Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

Ο Άγιος Βασίλειος του Πόντου!

Ο Βασίλειος της Καισαρείας, γνωστότερος ως ο Μέγας Βασίλειος ή ο Άγιος Βασίλειος (330 μ.χ. - 379 μ.χ.), υπήρξε Πατέρας της Εκκλησίας, επίσκοπος Καισαρείας, και κορυφαίος θεολόγος του 4ου αιώνα, ένας από τους Τρεις Ιεράρχες, οι οποίοι θεωρούνται... προστάτες της παιδείας.

Γεννήθηκε από Άγιους γονείς το 330 στη Νεοκαισάρεια του Πόντου και όχι της Καππαδοκίας, όπως αναφέρεται πολλές φορές λανθασμένα, αφού η Νεοκαισάρεια είναι πόλη της Μητρόπολης Νεοκαισάρειας η οποία είναι κυρίως τμήμα των ορίων το οποίο ονομάζουμε Πόντο.

Ο πατέρας του Αγίου Βασιλείου ασκούσε το επάγγελμα του καθηγητή ρητορικής στη Νεοκαισάρεια και η μητέρα του Αγία Εμμέλεια ήταν απόγονος οικογένειας Ρωμαίων αξιωματούχων (ο πατέρας της είχε πεθάνει ως Χριστιανός μάρτυρας). Στην οικογένεια εκτός από το Βασίλειο υπήρχαν άλλα οκτώ ή εννέα παιδιά. Μεταξύ αυτών, ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, ο Ναυκράτιος ο οποίος έγινε ασκητής και θαυματουργός Άγιος, η Μακρίνα (Οσία Μακρίνα) και ο Πέτρος, Επίσκοπος Σεβαστείας, ενώ κάποιο φαίνεται να πέθανε σε βρεφική ηλικία.

Γιορτάζοντας τον άγνωστο Χρόνο.

 

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου


Χαρές, πανηγύρια και, παρά την οικονομική κρίση, πανάκριβα ρεβεγιόν ετοιμάζονται για την έλευση του νέου έτους. Γιορτάζουμε κάτι το προφανές, το νέο έτος των 365
ημερών, ενώ αγνοούμε παντελώς τον χρόνο, ως ένα αντικειμενικό και απτό υπαρξιακό ζήτημα. Ο τρόπος της ζωής μας είναι συνέπεια των όσων μας έφεραν πολιτισμικά η Αναγέννηση και η Γαλλική Επανάσταση, αλλά και τα πολλά και εγκληματικά λάθη της εκκοσμικευμένης Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Από τότε στον δυτικό τρόπο σκέψης και ζωής γιγαντώνεται η ανάπτυξη της αισθητικής και του αισθησιασμού και, αξιακά, παραφουσκώνονται οι τεχνολογικές δυνατότητες του ανθρώπου. Γράφει σχετικά ο Γιώργος Σαραντάρης:
" Ιστορικά, ίσως ο ουμανισμός, η ιταλική και γαλλική Αναγέννηση, δηλώνουν την οριστική στροφή της Δύσης προς τον ηδονισμό, που είναι εκείνο που κοινά ονομάζεται "ατομισμός"….Η Γαλλική Επανάσταση είχε βέβαια μια τάση, κατά την αυταπάτη των δημιουργών της, οικουμενική' αλλά, γιατί δεν βασίζονταν πάνω στην πίστη στο Χριστό, κατάντησε να έχει σκοπό μια μορφή αφελούς ηδονισμού - ηδονιστές είναι οι σπουδαιότεροι, οι πιο γόνιμοι, θεωρητικοί της' αν αλλού διαφωνούν, είναι βέβαιο πως ως προς εκείνο που ονομάζουμε εμείς "ηδονισμός" ο Βολταίρ συμφωνεί με τον Ρουσσώ! Και ο Ρομπεσπιέρ με τον Ναπολέοντα!". (Γιώργου Σαραντάρη "Έργα", Τομ. 2, σελ. 463, Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη, Ηράκλειο, 2006).

Σοφά Λόγια από τον Άγιο Βασίλειο τον Μέγα. (Μέρος 1ο)


Ο Άγιος Βασίλειος ο Μέγας

· Δεν γνωρίσαμε εμείς τον Θεό για τη δικαιοσύνη μας, αλλά ο Θεός μας γνώρισε διά μέσου της αγάπης του.
· Πρέπει να μην ξεχνάμε ότι είναι αναρίθμητες οι ευκαιρίες που μας δίνει ο Θεός για να τελειοποιηθούμε.
· Ο Θεός δίνει τη δύναμη που χρειάζεται στον άνθρωπο στους κόπους και τους αγώνες του για την αρετή.
· Από την μνήμη των παρελθόντων και από την πείρα των παρόντων διδασκόμαστε για το μέλλον.
· Όποιος γεύτηκε την γλυκύτητα του λόγου του Θεού και τον πρόδωσε, μοιάζει μ' εκείνον που άλλαξε το πολύτιμο διαμάντι μ' ένα χρωματιστό γυαλί.
· Μια έφοδος του ένθεου δεν μπορεί να φέρει κακό, αν εμείς έχουμε όπλο την πίστη.

· Η θεία βοήθεια από τη μια και η θέλησή μας από την άλλη φέρνουν την νίκη κατά του πονηρού.
· Ο Θεός δεν εξετάζει τον άνθρωπο μερικώς, αλλά συνολικώς, για να σου διδάξει την αμεροληψία.

Κάλαντα Πρωτοχρονιάς Ρόδου.


Γιὰ τὴν παραμονὴ τῆς Πρωτοχρονιᾶς.

 

Anthony Bloom (Metropolitan of Sourozh)

Γιὰ μία ἀκόμη φορὰ ἕνας νέος χρόνος πλησιάζει.
Ὅταν εἴμαστε νέοι ὑποδεχόμαστε τὸν καινούριο χρόνο μὲ ἀνοιχτὲς καρδιές, νομίζοντας πὼς ὅλα θὰ μᾶς εἶναι δυνατὰ

κατὰ τὴ διάρκειά του.

Τὸν βλέπουμε ν' ἁπλώνεται μπροστὰ μας σὰν μία ἀτέλειωτη πεδιάδα καλυμμένη μὲ παρθένο χιόνι, ποὺ οὔτε μιὰ πατημασιὰ δὲν ἔχει ἀκόμη σημαδέψει τὴ λευκότητά της, τὰ πάντα εἶναι δυνατά, τὰ πάντα εἶναι ἁγνὰ καὶ φωτεινά. Στὴν προχωρημένη ἡλικία περιμένουμε τὸ νέο χρόνο μὲ ἕνα εἶδος ἐσωτερικῆς ὑπομονῆς, μὲ τὴν αἴσθηση πὼς θὰ εἶναι μιὰ ἁπλὴ ἐπανάληψη τοῦ παρελθόντος ἴσως νὰ μᾶς συμβοῦν ἄφθονα καινούρια περιστατικά, θὰ εἶναι ὅμως γνωστά, γήινα περιστατικὰ μὲ τὰ ὁποῖα γνωρίζουμε πῶς νὰ ζήσουμε. Καὶ στὶς δύο περιπτώσεις εἴμαστε λανθασμένοι.

Ο χωροχρόνος της Εκκλησίας.

 

Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Αθανασίου Γιέβτιτς….

Εμεις οι χριστιανοί πιστεύουμε και το μαρτυρούμε και ομολογούμε ότι στην Εκκλησία ο χώρος και ο χρόνος βρήκαν το νόημα τους.
Στην Εκκλησία, ο χωροχρόνος μας είναι ένα πρόσωπο.
Ειναι ο Χριστός ως Θεάνθρωπος, ο Χριστός εν τη Εκκλησία και ως Εκκλησία.
Οι αρχαίοι Ελληνες ασχολήθηκαν πολύ με τον τόπο , τον χώρο, ενώ οι Εβραίοι ασχολήθηκαν περισσότερο με τον χρόνο.
Και στον χριστιανισμό ενώθηκαν τα δυο αυτά ενδιαφέροντα, διότι και τα δυο είναι δημιουργήματα του Θεού, και επίσης διότι ο Κύριος ως Θεάνθρωπος ηλθε και φανερώθηκε εν τόπω και χρόνω.
Και ετσι η Ορθόδοξη Εκκλησία με την εμπειρία της δίνει την μαρτυρία ότι και ο χώρος και ο χρόνος είναι για τον ανθρωπο όχι απλώς αναγκαίες φυσικές προυποθέσεις υπάρξεως και ζωής, αλλά εχουν το νόημα και το πλήρωμα τους στον Χριστό, ο οποίος ως ο δημιουργός Θεός ολου του κόσμου μπήκε στον χώρο και τον χρόνο.

Κάλαντα Ικαρίας Πρωτοχρονιάς.



Άγιος Βασίλης έρχεται
πο πίσω απ' το καμάρι
βαστά μυζήθρες και τυριά
βαστά κι ένα γκινάρι.

Φέρτε μας κρασί να πιούμε
και του χρόνου να σας πούμε.
(δις- ανάστροφα)

Σ' αυτό το σπίτι που 'ρθαμε
τα ράφια είν' ασημένια
του χρόνου σαν και σήμερα
να ναι μαλαματένια.

Φέρτε μας κρασί...

Ὁ Ἅγιος Ζωτικὸς ὁ Ὀρφανοτρόφος.

 Γεννήθηκε καὶ ἀνατράφηκε στὴν Ρώμη, ἀπὸ εὐγενὴ οἰκογένεια, μὲ πολλὴ εὐλάβεια καὶ παιδεία. Τὸν στόλιζε πολλὴ φιλανθρωπία καὶ τὸν διέκρινε ἡ εἰλικρινὴς προσπάθεια στὸ νὰ ὑπηρετεῖ τὸν Χριστό, πράττοντας τὶς ἐντολές Του. Γι’ αὐτά του τὰ χαρίσματα, ὁ Ζωτικὸς ἦταν πολὺ ἀγαπητὸς στὸν Μεγάλο Κωνσταντῖνο (330 μ.Χ.), ὁ ὁποῖος, ἀφοῦ ἔκτισε τὴν Κωνσταντινούπολη καὶ τὴν ἀνέδειξε πρωτεύουσα τοῦ κράτους του, προσκάλεσε σ’ αὐτὴν τὸν Ζωτικὸ μὲ ἄλλους εὐσεβεῖς ἄνδρες, γιὰ νὰ τοὺς ἔχει ἐκεῖ πολύτιμους ἐργάτες τῆς χριστιανικῆς ἀγάπης.
Ὁ Ἅγιος Ζωτικός, διακρίθηκε κυρίως στὴν περιποίηση τῶν λεπρῶν. Τοὺς ὁποίους πλησίαζε χωρὶς φόβο, δίνοντας σ’ αὐτοὺς βοηθήματα καὶ παρηγοροῦσε τὴν δυστυχία τους μὲ ἀδελφικὴ ἀφοσίωση. Μετὰ τὸν θάνατο τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου, ὁ γιός του Κωνστάντιος, ἀκολούθησε ἄλλους δρόμους καὶ κακομεταχειρίστηκε τὸν Ζωτικό, μὲ ἀποτέλεσμα ὁ φιλάνθρωπος αὐτὸς ἄνδρας, νὰ πεθάνει ἀπὸ τὶς κακουχίες καὶ τὶς ταλαιπωρίες.

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

Κυριακή! «ἀναστάσεως ἡμέρα λαμπρυνθῶμεν λαοί» (Περί τῆς πρωταρχικῆς αἰτίας τῆς καταργήσεως τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς).

 

Πρωτοπρ. Ἀθανασίου Μηνᾶ
 
Ἱερουσαλήμ, Ἱερουσαλήμ, ἡ ἀποκτείνουσα τούς Προφήτας, καί λιθοβολοῦσα τούς ἀπεσταλμένους πρός αὐτήν· ποσάκις ἠθέλησα ἐπισυναγαγεῖν τά τέκνα σου, ὅν τρόπον ἐπισυνάγει ὄρνις τά νοσσία ἑαυτῆς ὑπό τάς πτέρυγας, καί οὐκ ἠθελήσατε; ἰδού ἀφίεται ὑμῖν, ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος (Ματθ. κγ΄, 36).

Ὁ ἴδιος ὁ Χριστός λυπᾶται καί συμπαθεῖ τήν Ἱερουσαλήμ. Τήν κατηγορεῖ ὡς φονεύτρια, μή θέλουσα τό ἔλεός Του. Πίστεψε στόν διάβολο ὁ ὁποῖος τήν διασκορπίζει. Ὡστόσο, ὅμως, δέν τήν καταρᾶται. Τήν ἐκλιπαρεῖ!

Τέτοιο εἶναι λοιπόν καί τό ὕφος τοῦ παρακάτω κειμένου πού γράφθηκε μέ ἀφορμή τή νέα πολεμική κατά τῆς Κυριακῆς:

«Είδα τον καρκίνο ως ευλογία».

της Κορίνας Καφετζοπούλου


Τον Πατέρα-Νικόλαο Τσαμαδούρα τον είχα γνωρίσει το 2005, όπου για τις ανάγκες του περιοδικού "Π" της εφημερίδας «Πατρίς» είχαμε μιλήσει για την περιπέτεια του με τον καρκίνο.
Εννέα χρόνια τον πάλευε σκληρά, με χημειοθεραπείες και επεμβάσεις. Είχε εξαπλωθεί, σταδιακά, σχεδόν σε όλο του, το σώμα: στους λεμφαδένες, στην κοιλιακή χώρα, στους πνεύμονες. Η περιπέτεια της υγείας του είχε ξεκινήσει όταν ο ίδιος ήταν 17 ετών.

Ένα εξόγκωμα στο λαιμό, τον οδήγησε στο νοσοκομείο όπου διαγνώστηκε καρκίνος στους λεμφαδένες, τύπου χόκινς. Είναι η εποχή που ο ίδιος, χωρίς ακόμα να έχει συνειδητοποιήσει τι του συμβαίνει, κάνοντας τις πρώτες χημειοθεραπείες, αισθάνεται την ανάγκη να προσευχηθεί.

Σχόλια στον Απόστολο της Κυριακής μετά την Χριστού Γέννησιν.

῾Τό Εὐαγγέλιον τό εὐαγγελισθέν ὑπ᾽ ἐμοῦ οὐκ ἔστι κατά ἄνθρωπον...ἀλλά δι᾽ ἀποκαλύψεως ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ᾽.

α. Κυριακή μετά τά Χριστούγεννα, καί τό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα ἀπό τήν πρός Γαλάτας ἐπιστολή τοῦ ἀποστόλου Παύλου ἀναφέρεται στή βεβαιότητα τοῦ ἀποστόλου ὅτι τό κήρυγμα τοῦ εὐαγγελίου πού κήρυξε στούς Γαλάτες δέν τό ἄκουσε καί δέν τό παρέλαβε ἀπό ἀνθρώπους, ἀλλά μέ ἀποκάλυψη τοῦ ἴδιου τοῦ Χριστοῦ. Πρός ἐπίρρωση μάλιστα τῆς βεβαιότητός του αὐτῆς φέρνει τήν προγενέστερη ζωή του, πῶς δηλαδή ἀπό ζηλωτής τῶν ἰουδαϊκῶν παραδόσεων καί διώκτης γι᾽ αὐτό τῶν χριστιανῶν μεταστράφηκε καί ἔγινε ὁ ἴδιος ἔνθερμος πιστός τοῦ Κυρίου ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ καί ἀπόστολός Του στά ἔθνη, κάτι πού σφραγίστηκε ἀπό τήν ἐπικοινωνία του καί μέ τούς ἀποστόλους μαθητές τοῦ Κυρίου, ἰδίως τόν Πέτρο καί τόν ᾽Ιάκωβο.

Ἡ Ἁγία Ἀνυσία ἡ Ὁσιομάρτυς.

 Ἡ Ἁγία Ἀνυσία, ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (298 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὴν Θεσσαλονίκη καὶ ἦταν θυγατέρα γονέων εὐσεβῶν καὶ πολὺ πλουσίων. Ὅταν πέθαναν οἱ γονεῖς της, ἡ Ἀνυσία στάθηκε κυρία τοῦ ἐαυτοῦ της. Οὔτε τὰ πλούτη ποὺ κληρονόμησε τὴν μέθυσαν, οὔτε ἡ ὀρφάνια της τὴν παρέσυρε. Ἀλλὰ μὲ φρόνηση καὶ ἐγκράτεια, προσπαθοῦσε πάντα νὰ μαθαίνει «τί ἐστὶν εὐάρεστον τῷ Κυρίῳ». Τί δηλαδή, εἶναι εὐχάριστο καὶ εὐπρόσδεκτο στὸν Κύριο.
Ἡ εὐσέβειά της αὐτή, τὴν ἔκανε γνωστὴ στοὺς εἰδωλολάτρες. Μιὰ φορὰ λοιπόν, ἐνῶ πήγαινε στὴν ἐκκλησία, τὴν συνάντησε κάποιος εἰδωλολάτρης στρατιώτης. Ἀφοῦ τὴν ἔπιασε βίαια, τὴν ἔσυρε στοὺς βωμοὺς τῶν εἰδώλων καὶ τὴν πίεζε νὰ θυσιάσει στοὺς Θεούς. Ἡ Ἀνυσία ὁμολόγησε ὅτι πιστεύει στὸν ἕνα καὶ ἀληθινὸ Θεό, τὸν Ἰησοῦ Χριστό, καὶ Αὐτὸν ἀγωνίζεται νὰ εὐχαριστεῖ κάθε μέρα. Ὁ στρατιώτης ἐξαγριωμένος, ἄρχισε νὰ βλασφημεῖ τὸ Θεὸ καὶ τότε ἡ Ἀνυσία τὸν ἔφτυσε στὸ πρόσωπο.

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012

Τι σημαίνει κόσμος;

 

Κάποιος αδελφός ρώτησε τον αββά Ησαϊα:
"Πώς πρέπει να ησυχάζει κανείς μέσα στο κελί; "
Και αποκρίθηκε ο Γέροντας:
"Το να ησυχάζει κανείς στο κελί σημαίνει να εκθέτει συνεχώς τον εαυτό του ενώπιον του Θεού και να επιστρατεύει όλη του τη δύναμη για να αντιστέκεται σε κάθε λογισμό που σπέρνει ο εχθρός, γιατί αυτό σημαίνει αναχώρηση από τον κόσμο".
Και είπε ο αδελφός:
"Τι σημαίνει κόσμος; "
▪ "Κόσμος είναι -απάντησε ο Γέροντας- το να διασπάται κανείς σε πολλές και διάφορες υποθέσεις.
▪ Κόσμος είναι το να ενεργούν οι άνθρωποι τα αντίθετα προς την ανθρώπινη φύση και να ικανοποιούν τα σαρκικά τους θελήματα.
▪ Κόσμος είναι το να νομίσει κανείς ότι μένει παντοτινά στη ζωή αυτή.

Ο συνεχής διωγμός των χριστιανών.


.

«Οι χριστιανοί, οι οποίοι δηλώνουν καθαρά τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις και απασχολούνται σε κρατικές υπηρεσίες, βρίσκουν την επαγγελματική τους προαγωγή ουσιαστικά αδύνατη» παρατηρεί σχετικά με τη θρησκευτική καταπίεση των χριστιανών στη Βιρμανία πρόσφατη έκθεση της Civitas, με τίτλο «Χριστιανοφοβία».

Η έκθεση, η οποία παρουσιάζεται και στη βρετανική εφημερίδα «Telegraph», σχολιάζει το φαινόμενο των διώξεων των χριστιανών, το οποίο υποστηρίζει ότι παρατηρείται παγκοσμίως. «Είναι γενικά αποδεκτό ότι πολλές ομάδες αντιμετωπίζουν σε κάποιο βαθμό διακρίσεις ή διώξεις. Αυτό όμως που είναι πολύ λιγότερο γνωστό είναι ότι οι χριστιανοί στοχοποιούνται περισσότερο από κάθε άλλο σώμα πιστών», τονίζει η έκθεση, καθώς εκτιμά ότι 200.000.000 χριστιανοί, δηλαδή περίπου το 10% των χριστιανών παγκοσμίως, «αντιμετωπίζονται μειονεκτικώς στην κοινωνία, παρενοχλούνται ή καταπιέζονται ενεργώς για τα πιστεύω τους».

Το σωτήριο μήνυμα. (Σχόλια στο Ευαγγέλιο της Κυριακής μετά την Χριστού Γέννησιν)

Το σωτήριο μήνυμα
 
“Μέλλει γαρ Ηρώδης ζητείν τον παιδίον του απολέσαι αυτόν”
Τα γεγονότα που σηματοδοτούν τη Γέννηση του Κυρίου, όπως αυτά βγαίνουν μέσα από τη γραφίδα του Ευαγγελιστή Ματθαίου, δίνουν το στίγμα της πορείας που θ΄ ακολουθούσε ο Μεσσίας μέσα στον κόσμο. Το νεογέννητο βρέφος της Βηθλεέμ γνωρίζει από την αρχή το μέγεθος της κακίας των ανθρώπων και γεύεται με τον πιο πικρό τρόπο την εχθρότητα που εκδηλώνουν οι άρχοντες απέναντι του. Tα γεγονότα που διαδραματίστηκαν με πρωταγωνιστή το βασιλιά Ηρώδη, ο οποίος με τον πιο αδίστακτο τρόπο εκδήλωσε τις θηριωδίες του, επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές που μαρτυρείται άλλωστε και από τους ιστορικούς της εποχής εκείνης.
Δείκτες ζωής
Η παρουσία του Χριστού στον κόσμο έφτιαξε νέους και αληθινούς δείκτες ζωής για τον άνθρωπο, οι οποίοι παραπέμπουν σε μια πορεία που τον ανεβάζει ψηλά σε μια σωτήρια συνάντηση με την κατερχόμενη αγάπη του Θεού. Είναι μια πορεία στην εξέλιξη της οποίας συνθλίβονται οι δαιμονικές δυνάμεις και οάνθρωπος μπορεί να εγκολπωθεί αυθεντικά τα αιώνια μηνύματα που εκπέμπει το Θείο Βρέφος της Βηθλεέμ. Βέβαια, μπορεί να φαίνεται ότι η δύναμη του σατανά κυριαρχεί ακόμα πάνω στην ανθρωπότητα, με όλα τα οδυνηρά συνεπακόλουθα.

Οι Έλληνες εμπιστεύονται Εκκλησία και Οικογένεια.


alco

Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης

Τι λένε οι πολίτες για την πορεία της χώρας, πώς βλέπουν το αύριο, πόσο ικανοποιημένοι είναι από την ποιότητα της δημοκρατίας στην Ελλάδα και ποια είναι η στάση τους απέναντι στις αξίες και τους θεσμούς, αποτυπώνονται στην πανελλαδική έρευνα της ALCO για την ΕΡΤ.
Οι Έλληνες ρωτήθηκαν για το ποιους θεσμούς εμπιστεύονται περισσότερο, με την οικογένεια και την Εκκλησία να είναι στην κορυφή των προτιμήσεων.
Όσον αφορά στους θεσμούς, υπάρχει μια καθολική εμπιστοσύνη στον θεσμό της οικογένειας την οποία, σύμφωνα με την έρευνα, την εμπιστεύεται το 98% των Ελλήνων.
Σημαντικό είναι ότι το 63% των Ελλήνων εμπιστεύονται σταθερά την Εκκλησία.

Η Κατάθλιψη Των Χριστουγέννων.

 

Δημήτρης Κούκης, Παιδοψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής
 
Στολισμένοι δρόμοι με χιλιάδες λαμπάκια, χριστουγεννιάτικα δέντρα σε κάθε σπίτι και πλατεία, λαμπερές βιτρίνες, σακούλες γεμάτες δώρα, τις μέρες αυτές όλα λαμβάνουν μία πιο παραμυθένια και μαγική όψη... Όπου και να γυρίσουμε το κεφάλι μας, τα Χριστούγεννα είναι εδώ. Κι όμως κάποιοι δε μπορούν να ταυτιστούν με το πνεύμα των εορτών. Μελαγχολούν την περίοδο των Χριστουγέννων, τους συντρίβει συναισθηματικά το εορταστικό κλίμα, δεν παρασύρονται από τον ενθουσιασμό και τη χαρά των ημερών.

Τι συμβαίνει;

Η "κατάθλιψη των Χριστουγέννων" δεν είναι τίποτε άλλο παρά η αντιφατική διάψευση της αναμονής. Η ματαίωση της επιθυμίας και της προσδοκίας.

Ενώ, όλοι περιμένουμε την περίοδο των Χριστουγέννων να είμαστε ευτυχισμένοι, ορισμένοι ανακαλύπτουν πως τελικά όχι μόνο δε χαίρονται, αλλά επιπλέον κι ότι δε μπορούν να χαρούν και να ευτυχήσουν. Η διαπίστωση αυτή ασφαλώς τους καταθλίβει και τους προκαλεί ψυχικό πόνο.

Τὰ Ἅγια Νήπια (περίπου 14.000) ποὺ ἐσφάγισαν μὲ διαταγὴ τοῦ Ἡρώδη.

Ὅταν οἱ Μάγοι δὲν ἐπέστρεψαν στὸν Ἡρώδη νὰ τοῦ ποῦν ποῦ εἶναι ὁ Χριστός, ὁ πονηρὸς αὐτὸς βασιλιὰς μηχανεύθηκε ἄλλο σχέδιο γιὰ νὰ ἐξοντώσει τὸ Θεῖο Βρέφος.
Εἶχε ἀκούσει ὅτι, σύμφωνα μὲ τὶς Γραφές, τόπος γέννησης τοῦ Χριστοῦ θὰ ἦταν ἡ Βηθλεέμ. Ἐπειδὴ ὅμως δὲ γνώριζε ποιὸς ἦταν ὁ Ἰησοῦς ἂν βρισκόταν μέσα στὴ Βηθλεὲμ ἢ στὰ περίχωρά της καὶ ἐπειδὴ συμπέρανε ὅτι τὸ παιδὶ θὰ ἦταν κάτω ἀπὸ δυὸ χρονῶν, ἔδωσε διαταγὴ νὰ σφαγοῦν ὅλα τὰ παιδιὰ τῆς Βηθλεὲμ καὶ τῶν περιχώρων της, μέχρι τῆς ἡλικίας τῶν δύο ἐτῶν.
Ἡ σφαγὴ ἔγινε ξαφνικά, ὥστε νὰ μὴ μπορέσουν οἱ οἰκογένειες νὰ ἀπομακρυνθοῦν μὲ τὰ βρέφη τους. Καὶ οἱ δυστυχισμένες μητέρες εἶδαν νὰ σφάζονται τὰ παιδιά τους μέσα στις  ἴδιες τὶς ἀγκαλιές τους.

Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

Σκληρή συκοφαντική επίθεση εναντίον του Αλβανίας Αναστασίου.

 albanias-berisa
Για “σκληρή συκοφαντική επίθεση ενός πολιτικού σχηματισμού εναντίον του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου” με βαριές κατηγορίες και χαρακτηρισμούς που αποτελούν “αποκυήματα νοσηρής φαντασίας”, είναι “εντελώς άδικοι και διαστρεβλώνουν την αλήθεια” κάνουν λόγο ορθόδοξοι κληρικοί της Αρχιεπισκοπής Τιράνων, απαντώντας στην πρόσφατη ενέργεια της Ερυθρόμαυρης Συμμαχίας να ζητήσει από τον πρόεδρο της Αλβανίας Μπουγιάρ Νισάνι να αφαιρέσει την ανώτατη τιμητική διάκριση του Σκεντέρμπεη από τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο.
Αφού επισημαίνουν ότι “η Ορθόδοξος Αυτοκέφαλος Εκκλησία της Αλβανίας, από το 1992 μέχρι σήμερα, υπό την ηγεσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. Αναστασίου, έχει θέσει ως αρχή της να μη συνδέεται ή αντιπαρατίθεται με πολιτικά κόμματα” αλλά να “είναι αφοσιωμένη στο θρησκευτικό της έργο”, οι κληρικοί τονίζουν:

Ρωσικό Ινστιτούτο: "Ωρολογιακή βόμβα οι Μουσουλμάνοι στην Ευρώπη".

1
Τα Χριστούγεννα επιδείνωσαν ακόμα περισσότερο το πρόβλημα της ολοκλήρωσης των μεταναστών στην Ευρώπη. Στις αρχές Δεκεμβρίου, ξέσπασε σκάνδαλο στην Δανία: οι μουσουλμάνοι μιας από τις πόλεις της εναντιώθηκαν στην τοποθέτηση του χριστουγεννιάτικου δέντρου.

Οι Δανοί δυσαρεστήθηκαν και τοποθέτησαν το δέντρο. Ωστόσο, οι Αρχές των Βρυξελλών έχουν απορρίψει το χριστουγεννιάτικο δέντρο για «να μην προσβάλλουν τα θρησκευτικά αισθήματα των μουσουλμάνων». Οι ειδικοί συγκλίνουν στη γνώμη ότι η πολιτική της πολυπολιτισμικότητας έχει βρεθεί σε αδιέξοδο.

Στο έδαφος της Ευρώπης ζουν σήμερα πάνω από 20 εκατομμύρια μουσουλμάνοι. Δηλαδή ο κάθε ενδέκατος κάτοικος της Γαλλίας, ο κάθε εικοστός κάτοικος της Μεγάλης Βρετανίας και της Γερμανίας. Οι ειδικοί λένε ότι η συνύπαρξη των «οικοδεσποτών» και των «ξένων» έχει γίνει πραγματικό πρόβλημα. Η αιτία συνίσταται στη διαφορά των πολιτισμών, θεωρεί ο Ιγκόρ Μπελομπορόντοφ, διευθυντής του ρωσικού Ινστιτούτου Δημογραφικών Ερευνών:

To στυγερό έγκλημα στις ΗΠΑ – Συνέντευξη με τον καθηγητή Αλέξανδρο Κακαβούλη.

 

Συζητάμε με τον καθηγητή Αναπτυξιακής Ψυχολογίας και Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Αλέξανδρο Κακαβούλη, για το
έγκλημα που συντάραξε όλη την υφήλιο, πριν από λίγες ημέρες σε σχολείο των ΗΠΑ.- Ολόκληρη η ανθρωπότητα είναι συγκλονισμένη με το απάνθρωπο έγκλημα στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ. Ποια είναι η δική σας, έστω και εξ αποστάσεως, γενική τοποθέτηση;
Το τραγικό γεγονός που συνέβηκε πριν από λίγες μέρες σε δημοτικό σχολείο της Πολιτείας Κονέκτικατ των ΗΠΑ, με θύματα 20 παιδιά ηλικίας 6-7 ετών και 6 εκπαιδευτικούς, δικαιολογημένα συγκλόνισε ολόκληρη την ανθρωπότητα και προκαλεί τον γενικό αποτροπιασμό των ανθρώπων.

Ένας σύγχρονος άγγελος δίπλα στις άπορες οικογένειες!

 

Σύλλογοι, φιλανθρωπικά σωματεία, οργανώσεις έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό αυτές τις μέρες προσφέροντας αγάπη και αλληλεγγύη! Αυτό που έκανε όμως ένας υπάλληλος μεταφορικής εταιρείας κούριερ ξεπερνάει σε δύναμη και προσφορά όλους μας! Υπάλληλος κούριερ που μοιάζει περισσότερο με σύγχρονο άγγελο.

Ο Δημήτρης Αποστολάκης που όλη μερα είναι με μια μηχανή και μεταφέρει δεματα για την DHL είχε την ιδέα να μαζέψει υλικό, τρόφιμα και παιγνίδια και τις ώρες που δεν εργαζόταν να τα μοιράσει σε ιδρύματα και άπορες οικογένειες! Ήταν τέτοια η ανταπόκριση που πήγε Δύο φορτηγά πράγματα στη στέγη Ανηλίκων Ηρακλείου και σε 25 οικογένειες! Μόνος του!

Κύμα κακοκαιρίας το Σαββατοκύριακο.

 

Χαλάει ο καιρός από απόψε στα δυτικά και από αύριο η κακοκαιρία αναμένεται να επεκταθεί σε όλη σχεδόν τη χώρα. Σύμφωνα με έκτακτο δελτίο που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), κύρια χαρακτηριστικά του καιρού θα είναι οι ισχυρές βροχές, οι καταιγίδες κυρίως στις θαλάσσιες και παραθαλάσσιες περιοχές και τα χιόνια σε όλα τα ηπειρωτικά ορεινά, καθώς και σε ημιορεινές περιοχές της κεντρικής και βόρειας χώρας.

Βαθμιαία στα βορειοανατολικά θα επικρατήσουν θυελλώδεις βορειοανατολικοί άνεμοι 8 με 9 μποφόρ και η θερμοκρασία θα σημειώσει σταδιακή πτώση από βορρά προς νότο.

Ποιοί ήταν οι σοφοί αυτοί άνθρωποι που ήρθαν από Ανατολών;

1
Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς
Όταν ο Κύριος Ιησούς Χριστός γεννήθηκε στη Βηθλεέμ, Τον προσκύνησαν πρώτοι οι ποιμένες και οι σοφοί (οι αστρονόμοι) από ανατολών,
δηλαδή οι πιο απλοί και οι πιο σοφοί άνθρωποι του κόσμου τούτου! Ακόμη και σήμερα, αυτοί που ειλικρινέστερα απ’ όλους λατρεύουν τον Ιησού Χριστό, ως Θεό και Σωτήρα, είναι οι πιο απλοί και οι πιο σοφοί του κόσμου. Απεναντίας, η διεστραμμένη απλοϊκότητα και η ημιμάθεια υπήρξαν πάντοτε εχθροί της Θεότητος του Χριστού και πολέμιοι του Ευαγγελίου Του.

Ποιοί ήταν οι σοφοί αυτοί άνθρωποι που ήρθαν από ανατολών; Το ερώτημα μελέτησε επισταμένως ο άγιος Δημήτριος του Ροστώφ. Λέει, λοιπόν, ότι την εποχή εκείνη υπήρχαν κάποιοι βασιλείς ορισμένων μικρότερων περιοχών ή και μεμονωμένων πόλεων στην Περσία, την Αραβία και την Αίγυπτο. Αυτοί ήταν επίσης και ειδήμονες αστρονόμοι. Το λαμπρό άστρο, που είδαν, τους φανερώθηκε για να αναγγείλει τη γέννηση του Νέου Βασιλέως.

Γιατί οι ηλικιωμένοι πέφτουν πιο εύκολα θύματα απάτης;

Tην αιτία που οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας, παρά τη συσσωρευμένη πείρα τους, πέφτουν πιο εύκολα θύματα χρηματικής ή άλλης απάτης σε σχέση με τους νεότερους, υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν Αμερικανοί επιστήμονες, που μελέτησαν με μηχανήματα απεικόνισης τον εγκέφαλο των ηλικιωμένων.

Το κλειδί φαίνεται πως βρίσκεται στο ότι ο εγκέφαλος των ηλικιωμένων έχει μεγαλύτερη δυσκολία να «διαβάσει» το πρόσωπο ενός αναξιόπιστου και κακόβουλου ανθρώπου, με συνέπεια να μην χτυπά το σχετικό νευρωνικό «καμπανάκι» και έτσι οι γέροι να δείχνουν μεγαλύτερη ευπιστία στους γύρω τους.

Παραμένει ακόμα ασαφές σε ποιό βαθμό κάτι ανάλογο συμβαίνει όταν δεν υπάρχει οπτική επαφή, π.χ. στις περιπτώσεις τηλεφωνικής απάτης.

Αρχιεπίσκοπος Κρήτης: "Ο άνθρωπος δεν είναι μόνο χρήμα".

 

Μια "ταινία" η ζωή του Αρχιεπισκόπου Κρήτης από τα παιδικά του χρόνια ως σήμερα -"Αν υπήρχε μέτρο,θα ήταν διαφορετική όλη η ζωή μας" λέει ο ίδιος...
Τα παιδικά του χρόνια, τη δασκάλα του την «κυρία Αρτεμισία» που του έμαθε τα πρώτα του γράμματα, τα κάλαντα που έλεγε μικρός στο χωριό του, στο Μιξόρρουμα Ρεθύμνου και τα φοιτητικά του χρόνια στη θεολογική σχολή της Χάλκης αναπόλησε ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος σε μια διαφορετική συνέντευξη που παραχώρησε στο MadeinCreta.

Το σπίτι όπου γεννήθηκε στο Κάτω Μιξόρρουμα, από τα λίγα όρθια στο παλιό χωριό
Θυμήθηκε τα δύσκολα φτωχικά, αλλά ωραία, αγνά χρόνια, οπότε μαζί με τους γονείς του, το Δημήτρη και τη Δέσποινα και τα πέντε του αδέρφια, ο- κατά κόσμον -Νικόλαος Αθανασιάδης-, περνούσε τα Χριστούγεννα.

Φτωχή και αγροτική οικογένεια. Λιτό το τραπέζι της καθημερινότητας, λιτό και το τραπέζι των Χριστουγέννων. Λιτό αλλά αγαπημένο.

Σύσσωμος ο λαός της Μυκόνου με επικεφαλείς τους αρχιερείς προέπεμψε τον Μακαριστό Μητροπολίτη Χριστουπόλεως Πέτρο προς το μνημείον.

 

Συντάχθηκε απο τον/την Γεν. Διευθ. Κατηχητικών Σχολείων,
Πρωτοπρ. Πέτρο Μαραγκό
 
Χθές το πρωί στον Μητροπολιτικό Ναό της Μεγάλης Παναγιάς τελέσθηκε πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο, προεξάρχοντος του Σεβ. Καστορίας
κ. Σεραφείμ.
Περί ώρα 11π.μ. συννευχομένου πλήθους Μυκονίων, παρισταμένων και των εκπροσώπων της 6ης ΜΣΕΠ, της ΕΛ.ΑΣ. και του Λιμενικού Σώματος, εκπροσώπων του Δήμου Μυκονίων, της Αδελφότητος Ανωμεριτών Μυκόνου, πατριωτικών Συλλόγων και τοπικών φορέων, τελέσθηκε η νεκρώσιμη ακολουθία του αοιδίμου Ιεράρχη, προεξάρχοντος του εκπροσωπούντος τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο Β’, Σεβ. Μητροπολίτου Καστορίας, κ. Σεραφείμ, συμπαραστατουμένου υπό των Σεβ. Μητροπολιτών Κορίνθου κ. Διονυσίου, Θηβών κ. Γεωργίου και του οικείου Ποιμενάρχου Σεβ. Σύρου κ. Δωροθέου Β’.



Ἡ Ἁγία Δόμνα ἡ Μάρτυς.

 Ἡ Ἁγία Δόμνα ἦταν ἱέρεια τῶν εἰδώλων ἐπὶ Μαξιμιανοὺ στὴ Νικομήδεια καὶ συγκεκριμένα στὸν ναὸ τοῦ Δωδεκάθεου. Οἱ ἐπιστολὲς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, ἄνοιξαν τὰ πνευματικά της μάτια καὶ βαπτίστηκε χριστιανή, μαζὶ μὲ τὸν ὑπηρέτη της Ἰνδή, ἀπὸ τὸν ἐπίσκοπο Νικομήδειας Κύριλλο. Ἀπὸ τότε ἔκανε συνειδητὴ χριστιανικὴ ζωή, μοιράζοντας στοὺς φτωχοὺς ὅτι εἶχε ἀπὸ τὴν περιουσία της, ἀλλὰ καὶ ὅτι ἔπαιρνε ἀπὸ τὸ παλάτι.
Κάποτε ὅμως, τὸ ἔμαθε αὐτὸ ὁ ἀρχιϋπηρέτης τοῦ παλατιοῦ καὶ ὅταν ἦταν νὰ τιμωρήσει τὴν Δόμνα, αὐτὴ ἔκανε τὴν τρελὴ καὶ στάλθηκε στὸν ἐπίσκοπο γιὰ θεραπεία. Ἔπειτα γιὰ νὰ μὴ συλληφθεῖ, ντύθηκε ἀνδρικὰ καὶ ἔθαβε τὰ λείψανα τῶν μαρτύρων.

Ο σύγχρονος σφαγιασμός αθώων υπάρξεων.

 

Του Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ
 
«Φωνή ἐν Ραμᾷ ἠκούσθη, θρῆνος καί κλαυθμός καί ὀδυρμός πολύς» (Ματθ.β’, 18)
Στό Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα γίνεται λόγος γιά τήν φυγή τοῦ Θείου Βρέφους στήν Αἴγυπτο, γιά τή σφαγή τῶν 14 χιλιάδων ἀθώων νηπίων ἀπό τήν ἀπάνθρωπη μανία τοῦ φοβεροῦ Ἡρώδη καί γιά τήν ἐπιστροφή τοῦ Θείου Παιδίου μέ τήν Παναγία Μητέρα Του καί τόν Προστάτη Ἰωσήφ ἀπό τήν Αἴγυπτο καί τήν ἐγκατάστασί τους στήν Ναζαρέτ τῆς Γαλιλαίας.

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Αυτά τα Χριστούγεννα…ας κάνουμε την κρίση ευκαιρία…

 


Από την Τριανταφυλλιά Χαρίλα, Ψυχολόγο, MSc Εργασιακή Υγεία, Ειδίκευση στη Συστημική – Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία
 
Είναι πολλοί οι γονείς που φοβούνται ότι «λόγω οικονομικής κρίσης» δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν για εξωσχολικές δραστηριότητες του παιδιού και φροντιστήρια και ότι για αυτό το λόγο το παιδί θα μεγαλώσει χωρίς να έχει την απαραίτητη στήριξη στη μόρφωση.
Είναι πολλοί οι γονείς που πιστεύουν ότι αυτά τα Χριστούγεννα δεν θα μπορέσουν να δωρίσουν στα παιδιά τους ότι δώριζαν τα προηγούμενα Χριστούγεννα. Είναι πολλοί οι γονείς που ανησυχούν, αγωνιούν και φοβούνται για το πώς «θα περάσουν» στα παιδιά τους την οικονομική τους δυσκολία, η οποία σημαίνει για εκείνα λιγότερα δώρα, λιγότερα ρούχα, λιγότερα παιχνίδια, «τα ίδια» στολίδια, ώστε «να μην τα επηρεάσει τόσο». Και η αγωνία τους αυτή είναι πραγματικά μεγάλη και βασανιστική.

Άνθρωποι προ Χριστού μιλούν για τον ερχομό Του στην γη.

Ὁ σπερματικὸς λόγος τῶν Χριστουγέννων

 Ὁ ἀρχαῖος κόσμος πρὶν τὴν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ στὴ γῆ τὸ βράδυ τῶν Χριστουγέννων - δὲ στερήθηκε φωτισμένων πνευμάτων ποὺ προσέγγισαν κατὰ Θεία παραχώρηση τὴν Ἀλήθεια, ἀποδεικνύοντας ὅτι προϋπῆρχε τὸ Σχέδιο Σωτηρίας τοῦ Θεοῦ καὶ πὼς γὶ΄ αὐτὸ ἀκριβῶς δόθηκε ὁ σπερματικὸς λόγος (σπέρματα ἀληθείας καὶ πληροφόρησης) σὲ διάφορα ἔθνη καὶ λαοὺς (ἀφοῦ ὅλοι ἐξ Ἀδάμ), σὲ ἐνάρετους ἀνθρώπους, σὲ εὐσεβεῖς ἐρευνητὲς καὶ φιλοσόφους, ἐπειδὴ ἀκριβῶς Θεὸς ὁ Πατὴρ καὶ αὐτῶν...
Oἱ Χαλδαῖοι - Πέρσες, στοὺς ὁποίους δόθηκε διὰ τοῦ Βαλαάμ, ποὺ ἔζησε στὰ χρόνια του Μωυσῆ (13ος αἱ. π.Χ.) ἡ προφητεία τοῦ λαμπροῦ ἄστρου καὶ τῆς Γέννησης τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία καὶ ἐπαληθεύτηκε αἰῶνες ἀργότερα, μὲ τὴν ἐμφάνιση πράγματι τοῦ κινούμενου λαμπροῦ νέου ἀστέρος - ποὺ ἦταν βέβαια Ἄγγελος Φωτὸς - καὶ τὴν ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴ Γέννησή Του στὴ Βηθλεέμ, τὴν ὁποία ἐπιβεβαίωσαν προσωπικὰ καὶ ἐπιτόπου οἱ τρεῖς Πέρσες Μάγοι, ποὺ εἶδαν καὶ ἀκολούθησαν τὸ νέο λαμπρὸ ἀστέρι, ἐξαιτίας τῆς παλαιότατης προφητείας!

Χριστούγεννα θα πει...

 

Κώστας Ζουρδός
 
Να πονάει ο διπλανός σου και εσύ να πονάς περισσότερο.
Να πεινάει ο άλλος και εσύ να μένεις νηστικός.
Να γυρίζεις στους δρόμους και να νιώθεις το κρύο των αστέγων.
Να αγοράζεις παιχνίδια για τα παιδιά που δεν έχουν να παίξουν.
Να ανάβεις τα λαμπιόνια στο μπαλκόνι για να βλέπει ο γείτονας που του έκοψαν το ρεύμα.
Να πάρεις σπίτι τον φτωχό ζητιάνο.
Να πάρεις από το χέρι τον γιο σου για αν του δείξεις την αληθινή όψη της γιορτής: Άστεγοι στους δρόμους, πεινασμένοι στις πλατείες, άνεργοι σε απελπισία, άρρωστοι στους διαδρόμους των νοσοκομείων μισοπεθαμένοι, γηροκομία με εκατοντάδες ηλικιωμένων που δεν είναι ποια χρήσιμοι, νέοι με την σύριγγα της μοναξιάς στη φλέβα, σπίτια στο φως των κεριών, άνεργοι στην ουρά για ένα επίδομα της πλάκας, γέροντες να ψωνίζουν από τα σκουπίδια, καραβάνες του ΄40 στα συσσίτια της πείνας στη νέα κατοχή της Αθήνας.

Τραγούδια με την χορωδία Τυπάλδου.


Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου.


Με χριστουγεννιάτικα και άλλα γνωστά τραγούδια
 συμμετείχε στις εκδηλώσεις «Ενορία εν δράσει...»,
του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς,
 η φημισμένη Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου.

H κρίση θα μας ξυπνήσει.

 

Kύριε διευθυντά,
Eίμαι ξυλουργός στο επάγγελμα. Έχω τελειώσει το δημοτικό και την πρώτη Γυμνασίου. Δουλεύω από 13 ετών στο ξυλουργείο του πατέρα μου. Aγαπώ τη δουλειά μου και είμαι περήφανος που είμαι ξυλουργός. Έμαθα να βγάζω δικά μου λεφτά, χωρίς να παρακαλώ για δανεικά, χωρίς να κλέβω. Tώρα όμως πληρώνω τα σπασμένα άλλων, τα κλεμμένα άλλων και πληρώνω τα δανεικά και με λένε και κλέφτη. Όταν ακούω και λένε τους Έλληνες τεμπέληδες και κλέφτες με πιάνουν τα νεύρα μου, θυμώνω και ο θυμός γυρίζει σε θλίψη για τους Έλληνες. Άλλοι μας έφεραν εδώ που είμαστε, αλλά θα παλέψουμε για τα μαγαζιά μας και για την Eλλάδα και θα τα καταφέρουμε. Aιτία να γράψω την επιστολή ήταν το ποίημα του Γ. Pίτσου από το CD Mίκης Θεοδωράκης «Pωμιοσύνη», σε ποίηση Γιάννη Pίτσου.

ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ.


Ὁ Ἅγιος Στέφανος ὁ Πρωτομάρτυρας καὶ Ἀρχιδιάκονος.

 Ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς πιὸ διακεκριμένους μεταξὺ τῶν ἑπτὰ διακόνων, ποὺ ἐξέλεξαν οἱ πρῶτοι χριστιανοὶ γιὰ νὰ ἐπιστατοῦν στὶς κοινὲς τράπεζες τῶν ἀδελφῶν, ὥστε νὰ μὴ γίνονται λάθη. Ἂν καὶ κουραστικὴ ἡ εὐθύνη τοῦ ἐπιστάτη γιὰ τόσους ἀδελφούς, παρ’ ὅλα αὐτὰ ὁ Στέφανος ἔβρισκε καιρὸ καὶ δύναμη γιὰ νὰ κηρύττει τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ. Καὶ ὅπως ἀναφέρει ἡ Ἁγία Γραφή, «Στέφανος πλήρης πίστεως καὶ δυνάμεως ἐποίει τέρατα καὶ σημεῖα μεγάλα ἐν τῷ λαῷ» (Πράξεις τῶν Ἀποστόλων στ’ 8 – 15, ζ’ 1 – 60). Δηλαδὴ ὁ Στέφανος, ποὺ ἦταν γεμάτος πίστη καὶ χάρισμα εὐγλωττίας, ἔκανε μεταξὺ τοῦ λαοῦ μεγάλα θαύματα, ποὺ προκαλοῦσαν κατάπληξη καὶ ἀποδείκνυαν τὴν ἀλήθεια τοῦ χριστιανικοῦ κηρύγματος.
Οἱ Ἰουδαῖοι ὅμως, καθὼς ἦταν προκατειλημμένοι, ἐξαπέλυσαν συκοφάντες ἀνάμεσα στὸν λαό, ποὺ διέδιδαν ὅτι ἄκουσαν τὸν Στέφανο νὰ βλασφημεῖ τὸ Μωϋσῆ καὶ τὸν Θεό.

Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2012

Θρήνος για τον χαμο της συντρόφου του.

Ο τετράποδος σύντροφος της δεν θα την αφήσει μόνη της. Ακόμα και αν εκείνη έχει ήδη αφήσει την τελευταία της πνοή σε έναν αυτοκινητόδρομο της Κίνας.
Ο φωτογραφικός φακός θα «αιχμαλωτίσει» την αγάπη ενός σκύλου για τη σύντροφο του και την ελπίδα του πως κάτι θα γίνει και αν συνεχίσει να την φροντίζει θα «ξυπνήσει» και πάλι.
 

Το νόημα και η σημασία των καλάντων. Μια αλήθεια που είναι «του δρόμου».

Του Θανάση Ν. Παπαθανασίου
 
Όταν ο σύγχρονος άνθρωπος μιλάει για τον θάνατο, εννοεί, λίγο πολύ, κάτι που βρίσκεται στο τέρμα της ζωής, ή, με άλλα λόγια, κάτι πριν από το οποίο υπάρχει ζωή. Αυτό φαίνεται αυτονόητο, θα μπορούσε, ωστόσο, να δεχτεί μια ένσταση: Συμφωνούμε ότι αυτό που συμβαίνει στο τέλος είναι θάνατος. Όμως αυτό που υπάρχει πριν από τον θάνατο είναι ζωή;

Πόσο ζωή είναι, άραγε, μια μίζερη ύπαρξη βυθισμένη στον ατομισμό; Πόσο ζωή είναι μια φαρμακωμένη επιβίωση μέσα στις απρόσωπες πόλεις; Πόσο ζωή είναι να σε πιάνει ταχυκαρδία από την παρουσία του άλλου γιατί τον βιώνεις σαν ανταγωνιστή; Πόσο ζωή είναι οι ανθρωποθυσίες στο βωμό της ατομικής καριέρας; Πόσο ζωή είναι όσα κάνεις, αν ο άνθρωπος είναι ένα ον με ημερομηνία λήξης;

Θεὸς τὸ τεχθέν, ἡ δὲ μήτηρ Παρθένος! Τί γὰρ μεῖζον ἄλλο καινὸν εἶδεν ἡ κτίσις;

Μητροπολίτου Μεσογαίας & Λαυρεωτικῆς 
κ. Νικολάου
Σὲ ὅλες σχεδὸν τὶς προφητεῖες, στὰ πολλὰ ἀποστολικὰ ἀναγνώσματα ποὺ διαβάζονται στὶς Ὧρες τῶν Χριστουγέννων καὶ στὸν Ἑσπερινό, διακρίνουμε δύο κεντρικὲς θεολογικὲς ἀλήθειες, δύο ἀλήθειες ποὺ συνδέονται ἡ μία μὲ τὸ γεγονὸς καὶ ἡ δεύτερη μὲ τὸν τρόπο τοῦ μυστηρίου. Ἡ πρώτη κρύβεται πίσω ἀπὸ τὴν εἰκόνα τοῦ βρέφους καὶ ἡ δεύτερη ἐπιβεβαιώνεται ἀπὸ τὰ χαρακτηριστικὰ τῆς Θεοτόκου. Ἂς τὶς δοῦμε προσεκτικά.

Ἡ μία εἶναι ὅτι ὁ Θεὸς γίνεται ἄνθρωπος. Δηλαδὴ αὐτὸ τὸ βρέφος ποὺ ἀντικρύζουμε ταπεινωμένο, περιφρονημένο, σ᾿ αὐτὴν τὴν ἐξευτελιστική, κενωτική, θὰ λέγαμε, κατάσταση, μέσα στὸ σπήλαιο, μέσα στὴ φάτνη, μέσα στὸ κρύο, μὲ συντροφιὰ τὰ ἄλογα ζῶα, αὐτὸ τὸ βρέφος, εἶναι ὁ τέλειος Θεός. Δὲν εἶναι ἕνας ἁπλὸς ἄνθρωπος, δὲν εἶναι κάποιος προφήτης, δὲν εἶναι ἕνας ἀπεσταλμένος τοῦ Θεοῦ, δὲν εἶναι κάποιος σχεδὸν Θεός, δὲν εἶναι ἕνας Θεός• εἶναι ὁ Θεός. Αὐτὸ λέγουν τὰ τροπάρια. Αὐτὸ ὑπογραμμίζουν τὰ ἀναγνώσματα. Αὐτὸ εἶναι τὸ δόγμα τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ. Αὐτὸ εἶναι ἡ πρώτη ἀλήθεια. Αὐτὴν τιμοῦμε κατὰ τὴν ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων.