν τη χοληστερόλη!

Γνωρίζουμε όλοι ότι είναι σημαντικό για την υγεία μας να έχουμε χαμηλές τιμές ολικής χοληστερόλης και της λεγόμενης «κακής» χοληστερόλης (LDL) και... υψηλές τιμές της «καλής» χοληστερόλης (HDL).

Δε θα ασχοληθούμε όμως τώρα με το τι προκαλεί η αυξημένη χοληστερόλη στον οργανισμό μας, αλλά με το ποιες τροφές μπορούν να τη μειώσουν!

Γενικότερα, όπως επισημαίνει η διαιτολόγος- διατροφολόγος, Χαρά Κορομπίλη, οι τροφές που περιέχουν καλής ποιότητας λίπη π.χ. μονοακόρεστα (ελαιόλαδο) ή πολυακόρεστα (ψάρια, ξηροί καρποί) ή φυτικές ίνες (διαλυτές και αδιάλυτες) είναι οι τροφές που συμβάλλουν στη μείωσή της.

Πιο συγκεκριμένα:

Τα προφητικά λόγια του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου πιο επίκαιρα από ποτέ!

 

Όταν, το 2005, ο Χριστόδουλος μιλούσε για «σχέδιο κατά της Ελλάδας», κάποιοι τον έβρισκαν υπερβολικό. Όταν, το 2006, είπε «να είστε έτοιμοι γιατί κάποιοι προετοιμάζουν γενική έφοδο κατά της χώρας», πολλοί δεν τον πήραν στα σοβαρά, υπνωτισμένοι από την εικονική πραγματικότητα της δήθεν «ισχυρής Ελλάδας». Όταν, το 2007, στο τελευταίο του μήνυμα, προέτρεπε για «αντίσταση και ανάκαμψη για ό,τι κινδυνεύει», είχε δει τις δύσκολες μέρες που έρχονταν και ήθελε να προειδοποιήσει.

«Οι Ευρωπαίοι έδειξαν πως δεν θέλουν το καλό μας και έγιναν αίτιοι εθνικών συμφορών. Τώρα είμαστε αδελφοί με τους Ευρωπαίους. Και καλά κάναμε. Να τα ξεχάσουμε όλα; Να τα συγχωρήσουμε ναι, να τα ξεχάσουμε όχι. Πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί. Τώρα ο κίνδυνος είναι να υποστούμε μια νέα Άλωση», έλεγε λίγο μετά την ενθρόνιση του, 14 χρόνια πριν, και είχε τόσο δίκιο.

Περί εξουσίας.

 

Αρχιμ. Σωφρονίου Σαχάρωφ
Είναι φοβερό να πούμε ότι γύρω μας τώρα πολλοί, αναζητώντας να κυριαρχήσουν πάνω στους αδελφούς τους, δεν θέλουν να σταματήσουν μπροστά στην τρομακτική εικόνα της σχεδόν γενικευμένης απογνώσεως. Πολλοί είναι εκείνοι που δεν συγκρατούν τις εμπαθείς εξάρσεις τους, που είναι ασυνεπείς στις κρίσεις τους, που τρέφουν μίσος προς όσους έχουν διαφορετικό φρόνημα, που ζητούν να επικρατήσουν επάνω στους αδελφούς τους, για να πεισθούν για την κίβδηλη υπεροχή τους. Πόσοι σε όλη τη ζωή τους προτάσσουν το όπλο τους για να φονεύσουν τους ανεπιθύμητους, και συχνά πεθαίνουν οι ίδιοι τη στιγμή που επιφέρουν το πλήγμα! Πολλοί που κατέχουν τα ηνία της εξουσίας μιμούνται το βασιλιά Αλέξανδρο που έκοψε τον Γόρδιο δεσμό με το ξίφος. Όλα αυτά πληθαίνουν το κακό, χωρίς καθόλου να διορθώνουν την κατάσταση των πραγμάτων... Η εμπαθής έφεση για την εξουσία, για την κυριαρχία επάνω στους αδελφούς, παραμορφώνει στον άνθρωπο την εικόνα του Θεού, τον κάνει προσκυνητή του πειραστή: "Σοι δώσω την εξουσίαν ταύτην άπασαν και την δόξαν αυτών, ότι εμοί παραδέδοται, και ω εάν θέλω δίδωμι αυτήν. Συ ουν εάν προσκυνήσης ενώπιόν μου, έσται σου πάσα" (Λκ. 4,6-7). Ο Χριστός όμως παρήγγειλε το αντίθετο: "Οίδατε ότι οι άρχοντες των εθνών κατακυριεύουσιν αυτών... ουχ ούτως έσται εν υμίν" (Μτ. 20,25-26)...

Ένα ράσο για την Ουγκάντα!

Η έκκληση αυτή απευθύνεται κυρίως στους ιερείς της Εκκλησίας μας αλλά και τους ευλαβείς Χριστιανούς που με τον έναν η άλλον τρόπο συνδέονται με κληρικούς ή καταστήματα ιεροραπτικής. Παρακαλούμε λοιπόν τους ιερείς που έχουν κάποια εσωτερικά ράσα (αντεριά),εξώρασα ή ακόμα και ιερατικές η διακονικές στολές σε καλή κατάσταση όχι χειμερινά ,(απλά και όχι ακριβά) και θα ήθελαν να τις παραχωρήσουν με αγάπη σε άλλους κληρικούς που πραγματικά τα χρειάζονται, παρακαλούμε να απευθυνθούν στην Ιερά Μονή Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής.
Οι ιερείς και οι κατηχητές για τους οποίους προορίζονται τα ράσα και οι στολές αυτές, διακονούν στην Ορθόδοξη εκκλησία της Ουγκάντας.

Ζήτα μου ότι θες.

 

Πρωτ. Θεμιστοκλή Μουρτζανού
Ο άνθρωπος υπάρχει για να ζητά. Όντας βρέφος ζητά την τροφή, την στοργή, την φροντίδα, την αγάπη, την αποδοχή. Και εάν δεν μάθει στη συνέχεια της ζωής του να μη ζητά μόνο, αλλά και να προσφέρει, τότε καθηλώνεται στο να είναι απαιτητικός, να θεωρεί ότι δικαιούται να ζητά και να επιρρίπτει τις ευθύνες της ζωής του στους άλλους που δεν του δίδουν αυτό που επιθυμεί.
Ενίοτε, τα πάθη μας μάς ωθούν
να ζητούμε ή και να είμαστε έτοιμοι να δώσουμε ό,τι μας ζητούνε, προκειμένου να τα ικανοποιήσουμε. Εύκολα χάνουμε το μέτρο μας, τις αρχές μας, ακόμη και τον ίδιο μας τον εαυτό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Ηρώδης, ο βασιλιάς των Ιουδαίων, τον οποίο ο Χριστός χαρακτήρισε «αλώπεκα», αλεπού (Λουκ. 13, 31). Είδε την κόρη της Ηρωδιάδας, γυναίκας του αδερφού του με την οποία ο ίδιος συζούσε, να χορεύει έναν χορό στο γενέθλιά του και τόσο εντυπωσιάστηκε που αμέσως της είπε: «Αίτησόν μοι ό εάν θέλεις και δώσω σοι» (Μάρκ. 6, 22). «Ζήτα μου ό,τι θες και θα σου το δώσω». Χωρίς να εξετάσει τι υπόσχεση έδινε και ποιο θα ήταν το τίμημα γι’ αυτήν.

Η κατηγορία "μουσουλμάνοι" ως όχημα για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.

 

Μελετώντας τις βάσεις της γενικής σειράς και αυτές των ειδικών κατηγοριών μπορούν να γίνουν κάποιες διαπιστώσεις. Οι βάσεις της γενικής σειράς με αυτές των τριτέκνων, πολυτέκνων και κοινωνικών κριτηρίων σε...πολλές περιπτώσεις δεν έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους. Το υπουργείο Παιδείας μετά το περσινό φαινόμενο των τεράστιων αποκλίσεων επέφερε κάποιες αλλαγές στη διαδικασία που βοήθησαν ώστε να μην υπάρχουν διαφορές μεταξύ των επιδόσεων υποψηφίων που εισάγονται στην ίδια σχολή. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις υποψήφιοι που ανήκουν σε κάποια από τις παραπάνω ειδικές κατηγορίες δεν ευνοήθηκαν από τις αλλαγές αυτές και δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν μία θέση σε τριτοβάθμιο ίδρυμα κοντά στον τόπο διαμονής τους ή σε περιοχή όπου φοιτά άλλο μέλος της οικογένειας. Από την άλλη μεριά όμως παρατηρούμε να υπάρχουν τεράστιες διαφορές των υποψηφίων της κατηγορίας ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ με όλες τις υπόλοιπες. Αυτό δε συμβαίνει για πρώτη φορά αλλά με τον τρόπο που ανακοινώθηκαν οι φετινές βάσεις (ενιαίος συγκεντρωτικός πίνακας ανακοίνωσης βάσεων), η διαφορά στις βάσεις της εν λόγω κατηγορίας έγινε εμφανής.

Ἀποτομὴ Κεφαλῆς Ἰωάννου Προδρόμου.

«Οὐκ ἐξεστὶ σοι ἔχειν, τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου». Δὲν σοῦ ἐπιτρέπεται ἀπὸ τὸ νόμο τοῦ Θεοῦ νὰ ἔχεις τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου, ὁ ὁποῖος ζεῖ ἀκόμα. Λόγια τοῦ Τιμίου Προδρόμου, ποὺ ἀποτελοῦσαν μαχαιριὲς στὶς διεφθαρμένες συνειδήσεις τοῦ βασιλιὰ Ἡρώδη Ἀντίπα καὶ τῆς παράνομης συζύγου του Ἡρωδιάδος, ποὺ ἦταν, γυναίκα τοῦ ἀδελφοῦ του Φιλίππου.

Ὁ Ἡρώδης, μὴ ἀνεχόμενος τοὺς ἐλέγχους τοῦ Προδρόμου, τὸν φυλάκισε. Σὲ κάποια γιορτὴ ὅμως τῶν γενεθλίων του, ὁ Ἡρώδης ὑποσχέθηκε μὲ ὅρκο νὰ δώσει στὴν κόρη τῆς Ἡρωδιάδος ὅτι ζητήσει, διότι τοῦ ἄρεσε πολὺ ὁ χορός της. Τότε ἡ αἱμοβόρος Ἡρωδιὰς εἶπε στὴν κόρη της νὰ ζητήσει στὸ πιάτο τὸ κεφάλι τοῦ Ἰωάννη. Πράγμα ποὺ τελικὰ ἔγινε.

Ἔτσι, ὁ ἔνδοξος Πρόδρομος τοῦ Σωτῆρος θὰ παραμένει στοὺς αἰῶνες ὑπόδειγμα σὲ ὅλους ὅσους θέλουν νὰ ὑπηρετοῦν τὴν ἀλήθεια καὶ νὰ ἀγωνίζονται κατὰ τῆς διαφθορᾶς, ἀνεξάρτητα ἀπὸ κινδύνους καὶ θυσίες.

Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Μοναχός Μωυσής αγιορείτης ,η κρίση σήμερα.

Η κρίση των καιρών μας οδήγησε αρκετούς, υπεύθυνους, γνώστες και μη, σε διαπιστώσεις θλιβερές και απαισιόδοξες.
Μιλούν για ναυάγιο της χώρας, για πτώχευση του κράτους, για νοσηλεία της πατρίδος μας σε εντατική μονάδα. Ο κόσμος δεν ξέρει ποιον να ακούσει και να πιστέψει. Τα έχει χαμένα και έχει την αίσθηση ότι κανείς δεν του λέει την όλη αλήθεια. Αν κάποιον εμπιστευθεί, σύντομα απογοητεύεται. Η κατάσταση είναι μάλλον τραγική. Στις διαδηλώσεις θρηνούνται νεκροί, αθώοι νέοι άνθρωποι.......

Όλοι μα όλοι ψάχνουν να μεταθέσουν τις ευθύνες από πάνω τους. Ο ένας βρίζει σκληρά τον άλλο συνεχώς. Βγάζει με περισσή χαρά τα άπλυτα του άλλου στη φόρα. Μα έτσι δεν λύνεται τίποτε. Χρειάζεται οπωσδήποτε καταμερισμός και καταλογισμός των ευθυνών. Δεν φταίνε ασφαλώς όλοι το ίδιο.

Δεν υπάρχει Θεός !

 

Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς
Κάνεις λάθος, φίλε μου! Ορθότερο θα ήταν, αν έλεγες: "Εγώ δεν έχω Θεό".
Διότι το βλέπεις, ότι υπάρχουν τόσοι άνθρωποι γύρω σου, που έχουν Θεό και γι' αυτό διακηρύττουν ότι υπάρχει Θεός. Λοιπόν, μη λες: "Δεν υπάρχει Θεός"!
Περιορίσου να λες: "Εγώ δεν έχω Θεό"!
Κάνεις λάθος! Μιλάς σαν τον άρρωστο, που λέει ότι δεν υπάρχει πουθενά υγεία!

Κάνεις λάθος! Μοιάζεις με τον τυφλό που λέει: "Δεν υπάρχει φως στον κόσμο". Όμως φως υπάρχει. Και είναι διάχυτο παντού. Αυτός ο δυστυχής δεν έχει το φως του. Και θα μιλούσε σωστά αν έλεγε: "Εγώ δεν έχω μάτια και δεν βλέπω φως".

Κάνεις λάθος! Μιλάς σαν το ζητιάνο, που λέει: "Δεν υπάρχει χρυσάφι στη γη". Μα χρυσάφι υπάρχει! Και επάνω στη γη! Και μέσα στη γη! Αυτός δεν έχει χρυσάφι! Το σωστό θα ήταν να έλεγε: "Εγώ δεν έχω χρυσό"!

Θαυματουργές εικόνες της Παναγίας. Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα.

 
Παναγια ΙεροσολυμιτισσαΣύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, η εικόνα της Παναγίας Ιεροσολυμίτισσας αγιογραφήθηκε τον 19ο αιώνα στους Αγίους Τόπους και είναι αχειροποίητη. Αυτό σημαίνει πως δεν αγιογραφήθηκε από το χέρι ανθρώπου, αλλά έπειτα από θεία παρέμβαση.
Απολυτίκιον της Παναγίας της Ιεροσολυμιτίσσης
Ήχος α΄. Της ερήμου πολίτης.
Την σεπτήν σου εικόνα ως της δόξης σου σκήνωμα, Ιεροσολυμίτισσα Παρθένε, προσκυνούμεν Πανάχραντε. Εκ ταύτης γαρ πηγάζεις μυστικώς θαυμάτων ποταμούς τας δωρεάς• και αρδεύεις τας καρδίας και τας ψυχάς των πίστει κραυγαζόντων σοι• Δόξα τω Θείω Τόκω σου, Αγνή, δόξα τη παρθενία σου, δόξα τη προς ημάς σου ανεκφράστω προνοία, Άχραντε.
Η θαυματουργή αγία εικόνα της Παναγίας Ιεροσολυμίτισσας έχει αγιογραφηθεί τον 19ο αιώνα θαυματουργικώς. Φέρει χρονολογία 1870 και έχει το εξής ιστορικό:
Υπήρχε τον καιρό εκείνο μία αγιογράφος Μοναχή ονόματι Τατιανή, της ρωσικής ιεράς Μονής της Μυροφόρου Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής, που βρίσκεται στους πρόποδες του απέναντι της Ιερουσαλήμ Όρους των Ελαιών.

Φάρμακα της φύσης.

Στο πρώτο μέρος της νέας έρευνας του ΠΥΓΜΗ.gr. με θέμα «Φάρμακα της φύσης» εξετάζονται οι θεραπευτικές ιδιότητες των... ακόλουθων φυτών: άνηθος, βασιλικός, δυόσμος, μαϊντανός, σέλινο.
Πρόκειται για πολύ γνωστά φυτά, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρέως στην μαγειρική. Τα εν λόγω φυτά δεν νοστιμίζουν απλά το φαγητό αλλά ωφελούν και τον οργανισμό μας, όπως θα διαβάσετε παρακάτω:

Άνηθος
Σε γενικές γραμμές, ο άνηθος βοηθάει στην πέψη και καταπολεμά τις στομαχικές διαταραχές.
Μάλιστα, οι αθλητές στην αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιούσαν το αιθέριο έλαιο των καρπών του ως μαλακτικό και τονωτικό των μυών.
Στο παρελθόν οι μητέρες έτριβαν τα στήθη τους με χυμό άνηθου, προκειμένου τα βρέφη να κοιμηθούν μετά τον θηλασμό. Επίσης, το αφέψημά του καταπολεμά τους κολικούς των μωρών. Προσοχή, όμως, στην κατανάλωση του άνηθου από τις εγκύους, καθώς είναι πιθανό να προκαλέσει αποβολή. Το ίδιο ισχύει για τον μαϊντανό και το σέλινο.
Επιπλέον, ο άνηθος έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, είναι διουρητικός και καταπολεμά την αϋπνία, όπως και την κακοσμία του στόματος.

Πως θα εορτάσουμε την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης;

Κωνσταντίνος Χολέβας- Πολιτικός Επιστήμων

 
Σε δύο μήνες ο Ελληνισμός θα εορτάσει και πρέπει να εορτάσει πανηγυρικά τα εκατό χρόνια από την απελευθέρωση της Μακεδονίας, της Ηπείρου, των νήσων του Βορείου Αιγαίου και της Κρήτης. Ο Α΄ Βαλκανικός Πόλεμος ξεκίνησε στις 5 Οκτωβρίου 1912 και αποκορύφωμά του υπήρξε η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, στις 26 Οκτωβρίου. Η ιδιαίτερη σημασία της συμπρωτεύουσας Θεσσαλονίκης και η συμβολική σύμπτωση της απελευθερώσεως με την ημέρα μνήμης του πολιούχου Αγίου Δημητρίου εστιάζει περισσότερο το ενδιαφέρον μας σ’ αυτή την πόλη. Άραγε έχουν γίνει οι κατάλληλες προετοιμασίες για να αποδοθεί η πρέπουσα τιμή σε όσους αγωνίσθηκαν και σε όσους έπεσαν στον επικό εκείνον αγώνα;

Συρτάκι στην Κόκκινη Πλατεία, Μόσχα-Κρεμλίνο.

ΣΥΡΤΑΚΙ ΣΤΗΝ ΚΟΚΚΙΝΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΡΕΜΛΙΝΟ 
 

Το πείραμα του Μίλγκραμ.

 

Το πείραμα του Μίλγκραμ είναι ένα από τα πιο γνωστά αντιδεοντολογικά πειράματα της ψυχολογίας, ουσιαστικά μια «φάρσα» που ξεγύμνωσε την ανθρώπινη ψυχή.
Το 1961, ο είκοσι εφτάχρονος Στάνλει Μίλγκραμ, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Γέιλ, αποφάσισε να μελετήσει την υπακοή στην εξουσία.

Είχαν περάσει λίγα μόνο χρόνια από τα φρικτά εγκλήματα των Ναζί και γινόταν μια προσπάθεια κατανόησης της συμπεριφοράς των απλών στρατιωτών και αξιωματικών των SS, οι οποίοι είχαν εξολοθρεύσει εκατομμύρια αμάχων.

Η ευρέως αποδεκτή εξήγηση –πριν το πείραμα του Μίλγκραμ- ήταν η αυταρχική τευτονική διαπαιδαγώγηση και η καταπιεσμένη –κυρίως σεξουαλικά- παιδική ηλικία των Γερμανών.

Όμως ο Μίλγκραμ ήταν κοινωνικός ψυχολόγος και πίστευε ότι αυτού του είδους η υπακοή –που οδηγεί στο έγκλημα- δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο της προσωπικότητας, αλλά περισσότερο των πιεστικών συνθηκών.

Και το απέδειξε κάνοντας τη «φάρσα» του.

Ὁ Ὅσιος Μωϋσῆς ὁ Αἰθίοπας.

Ὁ Ὅσιος Μωυσῆς ἔζησε στὴν Αἴγυπτο καὶ στὴν ἀρχὴ ἦταν ληστής. Ἀλλὰ τὸ φῶς τῆς γνώσης καὶ τῆς μετανοίας δὲν ἄργησε νὰ φωτίσει τὸν δρόμο του. Ἡ μεγάλη ἐπιείκεια ποὺ ἔδειξε πρὸς αὐτὸν κάποιος χριστιανός, ἐνῶ αὐτὸς τὸν εἶχε βλάψει, ἐπέφερε στὸν Μωυσῆ ψυχικὴ ἀνακαίνιση.

Πίστεψε, ἔγινε χριστιανὸς καὶ κατόπιν μοναχός. Ἀγωνίστηκε σκληρὰ μέσα στὴν ἔρημο καὶ ἀπέκτησε μεγάλη πνευματικὴ σύνεση καὶ ἀρετή. Ἡ φήμη του ἔφερνε στὸ ἐρημητήριό του πολλοὺς χριστιανούς, ποὺ ἄκουγαν μὲ δέος τὴ διδασκαλία του κατὰ τῆς ὑπερηφάνειας καὶ τῆς κατάκρισης.

«Εἶμαι», ἔλεγε, «ὁ χειρότερος τῶν ἁμαρτωλῶν. Τὰ περασμένα μας ἁμαρτήματα πρέπει νὰ τὰ ἔχουμε πάντα μπροστά μας καὶ νὰ λυπούμαστε γι’ αὐτά. Αὐτὸ εἶναι ἡ καλύτερη μέθοδος γιὰ νὰ φυλάξουμε τὸν ἑαυτό μας, μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ, ἀσφαλή. Ἂν νομίσουμε ὅτι εἴμαστε πνευματικὰ ὄρθιοι, τότε ἀκριβῶς εἶναι ὁ μεγάλος κίνδυνος μήπως πέσουμε. Γιὰ νὰ μὴ φοβόμαστε τὸν Θεό, ὀφείλουμε νὰ φοβόμαστε πολὺ τὸν ἑαυτό μας, δηλαδὴ τὶς ἀδυναμίες καὶ τὰ πάθη μας».

Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

Μαγικό χαλί.


Η τηλεόραση κάνει τα παιδιά δυστυχισμένους ενήλικες.

Υλιστές και εξαρτημένους από τα υλικά αγαθά ως ενήλικες μπορεί να κάνει η τηλεόραση τα παιδιά.
Σύμφωνα με ψυχολογική έρευνα που δημοσιεύει το Reuters, τα παιδιά που δεν είναι χαρούμενα και βλέπουν πολλή τηλεόραση -και συνεπώς διαφημίσεις- μπορεί να συνδέσουν στο μυαλό τους την ευτυχία και την κατανάλωση και την κατοχή υλικών αγαθών.

Μάλιστα, όπως έδειξε η μελέτη, η δυστυχία και ο καταναλωτισμός είναι δυο καταστάσεις που συνδυαζόμενες δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο: οι άνθρωποι που νιώθουν δυστυχισμένοι πιστεύουν ότι τα υλικά αγαθά θα τους βελτιώσουν τη ζωή.

Ανέκδοτο: Οι αρετές του Έλληνα!

 

Όταν ο Θεός δημιούργησε τα έθνη, έδωσε στο κάθε έθνος από δύο αρετές.
Έτσι, έκανε του Αμερικανούς τακτικούς και νομοταγείς, τους Γερμανούς αποφασιστικούς και μελετηρούς, τους Ιάπωνες εργατικούς και υπομονετικούς, και ούτω καθεξής.

Για τους Έλληνες είπε, θα είναι έξυπνοι, τίμιοι και θα δουλεύουν στο δημόσιο.

Όταν τελείωσε τη δημιουργία του κόσμου, τον πλησίασε ο αρχάγγελος Γαβριήλ και του είπε:

-Κύριε, έδωσες σε όλα τα έθνη από δύο αρετές, αλλά στους Έλληνες έδωσες τρεις. Αυτό θα τους κάνει πολύ ισχυρούς και θα διαταράξει τις ισορροπίες πάνω στη γη.

Θαυματουργές εικόνες της Παναγίας. Παναγία ἡ Σπηλιώτισσα


Στὸ μοναστήρι τῆς Σπηλιᾶς τῶν Ἀγράφων ὑπάρχει μία θαυματουργὴ εἰκόνα τῆς Παναγίας, ποὺ βρέθηκε τὸ 1904 μὲ τρόπο θαυμαστὸ ἀπὸ τοὺς ἀδελφοὺς Ἀθανάσιο καὶ Παρθένιο. Στὰ χρόνια της τουρκικῆς σκλαβιᾶς, ὅλος ὁ θεσσαλικὸς κάμπος ἔχει προσκυνήσει τὸν Τοῦρκο. Στὸ μοναστήρι ὅμως τῆς Παναγίας τῆς Σπηλιώτισσας, πυργωμένο σὰν ἀετοφωλιὰ σὲ μίαν ἀπρόσιτη κορυφὴ τῶν Ἄγραφων, δὲν ἔχει πατήσει ὁ κατακτητής.
Γιὰ νὰ φτάσεις ὡς ἐκεῖ ἔπρεπε νὰ περάσεις ἕνα κατηφορικὸ μονοπάτι, ἀπότομο καὶ πλαγιαστό, ποὺ ἴσα-ἴσα χωροῦσε ἕνας ἄνθρωπος. Κάτω ἔχασκε ἡ ἄβυσσος.
Στὸ πανηγύρι τῆς μονῆς, τὸν Δεκαπενταύγουστο, μερικοὶ εὐλαβεῖς προσκυνητὲς ἔβλεπαν τὴν ἴδια τὴν Παναγία. Τὴν ἔβλεπαν νὰ στέκεται πελώρια στὴν ἄκρη τοῦ γκρεμοῦ μὲ ἀνοιχτὰ τὰ χέρια, τεῖχος γι᾿ αὐτοὺς ποὺ πήγαιναν νὰ τὴν τιμήσουν, μὴν ξεγλιστρήσει κανεὶς στὸ βάραθρο. Λένε ἀκόμη πὼς κανεὶς ποτὲ δὲν χάθηκε ἀπ᾿ ὅσους κατευθύνονταν ἐκεῖ.

«Υπάρχω γιατί υπάρχουμε».


Ένας ανθρωπολόγος πρότεινε το ακόλουθο παιχνίδι στα παιδιά μιας Αφρικάνικης φυλής: Τοποθέτησε ένα καλάθι γεμάτο ζουμερά φρούτα δίπλα σ' ένα δέντρο και είπε στα παιδιά ότι όποιο από αυτά φτάσει πρώτο στο καλάθι, θα πάρει όλα τα φρούτα. Όταν τους έδωσε το σινιάλο για να τρέξουν, πιάστηκαν χέρι χέρι και ξεκίνησαν να τρέχουν όλα μαζί.

Γέροντας Πορφύριος: "Ο Χριστός είναι η χαρά της ζωής".

 

Ο Χριστός είναι η χαρά, το φως το αληθινό, η ευτυχία. Ο Χριστός είναι η ελπίδα μας.
Η σχέση μας με τον Χριστό είναι αγάπη, είναι έρωτας, είναι ενθουσιασμός, είναι λαχτάρα του θείου. Ο Χριστός είναι το παν. Αυτός είναι η αγάπη μας, Αυτός ο έρωτάς μας. Είναι έρωτας αναφαίρετος ο έρωτας του Χριστού.
Από κει πηγάζει η χαρά..

Όταν βρεις τον Χριστό, σου αρκεί, δεν θέλεις τίποτ’ άλλο, ησυχάζεις. Γίνεσαι άλλος άνθρωπος. Ζεις παντού, όπου υπάρχει Χριστός. Ζεις στα άστρα, στο άπειρο, στον ουρανό με τους αγγέλους, με τους αγίους, στη γη με τους ανθρώπους, με τα φυτά, με τα ζώα, με όλους, με όλα. Όπου υπάρχει η αγάπη στον Χριστό, εξαφανίζεται η μοναξιά. Είσαι ειρηνικός, χαρούμενος, γεμάτος. Ούτε μελαγχολία, ούτε αρρώστια, ούτε πίεση, ούτε άγχος, ούτε κατήφεια, ούτε κόλαση.

Ένας έλληνας τους έκανε να χορεύουν Ζορμπά...

 
Οττάβα Καναδά

Η παχυσαρκία βλάπτει τον εγκέφαλο.

 

Τα παραπανίσια κιλά δεν επιβαρύνουν μόνο τη σιλουέτα και την καρδιά αλλά φαίνονται επίσης να έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία του εγκεφάλου. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε μεγάλη μελέτη που έγινε στη Βρετανία και διαπίστωσε μια πιο γρήγορη «πτώση» των νοητικών επιδόσεων στα άτομα που είναι παχύσαρκα και εμφανίζουν μεταβολικές δυσλειτουργίες.

Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακόμη τον ακριβή μηχανισμό με τον οποίο το σωματικό βάρος επιδρά στις γνωσιακές λειτουργίες του εγκεφάλου, υποπτεύονται όμως ότι η αιτία θα πρέπει να αναζητηθεί στις μεταβολικές αλλαγές – όπως η αύξηση των επιπέδων σακχάρου και χοληστερόλης – που συνδέονται με την παχυσαρκία. Αξίζει να σημειωθεί ότι άλλες μελέτες έχουν αναδείξει επίσης την παχυσαρκία ως παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση άνοιας.

Η Φανουρόπιτα και ο συμβολισμός της.

Τον Άγιο Φανούριο έκανε αρκετά δημοφιλή η παρήχηση του ονόματός του προς το φαίνω= φανερώνω. Είναι ο Άγιος που στη συνείδηση των πιστών φανερώνει τα χαμένα αντικείμενα ή ακόμη και την χαμένη τύχη. Συχνά οι άνθρωποι που έχουν χάσει κάτι τάζουν στον Αγιο μία πίττα -την γνωστή φανουρόπιτα- και συνοδεύουν το αίτημα τους με συγκεκριμένες ευχές.

Η πεποίθηση ότι ο Αγιος φέρνει την καλή τύχη στον άνθρωπο που θα φτιάξει την φανουρόπιτα, είναι πολύ ισχυρή ακόμη και στις μέρες μας! "Του φανερώνει το δρόμο τον καλό. Του φέγγει ο Άγιος Φανούριος", λέει χαρακτηριστικά ο λαός.

Ὁ Ἅγιος Φανούριος ὁ Μεγαλομάρτυρας ὁ Νεοφανής.

Ἄγνωστος στοὺς ἀρχαίους Συναξαριστές.

Ἔγινε γνωστὸς ἀπὸ τυχαῖα εὕρεση τῆς εἰκόνος του τὸν 14ο αἰώνα στὴν Ρόδο, ὅταν ἔσκαβαν παλιὰ σπίτια στὸ νότιο μέρος τοῦ παλιοῦ τείχους. Ἐκεῖ βρέθηκε ἀρχαῖος ναὸς μὲ πολλὲς κατεστραμμένες εἰκόνες καὶ μεταξὺ αὐτῶν καὶ ἡ καλὰ διατηρημένη εἰκόνα ἐπὶ τῆς ὁποίας ὁ τότε μητροπολίτης Ρόδου Νεῖλος ὁ Β’ ὁ Διασπωρινὸς (1355 – 1369) διάβασε τὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου «ὁ ἅγιος Φανῶ». Ὁ Ἅγιος παριστανόταν σὰν νεαρὸς στρατιώτης, κρατώντας στὸ δεξιό του χέρι σταυρό, πάνω στὸν ὁποῖο ἦταν λαμπάδα ἀναμμένη, γύρω δὲ ἀπὸ τὴν εἰκόνα τὰ 12 μαρτύριά του.

Τὸν ἀρχαῖο αὐτὸ ναὸ ἀνοικοδόμησε ὁ Νεῖλος καὶ τὸν ἀφιέρωσε στὸ ὄνομα τοῦ Ἁγίου Φανουρίου, ποὺ ὅπως φαίνεται συνέταξε καὶ τὴν Ἀκολουθία του.
(Ἡ ἀναφορὰ στὸ Νέο Λειμωνάριο ὅτι ἡ εἰκόνα τοῦ Ἁγίου βρέθηκε τὸ 1500, εἶναι λανθασμένη. Διότι ὁ ἐπίσκοπος Ρόδου Νεῖλος ὑπῆρξε τὸν 14ο αἰώνα).

Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

Πετραδάκι - πετραδάκι. (Το τραγούδι που τραγουδούσαν οι παπούδες μας στις γειτονιές του Πειραιά και όχι μόνο)


Αθλιότητες στο Λονδίνο.

 

του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Στο Λονδίνο και κατά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων συνέβησαν αθλιότητες σε βάρος της Ελλάδος, που παραδόξως (;) δεν είδαν το φως της δημοσιότητας.
Οι περισσότερες περιγραφές και τα διάφορα σχόλια έμειναν στην κακουγουστιά της «παράστασης», ή στην εκ μέρους των διοργανωτών προπαγανδιστική επιχείρηση εξιδανίκευσης της αποικιοκρατικής χώρας τους. Ορισμένοι στην Ελλάδα επιχείρησαν να εκμεταλλευθούν πολιτικά μόνο μία από τις πολλές αθλιότητες που συνέβησαν. Αυτή ήταν όταν ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής κ. Ζακ Ρογκ ξέχασε τους ύμνους για την Ελλάδα στην Αθήνα, κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, και προχθές με θράσος ανακοίνωσε ότι «οι Αγώνες γύρισαν στο σπίτι τους.». Δηλαδή ότι το «σπίτι» των Ολυμπιακών Αγώνων δεν είναι η Αρχαία Ολυμπία, η Αθήνα και η Ελλάδα, αλλά .το Λονδίνο!!!Πέραν όμως από την αθλιότητα αυτή υπήρξαν κι άλλες πιο σοβαρές…

Τι περιέχουν τα παγωτά.

 

Το παγωτό αποτελεί το σήμα-κατατεθέν του καλοκαιριού, γι’ αυτό και η μέση κατά κεφαλήν κατανάλωση στην χώρα μας φτάνει τα 5,5 κιλά... με την συντριπτική πλειονότητα αυτής της ποσότητας να καταναλώνεται από Ιούνιο έως και Αύγουστο.

Όπως όμως αναφέρει το ιταλικό περιοδικό L’Espresso, το παγωτό δεν προστατεύεται από τη νομοθεσία με αποτέλεσμα οι μεν παραγωγοί του να μη μπορούν να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους κάτω από την πίεση του αθέμιτου ανταγωνισμού, οι δε καταναλωτές να μη γνωρίζουν πάντοτε τι ακριβώς αγοράζουν όταν το προμηθεύονται.

«Αν και οι περισσότεροι που πουλάνε παγωτό το προωθούν ως “σπιτικό”, θέλοντας να δώσουν έμφαση στο θέμα ποιότητα-αγνότητα-καθαρότητα, δεν υπάρχουν σαφείς κανόνες και προϋποθέσεις που να καθορίζουν ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά και τα κριτήρια που πρέπει να πληροί το προϊόν, ούτως ώστε να είναι όντως τόσο αγνό όσο το σπιτικό», σημειώνεται στο σχετικό άρθρο.

Η διατροφή του καύσωνα.

 

Ακριβώς την κατάλληλη στιγμή φαίνεται να έρχεται η πρωτοβουλία της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας (ACS) να αφιερώσει μια ολόκληρη ημέρα του... ετήσιου συνεδρίου της στις τροφές και στα ποτά που βοηθούν τον ανθρώπινο οργανισμό να αντεπεξέλθει καλύτερα στη ζέστη.

Η απόφαση της ACS ελήφθη εξ αιτίας του πρωτοφανούς κύματος καύσωνα που γνώρισαν εφέτος οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι συμβουλές όμως που δόθηκαν από τους ομιλητές είναι απολύτως επίκαιρες και για εμάς εδώ στην Ελλάδα εν όψει της ανόδου της θερμοκρασίας που προβλέπεται για τις επόμενες ημέρες.

Χαμηλώνοντας τον εσωτερικό θερμοστάτη

Το ζητούμενο για την προστασία του οργανισμού σε περιόδους έντονης ζέστης είναι, όπως τόνισαν οι επιστήμονες, να χαμηλώσουμε τον εσωτερικό θερμοστάτη του σώματός μας, να αποφύγουμε την αφυδάτωση και να διατηρήσουμε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα για τη σωστή διεξαγωγή των ζωτικών λειτουργιών και την ευεξία μας.

Νησιώτικα ακούσματα.

Και ο τίμιος γάμος οδηγεί στην αγιότητα...

 

Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Πατρῶν
 κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Στὶς 26 Αὐγούστου ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία τιμᾶ τὴν ἱερὰ μνήμη τῶν Ἁγίων Ἀδριανοῦ καὶ Ναταλίας οἱ ὁποῖοι ἦταν σύζυγοι. Ἀξίζει τὸν κόπο πρὶν
ἀναφέρωμε ὁ,τιδήποτε ἄλλο, νὰ σημειώσωμε κάποια στοιχεῖα ἀπὸ τὴν ὡραία, συγκινητικὴ καὶ θαυμαστὴ ζωὴ τῶν δύο Ἁγίων.

Ἔζησαν, στήν Νικομήδεια, στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Μαξιμιανοῦ (298). Ἡ Ναταλία ἦτο Χριστιανή, ἐνῶ ὁ Ἀδριανὸς εἰδωλολάτρης. Παρὰ τὶς προσπάθειες τῆς συζύγου του, ὁ Ἀδριανὸς παρέμενε στὴν «πατρώαν ἀσέβειαν», ὡς ἀναφέρει χαρακτηριστικὰ ὁ Ἱερὸς Ὑμνογράφος.
Ὅμως, οἱ προσευχὲς τῆς θεοσεβοῦς συζύγου του ἔπιασαν τόπο, εἰσακούστηκαν ἀπό τόν Θεὸ καὶ ἔτσι ὁ Ἀδριανὸς, κατὰ τὴν τοῦ Θεοῦ οἰκονομία, ὁδηγήθηκε στὴν εὐσέβεια. Σὲ ἡλικία 28 ἐτῶν, εἶδε 23 νέους, πιστοὺς Χριστιανοὺς, νὰ ὁδηγοῦνται στὸ Μαρτύριο, ἐνῶ τὰ πρόσωπά τους ἔλαμπαν ἀπὸ χαρὰ καὶ ἀπὸ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ. Ἐντυπωσιασμένος ὁ Ἀδριανὸς ἀπὸ ὅσα εἶδε καὶ ἄκουσε, εἶπε στοὺς εἰδωλολάτρες, ὅτι καὶ αὐτὸς πλέον πιστεύει στὸν ἀληθινό Θεό. Συνελήφθη, ἐφυλακίσθη καὶ ἐβασανίσθη φρικτά.

Κυριακή ΙΒ΄Ματθαίου: «ακούσας δε ο νεανίσκος τον λόγον απήλθε λυπούμενος, ην γαρ έχων κτήματα πολλά».

«ακούσας δε ο νεανίσκος τον λόγον απήλθε λυπούμενος∙ ην γαρ έχων κτήματα πολλά».

Μία πολύ αξιοσυμπάθητη περίπτωση ανθρώπου καταγράφει το σημερινό ευαγγέλιο. Έναν νεαρό, ο οποίος πλησιάζει τον Κύριο, προκειμένου Αυτός ως διδάσκαλος να τον καθοδηγήσει στην είσοδό του στη βασιλεία του Θεού. Ο Κύριος τον παραπέμπει στις εντολές της Μωσαϊκής νομοθεσίας, και όταν αυτός επιμένει, λέγοντας ότι αυτές τις τηρεί εκ νεότητός του, ο Κύριος τον προσανατολίζει στην τελειότητα: να ακολουθεί Εκείνον, κάνοντας πέρα όλα τα υλικά αγαθά του. Η αντίδραση του νεαρού είναι απογοητευτική: «ακούσας τον λόγον απήλθε λυπούμενος». Γιατί είχε πολλά κτήματα, είχε πολλά υλικά αγαθά.
1. Ο νεαρός δεν φαινόταν να κοροϊδεύει τον Κύριο, όπως σε μία παρόμοια περίπτωση ενός νομοδιδασκάλου, ο οποίος Τον πλησίασε «πειράζων Αυτόν». Μολονότι το ερώτημα και των δύο είναι το ίδιο: η είσοδος στη Βασιλεία του Θεού, εδώ έχουμε μία εκ πρώτης όψεως γνήσια αναζήτηση. Διότι ο νεανίσκος και πιστεύει στον Θεό και κάνει έναν «πνευματικό» αγώνα, με την τήρηση του Νόμου, πυρήνας του οποίου ήταν οι Δέκα Εντολές. «Ταύτα πάντα εφυλαξάμην εκ νεότητός μου».