Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

Επιμένουν στον διωγμό του Αρχιεπισκόπου Αχρίδος.

 Στις 28 Νοεμβρίου 2012, στο Εφετείο Δικαστήριο των Σκοπιών πραγματοποιήθηκε νέα πολιτική δικαστική διαδικασία εναντίον του διωγμένου Αρχιεπίσκοπου Αχρίδος Ιωάννη και εναντίον των άλλων Επισκόπων, ιερομονάχων, μοναζουσών και πιστών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αχρίδος, στη ΠΓΔΜ.
Κύριο χαρακτηριστικό στη δικαστική διαδικασία αυτή ήταν η παρουσία και συμμετοχή του εκπροσώπου της σχισματικής λεγόμενης «μακεδονικής ορθόδοξης εκκλησίας («ΜΟΕ»)!
Έτσι, και πάλι, σε αυτή τη δίωξη ως κύριο φορέα των δικαστικών διώξεων εναντίον του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη και της Ι. Αρχιεπισκοπή Αχρίδας παρουσιάζεται ακριβώς η σχισματική λεγόμενη «μακεδονική εκκλησία»!
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης αθωώθηκε στα δικαστήρια δύο φορές, και η τρίτη φορά με πολιτική απόφαση το δικαστήριο τον καταδίκασε σε φυλακή!

Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως κ. Ανδρέας: «Ο Αλβανός πρωθυπουργός αποκάλυψε τους κρυφούς πόθους και τα ανόσια σχέδια της Αλβανίας σε βάρος της Ελλάδος.


Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ, έκανε τις ακόλουθες Δηλώσεις :
«Ο Αλβανός πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα με τα όσα είπε επ’ ευκαιρία της συμπληρώσεως εκατό (100) ετών από την «ανεξαρτησία» της Χώρας του, αποκάλυψε τους κρυφούς πόθους και τα ανόσια σχέδια της Αλβανίας σε βάρος της Ελλάδος. Είπε, δηλαδή, ότι οι Αλβανοί έχουν πάντοτε στον νου και στα σχέδιά τους την «Μεγάλη Αλβανία», που θα περιλαμβάνη το Κόσσοβο, μέρος της FYROM, την Φλώρινα, την Καστοριά, τα Ιωάννινα, την Άρτα και την Πρέβεζα !

Βέβαια, αυτές είναι πάγιες απόψεις των Αλβανών που κάθε τόσο τις προβάλλουν, όπως προβάλλουν και το ζήτημα των διαβοήτων «Τσάμηδων». Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, δείχνονται και αχάριστοι προς την Ελλάδα, από την οποία «χόρτασαν ψωμί», κατά τα τελευταία είκοσι χρόνια. Ο Προκάτοχός μου, αοίδιμος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κυρός ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ έλεγε συχνά και με έμφαση, ότι «οι Αλβανοί δεν έχουν μπέσα». Και το έλεγε μετά λόγου γνώσεως ...

Ένα γράμμα στον Θεό.


~Κατερινούλα έρχονται Χριστούγεννα και θα έρθει ο Άγιος Βασίλης να σου φέρει το δώρο γιατί ήσουν καλό παιδάκι φέτος! Για να στο φέρει θα πρέπει να του γράψουμε ένα γράμμα και να του πεις τι θέλεις!

~Αλήθεια μαμά; Και ότι του ζητήσω θα μου το φέρει όπως πέρσι;


~Ναι Κατερινούλα, όπως πέρσι γιατί ήσουν καλό παιδί!


~Έλα μαμά να σου λέω εγώ και εσύ να του γράφεις!!


«Αγαπητέ μου θεέ…»


~Κατερινούλα στον Άγιο Βασίλη θα γράψουμε το γράμμα, όχι στο θεό.


~Μαμά εγώ όμως θέλω να στείλω ένα γράμμα στο θεό, γιατί ο Άγιος Βασίλης μόνο κούκλες μπορεί να φέρει!


~Καλά αγάπη μου ότι θες!


~Γράφε μαμά!


« Αγαπητέ μου θεέ!

Η βλακεία είναι αήττητη;


Φίλες και Φίλοι μου,
Έλαβα πριν μερικές μέρες το κατωτέρω άρθρο, που εξηγεί (!!!) με επιστημονικό τρόπο (!!!) ότι η παιδική φράση «Ά μπε, μπα μπλόν, του κείθε μπλόν, ά μπε
μπα μπλόν του κείθε μπλόν, μπλήν-μπλόν» είναι αρχαία ελληνική (!!!) και ότι προέρχεται (κρατηθήτε!!!) από την αρχαία ελληνική φράση "Ἀπεμπολῶν, τοῦ κεῖθεν ἐμβολῶν"!!! Και μη χειρότερα!!!

Ασφαλώς βεβαίως δεν πειράζει κανέναν που η υποτιθέμενη αρχαία ελληνική φράση "Ἀπεμπολῶν, τοῦ κεῖθεν ἐμβολῶν" (!!!) είναι εντελώς ανύπαρκτη!!! Δεν αναφέρεται πουθενά σε κανένα απολύτως έργο αρχαίου ή μεσαιωνικού ή νεώτερου έλληνα ή λατίνου ή άλλης εθνικότητος συγγραφέα ούτε είναι χαραγμένη σε κάποια επιγραφή.

Ἐσὺ γιατί φαρμακώνεις τὴν νεολαία μας; - Γέροντας Παΐσιος.


Ὁ σεναριογράφος ποὺ παιδαγωγήθηκε ἀπὸ τὸν Γέροντα.
 
  Πῆγε μία παρέα νὰ ἐπισκεφτεῖ τὸν Γέροντα καὶ κάθισαν ἔξω, στὸ ὑπαίθριο ἀρχονταρίκι του. Ὁ Γέροντας πῆγε στὴν βρύση, γέμισε τὰ ποτήρια νερό, πῆρε τὸ κουτὶ μὲ τὰ λουκούμια κι ἄρχισε νὰ κερνᾶ ἕναν-ἕναν τους ἐπισκέπτες. Φτάνοντας, ὅμως, μπροστὰ σ΄ἕναν ἂπ΄αὐτούς, ἀντὶ νὰ τοῦ προσφέρει τὸ κέρασμα ἀπὸ τὸ κουτί, πῆρε τὸ λουκούμι μὲ τὸ χέρι του, τὸ πέταξε κάτω κι ἀφοῦ τὸ πάτησε μὲ τὸ ὑπόδημά του καὶ τὸ γέμισε μὲ χώματα, τὸ σήκωσε καὶ τὸ πρόσφερε στὸν ἐπισκέπτη του. Σάστισε ἐκεῖνος καὶ παραξενεμένος ρώτησε τὸν Γέροντα:

Φράσεις που δεν πρέπει να λέμε στα παιδιά.


Οι παιδοψυχολόγοι λένε ότι ο χαρακτήρας ενός παιδιού μοιάζει με τον πηλό. Διαμορφώνεται εντυπωσιακά ανάλογα μ’ αυτά που βλέπει και ακούει από το οικογενειακό του  περιβάλλον, ειδικά όταν βρίσκεται σε μικρή ηλικία που δεν έχει άλλα ερεθίσματα

Οι φράσεις που λέμε στο παιδί μας, ακόμα και οι πιο αθώες φαινομενικά, μπορεί να το επηρεάσουν με τρόπο που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε.

Το πανεπιστήμιο Σάουθερν Καλιφόρνια έκανε μια σχετική έρευνα και κατέληξε σε δέκα φράσεις-κλισέ, τις οποίες δεν πρέπει επ’ ουδενί να λέμε στα παιδιά μας.

Εβδομάδα Μικρασιατικής μνήμης στην Ιερά Μονή Παναγίας η Χρυσοπηγή.



Από την Κυριακή 2 έως την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής οργανώνει μία εβδομάδα μνήμης που θα είναι αφιερωμένη στη Μικρά Ασία που θα περιλαμβάνει, λατρευτικές ευκαιρίες ,ομιλίες και προβολές με σκοπό να θυμηθούμε την Μικρά Ασία και να παραδειγματιστούμε από την Μικρασιατική καταστροφή.

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 10.15 π.μ. Αμέσως μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας στο αρχονταρίκι η φιλόλογος κ.Στέλλα Δάλλα θα παρουσιάσει ένα αφιέρωμα στον Άγιο της Μικρασίας Χρυσόστομο Σμύρνης. Την ομιλία θα πλαισιώσει και προβολή διαφανειών.

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 6.00 μ.μ. Ακολουθία του Εσπερινού, Παράκληση του Αγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης. Αμέσως μετά θα πραγματοποιηθεί προβολή στο Αρχονταρίκι με θέμα: Αφιέρωμα στην Μικρασιατική καταστροφή.
Ακολουθεί το Απόδειπνο.

Τρίτη. 4 Δεκεμβρίου (Αγίου Σάββα του ηγιασμένου ) 9.00μ.μ. -12.30π.μ. Νυχτερινή Θεία Λειτουργία (Στην Ιερά Ακολουθία θα τεθεί σε προσκύνηση λείψανο του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου).

Τετάρτη. 5 Δεκεμβρίου 6.00μ.μ.  Ακολουθία του Εσπερινού και Παράκληση στον Άγιο Νικόλαο.
Αμέσως μετά στο αρχονταρίκι , θα πραγματοποιηθεί ομιλία από τον Αρχιμανδρίτη Πολύκαρπο Μπόγρη με θέμα: «Αγιος Νικόλαος των Μύρων». Ακολουθεί το Ιερό Απόδειπνο.

Παρασκευή. 7 Δεκεμβρίου 6.00μ.μ. Ακολουθία του Εσπερινού και Μυστήριο του Ιερού Ευχελαίου.
Αμέσως μετά το θα ακολουθήσει ομιλία στο Αρχονταρίκι με τίτλο: Η θυσία των ποιμένων –Αφιέρωμα στους Εθνοΐερομάρτυρες της Μικρασίας.
Ακολουθεί το Ιερό Απόδειπνο.

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 10.15 π.μ. Αμέσως μετά τη Θεία Λειτουργία στο αρχονταρίκι θα γίνει παρουσίαση του βιβλίου του δημοσιογράφου και συγγραφέως κ.Γιώργου Παπαθανασόπουλου «Ημέρες Αποκάλυψης στην Ιωνία ».

Για το βιβλίο θα μιλήσει ο ίδιος ο συγγραφέας ενώ θα διαβαστούν αποσπάσματα από το βιβλίο του. Την ομιλία θα πλαισιώσει και προβολή διαφανειών.
Πηγή: Εκδόσεις Χρυσοπηγή

Ημερίδα με θέμα «Οι πλάνες των μαρτύρων του Ιεχωβά» στον Πειραιά.

 

Το Γραφείο Αντιμετωπίσεως Αιρέσεων και Παραθρησκειών της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς διοργανώνει την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 4.00 το απόγευμα στον Ιερό Ναό Προφήτου Ηλιού Καστέλλας Ημερίδα με γενικό θέμα: «Οι πλάνες των μαρτύρων του Ιεχωβά».
Ομιλητές θα είναι: ο Πρωτοπρεσβύτερος Κυριακός Τσουρός, Υπεύθυνος Γραφείου Αιρέσεων και Παραθρησκειών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμα: "Οι αιρετικές διδασκαλίες των μαρτύρων του Ιεχωβά" και ο Ελλογ. κ. Μηνάς Αναστασάκης, Ερευνητής με θέμα: "Μέθοδοι προσεγγίσεως και προσηλιτισμού των μαρτύρων του Ιεχωβά και τρόποι αντιμετωπίσεώς τους".

Ανατροπή στην «αποδόμηση μύθων». Ο πρόλογος του βιβλίου: «Το Κρυφό Σχολειό. Το χρονικό μιας Ιστορίας».


Ανδρέας Σταλίδης, Βιβλία, Γιώργος Κεκαυμένος, 
Ιστορία: 1453-Τουρκοκρατία
 
Το βιβλίο του Γιώργου Κεκαυμένου, παλαιού συνεργάτη του Αντίβαρου, «Το Κρυφό Σχολείο, το χρονικό μιας ιστορίας» αποτελεί μία ανατρεπτική παρέμβαση στην καρδιά του άξονα σκέψης της σχολής των αναθεωρητών. Πλέον, δεν μπορούν να ακροβατούν και να συνεχίσουν να καλλιεργούν μία στερεοτυπική ανάγνωση της Ιστορίας με μοναδικό θεμέλιο ένα βιβλίο χωρίς πηγές (Άλκης Αγγέλου: «Το Κρυφό Σχολειό, το χρονικό ενός μύθου»). Παραπέμπονται λοιπόν στις εκατοντάδες πηγές, τις οποίες αγνοούν και τις οποίες ανασύρει στο προσκήνιο ο Γιώργος Κεκαυμένος στην εξαιρετική του μελέτη. Η έκδοση του βιβλίου από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις του Γ. Καραμπελιά, είναι το επιστέγασμα προσπαθειών ετών από την πλευρά μας. Ακολουθεί ο πρόλογος του βιβλίου. Πρόλογος του Ανδρέα Σταλίδη στο βιβλίο του Γ. Κεκαυμένου, Το Κρυφό Σχολείο, το χρονικό μιας ιστορίας, που θα κυκλοφορήσει από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012. 

 Οι πηγές της μελέτης του Κεκαυμένου Μία από τις φράσεις που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, όταν την άκουγα μικρός, ήταν «μα εγώ θα αλλάξω τον κόσμο;» Δικαίως, νομίζω, αναρωτιόμουν: «και γιατί όχι;» Από τότε λοιπόν απαντούσα στους γύρω μου ότι «η σωστή απάντηση στην ερώτηση “εγώ θα αλλάξω τον κόσμο;” είναι “ναι”». Ανεξάρτητα, βέβαια, από το τι θα πετύχει κανείς στο τέλος. Η ανά χείρας μελέτη είναι όντως ανατρεπτική! Ο Γιώργος Κεκαυμένος, τον οποίο ποτέ δεν γνώρισα εκ του σύνεγγυς, όμως μου στέλνει τα τελευταία χρόνια ορισμένα άρθρα του σε ηλεκτρονική μορφή για δημοσίευση στο «Αντίβαρο», επιχειρεί «να αλλάξει τον κόσμο». Να αλλάξει τα δεδομένα. Η αλλαγή είναι μία λέξη. Όμως να επιτύχει κανείς την αλλαγή είναι άθλος. Το θέμα του μελετητή είναι το κρυφό σχολειό (πρώτη του δημοσίευση http://www.antibaro.gr/article/436 και δεύτερη http://www.antibaro.gr/article/3441). 

Ο τίτλος, «Κρυφό Σχολειό. Το Χρονικό μιας Ιστορίας», είναι παράφραση ενός παλαιότερου συγγράμματος, της μίας και μοναδικής πηγής στην οποία παραπέμπουν όλοι ανεξαιρέτως οι θιασώτες της άποψης ότι το κρυφό σχολειό είναι απλά ένας μύθος και τίποτα παραπάνω. Το σύγγραμμα εκείνο είχε μόνο μία ιστορική πηγή προ του 1821. Από αυτήν, χρησιμοποιήθηκε μόνο ο τίτλος. Η ραχοκοκαλιά της σχολής σκέψης, την οποία παρήγαγε εκείνο το βιβλίο και τελικά κυριάρχησε οριζόντια σε όλες τις γωνιές της κοινής γνώμης, είναι περίπου η εξής: «Κρυφό σχολειό δεν υπήρξε ποτέ, διότι δεν υπήρξε ποτέ η ανάγκη του κρυφού σχολειού. Δεν υπήρξε η ανάγκη του κρυφού σχολειού, διότι ποτέ δεν διώχθηκε η παιδεία των υπόδουλων Ελλήνων. Δεν διώχθηκε ποτέ η παιδεία διότι αυτός ο τομέας δεν βρισκόταν στο ενδιαφέρον των Οθωμανών κατακτητών. Το ενδιαφέρον τους εστιάζονταν μόνο στη φορολογία. Επίσης, δεν υπάρχει καμία πηγή για το κρυφό σχολειό, ενώ ταυτόχρονα γνωρίζουμε ορισμένα ονομαστά σχολεία της εποχής. Το ότι ήταν λιγοστά είναι αποτέλεσμα έλλειψης χρημάτων και όχι αποτέλεσμα διωγμών. Παρόλο λοιπόν που δεν υπήρξε ποτέ κρυφό σχολειό, βόλευε να πλάσουμε τον μύθο του, διότι έτσι εμφανίζεται η Εκκλησία ως ευεργέτιδα του έθνους. Συνεπώς, συντελεί ο μύθος στη δημιουργία της εθνικής μας ταυτότητας. Ήρθε όμως η ώρα να τον αποδομήσουμε. Μπορούμε σήμερα να ζούμε και χωρίς μύθους». Αυτά λένε λίγο-πολύ, με διάφορες παραλλαγές, ανάλογα με τον βαθμό αντικληρικαλισμού, αναθεωρητισμού, μεταμοντερνισμού ή, έστω, αδιαφορίας, του καθενός. 

Η απάντηση του Γιώργου Κεκαυμένου, στην παρούσα μελέτη του, είναι εν περιλήψει η εξής: «Υπάρχει πληθώρα πρωτότυπων ιστορικών πηγών, σύμφωνα με τις οποίες η παιδεία των υποδούλων πράγματι διώκονταν και αυτό συνέβαινε σχεδόν σε όλη τη διάρκεια των αιώνων της Τουρκοκρατίας. Συνεπώς, ανάγκη πράγματι υπήρξε, και μάλιστα ανάγκη μεγάλη και επιτακτική σε όλη τη γεωγραφική έκταση της οθωμανικής Αυτοκρατορίας και όχι μεμονωμένα ή αποσπασματικά. Επίσης, υπάρχουν δεκάδες γραπτές μαρτυρίες αμερόληπτων ιστορικών και ξένων περιηγητών της εποχής που συνηγορούν σε αυτό. Υπάρχουν μαρτυρίες για κρυφά σχολειά, ακόμα και για κρυφές εκκλησιές. Η αγριότητα των Τούρκων ήταν πασιφανής για τους ανθρώπους της εποχής». Πριν δώσω μία σύνοψη των πηγών της παρούσης μελέτης, θα δώσω ένα τεκμήριο της έλλειψης αυτοπεποίθησης της λεγόμενης αναθεωρητικής σχολής. Σε μία εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ, ο Αλέξης Παπαχελάς ρώτησε τον Θάνο Βερέμη για το κρυφό σχολειό. Στο πάνελ βρισκόταν και ο Χρήστος Γιανναράς, ενώ σε τηλεοπτικό «λινκ» βρισκόταν και ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος. Απαντώντας λοιπόν ο Θάνος Βερέμης, παραδέχτηκε ότι «το κρυφό σχολειό υπήρξε σε περιόδους συγχρονισμένων εξισλαμισμών, όπως για παράδειγμα στην Ήπειρο κατά την περίοδο του Κοσμά του Αιτωλού». Προσέξτε τον πληθυντικό αριθμό των «περιόδων». («Νέοι Φάκελοι», ΣΚΑΙ 28.02.2011 http://www.youtube.com/watch?v=tV05BClVfoY ). 

Ακολουθεί κατά χρονολογική σειρά μία ενδεικτική λίστα των μαρτυριών, οι οποίες παρουσιάζονται στο βιβλίο. Οι μαρτυρίες είναι πολυάριθμες και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και βαρύτητα. Περί απαγόρευσης της παιδείας και της θρησκευτικής ελευθερίας από τους Τούρκους 
· 1460, Πατριάρχης Γεννάδιος. Επιστολή του παραθέτει ο Θεοδόσιος Ζυγομαλάς προς τον Μαρτίνο Κρούσιο, περίπου 100 χρόνια αργότερα. 
· 1570-1580, Θεοδόσιος Ζυγομαλάς αρχιγραμματέας του Οικ. Πατριαρχείου. Πλειάδα διαφορετικών επιστολών του αρχινοτάριου προς τον Γερμανό καθηγητή, Μαρτίνο Κρούσιο. Οι δυο τους είχαν τακτική επικοινωνία. Ο Γερμανός εξέδωσε έναν τόμο μυριάδων επιστολών, στοιχείων και ντοκουμέντων, το 1584, με τον τίτλο Turcograecia, το οποίο αποτελεί ζωτικής σημασίας πρωτότυπη ιστορική πηγή για την εποχή εκείνη. Ολόκληρο το βιβλίο είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο και είναι δίγλωσσο: γραμμένο στα λατινικά και στα ελληνικά. 
·  1598, Μελέτιος Πηγάς, Πατριάρχης Αλεξανδρείας. 
· 1607, Χριστόφορος Άγγελος λόγιος. Το βιβλίο του εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, το 1617. 
· 1610, George Sandys, Άγγλος περιηγητής. 
· 1620, Κύριλλος Λούκαρης, Οικουμενικός Πατριάρχης. 
· 1627, Μητροφάνης Κριτόπουλος, Πατριάρχης Αλεξανδρείας. Επιστολή στον Γερμανό καθηγητή Bernegger. 
· 1631, Γεράσιμος Α΄, Πατριάρχης Αλεξανδρείας. Αλληλογραφία με Αρχιμανδρίτη Αρσένιο.
· 1650, François Richard, Ιησουΐτης ιερωμένος.
 · 1660, Νεκτάριος, Πατριάρχης Ιεροσολύμων. 
· 1675, Σουλτανικό φιρμάνι. 
· 1678, Sir Paul Rycaut, Άγγλος Διπλωμάτης. Επίσημη αναφορά προς τον Βασιλιά Κάρολο Β΄ για την κατάσταση στην περιοχή.
 · 1680, Thomas Smith, Άγγλος Θεολόγος, Κοσμήτορας και αντιπρόεδρος του Magdalen College της Οξφόρδης.
 · 1688, Ηλίας Μηνιάτης, Επίσκοπος Κερνίκης και Καλαβρύτων. 
· 1760, Γεώργιος Φατζέας, μητροπολίτης Φιλαδελφείας (στη Βενετία).
 · 1801, Αδαμάντιος Κοραής. 
· 1866, Κρήτες Επαναστάτες. Πηγές σχετικές με σχολεία τα οποία έκλεισαν οι Τούρκοι 
· 1777, Κωνσταντίνος Κούμας, από τους πιο πιστούς μαθητές του Κοραή. 
· 1820, Noehden, Άγγλος καθηγητής κλασικής φιλολογίας (άρθρο του στο The Classical Journal, το 1820). 
· 1821, Κωνσταντίνος Οικονόμος ο εξ Οικονόμων. 
· 1821, Αλληλοδιδακτικά Σχολεία Χανίων και Ρεθύμνου. 
· 1856, Σουλτανικό φιρμάνι Χάττι Χουμαγιούν και νεώτερο, το 1867. Μαρτυρίες για κρυφό σχολειό πριν το 1821
 · 1743, Μακάριος Χριστιανόπουλος (Μαριδάκις), ιεροκήρυκας Οικουμενικού Πατριαρχείου.
 · 1771, Ευγένιος Βούλγαρις.
 · 1785, Μάρκος Δραγούμης. Μαρτυρίες για το κρυφό σχολειό από το 1821 έως την απελευθέρωση 
· 1821, Κωνσταντίνος Οικονόμος ο εξ Οικονόμων. 
· 1822, Στέφανος Κανέλλος. Επιστολή στον Γερμανό λόγιο, C. Iken. 
· 1826, Ιάκωβος Ρίζος-Νερουλός. Μαρτυρίες για κρυφό σχολειό μετά την απελευθέρωση 
· 1837, Μισαήλ Αποστολίδης, καθηγητής Θεολογικής σχολής. 
· 1849, Γεώργιος Μαυροκορδάτος, καθηγητής Νομικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. 
· 1863, Κωνσταντίνος Φρεαρίτης, καθηγητής Νομικής. 
· 1873, Φώτιος Χρυσανθόπουλος (Φωτάκος), πρώτος υπασπιστής του Κολοκοτρώνη.
 · 1881, Γεώργιος Χασιώτης, ιστορικός της εκπαίδευσης.
 · 1913, René Puaux (Πυώ), Γάλλος δημοσιογράφος και περιηγητής (στην Ήπειρο). Τα παραπάνω διανθίζονται από πλήθος άλλων μαρτυριών ή δευτερογενών πηγών, της ίδιας εποχής ή ακόμη και σύγχρονων, από ανθρώπους δηλαδή οι οποίοι εξήγαγαν παρόμοια συμπεράσματα μελετώντας τις πηγές. 

Επιπλέον, οι αναφορές στις περιόδους ακμής της ελληνικής παιδείας, –χρονολογικά και ανά περιοχές (Πελοπόννησο, Κρήτη, Επτάνησα)– συνιστούν έμμεσα τεκμήρια περί του διωγμού της παιδείας, σε προγενέστερες ιστορικές περιόδους, και ολοκληρώνουν το βιβλίο του Κεκαυμένου. Πρόκειται τελικά για σημαντικό έργο, το οποίο δεν είναι δυνατόν να περάσει απαρατήρητο και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανατροπή κυρίαρχων αλλά αστήρικτων παραδοχών. 

Τα τεκμήρια και η παράθεση πηγών και μαρτυριών είναι πανίσχυρα, και είμαι ευτυχής που αυτή η μελέτη εκδίδεται σε έντυπη μορφή από τις «Εναλλακτικές Εκδόσεις». Ανδρέας Σταλίδης Δημιουργός του ηλεκτρονικού περιοδικoύ Αντίβαρο

Περισσότερα: http://www.antibaro.gr/article/6553, Ἀντίβαρο

Ομιλία για τον Άγιο Ανδρέα.


Σεβασμιότατος Μεσογαίας κ Λαυρεωτικής κ.Νικόλαος
στον Άγιο Ανδρέα Πατρών ομιλεί για τον Απόστολο Ανδρέα

Ὁ Ἅγιος Ἀνδρέας ὁ Ἀπόστολος ὁ Πρωτόκλητος.

 Μορφὴ βιβλική. Φυσιογνωμία προνομιοῦχος καὶ διαλεχτή. Πρῶτος ἀπ’ ὅλους τοὺς ἀποστόλους γνώρισε τὸν Ἰησοῦ, ἀλλὰ καὶ πρῶτος κλήθηκε νὰ τὸν ἀκολουθήσει, γι’ αὐτὸ καὶ Πρωτόκλητος. Τὸ ὄνομά του τὸ ἱερὸ κατέχει ἰδιαίτερη θέση στὴν ψυχὴ τῶν Ἑλλήνων.
Αὐτὸς εἶναι ὁ Ἀνδρέας ὁ Πρωτόκλητος μαθητὴς τοῦ Χριστοῦ καὶ ὁ ἕνας ἀπὸ τοὺς Ἀποστόλους τοῦ Ἔθνους μας.

Ὁ Ἀνδρέας καταγόταν ἀπὸ τὴν Βηθσαϊδᾶ τῆς Γαλιλαῖας καὶ ἦταν γιὸς τοῦ Ἰωνᾶ καὶ ἀδελφὸς τοῦ πρωτοκορυφαίου Ἀποστόλου Πέτρου. Τὸ ἐπάγγελμά του ἦταν ψαράς.
Ἦταν ὅμως ἀπὸ τὶς εὐγενικὲς ἐκεῖνες ψυχές, ποὺ μελετοῦσαν τοὺς προφῆτες καὶ περίμεναν μὲ λαχτάρα τὴν ἐκπλήρωση τῶν ὑποσχέσεων τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ κόσμου.

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Φιλανθρωπική εκδήλωση - Απογευματινό τσάι.


 
Με σκοπό να ενισχυθεί το φιλανθρωπικό και ιεραποστολικό έργο της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής, διοργανώνεται φιλανθρωπική εκδήλωση -απογευματινό τσάι, την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου στις 6.00 μ.μ.
Προσκλήσεις θα διατίθενται και στην είσοδο της εκδηλώσεως.
Κατά τη διάρκειά της θα πραγματοποιηθεί και λαχειοφόρος με λαχνούς έναντι 1 ευρώ με δώρα που προσέφεραν φίλοι και συνεργάτες της ιεραποστολικής και φιλανθρωπικής προσπάθειάς μας.

Το μπαούλο.

 Όσα χάσαμε είναι φυλαγμένα σε ένα μεγάλο μπαούλο κάτω από το ξύλινο πάτωμα της πατρίδας. Μέσα στην υγρασία, τη μούχλα και κάτω από τα ποδοβολητά των καταπατητών. Είναι μέσα σε εφημερίδες τυλιγμένα και λαδωμένα σαν όπλα που περιμένουν τα ανάλογα χέρια να κρατηθούν. Είναι μέσα στην πρώτη μας νεανική νίκη και σε μια κανάτα της κυράς που μας έβαζε να πιούμε τον καθάριο ουρανό όταν διψούσαμε από τις πορείες για τις κορυφές που θέλαμε να κατακτήσουμε. Τακτοποιημένα με σειρά όσα χάσαμε και ακουμπισμένα ελαφριά πάνω στο πανί που είναι κεντημένο από χέρι ιερό ο όρκος ότι δεν θα αλλάξουμε ακόμα κι αν αλλάξει χέρια τούτη η γη. Γραμμένα σε ένα τετραδιάκι με φθαρμένο εξώφυλλο οι ερωτήσεις που σαν παιδιά κάναμε όταν ζοριζόταν η επιβίωση μας από το αδίστακτο δίκαιο.

Που θα "χτυπήσει" η κακοκαιρία την Παρασκευή.

 Νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες, με παροδικές βροχές στις περισσότερες περιοχές της χώρας. Στη Θράκη, το βόρειο και το ανατολικό Αιγαίο, καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές τις πρωινές ώρες. Νοτιοδυτικοί άνεμοι, στα πελάγη 6 με 7 και στο Αιγαίο τοπικά 8 μποφόρ το πρωί. Μικρή πτώση της θερμοκρασίας στα ανατολικά.

Στην Αττική προβλέπονται νεφώσεις με τοπικές βροχές και τις πρώτες πρωινές ώρες πρόσκαιρη καταιγίδα. Βαθμιαία πρόσκαιρη βελτίωση. Οι άνεμοι θα πνέουν νοτιοδυτικοί 6 με 7 μποφόρ με εξασθένηση. Η θερμοκρασία θα κυμανεθεί από 14 έως 20 βαθμούς Κελσίου.

Στη Θεσσαλονίκη αρχικά αίθριος, βαθμιαία τοπικές νεφώσεις. Περιορισμένη ορατότητα κατά τόπους τις πρωινές ώρες. Άνεμοι: νοτιοδυτικοί 3 με 4 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 12 έως 19 βαθμούς Κελσίου.

Αναλυτική πρόγνωση

Να'σαι νικητής!


Θες να'σαι νικητής; Θες να είσαι ενεργητικός άνθρωπος; Πρωταγωνιστής και όχι θεατής;
Μην αφήνεις τα πράγματα στην...τύχη! Πάρε την τύχη στα χέρια σου. Μην αφήνεσαι νωχελικά και άβουλα στο περιθώριο, αλλά γίνε αγωνιστής. Θυμήσου ότι και ο Χριστός, όταν ήρθε στην γη, δεν έμεινε στο περιθώριο! Προσευχόταν ακατάπαυστα, γύριζε από περιοχή σε περιοχή,κήρυττε, βοηθούσε τους ανθρώπους, τους μιλούσε. Πονούσε και χαιρόταν μαζί τους. Πήρε (απ'την μεγάλη Του αγάπη) την απόφαση και έγινε ο ίδιος άνθρωπος για χάρη μας!
Μην περιμένεις τα πάντα έτοιμα,μασημένη τροφή. Σκέψου ότι ο Θεός για όλους προνοεί! Και αυτά ακόμα τα πουλιά του ουρανού φροντίζει και τρέφει. Αλλά,όμως, ποτέ δεν βάζει την τροφή στην φωλιά τους!

Ημερίδα για τον Ιερό Φώτιο στη Μεγάλη του Γένους Σχολή.


Μία σημαντική συνεργασία της Πατριαρχικής Μεγάλης του Γένους Σχολής και του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ξεκίνησε εφέτος με τη διεξαγωγή της πρώτης θεολογικής ημερίδας των δύο σχολών στην Κωνσταντινούπολη.
Η Ημερίδα υπό τον τίτλο «Ιερός Φώτιος – HomoEcumenicus» έλαβε χώρα την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012 στο ιστορικό κτίριο της Μεγάλης του Γένους Σχολής στη συνοικία του Φαναρίου.
Η πρωτοβουλία ανήκει στον Καθηγητή Μιλτιάδη Κωνσταντίνου και σκοπό έχει να φέρει εγγύτερα την παλαιότερη ορθόδοξη θεολογική ακαδημία με το Τμήμα Θεολογίας Θεσσαλονίκης, εξετάζοντας θέματα που συνδέουν την Κωνσταντινούπολη και τη Θεσσαλονίκη, αλλά και ευρύτερα τον ιστορικό χώρο και πολιτισμό της Ανατολικής Χριστιανικής Αυτοκρατορίας.

 
Τις εργασίες της Ημερίδας άνοιξε η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορική προσωπικότητα του ιερού Φωτίου, συνδέοντάς τη με το σύγχρονο οικουμενικό έργο του πρωτόθρονου Πατριαρχείου και τις πρωτοβουλίες της Παναγιότητάς του για τη διεθνή προβολή του θεσμικού του ρόλου.

Νέα ενοριακή δραστηριότητα για νήπια!!!!!!!!!ΜΟΥΣΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Από αυτή την Πέμπτη και κάθε Πέμπτη και ώρα 6:00μ.μ., στον Β΄ όροφο του Πνευματικού μας Κέντρου θα πραγματοποιείται για παιδιά ηλικίας από 3 έως 6 ετών ΜΟΥΣΙΚΟΝΙΚΗΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, εντελώς δωρεάν.

Η Εξομολόγηση, Γέροντος Παϊσίου.


Γιατί η Εξομολόγηση Σώζει; 
του Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου

- Γέροντα, στα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού οι Χριστιανοί έκαναν δημόσια εξομολόγηση. Βοηθάει αυτό;
- Άλλα τα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού και άλλα τώρα. Σήμερα αυτό δεν βοηθάει.
- Γιατί, Γέροντα; Τότε είχαν πιο πολύ ζήλο;
- Και πιο πολύ ζήλο είχαν και δεν είχαν αυτά που έχουν σήμερα οι άνθρωποι. Τώρα βλέπεις, τα ανδρόγυνα χωρίζουν στα καλά καθούμενα, δεν είναι όπως παλιά.
Έχουν απομακρυνθεί οι άνθρωποι από το Μυστήριο της εξομολογήσεως, γι’ αυτό και πνίγονται από τους λογισμούς και τα πάθη. Πόσοι έρχονται και ζητούν να τους βοηθήσω σε κάποιο πρόβλημά τους, και ούτε εξομολογούνται ούτε εκκλησιάζονται! «Εκκλησιάζεσαι καθόλου;», τους ρωτάω. «Όχι», μου λένε. «Εξομολογήθηκες καμιά φορά;».
«Όχι. Ήρθα να με κάνεις καλά».
«Μα πώς; Πρέπει να μετανοήσεις για τα σφάλματά σου, να εξομολογείσαι, να εκκλησιάζεσαι, να κοινωνάς όταν έχεις ευλογία από τον πνευματικό σου, και εγώ θα κάνω προσευχή να γίνεις καλά. Ξεχνάς ότι υπάρχει και άλλη ζωή και πρέπει να ετοιμασθούμε για εκεί;».

Νεοναζιστικός Παγανισμός και Ορθόδοξη Εκκλησία*.



Του Μητροπ. Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου

Ευχαριστώ την Οργανωτική Επιτροπή της εκδηλώσεως αυτής, που μου πρότεινε να εκθέσω μπροστά σας λίγες απλές σκέψεις, αλλά πρέπει να εξομολογηθώ πως όταν, ενώ είχα αποδεχτεί, είδα τον τίτλο που της δόθηκε, το μετάνοιωσα· πολύ σκληρό μου φάνηκε το "και" στον τίτλο.

Μιά και δεν μπορούσα να ανακαλέσω, εξηγούμαι.

Όλοι ξέρουμε τί εννοούμε, όμως θα μου επιτρέψετε να επιμείνω, πως η Ορθόδοξη Εκκλησία όταν ορθοτομεί δεν αντίκειται, αλλά αισθάνεται ένοχη (αλλοίμονό της αν δεν αισθανόταν), για κάθε εκτροπή ή ξαστοχία· καθώς και υπεύθυνη ακόμα και για την λάσπη με την οποία γράφεται η ανθρώπινη ιστορία.

Εσείς το λέτε, ότι το πρόβλημα της κρίσης που βιώνουμε δεν είναι οικονομικό αλλά πνευματικό και αξιακό, οπότε, αν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί θεωρούμε ότι μας αναλογεί τέτοιος ρόλος στην Ελληνική κοινωνία, τότε είμαστε σοβαρά υπεύθυνοι για την κρίση αυτή.

Εξάλλου, στη θεολογική μας γλώσσα, "ειρήνη" δεν είναι η απουσία του πολέμου, αλλά είναι η παρουσία του Θεού.

Ὁ Ἅγιος Φιλούμενος ὁ νέος Ἱερομάρτυρας.

 Ἀπὸ μικρὸς ὁ Ἅγιος Φιλούμενος ἀγάπησε τὸν Χριστό.  Σὲ ἡλικία δέκα ἐτῶν μαζὶ μὲ τὸν ἀδελφό του περίμεναν νὰ ἀποκοιμηθεῖ ὁ μεγαλύτερός τους ἀδελφὸς καὶ αὐτοὶ σηκώνονταν καὶ προσεύχονταν κρυφὰ γιὰ ὦρες.
Κατάγονταν ἀπὸ τὸ χωριὸ Ὁροῦντα τῆς ἐπαρχίας Μόρφου.  Καλὴ παιδαγωγὸ καὶ δασκάλα τῆς εὐσεβείας εἶχαν τὴ γιαγιά τους Λωξάντρα, ἡ ὁποία τοὺς ζητοῦσε νὰ τῆς διαβάζουν βίους ἁγίων.
Διαβάζοντας ὁ ἅγιος τοῦ Θεοῦ Φιλούμενος, τὸν βίο τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, ὡς ἄλλος μιμητὴς ἐκείνου, ἔκαυσε τὶς ἐπιθυμίες τοῦ κόσμου τούτου.
Τὰ δίδυμα τέκνα τῆς Μαγδαληνῆς καὶ Γεωργίου Ὀρουντιώτη, Φιλούμενος καὶ Ἐλπίδιος φλεγόμενα ἀπὸ θεῖο ἔρωτα, ξεκίνησαν γιὰ τὴν παλαίφατη Ἱερὰ Μονὴ Σταυροβουνίου.
Ἐκεῖ παρέμειναν γιὰ πέντε χρόνια καὶ μετὰ ἀνεχωρήσαν ἀπὸ τὴ μαρτυρικὴ γῆ τῆς Κύπρου στὴν Ἁγία Γῆ τῶν Ἱεροσολύμων. Ὁ πατὴρ Ἐλπίδιος μετὰ ἀπὸ δώδεκα ἔτη διακονίας στὰ Ἱεροσόλυμα συνέχισε τὸν ἐκκλησιαστικό του βίο σὲ διάφορα μέρη τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ ἐκοιμήθη στὸ Ἅγιον Ὄρος.

Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Πως αλλάζει η ζωή τελικά! Μια ιστορία που σίγουρα αξίζει!


Ήταν μια οικογένεια όπου για πολλά χρόνια ζούσε κάτω από τα όρια της φτώχειας, στα όρια της εξαθλίωσης. Όλοι προσπαθούσαν για το καλύτερο, μα οι κόποι τους δεν ανταμείβονταν…
Συνολικά ήταν 4 άτομα. Ένας πατέρας, μία μητέρα και τα δύο παιδιά τους. Το ένα ήταν αγόρι και το άλλο κορίτσι, 14 ετών και 12 αντίστοιχα. Τα δύο παιδιά ήταν στεναχωρημένα πολύ βλέποντας την κατάσταση όλη και όχι μόνο την αισθηματική. Το αγόρι ήταν πολύ ευαίσθητο σε πολλά θέματα. Ήταν έξυπνο και δημιουργικό. Όμως δεν άντεχε με αυτά που έβλεπε το καημένο και αρρώστησε βαριά. Έπαθε κατάθλιψη και σοβαρά προβλήματα. Ένιωθε συνεχώς κουρασμενος και στεναχωρημένος. Όποιος τον έβλεπε διέκρινε ένα χάος μέσα στο βλέμμα του. Οι γιατροί, όσοι καταδέχτηκαν βέβαια να έρθουν χωρίς πληρωμή, διότι οι γονείς δεν είχαν χρήματα. Οι γιατροί ήταν μαθητευόμενοι, νέοι στην δουλειά αλλά είχαν το βλέμμα ενός έμπειρου. Στα μάτια των τριγύρω ανθρώπων φαινόντουσαν λυτρωτές αν κατάφερναν να σηκώσουν το παιδί και να το κάνουν να τρώει, να μιλά και να περπατά.

Χαρά Νικοπούλου: κατάθεση ψυχής (βίντεο από πρόσφατη εκδήλωση στην Κόρινθο).

Στο δημοτικό θέατρο Κορίνθου βρέθηκε η Χαρά Νικοπούλου μαζί με μια ομάδα συνεργατών της όπως τον κύριο Σεμπαιδήν Καραχότζα Πομάκο δημοσιογράφο και τον κύριο Νίκο Λυγερό σε μια ομιλία συζήτηση που σαν θέμα είχε την Θράκη.

Σε αυτή την ομιλία της η Χαρά Νικοπούλου εξηγεί την κατάσταση στην Θράκη, τον αγώνα που έχει γίνει για να μην εκτουρκιστεί η περιοχή.
Επίσης κάλεσε σε συστράτευση όλους τους Έλληνες λέγοντας πως αν η "ελληνική" πολιτεία και το τουρκικό προξενείο έχουν φτιάξει μια θηλιά στον λαιμό των Θρακιωτών εμείς δεν θα τραβήξουμε το σχοινί. Κι αν κάποιοι Έλληνες πουν πως η Θράκη είναι μακρυά και γιατί να πάω στη Θράκη θα σας πω πως στην Ελλάδα πια δεν έχουμε την πολυτέλεια να ρωτάμε από που είσαι, αν είσαι Στερεοελλαδίτης, Πελοποννήσιος, η Ηπειρώτης. Πλέον στην Ελλάδα ρωτάμε αν είσαι Έλληνας .

Δροσίστε την ψυχή σας στην καλωσύνη και αγιότητα.

 Τούτος ο κόσμος είναι ανάποδος. Όπως και να κάνεις, δεν τον ευχαριστάς. Ούτε στον ήλιο τον βρίσκεις, ούτε στον ίσκιο. Ο κάθε ένας λέγει το κοντό του και το μακρύ τους. Για ο,τι ενθουσιάζεται ο ένας, για ίδιο στενοχωριέται ο άλλος. Άλλη φορά μπορεί οι άνθρωποι να μην ήτανε όλοι σύμφωνοι, μα για τους πιο πολλούς το καλό ήτανε καλό και το κακό, κακό. Τώρα ο καθένας έχει σηκώσει μια παντιέρα και κάνει τον καπετάν Έναν….
Μα οι πιο πολλοί μποδίζονται από τιποτένια πράγματα: ο ένας θέλει να φαίνεται πιο «βαθυστόχαστος» από ο,τι είνε, ο άλλος θέλει να φαίνεται μοντέρνος, να μην τον πάρουνε για χωριάτη, ο άλλος φοβάται μην τον πάρουνε για «αφελή», για όχι «σοβαρόν» άνθρωπο, ο άλλος δεν θέλει να δυσαρεστήσει κάποιον, έτερος κολακεύει τις γυναίκες και κάνει τον «ιππότη» μιλώντας με ψεύτικη ευγένεια κ.λ.π. Όσοι είναι ίσιοι και απλοί, δεν έχουνε καμμιά σκοτούρα.

30 πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας. (Μέρος 1ο)

1. Σταματήστε να ξοδεύετε χρόνο με τους λάθος ανθρώπους. – Η ζωή είναι πολύ μικρή για να περνάτε το χρόνο σας με ανθρώπους που σας ξεζουμίζουν.
Αν κάποιος σας θέλει στη ζωή του, τότε θα δημιουργήσει χώρο για εσάς. Δεν θα πρέπει αγωνίζεστε για αυτόν τον χώρο. Ποτέ, μην επιβάλετε την παρουσία σας σε κάποιον που δεν βλέπει την αξία σας. Και να θυμάστε, δεν είναι οι άνθρωποι που στέκονται στο πλευρό σας όταν είστε στο καλύτερό σας, αλλά αυτοί που στέκονται δίπλα σας όταν είστε στη χειρότερη φάση της ζωής σας αυτοί που είναι αληθινοί φίλοι.
2. Σταματήστε να τρέχετε μακριά από τα προβλήματά σας. – Αντιμετωπίστε τα.
Όχι, δεν θα είναι εύκολο. Δεν υπάρχει άτομο στον κόσμο, ικανό για άψογο χειρισμό κάθε γροθιάς του ρίχνεται από την ζωή. Κανείς δεν είναι σε θέση να λύσει άμεσα τα προβλήματα που του εμφανίζονται. Δεν λειτουργούν έτσι τα πράγματα. Στην πραγματικότητα, ταραζόμαστε, λυπούμαστε, αγχωνόμαστε, πονάμε, σκοντάφτουμε και πέφτουμε. Αυτός όμως είναι ο τρόπος που εμπειρικά μαθαίνουμε από την ζωή – να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα, να μάθουμε, να προσαρμοστούμε, και να τα λύνουμε με την πάροδο του χρόνου. Αυτή η διαδικασία είναι που μας διαμορφώνει ως άτομα.
3. Σταματήστε να λέτε ψέματα στον εαυτό σας. – Μπορείτε, εφόσον το επιλέξετε, να λέτε ψέματα σε οποιονδήποτε άλλο γύρω σας, αλλά δεν μπορείτε να λέτε ψέματα στον εαυτό σας.
Η ζωή μπορεί να βελτιωθεί μόνο όταν είμαστε ανοιχτοί στις πιθανότητες και έτοιμοι να διακινδυνέψουμε να ανατρέψουμε αυτά που θεωρούμε δεδομένα, και το πρώτο και πιο δύσκολο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να διακινδυνεύσουμε να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας.

Η γλώσσα και ο πολιτισμός ως αντίδοτο στην κρίση.

Κωνσταντίνος Χολέβας-Πολιτικός Επιστήμων
 
Η είδηση μεταδόθηκε από τη δημόσια τηλεόραση και προκάλεσε εντύπωση. Το Βρετανικό Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι από του χρόνου οι μαθητές των Δημοτικών θα διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά ως μία από τις επτά γλώσσες επιλογής. Μέχρι τώρα ξέραμε ότι στη Γερμανία, Ιταλία κ.α. υπήρχαν κλασικά Λύκεια που δίδασκαν τα Αρχαία Κείμενα από το πρωτότυπο. Τώρα βλέπουμε να αξιοποιείται η αρχαιότερη μορφή της γλώσσας μας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και τη διαπαιδαγώγηση των μικρότερων παιδιών.

Δεν υιοθετώ ορισμένες υπερβολές για την αξία της Αρχαίας Ελληνικής που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο, αλλά καταθέτω συγκεκριμένες επιστημονικές απόψεις: Το Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο Αθηνών με πολυετή πειραματική μέθοδο έχει αποδείξει ότι η διδασκαλία των Αρχαίων και του πολυτονικού στα παιδιά του Δημοτικού αναπτύσσει περισσότερο τις διανοητικές ικανότητες και προλαμβάνει την εμφάνιση δυσλεξιών και μαθησιακών προβλημάτων. Επίσης στην Αυστραλία τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται σε παιδιά Δημοτικού ως μέθοδος θεραπείας των δυσλεξιών. Εξ άλλου η γνώση της Αρχαίας Ελληνικής φέρνει το παιδί σε επαφή με την κλασική Γραμματεία, την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας. Κείμενα οικουμενικής εμβέλειας με διαχρονικά, πάντα επίκαιρα διδάγματα.

Ὁ Ἅγιος Εἰρήναρχος.

 Ὁ Ἅγιος Εἰρήναρχος ἔζησε τὴν ἐποχὴ τοῦ βασιλιὰ Διοκλητιανοῦ καὶ καταγόταν ἀπὸ τὴν Σεβάστεια.
Γεννήθηκε σὲ οἰκογένεια εἰδωλολατρῶν καὶ εἶχε μάθει νὰ αἰσθάνεται μᾶλλον ἀπέχθεια πρὸς τοὺς χριστιανούς. Ὑπηρετοῦσε τοὺς βασανιστὲς τῶν χριστιανῶν στοὺς διωγμούς των.
Ὅμως ἡ συχνὴ προσέγγιση ποὺ εἶχε μὲ τοὺς μάρτυρες τοῦ Χριστοῦ, φώτισε σταδιακὰ τὸν Εἰρήναρχο. Ἔβλεπε τοὺς ἡρωικοὺς μάρτυρες πράους ἀλλὰ ταυτόχρονα δυνατοὺς καὶ ἀκλόνητους εἰς τὴν πίστη τους, τὶς γυναῖκες νὰ ὑπομένουν τὰ φρικτὰ βασανιστήρια μὲ καρτερικότητα καὶ αὐταπάρνηση καὶ τοὺς θαύμαζε γιὰ τὸ μεγαλεῖο τους. Ἡ βαθμιαία αὐτὴ μεταβολὴ στὴν ψυχὴ τοῦ Εἰρηνάρχου κατέληξε στὴν ὁμολογία του στὸν Χριστό.

Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

Η Ε.Ε. ζήτησε να αφαιρεθεί το φωτοστέφανο από τους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο.

 Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης

Να αφαιρεθούν τα φωτοστέφανα από τούς Αγίους Ισαποστόλους Κύριλλο και Μεθόδιο στη Σλοβακία, αποφάσισαν σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Romfea.gr Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Σλοβακία είναι Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2009, και το 2013 που είναι η 1.150η επέτειος του Σλαβικού Αλφαβήτου θα κόψει νόμισμα των (2) ευρώ με τους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο.
Να αναφερθεί ότι η εικόνα των φωτιστών των Σλάβων δεν έγινε αποδεκτή από Μέλη της Ευρωζώνης, τα οποία ζήτησαν να αφαιρεθούν τα φωτοστέφανα από τους Αγίους.

Εγκαίνια Πνευματικού Κέντρου Αιγίνης.


Την Κυριακή 25 Νοεμβρίου στις 5 μ.μ. πραγματοποιήθηκαν από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Εφραίμ τα εγκαίνια του εκ βάθρων ανακαινισμένου Κέντρου Νεότητας Αιγίνης.
Κατά την διάρκεια των εγκαινίων έγιναν τα θυρανοίξια των δύο παρεκκλησίων του Κέντρου. Στην ακολουθία έψαλε η παιδική χορωδία της νήσου, ενώ ο Σεβασμιώτατος εξηγούσε στο πλήθος των πιστών τα τελούμενα. Μετά το πέρας της ακολουθίας πάντες κατευθύνθηκαν στην αμφιθεατρική αίθουσα εκδηλώσεων, όπου ο Σεβασμιώτατος με την καθηγουμένη της Ιεράς Μονής Αγίου Νεκταρίου Θεοδοσία μοναχή έκοψαν την κορδέλα των εγκαινίων υπό την μουσική υπόκρουση της φιλαρμονικής του μουσικού συλλόγου ‘’ Μούσα’’, που απαρτίζουν τα παιδιά, και στελέχη του Κέντρου Νεότητας.





Ο Νικηταράς, ο Ναός της Ευαγγελιστρίας Πειραιώς και το μνημείο της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.



Του Κώστα Ζουρδού
Διαβάζοντας τον τίτλο αυτού του κειμένου, θα απορεί κανείς πως μπορεί να συνδυαστεί, ο Νικηταράς ο επονομαζόμενος και τουρκοφάγος, ο Ναός της Ευαγγελιστρίας Πειραιώς και ένα μνημείο της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ας τα πάρουμε τα θέματα από την αρχή και ας τα ξεκαθαρίσουμε αφού κάνουμε πρώτα ένα ταξίδι στην ιστορία.
 Ο Νικηταράς Σταματελόπουλος ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Γεννήθηκε το 1782 στη Νέδουσα, ένα μικρό χωριό που βρίσκεται στους πρόποδες του Ταϋγέτου και ήταν ανιψιός του Κολοκοτρώνη. Το1805, κατά τον ανελέητο διωγμό των κλεφταρματολών Πελοποννήσου, ο πατέρας του σκοτώθηκε από τους Τούρκους και ο Νικηταράς ακολούθησε τον θείο του Κολοκοτρώνη στα Επτάνησα, όπου εντάχθηκε στα Ρωσικά τάγματα. Μετά μετέβη στην Ιταλία για να πολεμήσει κατά του στρατού του Ναπολέοντα. Στη συνέχεια επέστρεψε στα Επτάνησα και υπηρέτησε τους Γάλλους, οι οποίοι στο μεταξύ τα είχαν καταλάβει με τη συνθήκη του Τίλσιτ. Συντηρούσε δικό του σώμα ενόπλων με άνδρες που προέρχονταν από διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Αγωγή παιδιών.


· Πολλοί οι πειρασμοί και οι κίνδυνοι για τους νέους σήμερα, Γέροντα. Ανησυχούμε, παρ' όλο που φροντίζουμε να έχουμε τα παιδιά μας μέσα στην Εκκλησία.
- Τα παιδιά που έχουν ποτιστεί από μικρά στην ευσέβεια, μην τα φοβάστε. Και να ξεφύγουν, λίγο, λόγω ηλικίας, λόγω πειρασμών, θα επανέλθουν. Είναι σαν τα κουφώματα που τα περνάμε με το λάδι και δεν τα πιάνει η σαπίλα.
· Από ποια ηλικία πιστεύεις, γέροντα , ότι αρχίζουν τα παιδιά να γίντονται δέκτες και με ποιο τρόπο πρέπει ν ενεργούμε πάνω τους σαν γονείς, χωρίς να υπάρχει κίνδυνος να τα βλάψουμε από τυχόν υπερβολές: - Πρώτα - πρώτα τα παιδιά αντιγράφουν εμάς και μάλιστα από μωρά. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να ενεργούμε επάνω τους όπως στα ρολόγια. Όσο παίρνει το ελατήριό τους, τα κουρδίζουμε γρήγορα.

Αιτίες του θυμού.

 Όπως ο πυρετός του σώματος είναι μεν ένας στην ουσία, αλλά έχει πολλές αφορμές που τον δημιουργούν, έτσι και η εμφάνιση και έξαψη του θυμού, καθώς βέβαια και των άλλων παθών μας, οφείλονται σε πολλές και διάφορες αιτίες. Γι’ αυτό και είναι αδύνατον να ορίσουμε τον ίδιο τρόπο για την αντιμετώπισή τους. Η αρχή της θεραπείας θα είναι να γνωρίσει ο ασθενής την αιτία του πόνου και της οδύνης του. Και εφόσον ευρεθεί η αίτια, τότε εμείς που ασθενούμε θα πάρουμε την κατάλληλη αλοιφή από την Πρόνοια του Θεού και τους πνευματικούς ιατρούς μας.

Συγκηνιτική εκδήλωση προς τιμήν των Γονέων των Ιερέων και των Μοναχών της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών.


Μέσα σέ κλῖμα βαθειᾶς συγκίνησης, πραγματοποιήθηκε στόν Νέο Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου Πατρῶν, τήν Κυριακή 18/11/2012, σεμνή Ἐκδήλωση τιμῆς γιά τούς Γονεῖς τῶν Ἱερέων καί τῶν Μοναχῶν καί Μοναζουσῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πατρῶν.

Ἡ Ἐκδήλωση αὐτή ἔγινε γιά πρώτη φορά στήν Ἱερά Μητρόπολη Πατρῶν καί εἶχε μεγάλη συμμετοχή, ἀφοῦ ἦλθαν σχεδόν ἅπαντες οἱ Γονεῖς τῶν Ἱερέων καί τῶν Μοναχῶν, ἐκτός ἀπό κάποιους πού ἀδυνατοῦσαν λόγῳ γήρατος ἤ ἀσθενείας. Ἐπίσης συμμετεῖχε ὁ Κλῆρος τῆς Μητροπόλεως Πατρῶν, οἱ Μοναστικές Ἀδελφότητες καί πλῆθος εὐσεβῶν Χριστιανῶν.

30 πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε στον εαυτό σας. (Μέρος 2ο)

 16. Σταματήστε να ζηλεύετε τους άλλους. - Η ζήλια είναι η τέχνη της μέτρησης των ικανοτήτων κάποιου άλλου και όχι των δικών σας. Αναρωτηθείτε λοιπόν: «Τι είναι κάτι που έχω κι ο καθένας θέλει;» θα ανακαλύψετε πολλά για τον εαυτό σας.
17. Σταματήστε να διαμαρτύρεστε και να στεναχωριέστε για τον εαυτό σας. - Οι δυσκολίες στη ζωή έρχονται για έναν και μόνο λόγο – για να μετατοπιστεί η πορεία σας σε μια κατεύθυνση που θα σημαίνει κάτι για εσάς. Δεν μπορείτε να το δείτε ή να καταλάβετε τα πάντα τη στιγμή που συμβαίνουν, και αυτό μπορεί να είναι σκληρό. Αλλά συλλογισθείτε αυτές τις δυσκολίες που συνέβησαν σε σας στο παρελθόν. Συχνά θα δείτε ότι τελικά σας οδηγήσαν σε ένα καλύτερο μέρος, πρόσωπο ή κατάσταση του νου. Έτσι χαμόγελο! Ας γνωρίσουν όλοι ότι σήμερα είστε πολύ πιο δυνατοί από ότι ήσασταν χθες, και θα είστε.
18. Σταματήστε να κρατάτε κακίες - Μην ζείτε τη ζωή σας με το μίσος στην καρδιά σας. Θα καταλήξετε πληγώσετε τον εαυτό σας περισσότερο από εκείνους που «μισείτε». Η συγχώρεση δεν είναι να λες, «Ό,τι κι αν μου έκανες σε συγχωρώ» Είναι να λες, «Ό,τι κι αν μου έκανες, δεν πρόκειται να αφήσω να καταστρέψει την ευτυχία μου για πάντα.» Συγχώρεση είναι η απάντηση … να μπορείς να αφήνεις πίσω, να βρίσκεις ειρήνη, να απελευθερώνεις τον εαυτό σου!

Ο Γέροντας Μωυσής για την απελευθέρωση του Αγίου Όρους.

15
Γράφει ο Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης

Το Βυζάντιο πολύ εξετίμησε την προσφορά του, και γι’ αυτό το προστάτεψε με διάφορους τρόπους.
Υπήρξε ο τόπος της ανθήσεως του ιερού ησυχαστικού πνεύματος, το οποίο διέδωσαν ιεροί άνδρες, άγιες μορφές. Στην περίοδο της μακράς τουρκοκρατίας, όσιοι δεν έπαυσαν να εργάζονται ποικιλόμορφα.

Το Άγιον Όρος είναι ένας παντοτινά άσβεστος φάρος που δημιουργεί πλούσια πνευματικότητα και σπουδαίο πολιτισμό. Η πολύτιμη αυτή προσφορά συνεχίζεται μέχρι σήμερα με την παρουσία ενάρετων γερόντων. Είναι γεγονός, όπως αναφέρει η Ιερά Κοινότητα σε χαιρετισμό της, ότι «ο οθωμανικός ζυγός εσυσσώρευσε πολλά δεινά εις το Αγιώνυμον Όρος, λόγω των συχνών αυθαιρεσιών των τοπικών αξιωματούχων και των παραλόγων απαιτήσεων αυτών, της προσπαθείας πλουτισμού των εις βάρος των μονών, της ανίσου μεταχειρίσεως των χριστιανών, της ισλαμικής νομοθεσίας και πλείστων αιτιών».

Το Ημερολόγιο του Μεγάλου Ερχομού.

 

Το Ημερολόγιο του Μεγάλου Ερχομού

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Χρυσοπηγή, ένα μικρό πρωτότυπο ημερολόγιο που προσπαθεί μέσα από την συμμετοχή των παιδιών να τους γνωρίσει την ιστορία των Χριστουγέννων.
 (σελίδες:16, τιμή:3 ευρώ)

Μπορείτε να το βρείτε στα εκκλησιαστικά βιβλιοπωλεία ή επικοινωνείτε με τις εκδόσεις Χρυσοπηγή (τηλ. 2295022228) 

Άγιος Ιερομάρτυς Κρονίδης - Ηγούμενος της Λαύρας του Αγίου Σεργίου.

 O νέος  Ιερομάρτυρας π.Kρονίδης (κατά  κόσμο Κωνσταντίν Πέτροβιτς Λιουμπίμοφ) γεννήθηκε το 1859 στο χωριό Λέβκιεβο κοντά στην  Μόσχα.

Το 1915 ο Αρχιμανδρίτης π. Κρονίδης διορίστηκε  ηγούμενος στη Λαύρα του Αγίου Σεργίου του Ραντονέζ και έμεινε σε αυτή τη θέση  μέχρι το 1920, όταν το μοναστήρι έκλεισε  από τους Μπολσεβίκους.
Ο γέροντας Κρονίδης στην συνέχεια και για δεκαεπτά χρόνια έζησε στο Ζαγκόρσκ (Σεργκέεβ Πόσαντ), την πόλη που περιτριγυρίζει την Λαύρα.

Εξακολουθούσε να είναι ηγούμενος και να καθοδηγεί μυστικά την μοναστική αδελφότητα που είχε σκορπίσει στην πόλη.

Πολλοί πιστοί-από όλα τα κοινωνικά στρώματα-σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς βρήκαν παρηγοριά, ενίσχυση  και αγάπη στον γέροντα Κρονίδη.