Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

7 ισχυρά παυσίπονα που έχουμε στην κουζίνα μας.

 Η φύση έχει προνοήσει, πολύ πριν τη φαρμακευτική, να δημιουργήσει παυσίπονα, τα οποία ευτυχώς βρίσκονται σε αφθονία και είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή στην κουζίνα σας.
Ξύδι για την καούρα
Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα, λέει η γνωστή παροιμία, έτσι και το ξύδι από μηλίτη είναι η καλύτερη και φυσικότερη ίαση για την καούρα. Βάλτε ένα κουταλάκι της σούπας ξύδι μηλίτη σε ένα ποτήρι νερό και πιείτε το σιγά σιγά. Το ξύδι από μηλίτη περιέχει αλκαλοποιητές, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για τον άνθρωπο, ειδικά λόγω των οξέων που περιέχει η σύγχρονη διατροφή.

Σκόρδο για την αρθρίτιδα
Από την αρχαιότητα, το σκόρδο έπαιζε σημαντικό ρόλο στον τομέα των …παυσίπονων. Έτσι και σήμερα, ακολουθώντας την πανάρχαια τακτική, ψιλοκόψτε μία σκελίδα σκόρδο και μαζί με μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο ζεστάνετέ το. Απλώστε το στις αρθρώσεις που πονούν και θα αισθανθείτε μία τρομερή ανακούφιση. Επιπλέον, το σκόρδο ενδείκνυται και για τον πονόδοντο: τρεις σκελίδες σκόρδο και μία πρέζα αλάτι, χτυπημένα μαζί, είναι ιδανικά όταν τα απλώσετε στο δόντι σας που πονάει.

Και τα βατράχια υμνολογούν το Θεό! Όλη η φύση, να πούμε, υμνολογεί, δοξολογεί τον Θεό, και κατά την καθαρότητά μας ακούμε κι εμείς αυτήν τη μυστική δοξολογία.


Φωτογραφία: Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης 

ΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΧΗΣ

Δοξολογία Θεού

Λέει ο Γέροντας στον υποτακτικό: «Εξεγερθέντες του ύπνου προσπίπτομέν Σοι, αγαθέ, και των αγγέλων τον ύμνον βοώμεν Σοι, δυνατέ· άγιος, άγιος» κτλ. «Κουά, κουά, κουά, κουά» τα βατράχια, κοάζουν, πώς λέγεται, ξεχάσαμε και τα ελληνικά τώρα.

-Βρε παιδί μου, λέει, πήγαινε στα βατράχια και πές τα: Α, να σας πω, ο Γέροντας λέει, σταματήστε τώρα γιατί θέλουμε να διαβάσουμε εμείς την ακολουθία.

-Νά 'ναι ευλογημένο, Γέροντα.

Αυτός ήταν υποτακτικός! Βλέπεις; Δεν είπε, «ε, Γέροντα, τα βατράχια θα πάω να πω εγώ;» Όχι υπακοή.

-Ακούστε εδώ, βατράχια, είπε ο Γέροντας να σταματήσετε τώρα, γιατί θέλουμε να διαβάσουμε εμείς την ακολουθία.

Μίλησε το βατράχι εκεί! Λέει:

-Πες του Γέροντα, τώρα τελειώνουμε κι εμείς την δοξολογία του Θεού και θα πάμε κι εμείς να ξεκουραστούμε.

Και τα βατράχια υμνολογούν το Θεό! Όλη η φύση, να πούμε, υμνολογεί, δοξολογεί τον Θεό, και κατά την καθαρότητά μας ακούμε κι εμείς αυτήν τη μυστική δοξολογία, τη μυστική, την άφωνο υμνολογία που κάνουνε και οι πέτρες ακόμη. Αυτό πώς το λένε, κάτι στίχους που έχει η μεγάλη δοξολογία, δεν ξέρω πώς τα λένε, γιατί εγώ έχω χρόνια να πάω πάνω στην ακολουθία.Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης



ΛΟΓΟΙ ΔΙΔΑΧΗΣ



Δοξολογία Θεού


Λέει ο Γέροντας στον υποτακτικό: «Εξεγερθέντες του ύπνου προσπίπτομέν Σοι, αγαθέ, και των αγγέλων τον ύμνον βοώμεν Σοι, δυνατέ· άγιος, άγιος» κτλ. «Κουά, κουά, κουά, κουά» τα βατράχια, κοάζουν, πώς λέγεται, ξεχάσαμε και τα ελληνικά τώρα.



-Βρε παιδί μου, λέει, πήγαινε στα βατράχια και πές τα: Α, να σας πω, ο Γέροντας λέει, σταματήστε τώρα γιατί θέλουμε να διαβάσουμε εμείς την ακολουθία.



-Νά 'ναι ευλογημένο, Γέροντα.



Αυτός ήταν υποτακτικός! Βλέπεις; Δεν είπε, «ε, Γέροντα, τα βατράχια θα πάω να πω εγώ;» Όχι υπακοή.



-Ακούστε εδώ, βατράχια, είπε ο Γέροντας να σταματήσετε τώρα, γιατί θέλουμε να διαβάσουμε εμείς την ακολουθία.

Τέτοιους μεθύστακες αγαπά ο Θεός!


Σε επίσκεψη του αββά Δανιήλ από τη Σκήτη σε ένα γυναικείο μοναστήρι που ονομαζόταν του αββά Ιερεμία αντίκρισε μέσα στην εσωτερική αυλή μια μοναχή να κοιμάται, φορώντας σχισμένα παλαιά ρούχα.
Λέει ο γέροντας· «Ποιά είναι αυτή που κοιμάται;». Του άπαντα μία από τις αδελφές· «Είναι μεθυσμένη και δεν ξέρουμε τι να την κάνουμε. Να την πετάξουμε έξω από το μοναστήρι φοβόμαστε το κρίμα, αν την αφήσουμε όμως σκανδαλίζει τις αδελφές». Λέει ο γέροντας στον μαθητή του· «Πάρε τη λεκάνη και άδειασε την πάνω της». Όταν το έκανε, αμέσως αυτή σηκώθηκε σαν από μεθύσι. Του λέει η ηγουμένη· «Δέσποτα έτσι είναι πάντοτε».
Ενώ πήγαιναν να αναπαυθούν, λέει ο άββάς Δανιήλ στον μαθητή του: «Πήγαινε και δες που κοιμάται η μεθυσμένη, κάπου στην εσωτερική αυλή βρισκόταν». Αυτός πηγαίνει, βλέπει και του λέγει:«Είναι κοντά στα αφοδευτήρια». Λέγει ο γέροντας στον μαθητή του· «Μείνε άγρυπνος αυτή τη νύχτα μαζί μου».
 Όταν αναπαύθηκαν όλες οι αδελφές, παίρνει ο γέροντας τον μαθητή του και πηγαίνει πίσω από ένα χώρισμα. Τότε βλέπουν τη μεθυσμένη να σηκώνεται και να υψώνει τα χέρια της στον ουρανό, και τα δάκρυα της να τρέχουν σαν ποτάμι, να κινούνται τα χείλη της, να κάνει μετάνοιες και όταν αντιλαμβανόταν καμιά αδελφή να πηγαίνει στα αφοδευτήρια, έπεφτε στο έδαφος ροχαλίζοντας.

Ιερέας παγκόσμιος πρωταθλητής στην άρση βαρών πάγκου

Ένας ορθόδοξος ιερέας από ένα χωριό της Οδησσού, βγήκε πρώτος στην κατηγορία άνω των 125 κιλών σε πάγκο, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Άρσης Βαρών που πραγματοποιήθηκε στο Λας Βέγκας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Romfea.gr, ο π. Βίκτορ σήκωσε μπάρα 220 κιλών και κατέκτησε την πρώτη θέση και τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Ο ασκητής και ο ληστής.

 Ήταν ένας γέροντας ασκητής και αναχωρητής, όστις ασκήτευσεν εις τόπον έρημον χρόνους εβδομήκοντα με νηστείαν και παρθενίαν και αγρυπνίαν. Εις τόσους δε χρόνους όπου εδούλευε τον Θεόν δεν αξιώθη να ιδή καμμίαν οπτασίαν και αποκάλυψιν εκ Θεου.
Και ελογίασε και έβαλε τούτο εις τον νουν του λέγων: «Μήπως δια καμμίαν αφορμήν όπου δεν ηξεύρω εγώ δεν αρέσει του Θεου η ασκησίς μου, και η εργασία μου θέλει είναι απαράδεκτος· δια τούτο δεν δύναμαι να αποκαλυφθώ και να ιδώ κανένα μυστήριον». Ταύτα διαλογιζόμενος ο γέρων άρχισε να δέεται και να παρακαλή τον Θεόν περισσότερον, προσευχόμενος και λέγων: «Κύριε εάν άρα σε αρέση η άσκησίς μου και δέχεσαι τα έργα μου, δέομαι, σου ο αμαρτωλός και ανάξιος, ίνα χαρίσης και εις εμέ ένα σταλαγμόν από τα χαρίσματά σου, να πληροφορηθώ με μίαν φανέρωσιν ενός μυστηρίου ότι ήκουσας την δέησίν μου, δια να περνώ θαρρετά και πληροφορημένα την ασκητικήν μου ζωήν».

Η εορτή του Αγίου Νικολάου του Πλανά ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ


Με κάθε λαμπρότητα, επισημότητα και μεγαλοπρέπεια θα πραγματοποιηθούν οι λατρευτικές εκδηλώσεις, με την ευκαιρία της εορτής του Αγίου Νικολάου του Πλανά, στην ενορία μας.
Από τον Οκτώβριο του 2000 με την τέλεση του αγιασμού που τέλεσε ο Σεβασμ. πρώην Πειραιώς κ. Καλλίνικος, στο Πνευματικό Κέντρο του Ναού μας, στον 4ο όροφο, λειτουργεί το παρεκκλήσιο του Αγίου Νικολάου του Πλανά, ο οποίος είναι και προστάτης του νεναικού και κατηχητικού έργου μας. 
Συγκεκριμένα οι λατρευτικές εκδηλώσεις του διημέρου, 1 και 2 Μαρτίου έχουν ως εξής:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 ΜΑΡΤΙΟΥ
7.00μ.μ. Τέλεση πανηγυρικού Εσπερινού μετ’  Αρτοκλασίας και θείου κηρύγματος.
9.00μ.μ. Τέλεση Ιεράς Αγρυπνίας, η οποία θα περατωθεί στη 1.00 μετά τα μεσάνυχτα.
ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ
6.00μ.μ. Η Ακολουθία του Αναστάσιμου Εσπερινού και η Ιερά παράκληση του Αγίου.

Ο Φαρισαίος Ηγούμενος (Διδακτική ιστορία από τον βίο του Αγίου Ιλαρίωνα Τροϊσκι)

 Οι αληθινά άγιοι αγωνίζονται να κρατούν πάντοτε το γνήσιο ταπεινό φρόνημα του τελώνη. Ποτέ δεν πίστευαν στην «αγιότητά τους και στα χαρίσματά τους». Και φυσικά, έστω κι αν ήταν φανερά κάποια χαρίσματά του Θεού στην ζωή τους, ποτέ δεν το διαφήμιζαν.

Αντίθετα το έκρυβαν και πολλές φορές ζητούσαν από τον Θεό να τους αφαιρέσει από τον φόβο του πάθους της κενοδοξίας.

Το 1929 κοιμήθηκε ο Ρώσος Ομολογητής Αρχιεπίσκοπος Άγιος Ιλαρίων Τρόϊτσκι.

Στον βίο του διαβάζουμε ότι ήταν «ορκισμένος εχθρός της υποκρισίας και κάθε είδους ευσεβισμού».

Κατά την διάρκεια της εξορίας του σε στρατόπεδο συγκέντρωσης ήταν  σε ομάδα εργασίας μαζί με άλλους εξόριστους κληρικούς.

Μητροπολίτης Λεμεσοῦ Ἀθανάσιος: "Οἱ θρῆσκοι ἄνθρωποι εἶναι τὸ πιὸ ἐπικίνδυνο εἶδος μέσα στὴν ἐκκλησία".

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν ὁμιλία " Ἡ θεραπεία ἀπὸ τὴν ἀρρώστια τοῦ Φαρισαϊσμοῦ"
Αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι νὰ ξέρετε, αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι,  οἱ θρῆσκοι ἄνθρωποι εἶναι τὸ πιὸ ἐπικίνδυνο εἶδος μέσα στὴν ἐκκλησία. Αὐτοὶ οἱ θρῆσκοι ἄνθρωποι εἶναι ἐπικίνδυνοι. Ὁ Θεὸς νὰ μᾶς φυλάει ἀπ'αὐτούς. Ἔλεγε ἕνας ἁγιορείτης ὅταν ἔκαμνα μία φορὰ λειτουργία καὶ λέγαμε «Κύριε σῶσον τοὺς εὐσεβεῖς» λέει ἀστειευόμενος «Κύριε σωσον ἠμᾶς ἀπὸ τοὺς εὐσεβεῖς» δηλαδὴ ὁ Θεὸς νὰ σὲ φυλάει ἀπὸ τοὺς θρήσκους ἀνθρώπους, διότι θρῆσκος ἄνθρωπος σημαίνει μία προσωπικότης διεστραμμένη ἡ ὁποία οὐδέποτε εἶχε προσωπικὴ σχέση μὲ τὸν Θεό. Ἁπλῶς μόνον κάμνει τὰ καθήκοντα τῆς ἀπέναντί Του, ἀλλὰ καμιὰ σοβαρὴ σχέση δὲν εἶχε γιὰ αὐτὸ καὶ ὁ Θεὸς δὲν λέει αὐτὸν τὸν ἄνθρωπο τίποτε. Καὶ σᾶς ὁμολογῶ καὶ ἐγὼ ἀπὸ τὴν πείρα μου ὅτι δὲν εἶδα χειρότερους ἐχθρούς της ἐκκλησίας ἀπὸ τοὺς θρήσκους ἀνθρώπους.
Ὅταν παιδιὰ θρήσκων ἀνθρώπων ποὺ μεσ' τὴν ἐκκλησία ἢ καὶ παπάδων ἀκόμα καὶ θεολόγων καὶ ἀνθρώπων ποὺ κάνουν τοὺς θρήσκους καὶ τοὺς πολλοὺς ἐδοκίμασαν τὰ παιδιά τους νὰ γίνουν μοναχοὶ ἢ ἱερεῖς αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι ἔγιναν χειρότεροι καὶ ἀπὸ δαίμονες. Ἐξανέστησαν ἐναντίον τῶν πάντων. Ἔγιναν οἱ χειρότεροι ἐχθροὶ τῶν ἀνθρώπων. Θυμᾶμαι γονεῖς ποὺ ἔφερναν τὰ παιδιὰ τοὺς εἰς τὶς ὁμιλίες καὶ ὅταν τὸ παιδὶ τοὺς κάποια στιγμὴ ἔκαμε ἕνα βῆμα παραπάνω ἔγιναν οἱ χειρότεροι ἄνθρωποι ποὺ ἔλεγαν τὰ χειρότερα λόγια.  Καὶ ἐγὼ τοὺς λέω:  μὰ ἐσὺ ἔφερες τὸ παιδί σου στὴν ὁμιλία, δὲν τὸ ἔφερα ἐγώ.  Καὶ μία φόρα εἶπα σὲ ἕναν πατέρα ὅταν ἔβλεπα ὅτι ἡ κόρη τοῦ ,τέλος πάντων, εἶχε ζῆλο στὴν ἐκκλησία τοῦ λέω: Κοίταξε μὴν τὴν ξαναφέρεις στὴν ὁμιλία. Μὴν τὴν ξαναφέρεις νὰ τῆς μιλήσω διότι ἡ κόρη σου θὰ γίνει μοναχὴ καὶ αὔριο θὰ σοὺ φταίω ἐγώ.  Ὄχι πάτερ μου, ἀλίμονο, ἐμεῖς σὲ λατρεύουμε. Καὶ ἔγινε ἡ κόρη τοῦ μοναχὴ ἑφτὰ χρόνια καὶ δὲν μοῦ μιλᾶ ἀκόμα. Ἄνθρωποι ποὺ δὲν ἔχαναν ὁμιλία, ἔτσι,  δὲν ἔχαναν ὁμιλία.

''Κάρτα υγείας" και φάρμακα στις φυλακές Ελαιώνα από ΙΣΑ και ΑΠΟΣΤΟΛΗ

filakesΜε την ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ Ιερωνύμου Β’ επισκέφθηκαν σήμερα το Κατάστημα Κράτησης Γυναικών στον Ελαιώνα Θήβας σήμερα ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης κος Καραγκούνης, ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών κος Πατούλης και ο Διευθυντής του Φιλανθρωπικού Οργανισμού ΑΠΟΣΤΟΛΗ της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κος Δήμτσας για να ανακοινώσουν τους άξονες συνεργασίας στην πραγματοποίηση προγραμμάτων πρόληψης και ιατρικής παρακολούθησης των κρατουμένων γυναικών, στο πλαίσιο συνεργασίας που ορίζει το Σύμφωνο Συνεργασίας που υπογραφή από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και το Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής τον Οκτώβριο 2012.
Η ιατρική παρακολούθηση θα έχει δύο πυλώνες υλοποίησης α) την σύσταση της Κάρτας Υγείας Κρατουμένου για την καταγραφή του ιστορικού, της κλινικής εξέτασης, των εργαστηριακών και της φαρμακευτικής αγωγής β) την ανίχνευση- screening νοσημάτων και γ) την εμβολιαστική εκστρατεία πρόληψης σε κρατούμενους και εργαζόμενους για την προφύλαξη από νοσήματα που έχουν υψηλό επιπολασμό σε χώρους υψηλού κοινωνικού συγχρωτισμού όπως τα σωφρονιστικά καταστήματα.

Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητής.

 Ὁ Ὅσιος Βασίλειος ὁ Ὁμολογητὴς ἔζησε καὶ ἔδρασε ἐπὶ τοῦ εἰκονομάχου αὐτοκράτορα Λέοντος Γ’ τοῦ Ἰσαύρου (717 – 741 μ.Χ.). Ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία ὁ Ὅσιος ἀφιερώθηκε στὸν ἀσκητικὸ βίο καὶ ἐκάρη μοναχός. Ἔγινε μαθητὴς καὶ ὑποτακτικὸς τοῦ Ὁσίου Προκοπίου τοῦ Δεκαπολίτου ( 27 Φεβρουαρίου). Ἀρχικὰ ζοῦσε σὲ κάποιο ἐρημητήριο καὶ ἀφοῦ προηγουμένως καλλιέργησε μὲ ἐπιμέλεια τὴν ἀσκητικὴ ζωή, ἀργότερα, ὅταν ἀνέκυψε ἡ αἵρεση κατὰ τῶν ἱερῶν εἰκόνων, ἀντιστάθηκε μὲ πνευματικὴ ἀνδρεία στοὺς εἰκονομάχους. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ συνελήφθη, τιμωρήθηκε καὶ ὑπέστη πολλὰ βασανιστήρια. Ὅταν δέ, πέθανε ὁ αὐτοκράτορας, ἀπελευθερώθηκε καὶ ἀφοῦ βγῆκε ἀπὸ τὴ φυλακή, φρόντιζε γιὰ τὴν καλλιέργεια τῆς ἀρχαίας ὑγείας τῆς εὐσέβειας, παρακινώντας πολλοὺς πρὸς τὴν ἀρετὴ καὶ ἐπαναφέροντάς τους πρὸς τὴν ὀρθόδοξη πίστη.

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Αναστέλλει τη λειτουργία του το Κέντρο Αποκατάστασης της ΙΜΜΣ

 

Την αναστολή λειτουργίας, από 31 Μαρτίου, του Κέντρου Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Ημερήσιας Νοσηλείας της Ιεράς Μητρόπολης Μονεμβασίας και Σπάρτης, αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος, με απόφασή της 25ης Φεβρουαρίου 2013. Αφού στάθμισε όλα τα δεδομένα και παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες επί μία τριετία για περιστολή των δαπανών λειτουργίας και την συγκινητική στήριξη φορέων και φυσικών προσώπων, όπως επισημαίνει το ΔΣ, κατέστη αδύνατη η συνέχιση της λειτουργίας του Κέντρου στην παρούσα χρονική στιγμή.

Στην οδυνηρή αυτή απόφαση πρώτιστο ρόλο έπαιξε η ασυνέπεια των Ασφαλιστικών Ταμείων στην αποπληρωμή των νοσηλίων παρελθόντων ετών, γεγονός που οδήγησε το Ίδρυμα σε δεινή οικονομική θέση. Αξίζει να αναφερθεί, ότι ορισμένες οφειλές χρονολογούνται από το 2007, ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι τα έσοδα του Κέντρου στην συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχονται από νοσήλια ασφαλισμένων ασθενών.

Ποιος έφτιαξε τον Θεό;



Ένας νέος πήγε σ ‘ έναν σοφό γέροντα και τον παρακάλεσε θερμά:
 -Πώς είναι ο Θεός;Υπάρχει Θεός; Ειπέ μου, σε παρακαλώ! Εσύ το πιστεύεις ότι υπάρχει Θεός;
-Και βέβαια το πιστεύω, του απάντησε ο γέροντας.
-Και ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο, το πιστεύεις κι αυτό;
-Και βέβαια, το πιστεύω.
-Και τον Θεό ποιος τον έφτιαξε;
     -Εσύ, του απάντησε σοβαρά και ξερά ο γέροντας.
Ο νεαρός σοκαρίστηκε με την απάντηση του γέροντα.
Τον ρώτησε και πάλι λοιπόν:
-Γέροντα, εγώ σε ρωτάω σοβαρά, του είπε. Κι εσύ μου λες πως εγώ έφτιαξα το Θεό.

Ποιές είναι οι τρείς Κυριακές που αποτελούν τα προπύλαια της Μεγάλης Τεσσαρακοστής;


Τρείς Κυριακές αποτελούν τα προπύλαια της Μεγάλης Τεσσαρακοστής:
η Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου,
η Κυριακή του Ασώτου και
η Κυριακή της Απόκρεω.
Η τελευταία εβδομάς, που εισάγεται με την Κυριακή της Αποκρέω, είναι το προοίμιο της νηστείας της Τεσσαρακοστής, γιατί κατ΄ αυτήν απαγορεύεται, σύμφωνα με τις εκκλησιαστικές διατάξεις, η βρώσις του κρέατος. Είναι η Τυρινή εβδομάς ή εβδομάς της Τυροφάγου. Κατά την εβδομάδα αυτήν αρχίζει η ψαλμωδία των τριωδίων κανόνων.
Η τελευταία αυτή Κυριακή, η Κυριακή της Αποκρέω, είναι και παλαιοτέρα από τις προηγουμένες. Τις δύο άλλες τις προσέθεσαν αργότερα, την Κυριακή του Ασώτου κατά τον Ϛ’ αιώνα και την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου ένα περίπου αιώνα υστερώτερα. 
Ο σκοπός της προσθήκης είναι φανερός.Να δημιουργηθή δηλαδή μία περίοδος προπαρασκευής και προετοιμασίας για την Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ένα είδος προπυλαίου στο όλο οικοδόμημα των κινητών εορτών. 

Όσοι δεν δέχονται τις παρατηρήσεις ούτε και από τους ανθρώπους που τους αγαπούν, τελικά παραμένουν στραβόξυλα και αχρηστεύονται μόνοι τους πνευματικά.


Φωτογραφία: Η εμπιστοσύνη στον πνευματικό

- Γέροντα, αν στεναχωρηθή κάποιος πολύ ,γιατί τον μάλωσε για κάποιο σφάλμα του ο πνευματικός, και πέση σε λύπη, αυτό έχει μέσα εγωισμό;
- Εμ βέβαια, έχει μέσα και εγωισμό. Αν στεναχωρεθή κατά θεόν, θα έχη παρηγοριά, θα έχη και πρόοδο , γιατί θα προσπαθήση να μην το ξανακάνη. Πρέπει να λέη τις δυσκολίες, τους λογισμούς του, τις πτώσεις του στον πνευματικό, και να δέχεται με χαρά και την ήπια και την αυστηρή συμπεριφορά του, γιατί όλα από αγάπη και ενδιαφέρον γίνονται για την πρόοδο της ψυχής του.
- Και αν , Γέροντα, δεν δέχωμαι το μάλωμα ή την παρατήρηση;
- Αν δεν δέχεσαι, θα μείνης αδιόρθωτη. Όσοι δεν δέχονται τις παρατηρήσεις ούτε και από τους ανθρώπους που τους αγαπούν, τελικά παραμένουν στραβόξυλα και αχρηστεύονται μόνοι τους πνευματικά. Όπως οι σανίδες που δεν δέχονται το πλάνισμα του μαραγκού, για να γίνουν έπιπλα, καταλήγουν στα μπετά ή στις σκαλωσιές και πατιούνται και λασπώνονται, μέχρι που καταλήγουν στην φωτιά, έτσι και αυτοί στο τέλος καταστρέφονται.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ  ΠΑΙΣΙΟΣ  ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ  ΑΦΥΠΝΗΣΗΗ εμπιστοσύνη στον πνευματικό



- Γέροντα, αν στεναχωρηθή κάποιος πολύ ,γιατί τον μάλωσε για κάποιο σφάλμα του ο πνευματικός, και πέση σε λύπη, αυτό έχει μέσα εγωισμό;


- Εμ βέβαια, έχει μέσα και εγωισμό. Αν στεναχωρεθή κατά θεόν, θα έχη παρηγοριά, θα έχη και πρόοδο , γιατί θα προσπαθήση να μην το ξανακάνη. Πρέπει να λέη τις δυσκολίες, τους λογισμούς του, τις πτώσεις του στον πνευματικό, και να δέχεται με χαρά και την ήπια και την αυστηρή συμπεριφορά του, γιατί όλα από αγάπη και ενδιαφέρον γίνονται για την πρόοδο της ψυχής του.


- Και αν , Γέροντα, δεν δέχωμαι το μάλωμα ή την παρατήρηση;

Ημερίδα με θέμα «Σαηεντολογία, μια πραγματική απειλή» στην Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς.

 
Ημερίδα με θέμα «Σαηεντολογία, μια πραγματική απειλή» διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς την Κυριακή 3 Μαρτίου 2013 και ώρα 4:00 το απόγευμα στην αίθουσα του «Πειραϊκού Συνδέσμου» (Καραΐσκου 104 και Σωτήρος). 
 
Εισηγήσεις θα πραγματοποιήσουν ο διδάκτωρ Νομικής Γεώργιος Κρίπας και ο συνεργάτης της Επιτροπής Αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου Ιωάννης Μηλιώνης.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

O Ελληνας φοιτητής που μιλάει άπταιστα 11 γλώσσες στα 20 του χρόνια.

 

O Ελληνας φοιτητής που μιλάει άπταιστα 11 γλώσσες
 Φοιτητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (σπουδάζει ρωσικά και γερμανικά) ο Άλεξ, ο οποίος μένει μόνιμα στο Λονδίνο, μιλάει 11 γλώσσες σε πολύ καλό επίπεδο: αγγλικά, ελληνικά, γερμανικά, ισπανικά, ρωσικά, ολλανδικά, αφρικανικά, γαλλικά, εβραϊκά, ιταλικά και καταλανικά.
Οι πρώτες δύο γλώσσες που έμαθε ήταν τα ελληνικά και αγγλικά αφού «η μητέρα μου είναι μισή Ελληνίδα και όταν ήμουν παιδί, μού μιλούσε πάντα και στα αγγλικά και στα ελληνικά και λίγο στα γαλλικά». Από εκεί και πέρα ακολούθησαν οι υπόλοιπες.

«Πώς δεν μπερδεύεται;», είναι μια μάλλον λογική απορία. Ο Άλεξ θεωρεί ότι κάθε γλώσσα έχει τη δική της προσωπικότητα και σπάνια θα μπερδευτεί μόνο όταν δύο γλώσσες έχουν παρόμοιες προσωπικότητες όπως είναι τα ελληνικά με τα ισπανικά ή τα ολλανδικά με τα αφρικανικά.

Τα σχολεία είναι φροντιστήρια ηθικής, χριστιανικής και εθνικής αγωγής.

1
του Δημήτρη Νατσιού, Δασκάλου


"Κάλλιο γνώση παρά γρόσι". Από τα χρόνια της δουλείας μας έρχεται η σοφή παροιμία του λαού μας, που εξεικονίζει τον ζήλο των προγόνων μας
για τα γράμματα. Αλλά για ποια γράμματα; Εκείνο το φαινομενικώς απλοϊκό τραγουδάκι του "Κρυφού Σχολειού", το "φεγγαράκι μου λαμπρό", μας λέει ότι τα σκλαβόπουλα, "μέσα στη θολόκτιστη εκκλησιά", άκουγαν από το στόμα τού παπά για γράμματα και σπουδάματα, αλλά, κυρίως, θέριευαν την αποσταμένη ελπίδα με 'του Θεού τα πράματα'.


Όπως γράφει ο ακαδημαϊκός Σίμος Μενάρδος, στα χρόνια της φρικτής Οθωμανοκρατίας «…η ψυχή του Έθνους αγρυπνούσε. Φτωχοί παπάδες και δάσκαλοι, που ετρέφοντο με λίγο ψωμί, είχαν το σθένος εις το βάθος της ψυχής των, σθένος ποιητών. Καταλάβαιναν την ευθύνην που τους εβάρυνε να συνεχίσουν την ελληνικήν παράδοσιν, διηγούντο εις τα Ελληνόπουλα ποια ήταν άλλοτε η πατρίδα τους και τους εδίδασκαν δύο ονόματα: Ελλάς και ελευθερία». (αρχ. Ιω. Αλεξίου, "Η Παιδεία στην Τουρκοκρατία", εκδ. "Ζωής", σελ. 181). Από εκείνα τα σχολεία και με τέτοιους δασκάλους «αποφοίτησαν» τα λιοντάρια του ’21. Μα και ο άγιος των σκλάβων, ο Πατροκοσμάς, τα ίδια δεν κανοναρχούσε στο Γένος; "Το σχολείον ποτίζει την ψυχή και ανοίγει τες εκκλησιές" κήρυττε, γιατί γνώριζε ο άγιος ότι τα προσανάμματα της εθνικής ελευθερίας τα προσφέρει του Χριστού η πίστη η αγία.

Ένας πετυχημένος- ευτυχισμένος ιερέας-πατέρας.

Σίγουρα δεν είμαστε κατάλληλοι να αναφερθούμε στη ζωή και το έργο του π. Δημητρίου Τζέρπου. 
Το μόνο που θέλουμε να καταθέσουμε, είναι η πεποίθηση μας, ότι ο π. Δημήτριος, εκτός από πετυχημένος ιερέας και καθηγητής, δίκαια έχει κατακτήσει και την έδρα του καθηγητού της πατρότητας μιας ιερατικής οικογένειας. Και αυτό μπορούμε να το πιστοποιήσουμε από την εικόνα της οικογένειας του, ολίγον προ της κοιμήσεως του. Ήταν όλη κοντά του. Η πρεσβυτέρα και τα παιδιά του, μοιράζονταν τις ώρες της ημέρας, έτσι ώστε να μην μείνει ποτέ μόνος του. Και όχι μόνο τον πρόσεχαν, αλλά έδιναν και μαθήματα αγάπης και υπομονής, σε όσους τον επισκεπτόμασταν. Αντί δηλαδή να τους ενισχύουμε στον δύσκολο αγώνα τους, μας ενίσχυαν αυτοί. Με πλήρη συνείδηση και μεγάλη πίστη για το που πορεύεται ο πατέρας τους.

Και αυτή η εικόνα, της ενωμένης οικογένειας, στην πιο δύσκολη στιγμή της πορείας της, δε θα μπορούσε να οδηγήσει σε άλλο συμπέρασμα, παρά στη διαπίστωση ότι ναι! Αυτός είναι ένας πετυχημένος και ευτυχισμένος πατέρας.

Όταν επίσης βλέπεις μια ιερατική οικογένεια, να είναι πλήρως συνειδητοποιημένη και ψύχραιμη για την πορεία του άρρωστου πατέρα της, παραδίδοντας δε και μαθήματα πίστεως στους υπολοίπους, τότε διαπιστώνεις ότι ναι! Αυτός είναι ένας πετυχημένος και ευτυχισμένος ιερέας-πατέρας.

Βραβείο καλύτερης φωτογραφίας 2012.

15Στον Σουηδό φωτογράφο Πολ Χάνσεν δόθηκε το βραβείο της Καλύτερης Φωτογραφίας του 2012 (World Press Photo Award).Η βραβευμένη φωτογραφία απεικονίζει την κηδεία δύο παιδιών, που έχασαν τη ζωή τους από την εκτόξευση ισραηλινού πυραύλου στη Γάζα και μία ομάδα ανθρώπων να συνοδεύει τις σορούς των παιδιών.

Η φιλανθρωπική μας Δωροέκθεση από καρδιάς εμπλουτίζεται!

Από τις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2012 η φιλανθρωπική μας Δωροέκθεση ΄"από καρδιάς " στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής στο Πολυδένδρι Αττικής, ξεκίνησε με σκοπό να ενισχύσει οικογένειες Ελλήνων με προβλήματα επιβίωσης και εργασίας αλλά και την Ορθόδοξη Ιεραποστολή της Μονής μας στο Μπουσούγκιου της Ουγκάντας.
Μετά την πραγματική συγκινητική προσφορά πολλών ρούχων και παπουτσιών για την προσπάθειά μας, η μικρή μας Δωροέκθεση εμπλουτίζεται τώρα με άλλες προσφορές από πολλούς προσκυνητές.

Ὁ Ἅγιος Λέανδρος Ἐπίσκοπος Σεβίλλης.

 Ὁ Ἅγιος Λέανδρος, Ἐπίσκοπος Σεβίλλης τῆς Ἱσπανίας, διδάσκαλος τῆς Ἐκκλησίας καὶ φωτιστὴς τῶν Ἰσπανῶν, ἔζησε τὸν 6ο μ.Χ. αἰῶνα καὶ ἦταν γόνος ἀριστοκρατικῆς οἰκογενείας. Ὁ πατέρας του ἦταν δούκας καὶ καταγόταν ἀπὸ βυζαντινὴ γενιά, ἐνῷ ἡ μητέρα του ἦταν πρωτότοκη κόρη τοῦ Βησιγότθου βασιλέως Λεβιγκίντ, ποὺ βασίλευε στὴν Σεβίλλη, τὴν πρωτεύουσα τοῦ βασιλείου τῶν Βησιγότθων. Πολὺ νωρὶς ἀκολούθησε τὸν μοναχικὸ βίο καὶ διακρίθηκε  γιὰ τὴν μόρφωση καὶ τὶς ἀρετές του. Γι’ αὐτοὺς τοὺς λόγους ἡ Ἐκκλησία τὸν κατέστησε Ἐπίσκοπο τὸ ἔτος 579 μ.Χ. Ἵδρυσε θεολογικὴ σχολὴ μὲ σκοπὸ τὴ διάδοση τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀλλὰ καὶ τὴν καλλιέργεια τῶν ἐπιστημῶν καὶ τῶν τεχνῶν γενικά, μέσα στὸ λαὸ τοῦ τότε βάρβαρου ἀκόμα βασιλείου. Οἱ δύο βασιλόπαιδες Χερμενεγκὶλντ  καὶ Ρεκαρέντ, ἀνεψιοί του ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς μητέρας του, ἦταν μεταξὺ τῶν μαθητῶν τοῦ Ἁγίου Λεάνδρου. Ὁ Χερμενεγκὶλντ ἀνατράφηκε μὲ τὰ νάματα τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἡ πίστη του στὴν Ἐκκλησία δυναμώθηκε πιὸ πολὺ χάρη στὴν εὐσεβὴ σύζυγό του Ἴνγκαρντ, θυγατέρα τοῦ βασιλέως τῶν Φράγκων Σιγεβέρτου.

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας ''Της Πραύνουσας κακάς καρδίας''στο μετρό της Μόσχας.

  
 
Οι εργαζόμενοι στο μετρό της Μόσχας προσκύνησαν την 13η Φεβρουαρίου 2013 μια πολύ θαυματουργή εικόνα της Παναγίας.Πρόκειται για την εικόνα της Παναγίας ''Της Πραύνουσας κακάς καρδίας''(ή Παναγία με τα επτά σπαθιά'')(ΕΔΩ) από την οποία αναβλύζει συνεχώς μύρο(ΕΔΩ) και τέθηκε για προσκύνηση στο κτίριο των μηχανικών, Prospect Mira.
 
 

Ποια συμβουλή θα δίνατε σε ένα θυμωμένο δεκαπεντάχρονο;


Απαντά ο Αρχιεπίσκοπος ΑΛβανίας κ. Αναστάσιος
 
"Κατ’ αρχήν θα του έλεγα ότι έχει δίκιο που θυμώνει με όσα απαράδεκτα διαπιστώνει καθώς μεγαλώνει. Με την ασυνέπεια λόγων και έργων των μεγάλων. Με την αδικία της κοινωνίας. Με τη χλιδή των ολίγων και την ανέχεια των πολλών. Με την υποκρισία και ανευθυνότητα των λεγομένων αρμοδίων στους διαφόρους τομείς της κοινωνικής ζωής. Αλλά μετά την οργή, πρέπει νηφάλια να καθίσει να σκεφθεί ποιο είναι το δικό του χρέος.

Τώρα που βρίσκεται στην εφηβική ηλικία, να μην εκχωρεί την προσωπική του βούληση και ελευθερία σε συνθήματα άλλων που μπορεί να κινούνται από ιδιοτελείς επιδιώξεις. Να μη γίνει άχρωμο στοιχείο μιας μάζας, αλλά να μείνει υπεύθυνο κύτταρο της κοινωνίας. Και όταν μεγαλώσει, να μη μιμηθεί αυτές τις συμπεριφορές που σήμερα κατακρίνει. Να μη συμβιβαστεί με την κρατούσα νοοτροπία της ανεντιμότητος, της πλεονεξίας, της σκληροκαρδίας, της ασυνεπείας και του εγωκεντρισμού. Να συνεχίσει υπεύθυνα την αναζήτηση. 

Όσο μπορείτε προσπαθήστε να αποβάλετε τις πνευματικές τοξίνες, τα πάθη, για να αποκτήσετε την πνευματική σας υγεία.

Φωτογραφία: Θυμηθήτε π.χ. τον Φαρισαίο και τον Τελώνη. Ο Φαρισαίος είχε έργα, αλλά είχε και υπερηφάνεια. Ο Τελώνης είχε αμαρτίες , αλλά είχε αναγνώριση, συντριβή, ταπείνωση –το κυριότερο που ζητάει από τον άνθρωπο ο Χριστός- , για αυτό με εύκολο τρόπο σώθηκε. Είδατε πώς τον έχουν τον Φαρισαίο σε μια εικόνα ! Δείχνει με το δάχτυλό του τον Τελώνη: « Δεν είμαι σαν κι αυτόν! » … Ο καημένος ο Τελώνης κρυβόταν πίσω από την κολόνα. Δεν είχε μούτρα να δη γύρω του. Και ο Φαρισαίος έδειξε στον Χριστό πού βρισκόταν ο Τελώνης ! Το προσέξατε; Λες και ο Χριστός δεν ήξερε πού ήταν ο Τελώνης ! Ο Φαρισαίος , ενώ έκανε όλα τα τυπικά, όλα πήγαν χαμένα. Τι κάνει η υπερηφάνεια ! Όταν ένας άνθρωπος έχει αμαρτίες και δεν έχει ταπείνωση, τότε έχει τις αμαρτίες του Τελώνη και την υπερηφάνεια του Φαρισαίου. Διπλά… χαρίσματα! « Εμ ψωριάρης, εμ κασσιδιάρης », όπως λένε στην Ήπειρο.
Όσο μπορείτε προσπαθήστε να αποβάλετε τις πνευματικές τοξίνες, τα πάθη, για να αποκτήσετε την πνευματική σας υγεία.Θυμηθήτε π.χ. τον Φαρισαίο και τον Τελώνη. Ο Φαρισαίος είχε έργα, αλλά είχε και υπερηφάνεια. Ο Τελώνης είχε αμαρτίες , αλλά είχε αναγνώριση, συντριβή, ταπείνωση –το κυριότερο που ζητάει από τον άνθρωπο ο Χριστός- , για αυτό με εύκολο τρόπο σώθηκε. Είδατε πώς τον έχουν τον Φαρισαίο σε μια εικόνα ! Δείχνει με το δάχτυλό του τον Τελώνη: « Δεν είμαι σαν κι αυτόν! » … Ο καημένος ο Τελώνης κρυβόταν πίσω από την κολόνα. Δεν είχε μούτρα να δη γύρω του. Και ο Φαρισαίος έδειξε στον Χριστό πού βρισκόταν ο Τελώνης ! Το προσέξατε; Λες και ο Χριστός δεν ήξερε πού ήταν ο Τελώνης ! Ο Φαρισαίος , ενώ έκανε όλα τα τυπικά, όλα πήγαν χαμένα. Τι κάνει η υπερηφάνεια !

Η πτώση του κομμουνισμού στην Αλβανία. (20/2/1991)


Για να μην ξεχνιέται η ιστορία και όλοι εκείνοι που επαγγέλθηκαν ψεύτικους Παράδεισους, δημιουργώντας κολαστήρια.

Γέροντας Παΐσιος: "Καὶ μόνον τὸ κεφάλι σου νὰ ἀκουμπήσεις σὲ μία εἰκόνα, θὰ βρεῖς παρηγοριὰ".



Ἀπὸ τὸ βιβλίο "Γέροντος Παισίου Ἁγιορείτου- Λόγοι ΣΤ΄ Περὶ Προσευχῆς"



- Γέροντα, ὅταν εἶμαι στενοχωρημένη, πῶς θὰ βρῶ παρηγοριά;
- Νὰ καταφύγεις στὴν προσευχή. Καὶ μόνον τὸ κεφάλι σου νὰ ἀκουμπήσεις σὲ μία εἰκόνα, θὰ βρεῖς παρηγοριά. Κᾶνε τὸ κελλί σου σὰν ἐκκλησάκι μὲ εἰκόνες ποὺ σὲ ἀναπαύουν , καὶ θὰ δής, θὰ βρίσκεις μέσα σὲ αὐτὸ πολλὴ παρηγοριά.
- Μερικὲς φορές, Γέροντα, κατὰ τὴν ὥρα τῆς προσευχῆς ἀσπάζομαι τὶς εἰκόνες. Εἶναι σωστό;
- Σωστὸ εἶναι . Κανονικὰ ἔτσι πρέπει νὰ ἀσπαζόμαστε τὶς εἰκόνες: Νὰ ξεχειλίζει ἡ καρδιά μας ἀπὸ ἀγάπη πρὸς τὸν Χριστό,τὴν Παναγία καὶ τοὺς Ἁγίους, καὶ νὰ πέφτουμε , νὰ προσκυνοῦμε τὶς ἅγιες εἰκόνες τους.
Μία χρονιὰ , στὶς 26 Μαρτίου , ποὺ γιορτάζουμε τὴν Σύναξη τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριὴλ , προσευχόμουν ὄρθιος μπροστὰ στὶς εἰκόνες τοῦ Χριστοῦ καὶ τῆς Παναγίας. Γιὰ μία στιγμὴ βλέπω τὸν Χριστὸ καὶ τὴν Παναγία νὰ κινοῦνται σὰν ζωντανοί! «Χριστέ μου, εἶπα, εὐλόγησε μέ». Καί, καθὼς ἔπεφτα νὰ προσκυνήσω, μία ἔντονη εὐωδία γέμισε τὸ κελλί. Μὲ ἐπίασε τρέλλα! Τὸ χαλάκι ποὺ εἶχα στρωμένο κάτω, ἂν καὶ ἦταν γεμάτο χῶμα, ἀκόμη καὶ αὐτὸ εὐωδίαζε.Ἔμεινα γονατιστὸς καὶ
ἀσπαζόμουν αὐτὸ τὸ χαλάκι. Τέτοια εὐωδία!

Τι να κάνω για να διαβάζει το παιδί μου;


παιδιαΣυμβουλές για γονείς

Μια από τις πιο συχνές αιτίες διένεξης ανάμεσα σε γονείς και παιδιά είναι το διάβασμα για την επόμενη μέρα. Υπάρχουν βέβαια και παιδιά που μελετούν πρόθυμα τα μαθήματά τους, οπότε σ’ αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι αρκετά εύκολα για τους γονείς. Τι γίνεται όμως όταν το αγγελούδι μας αρνείται πεισματικά να συνεργαστεί και νοιώθουμε την υπομονή μας να εξαντλείται μη ξέροντας τι άλλο να δοκιμάσουμε;

Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλά που μπορεί να κάνει ένας γονιός για να βοηθήσει το παιδί του να γίνει πιο υπεύθυνο και να ανταποκρίνεται καλύτερα στις σχολικές του υποχρεώσεις. Επειδή όμως

«η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» είναι σημαντικό να κάνουμε μια καλή αρχή απ’ την πρώτη δημοτικού. Ωστόσο, ακόμη κι αν αυτό δεν έχει συμβεί, ποτέ δεν είναι πολύ αργά.

Μαθητές του 4ου Γυμνασίου Πειραιά στο Πνευματικό μας Κέντρο.

Επίσκεψη στο Πνευματικό Κέντρο του Ναού μας πραγματοποίησαν την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου, μαθητές του 4ου Γυμνασίου Πειραιά με την θεολόγο-καθηγήτρια τους κ.  Αργυρώ Βογιατζή, στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών και ιδιαίτερα στην σπουδή και επισήμανση των στοιχείων της Ορθόδοξης αγιογραφίας.
Τα παιδιά παρακολούθησαν την συνάντηση του μαθήματος της Βυζαντινής αγιογραφίας από τον υπεύθυνο του τμήματος κ. Άγγελο Ξυπολιά όπου τους παρουσίασε την θεολογία της ορθόδοξης εικόνας καθώς και την πρακτική της δημιουργίας της εικόνος.

Πώς σώθηκε το σπίτι της Αγίας Φιλοθέης.

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου 
 
Μιαν άγνωστη ιστορία, απολύτως πραγματική, για το πώς σώθηκε το σπίτι της Αγίας Φιλοθέης, στην οδό Αδριανού 96 της Πλάκας, από το γκρέμισμα, μου διηγήθηκε ο εκ των κληρονόμων της, σπουδαίος άνθρωπος και άριστος επιστήμονας χημικός, αείμνηστος Αλέξανδρος Λυμπερόπουλος, καταγόμενος από τη Σμύρνη της Μικράς Ασίας.

Ο κύριος Αλέξανδρος είχε μια θεία άτεκνη, τη Λουλού, όνομα χαϊδευτικό, συνηθισμένο στη Σμύρνη, η οποία πριν την κατοχή είχε δανείσει 500 χρυσές λίρες σε κάποιον κτηματία. Όταν ο δανειστής στη λήξη της προθεσμίας ανέφερε αδυναμία να την εξοφλήσει της έκανε πρόταση ή να δώσει άλλες 200 λίρες για να αγοράσει το σπίτι πάνω στο οποίο είχε εγγράψει υποθήκη, ή να βγει το σπίτι σε πλειστηριασμό, οπότε θα έχανε μέρος του κεφαλαίου της. Ατυχώς για εκείνη, αλλά για το καλό των κληρονόμων της αποφάσισε να το αγοράσει…

Ακολούθησε η κατοχή, οπότε η αξία των ενοικίων πρακτικά μηδενίστηκε. Η θεία η Λουλού μέσα στην κατοχή πέθανε από φυματίωση και κανείς από τους πολυπληθείς κληρονόμους της δεν σκέφθηκε να μαζέψει το μέρος που του έπρεπε από τα μηδαμινά ενοίκια…


Ξεκίνησαν τα μαθήματα στο νέο εργαστήριο ψηφιδωτού της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.

 
Ξεκίνησαν τα μαθήματα στο νέο εργαστήριο ψηφιδωτού του Κέντρου Επιμοφώσεως Βυζαντινής Αγιογραφίας της Ι.Μ. Πειραιώς, κάθε παρασκευή 18:00 - 21:00.
Διδάσκων: κ. Ν. Λίονδας
Οι ενδιαφερόμενοι, μπορούν να επικοινωνούν με τη γραμματεία της σχολής στο τηλέφωνο: 210-4536204.

Ὁ Ἅγιος Πορφύριος Ἐπίσκοπος Γάζης.

 Ὁ Ἅγιος Πορφύριος γεννήθηκε στὴ Θεσσαλονίκη ἀπὸ πλούσιους καὶ εὐσεβεῖς γονεῖς. Ἀφοῦ ἐγκατέλειψε καὶ γονεῖς καὶ πλούτη, στὰ χρόνια τῆς βασιλείας τοῦ Ἀρκαδίου καὶ Ὀνωρίου, ἀναχώρησε γιὰ τὴν Αἴγυπτο ποὺ ἦταν τότε μεγάλο μοναστικὸ κέντρο καὶ ἔγινε μοναχὸς σὲ σκήτη. Μετὰ πενταετὴ διαμονὴ ἦλθε στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ κήρυσσε στοὺς Ἰουδαίους καὶ τοὺς Ἕλληνες τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ. Ἐκεῖ ἀσθένησε σοβαρὰ ἀπὸ κίρρωση τοῦ ἥπατος, ἀλλὰ παρὰ τὴν ἀσθένειά του δὲν παρέλειπε καθημερινὰ νὰ ἐπισκέπτεται τὸ Ναὸ τῆς Ἀναστάσεως καὶ τὰ ἄλλα ἱερὰ προσκυνήματα, προκαλώντας τὸν θαυμασμὸ τῶν ἄλλων προσκυνητῶν. Μεταξὺ αὐτῶν ἦταν καὶ ὁ Μᾶρκος, ὁ μετέπειτα βιογράφος τοῦ Πορφυρίου, ὁ ὁποῖος εἶχε μεταβεῖ, ἐπίσης, γιὰ προσκύνημα ἀπὸ τὴν Ἀσία στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ ἀπὸ τότε συνδέθηκαν διὰ βίου. Ὁ Μᾶρκος ἀποδείχθηκε πιστὸς καὶ χρήσιμος συνεργάτης του, ἀνέλαβε μάλιστα νὰ τακτοποιήσει μία σοβαρὴ ἐκκρεμότητα ποὺ εἶχε ἀφήσει στὴ Θεσσαλονίκη ὁ Πορφύριος, τὸν καταμερισμὸ δηλαδὴ τῆς οἰκογενειακῆς περιουσίας του μὲ τὰ ἐνήλικα πλέον ἀδέλφια του. Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς ἀπουσίας τοῦ Μάρκου στὴ Θεσσαλονίκη, ἡ ὑγεία τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου ἀποκαταστάθηκε θαυματουργικά, κατόπιν ὁράματος τῆς σταυρώσεως τοῦ Κυρίου καὶ τοῦ εὐγνώμονος λῃστοῦ. Ὁ Μᾶρκος διεκπεραίωσε τὴν ὑπόθεση μὲ τὸν καλύτερο τρόπο καὶ ἐπέστρεψε μὲ τὸ μερίδιο τῆς περιουσίας, ὕψους 4.400 νομισμάτων καὶ μὲ πλῆθος ἀργυρῶν σκευῶν καὶ πολύτιμων ἐνδυμάτων, τὰ ὁποία σύντομα ἐκποίησε καὶ μοίρασε στοὺς πτωχοὺς καὶ στὰ μοναστήρια τῶν Ἱεροσολύμων καὶ τῆς Αἰγύπτου, τὰ ὁποία ἦταν πολὺ πτωχά.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Η ενθρόνιση του Πατριάρχη Βουλγαρίας (ΦΩΤΟ+VIDEO)


Του ανταποκριτή μας, Ιβάν Ζέκοβ

ΣΟΦΙΑ - Με ιδιαίτερη επισημότητα τελέστηκε η ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας κ. Νεοφύτου, στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι στη Σόφια.
Να αναφερθεί ότι η Εκκλησία της Βουλγαρίας, εξέλεξε νέο Προκαθήμενο μετά από 42 ολόκληρα χρόνια.
Στην τελετή παρέστησαν ο Εκπρόσωποι των Ορθοδόξων κατά τόπους Εκκλησιών, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος και ο Τσεχίας κ. Χριστοφόρος, ο Πρωθυπουργός κ. Πλεβνέλιεφ, Υπουργοί, Βουλευτές και χιλιάδες πιστοί που συγκεντρώθηκαν από νωρίς πέριξ του Καθεδρικού Ναού.
Εκ μέρους της Ιεράς Συνόδου τον Πατριάρχη Νεόφυτο προσφώνησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σλίβεν κ. Ιωαννίκιος, ο οποίος στην ομιλία του μεταξύ άλλων ανέφερε: "Αναλμβάνεται το πηδάλιο της Βουλγαρικής Εκκλησίας, σε μια πολύ ταραγμένη και δύσκολη εποχή, όχι μόνο για την Εκκλησία, αλλά και για όλη την Βουλγαρία."
Στη συνέχεια ο κ. Ιωαννίκιος έκανε αναφορά στα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα, τονίζοντας ότι σήμερα υπάρχει κρίση αξιών.

Τις δικές μας αμαρτίες πρέπει να προσέχουμε και όχι του πλησίον μας.



καντηλιΌλοι μας, αρχίζοντας από μένα, συνεχώς κρίνουμε και κατακρίνουμε ο ένας τον άλλον και γι’ αυτό θα δώσουμε λόγο στη φοβερά κρίση του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού. Θα μας κρίνει Αυτός διότι και εμείς κρίνουμε τους άλλους, ψάχνουμε να βρούμε στον πλησίον μας το παραμικρό σφάλμα ενώ τις δικές μας αμαρτίες δεν τις βλέπουμε και ούτε θέλουμε να τις σκεφτόμαστε.
Δεν προσέχουμε τα δικά μας ελαττώματα και τις αμαρτίες, ενώ στους άλλους βρίσκουμε πολλά σφάλματα. Ψάχνουμε να τα βρούμε και όταν τα βρίσκουμε, πάμε και τα διαλαλούμε σε όλον τον κόσμο. Έγινε πλέον κακή συνήθεια, μόλις μαθαίνουμε κάτι για τον πλησίον μας, να πηγαίνουμε και να το διαλαλούμε παντού. Η γλώσσα μας καίει και σπεύδουμε να πούμε στους άλλους αυτό που είδαμε και ακούσαμε.

Προχωρώντας με νίκη μέσα σε κλίμα αγάπης και ενότητας.

 Χθες Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, στα πλαίσια του Πρωταθλήματος της Μητροπόλεως μας, πραγματοποιήθηκε αγώνας ποδοσφαίρου μεταξύ των ομάδων των παιδιών Δημοτικού της ενορίας μας και της γειτονικής  ενορίας, Υπαπαντής του Κυρίου. 
Οι δύο ομάδες συναντήθηκαν στον αγωνιστικό χώρο και μέσα σε κλίμα χαράς και κεφιού διεξήχθη ο αγώνας αυτός. 

Η Ορθοδοξία στην Τουρκία σήμερα (video).


Ο Ωζ Άγγελος-Σεντάτ, φοιτητής της πολιτικής επιστήμης και ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου, σε συνέντευξή του στην Πεμπτουσία μιλά για την Ορθοδοξία στην Τουρκία σήμερα.

 Πηγή: Συνοδοιπορία

Οι αλήθειες του Φαρισαίου και του Τελώνη (ουχ ειμί ώσπερ οι λοιποί των ανθρώπων).

Πρωτ. Θεμιστοκλή Μουρτζανού
 
Στην αρχή του Τριωδίου η Εκκλησία μας έχει ορίζει να διαβάζεται η παραβολή του τελώνη και του Φαρισαίου. Ο Χριστός, απευθυνόμενος σε εκείνους που είχαν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και κατέκριναν τους άλλους, διηγείται την άνοδο δύο ανθρώπων στον ναό των Ιεροσολύμων και την προσευχή τους. Και οι δύο μίλησαν αληθινά για τον τρόπο που έβλεπαν τον εαυτό τους. Ο Φαρισαίος είπε στο Θεό και στους ανθρώπους ότι ήταν διαφορετικός από όλους τους αμαρτωλούς, ότι τηρούσε τον μωσαϊκό νόμο και δεν έμοιαζε ειδικά με τον τελώνη. Δεν ήταν άδικος, άρπαγας και μοιχός. Δεν αδικούσε δηλαδή τους ανθρώπους ούτε με τη σκέψη, ούτε με την πράξη, ούτε με τις επιθυμίες. Δεν άρπαζε τα αγαθά τους ούτε προσέβαλε την οικογενειακή τιμή και υπόληψή τους. Ο Φαρισαίος ανήκε στην τάξη των ευσεβών, των καθαρών, των τελείων εξωτερικά και σύμφωνα με το γράμμα του νόμου. Ο τελώνης έβλεπε την αμαρτωλότητά του και ενώπιον του Θεού ομολογούσε ότι δεν είχε τίποτε καλό να παρουσιάσει. Πενθούσε γι’ αυτό. Και παρακαλούσε το Θεό να τον ευσπλαχνισθεί. Από τους δύο αλήθειες η μία οδήγησε στην άφεση, την συγχώρεση, την δικαίωση. Η άλλη, η οποία είχε οδηγήσει τον Φαρισαίο στην αυτο-ύψωση, δεν έγινε αποδεκτή από το Θεό και ο Φαρισαίος κατακρίθηκε.

Εκοιμήθη ο Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Β. Τζέρπος.

Ἐκοιμήθη, τό πρωΐ τῆς Δευτέρας, μετά ἀπό πολύχρονη ἀσθένεια ὁ Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Β. Τζέρπος, ἐφημέριος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίας Φιλοθέης ὁμωνύμου Δήμου τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.
 Ὑπῆρξε καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν μέ γνωστικό ἀντικείμενο την «Λειτουργική».
Γεννήθηκε τό 1946 στά Κούρεντα Ἰωαννίνων καί ἦταν ἔγγαμος πρεσβύτερος, μέ σύζυγο τήν Πολυτίμη Κατσίκα -Τζέρπου, πατέρας πέντε τέκνων.

Αριστοῦχος πτυχιοῦχος τοῦ Ἱεροδιδασκαλείου Βελλᾶς Ἰωαννίνων καί τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν. Ἔκανε ἐπί τετραετία μεταπτυχιακές σπουδές Λειτουργικῆς στό Λειτουργικό Ἰνστιτοῦτο τῶν Τρεβήρων (Trier) Γερμανίας, ὅπου ἔλαβε δίπλωμα εἰδικεύσεως μέ βαθμό Summa cum laude, στό Λειτουργικό Ἰνστιτοῦτο τῶν Παρισίων (CNLP) καί στό Πανεπιστήμιο τῆς Σορβόνης.

Έφερε τό ὀφφίκιο τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου καί ήταν ἀριστοῦχος διδάκτωρ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν. Παράλληλα μέ τά ἱερατικά του καθήκοντα ὡς ἐφημέριος στόν Ἱερό Ναό τῆς Ἁγίας Φιλοθέης (Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν), διετέλεσε ἐπί πολλά ἔτη ἐπιμελητής τῶν λειτουργικῶν ἐκδόσεων τῆς Ἀποστολικῆς Διακονίας, ἐνῷ ἐξακολουθούσε νά ἀποτελεῖ μέλος πολλῶν σχετικῶν Συνοδικῶν Ἐπιτροπῶν.

Απαλλαγές!Θα πάει μακριά η βαλίτσα;

Του Ανδρέα Αργυρόπουλου, 
Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων

Το καλοκαίρι του 2008 επί υπουργίας Στυλιανίδη το μάθημα των Θρησκευτικών δέχθηκε τη χειρότερη πισώπλατη μαχαιριά όλων των εποχών. Όπως θυμόμαστε όλοι, κατακαλόκαιρο, άρχισε ένα «πάρτυ» εγκυκλίων σχετικών με τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημά μας. Το περιεχόμενο κάθε μίας προκαλούσε περισσότερη σύγχυση στον εκπαιδευτικό κόσμο από ό,τι η προηγούμενη. Και μόνο το γεγονός της έκδοσης τριών εγκυκλίων σε μικρό χρονικό διάστημα για το ίδιο θέμα φανέρωνε και έλλειψη σοβαρότητας και απουσία πολιτικής. Να σημειωθεί ότι πριν προλάβει να εκδώσει το Υπουργείο την πρώτη εγκύκλιο, η ΟΛΜΕ έσπευσε να δηλώσει ότι η εγκύκλιος είναι "προς τη σωστή κατεύθυνση".  Δεν ήταν η πρώτη φορά που το συνδικάτο άφηνε έκθετο τον κλάδο μας αλλά ούτε η πρώτη φορά που η "εθνικόφρων" παράταξη επέφερε πλήγμα στο μάθημά μας.(μη ξεχνάμε ότι τις μεγάλες ζημιές ως κλάδος τις πάθαμε από τους "προστάτες" μας.) Από εκείνη τη στιγμή αρχίζει ο Γολγοθάς των θεολόγων καθηγητριών και καθηγητών. Πριν προχωρήσουμε, να κάνουμε σαφές ότι ο θεολογικός κόσμος δεν είχε καμία αντίρρηση ποτέ στο να έχουν τη δυνατότητα απαλλαγής άθεοι, αλλόδοξοι και αλλόθρησκοι μαθητές. Η αντίρρηση έχει να κάνει με τον τρόπο που αυτές θα δίνονταν από δω και πέρα.
Συγκεκριμένα:

Χειροτονία νέου Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής (ΦΩΤΟ)


Του Αιμίλιου Πολυγένη

Λαμπρό πολυαρχιερατικό συλλείτουργο τελέστηκε σήμερα, Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013 στον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτου.
Της Θείας Λειτουργία προεξήρχε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, συμπαραστατούμενος από τους Μητροπολίτες Νικαίας Αλέξιο, Διδυμοτείχου Δαμασκηνού, Ξάνθης Παντελεήμονα, Σάμου Ευσέβιο, Λαρίσης Ιγνάτιο, Ζιχνών Ιερόθεο, Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμο, Πατρών Χρυσόστομο, Δημητριάδος Ιγνάτιο, Ατιωλίας Κοσμά, Κοζάνης Παύλο, Νεαπόλεως Βαρνάβα, Κορίνθου Διονύσιο, Μεσσηνίας Χρυσόστομο, Λαγκαδά Ιωάννη, Ιλίου Αθηναγόρα, Κηφισίας Κύριλλο και Επίσκοπο Σαλώνων Αντώνιο.
Στη συνέχεια τελέστηκε η χειροτονία του νέου Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμων, ο οποίος εξελέγη την Πέμπτη από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Δάσκαλε, η πατρίδα, μας καλεί σε νέο αρματολίκι.

 Δημήτρης Νατσιός, Δάσκαλος Κιλκίς

Τι ήταν οι αρματολοί; Έλληνες, πολεμιστές ατρόμητοι, που δεν «έκατσαν φρόνιμα, να γίνουν νοικοκύρηδες», αλλά πολεμούσαν την Τουρκιά «ψηλά στα κορφοβούνια».
Και επειδή οι «μωχαμετάνοι» δεν μπορούσαν να τους εξοντώσουν, τους ανέθεταν την τήρηση της ασφάλειας και της ειρήνης σε δυσυπότακτες περιοχές. Λάμβαναν «μιστούς» και δώρα από τους Τούρκους, συνεργαζόμενοι δήθεν μαζί τους, αλλά, συν τω χρόνω, μαζί με τους Κλέφτες, (δυσδιάκριτοι οι ρόλοι, γι’ αυτό Κλεφταρματολοί), χρησίμευσαν ως η βάση της εθνικής εναντίον των τυράννων Επανάστασης, στάθηκαν η «μαγιά» της λευτεριάς μας. Αρματολοί υπήρξαν τα λιοντάρια του Εικοσιένα, όπως το επιμαρτυρεί και το δημοτικό τραγούδι: «Του Αντρούτσου η μάνα χαίρεται / του Διάκου καμαρώνει / γιατί έχουνε γιους αρματολούς και γιους καπεταναίους…».