Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Μετάνοια καὶ Ἐξομολόγηση.

Ἱερὰ Μονὴ Σαγματᾶ
 
Τὸ μεγαλύτερο γεγονὸς τῆς ἐπίγειας ζωῆς μας εἶναι ἀναμφισβήτητα τὸ βάπτισμά μας. Τὴν ἡμέρα ποὺ βαπτισθήκαμε ἀρνηθήκαμε τὸ διάβολο, τὰ ἔργα του, τὴ λατρεία του, τὸ σκοτάδι του καὶ ἑνωθήκαμε μὲ τὸν Χριστό· μπολιαστήκαμε στὸ Πανάγιο Σῶμα Του, τὴν ἐκκλησία. Μὲ ἄλλα λόγια γίναμε παιδιὰ τοῦ Θεοῦ- Πατέρα, μέλη τῆς δικῆς Του οἰκογένειας. Καὶ ξεκινήσαμε μία πνευματικὴ πορεία, ποὺ σκοπὸ ἔχει τὴν τελείωσή μας, τὴν θέωσή μας. Ἡ πνευματικὴ ὅμως αὐτὴ πορεία, πολλὲς φορὲς διακόπτεται ἀπὸ τὴν ἀμέλειά μας καὶ τὴν ἁμαρτία. Ξεχνᾶμε τὶς δωρεὲς καὶ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, λησμονοῦμε τὶς ὑποσχέσεις ποὺ δώσαμε στὸ ἅγιο βάπτισμα καὶ ξαναγυρνᾶμε στὴ δουλεία τῆς ἁμαρτίας. Ὅμως ὁ φιλάνθρωπος Θεός, γνωρίζοντας τὴν ἀδυναμία μας, μᾶς προσφέρει τὴν δυνατότητα νὰ ἐπιστρέψουμε πάλι κοντά Του, νὰ διορθώσουμε τὴν πορεία μας, νὰ γιατρέψουμε τὶς πληγές μας. Καὶ αὐτὸ ἐπιτυγχάνεται μὲ τὸ μυστήριο τῆς μετανοίας καὶ ἐξομολογήσεως.
Ἡ ἁμαρτία καὶ οἱ καρποί της

Ἁμαρτία δὲν εἶναι ἁπλὰ καὶ μόνον ἡ παράβαση κάποιων νόμων, ἢ ἡ παράλειψη κάποιου καθήκοντος. Στὴν παραβολὴ τοῦ ἀσώτου ὁ Χριστὸς μᾶς δείχνει ὅτι ἡ ἁμαρτία εἶναι κάτι πολὺ βαθύτερο. Εἶναι μιὰ ἀνταρσία, μιὰ ἐπανάσταση, καὶ κατὰ συνέπεια, μιὰ ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὸν Θεὸ-Πατέρα καὶ τὴν ἐκκλησία Του.

ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ – Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ


MegalI TetartiΗ Μεγάλη Τετάρτη είναι για την Εκκλησία αφορμή να θυμηθούμε την αμαρτωλή γυναίκα, η οποία αλείφει τα πόδια του Χριστού με μύρο και δάκρυα, τα σκουπίζει με τα μαλλιά της και λαμβάνει από το Θεό την συγχώρεση για τις αμαρτίες της. Στον Όρθρο της ημέρας ψάλουμε το τροπάριο της Κασσιανής, μεγάλης υμνογράφου του 9ου αιώνα μ. Χ., το οποίο αναφέρεται στην “εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσαν γυνήν”, αλλά και μια σειρά άλλων ποιητικότατων ύμνων που μαρτυρούν το γεγονός της αγάπης προς τον Χριστό, η οποία ελευθερώνει γνήσια τον άνθρωπο.

Σ’ ένα από τα τροπάρια των Αποστίχων του Όρθρου διαβάζουμε μία φράση που πολλά έχει να πει: “Η απεγνωσμένη δια τον βίον και επεγνωσμένη δια τον τρόπον το μύρο βαστάζουσα προσήλθε σοι”. Ο βίος είναι αμαρτωλός. Ερωτοτροπούμε και βιώνουμε την αμαρτία σε κάθε στιγμή της ζωής μας, είτε πράττοντας το θέλημά μας και στηριζόμενοι στον εγωισμό μας είτε παραδίδοντας τον εαυτό μας στις αμαρτίες και τις ηδονές είτε απορρίπτοντας την παρουσία του Χριστού από τη ζωή μας. Κι όχι μόνο αυτό. Τις περισσότερες φορές δεν συνειδητοποιούμε το πόσο μας αγαπά ο Χριστός, με αποτέλεσμα να περιφρονούμε την παρουσία Του ολοκληρωτικά, να αρνούμαστε καν να ακούσουμε το μήνυμά Του.

Μεγάλη Τρίτη Τροπάριο της Κασσιανής


Τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας επισκέφθηκε στο νοσοκομείο ο Σαμαράς.


Τον Ευαγγελισμό επισκέφθηκε ο Πρωθυπουργός για να δει τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας κ. Αναστάσιο ο οποίος νοσηλεύεται με πρόβλημα υγείας.

Ο κ. Σαμαράς ευχήθηκε περαστικά στον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας και γρήγορη ανάρρωση.

Μεγάλη Εβδομάδα: Ένας διάλογος με την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη.

 

Πρωτ. Θεμιστοκλή Μουρτζανού
 
Αν είναι άγιον το του αγαθού πάλι απ’ τον αέρα Του επιστρέφεται (Οδ. Ελύτη, «Σε μπλε Ιουλίτας», Δυτικά της Λύπης)


Συνήθως οι άνθρωποι διαμαρτυρόμαστε για την αδικία που συμβαίνει στη ζωή μας όταν παραβιάζονται τα δικαιώματά μας. Όταν οι άλλοι δεν μας καταλαβαίνουν. Όταν οι άλλοι μας χρησιμοποιούν. Και φωνάζουμε. Χρησιμοποιούμε κάθε τρόπο και μέσο. Νόμιμο. Ενίοτε και της εκδίκησης, που γίνεται αυτοδικία. Κι αν δεν βρούμε το δίκιο μας, τότε βαθιά η λύπη. Απογοήτευση για το ακατανόητον.

Αν είναι όμως άγιον το του αγαθού, αν αδικούμαστε για το Θεό, κανείς δεν μπορεί να μας δώσει το δίκιο μας. Ίσως γιατί δεν χρειάζεται. Γιατί ο δρόμος του χλευασμού, της συκοφάντησης, της απόρριψης, μας δίνει την ταπεινοσύνη. Το θρυμμάτισμα του «εγώ» μας. Και μας κάνει να ανοιγόμαστε στην εμπιστοσύνη προς Εκείνον. Γιατί Εκείνος βλέπει. Και από το Πνεύμα Του επιστρέφεται το άγιον της αγάπης. Το άγιον της υπομονής. Το άγιον του σταυρού. Στέφος άφθαρτον γίνεται. Και την ίδια στιγμή ο υπομείνας σωθήσεται. Ενίοτε και δοξασθήσεται.

Ο εορτασμός της Κυριακής των Βαΐων στο Χονγκ Κονγκ.

 


Με κατάνυξη και απλότητα εορτάστηκε η Κυριακή των Βαΐων στο Χονγκ Κονγκ. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χονγκ Κονγκ και Άπω Ανατολής κ. Νεκτάριος προεξήρχε της θείας Λειτουργίας. Συλλειτούργησε και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σιγκαπούρης και Νοτίου Ασίας κ.Κωνσταντίνος, ο οποίος μετά το πέρας των εργασιών της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου γιά το μήνα Απρίλιο, κατευθύνεται μέσω Χονγκ Κονγκ στην Σιγκαπούρη για να εορτάσει στην έδρα της εκκλησιαστικής επαρχίας του τις άγιες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος.


Προ της απολύσεως της θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χονγκ Κονγκ ευλόγησε τα βάγια και πριν τα μοιράσει στους πιστούς που κατέκλυσαν τον Καθεδρικό Ιερό Ναό του Ευαγγελιστού Λουκά, έκαμε αναφορά στους πνευματικούς συμβολισμούς της εορτής.

Ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος Ἐπίσκοπος Σταυρουπόλεως.

 Ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος (Μπριαντσιανίνωφ) γεννήθηκε τὸ ἔτος 1807 μ.Χ. στὴν κωμόπολη Ποκρὸφσκ τῆς ἐπαρχίας Βολογκντὰ τῆς Ρωσίας ἀπὸ οἰκογένεια εὐγενῶν. Τὸ κατὰ κόσμον ὄνομά του ἦταν Δημήτριος. Ὁ τόπος ὅπου μεγάλωσε ὁ Ἅγιος ἦταν γεμάτος ἀπὸ μονὲς καὶ σκῆτες καὶ γι’ αὐτὸ τὸν λόγο ὀνομαζόταν «Θηβαΐδα τῆς Ρωσίας». Τὸ πνευματικὸ αὐτὸ περιβάλλον ἐπέδρασε πολὺ στὴ διαμόρφωση τῆς προσωπικότητας τοῦ Ἁγίου καὶ στὴν καλλιέργεια τῆς εὐσέβειάς του.
Ὁ πατέρας του τὸν ἔγραψε στὴν αὐτοκρατορικὴ σχολὴ πολέμου στὴν Ἁγία Πετρούπολη. Παρὰ τὴν πρόοδό του στὴ σχολή, ἐκεῖνος ἐπιθυμοῦσε νὰ γίνει μοναχὸς καὶ νὰ ἀκολουθήσει τὸ δρόμο τῆς μοναχικῆς πολιτείας. Ἀφορμὴ γι’ αὐτὸ ἔδωσε μία σοβαρὴ ἀσθένειά του τὸ ἔτος 1827, ὅταν ὁ Ἅγιος ἦταν εἴκοσι ἐτῶν, ποὺ τὸν ἔκανε νὰ παραιτηθεῖ ἀπὸ τὴν σχολὴ παρὰ τὶς ἀντιρρήσεις τῶν ἀξιωματικῶν. Ἀμέσως ἐγκαταβιώνει στὴ μονὴ τοῦ Ἁγίου Ἀλεξάνδρου τοῦ Σβὶρ στὴν Πετρούπολη. Ἐκεῖ συνδέεται πνευματικὰ μὲ τὸν Στάρετς Λεωνίδα, τῆς Ὄπτινα ὁ ὁποῖος διέμενε ἐκεῖνο τὸν καιρὸ στὴ μονή. Στὴν συνέχεια πῆγε στὴ μονὴ τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου Πετρουπόλεως, ὅπου γνώρισε τὸν Στάρετς Θεοφάνη. Ἐκεῖ ἔμεινε τέσσερα ἀκόμη χρόνια, γιὰ νὰ καταλήξει κοντὰ στὸν γέροντά του Λεωνίδα στὴ μονὴ τῆς Ὄπτινα.

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Τα παιδιά των κατηχητικών μας σχολείων, στις ακολουθίες της Μεγ. Εβδομάδος.



Είναι ξεχωριστή η Μεγάλη Εβδομάδα μέσα στον εορταστικό κύκλο της αγίας μας Εκκλησίας. Μία εβδομάδα όπου ξετυλίγεται το Πάθος του Θεανθρώπου και οι καρδιές των ανθρώπων είναι το σκηνικό όπου ξετυλίγεται το μυστήριο της Σωτηρίας.

Ξεχωριστή η Εβδομάδα η Μεγάλη και για τα παιδιά που καλούνται να ζήσουν, τα πάθη τα σεπτά, να οσμιστούν την πνευματικότητα των ημερών, να ζωντανέψουν και πάλι την ελληνορθόδοξη παράδοσή μας.

…γεμίζουν τ᾿ άδεια μας σταμνιά κερί και μέλι…

488609-petseri afon iosifaΓιατρός, ψυχίατρος, ήρθε να καλογερέψει και πήγαμε να πάρει την ευχή του παππού μας τού παπα Εφραίμ.

Και στον γυρισμό πήραμε ευλογία να προσκυνήσουμε στις σπηλιές τής Αγίας Άννας, εκεί που έζησε ο γέρο Ιωσήφ μέχρι το 1956. Τώρα είμαστε στο 1984, Τρίτη των Μυροφόρων, τής Διακινήσεως.
Πήγαινα μπροστά. Μόνο η κάσσα από το έμπα όρθια. Στα δεξιά γκρεμός, χάος κάτω η θάλασσα.
Αριστερά εκκλησάκι, ένα τζάμι σπασμένο στο παράθυρο. Κυτάζω μέσα και η ευωδία γλυκιά, σαν μέλι σαν κερί, λες και μόλις άναψε το καρβουνάκι.
Δεν λέω τίποτα γιατί ο ψυχίατρος όλα τα ζύγιζε με την λογική. Προχώρησα και τον ακούω να φωνάζει ευωδιάζει, ευωδιάζει, μέσα από το εκκλησάκι έρχεται ευωδία.
Ποιός να ήρθε, κανένας δεν είχε περάσει, τα χορτάρια τα χτυπούσαμε για να σκίσουμε.
Δεν απάντησα και προχώρησα προς τα κελλιά που δεν ακουμπούσαν στον βράχο, για την υγρασία.

Η Αραβική άνοιξη, Χειμώνας της Ορθοδοξίας;

 

Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων
Καθώς γράφω ακούω τις αντιφατικές πληροφορίες για την τύχη του Ελληνορθοδόξου Μητροπολίτου Χαλεπίου Παύλου, διότι δεν έχει επιβεβαιωθεί η απελευθέρωσή του. Θυμούμαι ότι κατά την πρώτη μου επίσκεψη στη Συρία το 1981 ο ξεναγός του Εθνικού Μουσείου της Δαμασκού μού έδειξε την ειδική αίθουσα Μεγάλου Αλεξάνδρου και την αίθουσα με τα βυζαντινά νομίσματα. Μού είπε δε το εξής: «Από όλους τους λαούς που πέρασαν από την περιοχή οι Έλληνες, Μακεδόνες πρώτα και μετά Βυζαντινοί, είναι οι μόνοι οι οποίοι άφησαν πολιτισμό. Να έρχεστε στη Συρία. Εσείς οι Έλληνες έχετε πολλά δικά σας να δείτε». Και όταν τον ρώτησα για την κατοχή των Οθωμανών Τούρκων που είναι και μουσουλμάνοι, μού έδειξε μία πλατεία με το μνημείο των Μαρτύρων και μού εξήγησε: «Αυτό το μνημείο τιμά τους πατριώτες Σύρους που εξεγέρθηκαν κατά των Τούρκων και σφαγιάσθηκαν τον 19ο αιώνα».

Κλήρωση Πασχαλινών αρνιών στην Ενορία μας.


 
Στο πλαίσιο της φιλανθρωπικής ενοριακής μας προσπάθειας, ο Ιερός Ναός μας πραγματοποίησε λαχειοφόρο αγορά, μοιράζοντας πασχαλινά αρνιά στους νικηφόρους λαχνούς της κλήρωσης.
 
Μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής των Βαϊων, ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού, Αρχιμ. Ιερόθεος Βαμβακάρης, ευχαρίστησε τους ενορίτες για την συνδρομή τους και σε αυτήν την προσπάθεια και ανέφερε τις προσπάθειες του φιλανθρωπικού έργου που επιτελείται στην Ενορία μας καθ’  όλη την διάρκεια της χρονιάς αλλά και ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες του Πάσχα.
 
Αξίζει να θυμίσουμε ότι στο ενοριακό μας συσσίτιο σιτίζονται 140 άνθρωποι ενώ καλύπτονται σε αρκετούς ακόμη οι δαπάνες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ – ΤΑ ΤΑΛΑΝΤΑ


M_Triti_10_parthenonΗ Μεγάλη Τρίτη είναι για την Εκκλησία αφορμή να θυμηθούμε την παραβολή των ταλάντων. Κάποιος άρχοντας πραγματοποιεί ένα μακρινό ταξίδι, και πριν φύγει μοιράζει στους δούλους του τμήματα από την περιουσία του. Στον ένα δίνει πέντε τάλαντα, στον άλλο δύο, στον τρίτο ένα. Μετά την επιστροφή του οι δούλοι του δίνουν λογαριασμό. Αυτός που πήρε πέντε τάλαντα, εργάστηκε και παραδίδει συνολικά δέκα, αυτό που πήρε δύο παραδίδει τέσσερα, ενώ αυτός που πήρε ένα, το επιστρέφει, διότι θεωρεί ότι ο κύριος του είναι σκληρός και θέλει να θερίσει εκεί που δεν έσπειρε. Τότε ο άρχοντας διατάσσει να του πάρουν το τάλαντο και να το δώσουν σ’ αυτόν που έχει τα δέκα και να τον τιμωρήσουν, αποκόπτοντάς τον ουσιαστικά από την κοινωνία με τους άλλους!
Στον οίκο του συναξαριού της ημέρας διαβάζουμε μια ενδιαφέρουσα φράση που απευθύνεται στον καθέναν από μας: “Το δοθέν σοι τάλαντον φιλοπόνως έργασαι”. Το χάρισμα, γιατί αυτό είναι το τάλαντο, που έχει ο καθένας μας, ας εργαστεί με φιλοπονία, με επιμέλεια και με προθυμία, να το αξιοποιήσει. Τα χαρίσματα είναι πολύτιμα δώρα του Θεού στον κάθε άνθρωπο και υπάρχουν, σ’ άλλον περισσότερα και σ’ άλλον λιγότερα, αλλά πάντως δίδονται σε όλους. Το ερώτημα είναι κατά πόσον αξιοποιούνται.

Ο Νυμφίος στην ενορία μας 2013!!!Φωτογραφίες!!!



187η Επέτειος της Εξόδου του Μεσολογγίου.

 

Με ξεχωριστή λαμπρότητα η Ιερά Πόλις του Μεσολογγίου τιμά την Επέτειο της Εξόδου της Φρουράς των Ελευθέρων Πολιορκημένων το Σάββατο του Λαζάρου και την Κυριακή των Βαΐων.
Στην φετινή 187η Επέτειο συμμετέχουν – προσκεκλημένοι του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Κοσμά – οι Μητροπολίτες Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων και Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας.

To Σάββατο του Λαζάρου, με λιτανευτική πομπή έγινε η μεταφορά της Εικόνας της Εξόδου και του Σταυρού Ευλογίας του Επισκόπου Ρωγών Ιωσήφ από το Μουσείο Ιστορίας και Τέχνης στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος, με την συμμετοχή του Μητροπολίτου μας κ. Κοσμά και των αρχών της Ιεράς Πόλεως.

Στη συνέχεια στον τάφο που Επισκόπου Ρωγών Ιωσήφ, που βρίσκεται πλησίον του Ιερού Ναού Αγίου Παντελεήμονος Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου τελέσθηκε επιμνημόσυνη δέηση από τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάρχη μας κ. Κοσμά και κατέθεσαν στεφάνια οι αρχές της περιοχής.

Κωνσταντινούπολη: Εισβολή και μικροκαταστροφές σε ελληνική εκκλησία στη νήσο Αντιγόνη.

 

Ομάδα 10 περίπου νεαρών ατόμων εισέβαλαν το απόγευμα της Κυριακής των Βαΐων στην εκκλησία του Αγίου Ιωάννου στη νήσο Αντιγόνη της Κωντσταντινούπολης και προκάλεσαν μικροζημιές.
Οι νεαροί, ηλικίας μεταξύ 15 και 18 ετών, συνελήφθησαν από κατοίκους του νησιού και μεταφέρθηκαν στο τοπικό αστυνομικό τμήμα, όμως αφέθηκαν ελεύθεροι επειδή ήταν ανήλικοι. Όπως διαπιστώθηκε οι νεαροί δεν είναι κάτοικοι του νησιού
Κύκλοι της ελληνικής μειονότητας στην Πόλη σχολιάζουν ότι ο θρησκευτικός και εθνικιστικός φανατισμός που καλλιεργείται από διάφορους κύκλους στην Τουρκία, μεταξύ αυτών και από κυβερνητικούς, είναι ο ηθικός αυτουργός αυτής της επίθεσης.

infognomon

Αρχιεπίσκοπος Κύπρου: «Θα μας αφήσουν να πτωχεύσουμε».

Λάβρος κατά του ειδικού αντιπροσώπου του ΓΓ του ΟΗΕ, Αλεξάντερ Ντάουνερ, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β΄.
Τον κάλεσε να παραιτηθεί, ενώ προέτρεψε την κυβέρνηση να μην προσέλθει σε συνομιλίες για επίλυση του Κυπριακού, εάν η βάση τους δεν είναι ομοσπονδιακή.
Στο μεταξύ σχολιάζοντας τα της οικονομίας, ο Μακαριότατος χαρακτήρισε το μνημόνιο μονόδρομο.
Όπως αναφέρει το SigmaLive, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος β΄, κάλεσε την κυβέρνηση να ζητήσει την απομάκρυνσή του καθώς όπως υπέδειξε δεν ενεργεί στη βάση των αρχών δικαίου του Οργανισμού.
Ο κ. Ντάουνερ, είπε ο Μακαριότατος, αντί να επιχειρεί εξίσωση του ψευδοκράτους με την Κυπριακή Δημοκρατία, θα έπρεπε να πλησιάσει τον Τούρκο Πρωθυπουργό και να του ζητήσει να παύσει να ζητεί δυο κράτη στην Κύπρο.

Πάσχα και Μεγάλη Εβδομάδα. Έθιμα και παραδόσεις.

.Το Πάσχα ονομάζεται και Λαμπρή η Πασχαλιά, είναι η πιο σημαντική γιορτή του έτους στην Ελλάδα.Το Πάσχα γιορτάζονται τα Πάθη, η Σταύρωση, η Ταφή και τελικά η Ανάσταση του Ιησού Χριστού.

Η κυριότερες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας αντιπροσωπεύουν και μία απο τις ημέρες που πέρασε ο Ιησούς στην Ιερουσαλήμ κατά τον εορτασμό του εβραϊκού απο την ημέρα της εισόδου του στην πόλη των Ιεροσολύμων μέχρι την Ανάσταση του.

Πολλά μέρη στην Ελλάδα γιορτάζουν το Πάσχα με τα δικά τους έθιμα. Μερικά παραδείγματα:

Στην Πάρο τα παιδιά αναπαριστούν τους αποστόλους του Ιησού, τον Μυστικό Δείπνο, την πορεία για τον Γολγοθά και τη Σταύρωση.

Στην Πάτμο δώδεκα μοναχοί αναπαριστούν τους αποστόλους, και ο Ηγούμενος πλένει τα πόδια τους στην πλατεία την Μεγάλη Πέμπτη .

Δραματική έκκληση του Πατριάρχη Αντιοχείας.

Στην πιο δυναμική παρέμβαση του, από την μέρα της απαγωγής των δύο Μητροπολιτών, προχώρησε σήμερα ο Ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιωάννης.
Απευθυνόμενος σε πρώτο πρόσωπο προς τη διεθνή κοινότητα κάνει λόγο για πόνο και συμφορά που έχει πλήξει ολόκληρο το λαό της Συρίας όχι μόνο εξαιτίας της απαγωγής αλλά και λόγω των γενικότερων συγκρούσεων στην περιοχή.

«Εμείς δεν φοβόμαστε εκείνους, που χρησιμοποιούν την βια ως μέσον, διότι είμαστε τέκνα της Αναστάσεως» λέει ο Πατριάρχης και σημειώνει πως «Το να μας δολοφονούν ή να μας απαγάγουν ή να καταστρέφουν τα ιδρύματα μας, καθόλου δεν μειώνει την απόφαση μας να είμαστε προσκολλημένη στον πατριωτισμό μας, στην κοινή συμβίωση μας, στην παραμονή μας στα εδάφη μας και στην αναζήτηση της αλήθειας και του δικαίου στην πατρίδα μας».

Οἱ Ἅγιοι Ἰάσονας καὶ Σωσίπατρος οἱ Ἀπόστολοι.

 Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι Ἰάσων καὶ Σωσίπατρος ἀνήκουν στὴ χορεία τῶν Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ κατάγονταν ὁ μὲν Ἰάσων ἀπὸ τὴν Ταρσὸ ἢ τὴν Θεσσαλονίκη, κατὰ τὸ παλαιὸ χειρόγραφο, ὅπως σημειώνει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ δὲ Σωσίπατρος ἀπὸ τὴν Ἀχαΐα.
Τὸ ὄνομα τοῦ Ἰάσων ἀπαντᾶ σὲ δύο ἀπὸ τὰ βιβλία τῆς Καινῆς Διαθήκης. Στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων καὶ στὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολὴ τοῦ Παύλου.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, μετὰ τοὺς Φιλίππους, ἦλθε στὴν Θεσσαλονίκη, ὅπου δίδαξε ἐπὶ τρεῖς ἑβδομάδες. Ἡ διδασκαλία του ἐπέσυρε τὸ μίσος τῶν Ἰουδαίων, οἱ ὁποῖοι στράφηκαν ἐναντίον του, παρακινώντας καὶ τοὺς ἀγοραίους τῆς πόλεως. Ἐπειδὴ φιλοξενοῦνταν στὸ σπίτι τοῦ Ἰάσονος, οἱ Ἰουδαῖοι τὸν ἀναζήτησαν ἐκεῖ. Δὲν τὸν βρῆκαν ὅμως, γι’ αὐτὸ ἔσυραν τὸν Ἰάσονα καὶ τοὺς ἄλλους ἀδελφοὺς στοὺς πολιτάρχες, δηλαδὴ στοὺς δημοτικοὺς ἄρχοντες. Στὴν ἀφήγηση αὐτὴ τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων ἀναφέρεται γιὰ πρώτη φορὰ τὸ ὄνομα τοῦ Ἰάσονα. Στὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολὴ ὁ Παῦλος ἀναφέρει τὸν Ἰάσονα μὲ ἐκείνους ποὺ ἀπηύθυναν χαιρετισμοὺς στοὺς παραλῆπτες τῆς Ἐπιστολῆς.

Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Μεγάλη Εβδομάδα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο !


Σεβ. Μητροπολίτου Προικοννήσου κ. Ιωσήφ
 
Μεγάλη ῾Εβδομάδα ἔχει ἕνα ξεχωριστὸ χρῶμα στὸ Πατριαρχεῖο - κάτι μεταξὺ μοναστηριακῆς ἀτμόσφαιρας καὶ ἐγκόσμιας ἐνορίας. Τὴν Κυριακὴ τῶν Βαΐων στὸν Πατριαρχικὸ Ναὸ γίνεται Πατριαρχικὴ καὶ Συνοδικὴ Χοροστασία. Στὸ «῞Αγιος Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν» πρὶν τοὺς Αἴνους ὁ Πατριάρχης περιβάλλεται πετραχηλωμόφορο καὶ διαβάζει τὴν εὐχὴ τῶν Βαΐων πάνω στὰ βάγια ποὺ κρατοῦν σὲ πανέρι τὰ παιδιὰ τοῦ ἱεροῦ· «Κύριε ὁ Θεὸς ἡμῶν, ὁ καθήμενος ἐπὶ τῶν Χερουβίμ, ὁ ἐξεγείρας τὴν δυναστείαν καὶ ἀποστείλας τὸν μονογενῆ Σου Υἱὸν...». Δὲν ξέρω γιατί, κάθε φορὰ ποὺ ἀκούω ἤ διαβάζω ὁ ἴδιος τὴν εὐχὴ αὐτὴ ἔρχεται μπροστά μου ἡ σεπτὴ μορφὴ τοῦ μακαριστοῦ Πατριάρχου Δημητρίου, ποὺ τὸν εἶχα ἀκούσει νὰ τὴ διαβάζει μὲ τὴν χαρακτηριστικὰ ταπεινὴ καὶ πονεμένη φωνή του στοὺς δίσκους ποὺ κάποια Μεγαλοβδομάδα εἶχε ζωντανὰ ἠχογραφήσει ἡ ΕΡΤ ἀπὸ τὸν Πατριαρχικὸ Ναό. Στὸ δεύτερο «Αἰνεῖτε» ὁ Πατριάρχης κατεβαίνει καὶ προσκυνᾶ τὴν εἰκόνα τῆς Βαϊφόρου ποὺ βρίσκεται πάνω σὲ εὐτρεπισμένο δισκέλι καὶ κατόπιν εὐλογεῖ τὸ λαό. Στὸ προσκύνημα τὸν ἀκολουθοῦν ἕνας-ἕνας οἱ ᾿Αρχιερεῖς πού, ἀφοῦ προσκυνήσουν, ἔρχονται στὸν Πατριάρχη ποὺ τοὺς περιμένει στὸ τελευταῖο σκαλοπάτι τοῦ θρόνου, ἀσπάζονται τὴ δεξιά του καὶ παίρνουν τὰ βάγια· «᾿Εξέλθετε ἔθνη, ἐξέλθετε καὶ λαοί, καὶ θεάσασθε σήμερον τὸν Βασιλέα τῶν οὐρανῶν, ὡς ἐπὶ θρόνου ὑψηλοῦ, ἐπὶ πώλου εὐτελοῦς τὴν ῾Ιερουσαλὴμ προσεπιβαίνοντα...»...

Οι τρείς δρόμοι της Κυριακής των Βαΐων.

Πρωτ. Θεμιστοκλή Μουρτζανού
 
Τρεις αντιθέσεις συνθέτουν το Ευαγγέλιο της Κυριακής των Βαΐων (Ιώαν. 12, 1-18), οι οποίες αποτυπώνουν τη στάση του κόσμου έναντι του Χριστού. Η πρώτη έχει να κάνει με την προσφορά αγάπης και ευγνωμοσύνης από την πλευρά της Μαρίας, της αδελφής του Λαζάρου και το σχόλιο του Ιούδα του Ισκαριώτη, ο οποίος απορρίπτει τη διάθεση της ψυχής της Μαρίας και υποδεικνύει έναν άλλο δρόμο που δε γίνεται δεκτός από το Χριστό. Η δεύτερη έχει να κάνει με την απόφαση των Αρχιερέων των Ιουδαίων να σκοτώσουν, εκτός από το Χριστό, και τον Λάζαρο, διότι δεν άντεχαν να υπάρχει στα μάτια των συμπατριωτών τους ο απτός μάρτυρας της δύναμης του Χριστού πάνω στο θάνατο. Και η τρίτη έχει να κάνει με την στάση του λαού των Ιεροσολύμων, ο οποίος ζητωκραυγάζει τον ερχομό του Χριστού, όχι όμως επειδή πιστεύει στο αληθινό περιεχόμενο της αποστολής Του, αλλά διότι Τον θεωρεί βασιλιά του Ισραήλ. Και γι’ αυτό ο ίδιος ο λαός που θα αποθεώσει, ο ίδιος θα καταδικάσει χωρίς πολλή συζήτηση τον βασιλιά Του σε θάνατο.
Οι αντιθέσεις αυτές αναδεικνύουν τρεις δρόμους για την Εκκλησία, οι οποίο όμως δεν μπορεί να οδηγήσουν αληθινά στο Χριστό.Υπάρχουν αυτοί οι οποίοι αναγνωρίζουν το Χριστό ως Εκείνον που τους προσφέρει την ανάσταση και τη ζωή και είναι έτοιμοι να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους με απλότητα: την μετοχή τους στο δείπνο της Ευχαριστίας και την προσφορά στον Κύριό μας δώρων που πηγάζουν από την καρδιά τους.

Τα Πασχαλίνα εόρτια δέματα της Μητροπόλεως Πειραιώς για τους φτωχούς και ανέργους συμπολίτες μας.

Την Παρασκευή 26 Απριλίου 2013, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας κ.κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ μοίρασε και πάλι περί τις 4.000 σακούλες τροφίμων στους αναξιοπαθούντες αδελφούς μας, ενόψει των ημερών του Πάσχα. 
Ο αριθμός αντικατοπτρίζει την δυσχερή πραγματικότητα που έχουν περιέλθει οι αδελφοί μας, καθώς και τον διαρκή αγώνα της Μητροπόλεώς μας για να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε αυτό το έργο. 
Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου της Μητροπόλεως μας έδωσαν τον απαραίτητο τόνο χαράς στην ημέρα, συμμετέχοντας και ενισχύοντας και αυτά αυτή την δράση της Μητρόπολής μας. 

Κυριακή Των Βαϊων στο Ναό μας. (Φωτογραφίες)

 Με κάθε λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάσαμε την ανάμνηση της πανηγυρικής εισόδου του Κυρίου μας στα Ιεροσόλυμα, όπως όρίζει το τυπικό της Αγίας μας Εκκλησίας λίγο πριν την έναρξη της Μεγάλης Εβδομάδος.
 
Μέσα σε κλίμα κατάνυξης, χιλιάδες πιστοί κατέκλυσαν τον Ναό μας, προσευχόμενοι και κοινωνόντας στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. 

Σχόλια στον Απόστολο της Κυριακής των Βαϊων.



῾῾Ο Κύριος ἐγγύς. Μηδέν μεριμνᾶτε᾽ (Φιλ. 4, 6)
α. ῾Η Κυριακή τῶν Βαΐων σηματοδοτεῖ τήν ἀπαρχή τῆς Μεγάλης ῾Εβδομάδος. ῾Ο Κύριος, λίγες ἡμέρες πρό τοῦ ἐπιγείου τέλους Του, ἔχει ἀναστήσει τόν ἀδελφικό φίλο του Λάζαρο καί δίνει μέ τόν θριαμβευτικό ἐρχομό Του στά ῾Ιεροσόλυμα ῾ἐπί πῶλον ὄνου᾽ τήν δυναμική τῆς νίκης κατά τοῦ θανάτου, κάτι πού θά σφραγιστεῖ μέ τήν δική Του ᾽Ανάσταση, ἀφοῦ περάσει ὅμως μέσα ἀπό τήν ὀδύνη τῆς Σταυρικῆς Του θυσίας. ῎Ετσι ἀπό τήν εἴσοδο ἤδη τῆς Μεγάλης ῾Εβδομάδος προβάλλεται ὁ χαρμολυπικός χαρακτήρας αὐτῆς: ἔρχονται τά γεγονότα τοῦ Πάθους μέ τήν δραματική ἔντασή τους, μέσα ὅμως στό φῶς τῆς νίκης πού φέρνει ἡ ᾽Ανάσταση τοῦ Κυρίου. Τό ᾽Αποστολικό ἀνάγνωσμα  ἀπό τήν πρός Φιλιππησίους ἐπιστολή τοῦ ἀποστόλου Παύλου στοιχεῖ στήν χαρμολυπική αὐτή λογική. Προβάλλει τήν ἐν Κυρίῳ χαρά καί εἰρήνη τοῦ πιστοῦ, τήν ὑπέρβαση τοῦ ἄγχους πού προκαλεῖ ὁ πεσμένος στήν ἁμαρτία κόσμος, τόν ἀπόλυτο προσανατολισμό τῆς σκέψεως τοῦ πιστοῦ στόν Κύριο καί τίς ἀρετές Του. Κι ὅλα αὐτά γιατί ἀκριβῶς ῾ὁ Κύριος ἐγγύς. Μηδέν (λοιπόν) μεριμνᾶτε᾽. ῾Ο Κύριος εἶναι κοντά κι ὅπου νά ᾽ναι ἔρχεται. Γιά τίποτε νά μή σᾶς πιάνει ἄγχος.

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΣΤΟ ΠΑΚΙΣΤΑΝ.

1Παρά τα όποια οικονομικά προβλήματα, προχωρεί με γοργούς ρυθμούς η κατασκευή του πρώτου Ορθόδοξου Ιερού Ναού στο Πακιστάν.

Την περασμένη Κυριακή πραγματοποιήθηκε σεμνή τελετή στην οποία παρέστησαν (φωτο αποκλειστική) αρκετοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί καθώς και ο ηγετης των μουσουλμάνων στην περιοχή.

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες ἐν Κυζίκῳ.

 Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες τῆς Κυζίκου, ὁ Ἀντίπατρος,  Ἀρτεμᾶς, ὁ Θαυμάσιος, ὁ Θεόγνις, ὁ Θεόδουλος, ὁ Θεόστιχος, ὁ Μάγνος, ὁ Ροῦφος καὶ ὁ Φιλήμονας κατάγονταν ἀπὸ διάφορους τόπους. Συνελήφθησαν ὅμως ὅλοι μαζὶ στὴν Κύζικο τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν. Ὅταν ὁδηγήθηκαν μπροστὰ στὸν τοπικὸ ἄρχοντα ἐπέδειξαν θαυμαστὴ γενναιότητα καὶ ὑπερασπίσθηκαν μὲ παρρησία καὶ θάρρος τὴν πίστη τους. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ καὶ γιὰ νὰ καμφθεῖ τὸ σθένος τους, ρίχθηκαν στὴ φυλακή. Ἐκεῖ χωρὶς νερὸ καὶ τροφὴ προσεύχονταν καὶ δοξολογοῦσαν τὸν Κύριό τους, ὁ Ὁποῖος τοὺς ἀξίωσε νὰ ὑποφέρουν γιὰ Ἐκεῖνον καὶ ὁ ἕνας ἔδινε θάρρος στὸν ἄλλον. Ὅταν ὁ ἄρχοντας τοὺς ρώτησε γιὰ τελευταία φορὰ ἐὰν ἐπιμένουν νὰ πιστεύουν στὸν Χριστό, ὅλοι μὲ ἕνα στόμα καὶ μία καρδιὰ τοῦ ἀπάντησαν ὅτι προτιμοῦν τὸ μαρτύριο ἀπὸ τὸ νὰ ἀρνηθοῦν τὸν Πλάστη καὶ Δημιουργὸ καὶ Σωτῆρα τοῦ κόσμου.

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

ΤΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΣΤΗ ΚΥΠΡΟ

 
 Η Κύπρος και Άγιος Λάζαρος είναι στενά συνδεδεμένοι. Σύμφωνα με τη παράδοση, ο Άγιος Λάζαρος μετά την ανάσταση του από τους νεκρούς, που έκανε ο Ιησούς, και μετά από τη σταύρωση του Χριστού, έφυγε από τη Βηθανία, και ήρθε στη Κύπρο, όπου έγινε τελικά ο πρώτος Επίσκοπος Κιτίου, της πόλης που αποκαλείται σήμερα Λάρνακα.
Ο ερχομός του Αγίου Λαζάρου στο Κίτιο υποδεικνύεται από τις σχετικές τοπικές παραδόσεις, και κυρίως, από την αρχαία και θαυμάσια βυζαντινή εκκλησία που κτίστηκε πάνω από τον τάφο του. Αυτή η εκκλησία, είναι το σημαντικότερο μνημείο της Λάρνακας, και συγχρόνως, ένα από τα σημαντικότερα προσκυνήματα στη Κύπρο.
Η Λάρνακα έμελλε επίσης να γίνει η εγγενής πόλη του Λαζάρου, μια δεύτερη Βηθανία. Εδώ συναντήθηκε με τους αποστόλους Παύλο και Βαρνάβα κατά το ιεραποστολικό ταξίδι τους στη Κύπρο, και σύμφωνα με την παράδοση, ορίστηκε από αυτούς ως ο πρώτος Επίσκοπος Κιτίου.

Σχόλια στο Ευαγγέλιο της Κυριακής των Βαϊων.



Συνοδοιπορία ζωής

«Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου»
Θριαμβευτικά μέσα από τις επευφημίες του πλήθους και τις ζητωκραυγές του όχλου, εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα ο Χριστός. Διαψεύδει όμως τις προσδοκίες του λαού, γιατί η πορεία του δεν συνδέεται με εξουσίες και δόξες κοσμικές, αλλά είναι ο Βασιλιάς που θα ακολουθήσει το δρόμο του Γολγοθά και του Σταυρού, δίνοντας μια άλλη διάσταση στην έννοια της εξουσίας.
Η Εκκλησία, μέσα από τις κατανυκτικές ακολουθίες που μεταρσιώνουν τον άνθρωπο σε ανώτερες βιωματικές βαθμίδες, μάς προσκαλεί σε μια συνοδοιπορία μαζί Του, η οποία απεγκλωβίζει από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και την «παθογένεια» που τη χαρακτηρίζει. Στη συνοδοιπορία αυτή αφήνουμε πίσω τον εαυτό μας για να τον ανακαλύψουμε σ’ ένα άλλο επίπεδο, πολύ πιο αυθεντικό, πολύ πιο αληθινό. Εκείνο της ζωής και της ανάστασης. «Δεύτε ουν και ημείς κεκαθαρμέναις διανοίαις, συμπορευθώμεν αυτώ και συσταυρωθώμεν και νεκρωθώμεν δι αυτόν… ίνα και συζήσωμεν αυτώ». Σαφής και ξεκάθαρη η προτροπή της Εκκλησίας για τη βασική προϋπόθεση της πιο μεγαλειώδους συνοδοιπορίας στην οποία μας προσκαλεί.

Μητροπολίτης Σιατίστης: ''Η Ελλάδα πρέπει να διεκδικήσει τις Γερμανικές αποζημιώσεις''.

siatistis paulos
Του Αιμίλιου Πολυγένη 
 
Στην τηλεόραση της ΝΕΤ μίλησε  ο Σεβ. Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος, ο οποίος αναφέρθηκε στη συμβολή της Εκκλησίας εν μέσως κρίσης, στην Χρυσή Αυγή, καθώς και στις Γερμανικές αποζημιώσεις.
"Η Εκκλησία δεν μπορεί να ανεχθεί περιστατικά βίας, ρατσισμού και απομόνωσης διότι απλά ο Χριστιανός που θα δεχθεί κάτι τέτοιο, εκείνη την στιγμή έχει ακυρώσει την πίστη του", ανέφερε ο κ. Παύλος σχολιάζοντας την αύξηση των φαινομένων αυτών τον τελευταίο καιρό.
Αναφέρομενος στις σημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ελληνικός λαός, ο Μητροπολίτης Σιατίστης τόνισε: "Όλοι είμαστε ζαλισμένοι, διότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε είναι πάρα πολλές! Οι άνθρωποι πολλές φορές στην εποχή μας, βρέθηκαν σε πρωτόγνωρες δυσκολίες για την εποχή τους. Όμως στις δύσκολες ώρες πρέπει να βλέπουμε καθαρά, διότι διαφορετικά κινδυνευούμε να χάσουμε τον εαυτό μας τον ίδιο."
Σχολιάζοντας το περιστατικό που συνέβη από εκπροσώπους της Χρυσής Αυγής, οι οποίοι εισέβαλαν σε Νοσοκομεία της χώρας ο κ. Παύλος υπογράμμισε ότι "αυτό είναι καπηλεία της ελληνικής σημαίας."

Στον τάφο του Αγίου Λαζάρου στη Βηθανία.

 

40364.p
 
Ενώ οι πλειοψηφία των Χριστιανών αγνοούν τη γιορτή αυτή, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί γιορτάζουν το Σάββατο του Λαζάρου, ως προπομπό του Πάσχα μιά ακριβώς εβδομάδα νωρίτερα.
Είναι στ’ αλήθεια ένα μικρό Πάσχα που προηγείται από το κυρίως Πάσχα.
Αυτό φυσικά το ήθελε ο ίδιος ο Κύριος, ο οποίος ανέστησε το Λάζαρο ως μιά τελευταία πράξη πρίν από την εισοδό Του στα Ιεροσόλυμα και την αργή άνοδό Του στο Γολγοθά τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας.
 
images (30)

Σε ένα ύμνο της γιορτής, αναφέρεται ότι ο Ιησούς «έκλεψε τον Λάζαρο από τους νεκρούς». Μου αρέσει αυτή η ιδέα. Την ερχόμενη εβδομάδα όμως δεν θα υπάρχει καμιά κλοπή. Αντίθετα οι θύρες του Άδη θ’ ανοίξουν διάπλατα. Αυτό που έκανε για το Λάζαρο ο Χριστός θα το κάνει για όλους μας.
Φυσικά η ανάσταση του Λαζάρου διαφέρει από τις προηγούμενες νεκραναστάσεις που επιτέλεσε ο Ιησούς- όπως για παραδειγμα την κόρη του Ιαείρου. Ο Λάζαρος βρισκόταν στον τάφο τέσσερεις μέρες και το σώμα του είχε ήδη αρχίσει να αποσυντίθεται. ‘Κύριε, μυρίζει ήδη!’ είπε στον Κύριο μιά από τις αδελφές του Λαζάρου, όταν είχε ζητήσει να Του δείξουν τον τάφο.

Κατασκηνώσεις Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.

 

Ευρωπαϊκή κινητοποίηση για την προστασία των Χριστιανών.

kratsa
Την παρέμβαση των ευρωπαϊκών οργάνων για την απελευθέρωση του ελληνορθόδοξου Μητροπολίτη Χαλεπίου, Βεροίας και Αλεξανδρέττας κ. Παύλου και του Συροϊακωβίτη επίσκοπου Χαλεπίου κ. Γρηγόριου Γιοχάνα Ιμπραήμ, ζητά η Ρόδη Κράτσα.
Η ευρωβουλευτής με την ευκαιρία αυτή επανέρχεται για μία ακόμη φορά στο κρίσιμο θέμα της προστασίας των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή.
Τονίζει ότι η Ε.Ε. στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον υπόλοιπο κόσμο αλλά και τα ίδια τα κράτη – μέλη της Ε.Ε. στις διμερείς εξωτερικές τους σχέσεις πρέπει να παρακολουθούν και να υποστηρίζουν συστηματικά και αποτελεσματικά την ελευθερία της θρησκευτικής πίστης και το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η ευρωβουλευτής είχε ζητήσει ήδη τον Απρίλιο του 2012, από την Ύπατη Εκπρόσωπο Κάθριν Άστον, να δημιουργηθεί στις Υπηρεσίες Εξωτερικής Δράσης ειδικό παρατηρητήριο για τη θρησκευτική ελευθερία ιδιαίτερα εστιασμένο στις χριστιανικές κοινότητες, με αφορμή τα φαινόμενα της αυξανόμενης βίας εναντίον των χριστιανών σε πολλές μουσουλμανικές χώρες και τον ξεριζωμό από τις χώρες τους.

Ἀνάστασις τοῦ Λαζάρου.

 Αυτό το Σάββατο τιμάμε την υπό του Χριστού Ανάσταση του φίλου Του Λαζάρου.
Αναγράφει το «Ωρολόγιο»: «Ο Λάζαρος ήταν φίλος του Χριστού και οι αδελφές του Μάρθα και Μαρία που τον φιλοξένησαν πολλές φορές (Λουκ. ι΄, 38-40, Ιωαν. ιβ΄, 1-3) στη Βηθανία κοντά στα Ιεροσόλυμα περίπου δύο μίλια. Λίγες μέρες προ του πάθους του Κυρίου ασθένησε ο Λάζαρος και οι αδελφές του ενημέρωσαν σχετικά τον Ιησού που τότε ήταν στη Γαλιλαία να τον επισκεφθεί. Ο Κύριος όμως επίτηδες καθυστέρησε μέχρι που πέθανε ο Λάζαρος, οπότε είπε στους μαθητές του πάμε τώρα να τον ξυπνήσω. Όταν έφθασε στη Βηθανία παρηγόρησε τις αδελφές του Λάζαρου που ήταν πεθαμένος τέσσερις μέρες και ζήτησε να δει το τάφο του.
Όταν έφθασε στο μνημείο, δάκρυσε και διέταξε να βγάλουν την ταφόπλακα. Τότε ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, ευχαρίστησε τον Θεό και Πατέρα και με μεγάλη φωνή είπε: Λάζαρε, βγες έξω. Αμέσως βγήκε έξω τυλιγμένος με τα σάβανα ο τετραήμερος νεκρός μπροστά στο πλήθος που παρακολουθούσε και ο Ιησούς ζήτησε να του λύσουν τα σάβανα και να πάει σπίτι του. (Ιωαν. ια΄,44)

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Ἀδελφόθεος Ἐπίσκοπος Ἱεροσολύμων.

 Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυρας Συμεών, ἀναδείχθηκε διάδοχος τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου ( τὸ 62 μ.Χ.), μετὰ τὴν καταστροφὴ τῆς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ τοὺς Ρωμαίους τὸ 70 μ.Χ.
Κατὰ τὸν Ἡγήσιππο ἦταν υἱὸς τοῦ Κλωπᾶ, ἀδελφοῦ τοῦ Ἰωσὴφ καὶ ἀδελφὸς τοῦ Ἰούδα. Κατὰ ἄλλη δὲ ἐκδοχὴ ἦταν υἱὸς τοῦ Ἰωσὴφ τοῦ Μνήστορος καὶ ἀδελφὸς τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου.
Ἐνῷ ἐπισκόπευε στὴν Ἱερουσαλήμ, ἐπὶ αὐτοκράτορος Τραϊανοῦ (98 – 117 μ.Χ.), διαβλήθηκε ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς στὸν ὕπατο Ἀττικὸ γιὰ τὸν ἀποστολικό του ζῆλο. Ὁ Συμεὼν κατηγορήθηκε ὄχι ἀπὸ Χριστιανοὺς αἱρετικούς, ἀλλὰ ἀπὸ Ἰουδαίους. Ἡ κατηγορία περιελάμβανε δύο σκέλη. Τὸ ἕνα ἦταν ὅτι καταγόταν ἀπὸ τὸ γένος Δαβὶδ καὶ τὸ ἄλλο ὅτι ἦταν Χριστιανός. Ἀφοῦ συνελήφθη, βασανίσθηκε σκληρὰ καὶ στὴν συνέχεια ὁδηγήθηκε σὲ σταυρικὸ θάνατο, τὸ ἔτος 107 μ.Χ., σὲ ἡλικία ἑκατὸν εἴκοσι ἐτῶν.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Ο Επίσκοπος - ποδοσφαιριστής και η μοναχή...ντριμπλαδόρος (video)



Η τεχνική του στο ποδόσφαιρο θυμίζει επαγγελματία και αν δεν ήταν Επίσκοπος θα μπορούσε να κάνει καριέρα ως ποδοσφαιριστής. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που όταν βλέπουν τον Επίσκοπο Ερζεγοβίνης Γρηγόριο με πολιτκή περιβολή σε καφετέριες, να λένε πως «θα ήταν καλύτερα να έπαιζε μόνο μπάλα».
Θεατής και θαυμαστής του, ο Επίσκοπος πρ. Ερζεγοβίνης και Ζαχουμίου Αθανάσιος (Γιέφτιτς) .
Όμως στο βίντεο που ακολουθεί αναδεικνύεται και το ταλέντο κάποιας μοναχής στο ποδόσφαιρο. Στο τρίτο λεπτό του βίντεο ξετυλίγει το ταλέντο της που πραγματικά θα ζήλευαν πολλοί επαγγελματίες μπαλαδώροι και ντριμπλαδόροι.

Πηγή: ierovima.gr

Μιά κουβεντούλα για το θυμό**


Geroge CalciuΤου π. Γεωργίου Calciu*

Ο άνθρωπος σήμερα ζεί κάτω από τέτοια πίεση που τα νεύρα του τεντώνονται στο έπακρο ώστε ακόμα και η παραμικρή πρόκληση να του προκαλέι το αμάρτημα του θυμού.
Τα αίτια του θυμού μπορεί να είναι το παιδί μας που δεν μάς υπακούει, ή ο/η σύζυγος που μάς αντιλέγουν, ή ο οδηγός που μάς κόβει το δρόμο ή φαίνεται ότι μάς κόβει το δρόμο.Όλ’ αυτά μάς δίνουν αφορμή για να θυμώσουμε.
Ακόμα και αν εξ’ αιτίας της αυτοκυριαρχίας μας ο θυμός δεν εκφράζεται πρός τα έξω ή αυτός που μάς έφταιξε δεν μάς ακούει, εξακολουθεί να αποτελεί αμαρτημα γιατί βλάπτει την ψυχή και την καρδία μας. Είναι μιά πράξη εναντίον του εαυτού μας κάτω από την επίδραση του διαβόλου ο οποίος προκαλεί το θυμό.

Ο Σωτήρας  μας μάς προειδοποιει με σοβαρότητα ότι ο θυμός προκαλεί λεκτικές συγκρούσεις και εξίβρυση.


… Κανένας δεν μπορεί να σκεφτεί το κακό χωρίς να διαφθείρει την καρδία στην οποία ο Θεός πρεπει να κατοικεί….
[….]

Ο Άγιος Σύζυγός της Πόρνης.


Pencil vs Camera - 61
Ζούσε στην Αθήνα πρό ετών κάποιος άνθρωπος πού τον έλεγαν Νικόλαο.
Ταπεινός, ευσεβής, με τη νηστεία του, την αγρυπνία του και με «Θεϊκές καταστάσεις» όπως γράφει στις άγιες προσευχές του.
Είχε μάλιστα και την αρετή της ελεημοσύνης, όπως εδώ σε μιά παρόμοια σκηνή βλέπουμε…
Στα 35 χρόνια του, εφόσον τακτοποίησε τις άγαμες αδελφές του, απεφάσισε κι΄ αυτός να παντρευτεί. Όπως ήταν φυσικό, εφόσον ήταν και ευσεβής, θα έπρεπε να ψάξει να βρεί μία κοπέλα μέσα από την Εκκλησία, και πιθανόν να πείτε και μέσα από τις αδελφότητες, και οπουδήποτε αλλού υπήρχε ευλάβεια και ευσέβεια σε χώρους χριστιανικούς.
Αλλά όμως εκείνος διάλεξε κάτι άλλο…
Πήγε λοιπόν στην πλατεία Βάθης και πήγε σε ένα σπίτι της αμαρτίας. Και την πρώτη κοπέλα που τον υποδέχτηκε, της είπε :
—«Σήκω και έλα μαζί μου. Έταξα στο Θεό να γλυτώσω μια ψυχή από τη λάσπη. Έλα να σε βγάλω από δω μέσα. Θέλεις να γίνεις γυναίκα μου;»
Βέβαια κεραυνός να έπεφτε στο κεφάλι εκείνης τής κοπέλας, δεν θα ξαφνιάζονταν τόσο πολύ, όπως ξαφνιάστηκε εκείνη τη στιγμή. Την ευκαιρία βέβαια δεν την έχασε και έτσι δέχτηκε. Την δέχτηκε με την προϋπόθεση ότι θα εξομολογείτο και θα άρχιζαν μία καινούργια ζωή, όπως και πράγματι έγινε.

Η Αννέτα και η συγνώμη.



ReconciliationStatueΌσο κι αν χτυπούσε ο ήλιος τα παραθυρόφυλλα η Αννέτα δεν σηκώνονταν για να του ανοίξει.
Τον άκουγε που γρατζουνούσε με τις αχτίδες του τα ερμητικά κλειστά παντζούρια, να βρει μια χαραμάδα, να τρυπώσει στο δωμάτιο. Άδικος κόπος όμως. Εκείνη είχε φροντίσει γι αυτό.
Αμπαρωμένη μέσα σε τούτο το δωμάτιο, μέρες τώρα, ζει και ανασαίνει από το φως της νύχτας που φωτίζει απαλά τον Εσταυρωμένο. Εκεί στα δεξιά της. Καρφωμένο στον τοίχο. Σαν τον Χριστό.
Λιγοστό το φως που βγαίνει από την μικρή λάμπα. Λιγοστό και το κουράγιο της για να σηκωθεί από το κρεβάτι.
Πάνε δυο μέρες τώρα που έχει να πάει στη δουλειά της. Οι συνάδελφοι ανησυχούν. Στέλνουν μηνύματα, της τηλεφωνούν.
Η Αννέτα έχει καταφέρει να χτίσει απόρθητο κάστρο γύρω της. Προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της. Δεν είναι εύκολο. Έγιναν τόσα πολλά. Πόσα ν αντέξει..
Η Αννέτα είναι η μεγαλύτερη κόρη του Σταύρου και της Σοφίας.
Οι γονείς είναι και οι δυο εκπαιδευτικοί. Εκείνη από μικρή μεγαλώνοντας σε ένα περιβάλλον γεμάτο βιβλία, συζητήσεις, δεν ήθελε τίποτα άλλο από τη ζωή της παρά να γίνει δασκάλα. Οι γονείς της ήταν ό,τι πιο σημαντικό γι αυτήν.
Ο πατέρας της, ο Σταύρος, το στήριγμα του σπιτιού.

Πρέπει ένα παιδί να νηστεύει;

altΤο ερώτημα του τίτλου απασχολεί πολλούς γονείς οι οποίοι θέλουν να νηστέψουν αυτές τις ημέρες, αλλά δεν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και πολύ περισσότερο, εάν μπορεί ένα μικρό να τους ακολουθήσει στη νηστεία. Στο επιστημονικό άρθρο που θα διαβάσετε θα ενημερωθείτε πλήρως για το εάν ένα παιδάκι μπορεί και πρέπει (από ιατρικής απόψεως) να νηστεύει, από ποια ηλικία και πάνω δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο και τέλος θα διαβάσετε τα οφέλη μια νηστείας στον οργανισμό ενός παιδιού.

Διανύουμε τις μέρες της σαρακοστής και πολλές ελληνικές οικογένειες νηστεύουν δηλαδή απέχουν από κρέας και οτιδήποτε προέρχεται από τα ζώα. Στην ερώτηση εάν τα μπορούν να νηστεύουν και αν αυτή η συνήθεια προκαλεί κάποιο πρόβλημα υγείας είναι πως ναι , μπορούν να ακολουθούν τη νηστεία των γονιών τους ιδιαίτερα κατά την σχολική ηλικία δηλαδή μετά τα5-6 χρόνια της ζωής τους.

Προτάσεις κατηχητικών μαθημάτων για το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Απριλίου 2013.

Του Ηλία Λιαμή, δρ Θεολογίας, 
Αρχισυντάκτη της ιστοσελίδας  

Στον ολάνθιστο κήπο της Μεγαλοβδόμαδας, ανοίγω με δισταγμό το πορτάκι του ξύλινου φράχτη και κάνω δυο τρία δειλά βήματα.
Από πίσω μου βοή. Πολέμων ακοές. Παρανοϊκοί εκτελεστές. Δραπέτες. Καταρρεύσεις. Ένοχοι που ψάχνουν ενόχους. Εικόνες χωρίς νόημα. Ηλιακά συστήματα χωρίς ήλιο.
Τον ντρέπομαι τον κήπο. Μοιάζω παράταιρος. Χωρίς γοερές υπερβολές, κοιτάζω κατάματα τα γεγονότα και καταλήγω νηφάλια:

«Ένδυμα ουκ έχω».

Πιστεύω όμως στη δύναμη τού κήπου να κρατιέται αμόλευτος. Μα και σε μια ακόμη δύναμή του πιστεύω:

Να λαμπραίνει τα στιγματισμένα και θαμπά. Και του ζητώ:

«Λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής».

Μονοπάτια μικρά ανάμεσα στα παρτέρια. Στοές από μπουκαμβίλιες και γιασεμιά, λιγάκι σκοτεινές, όπου ο ήλιος δε βρίσκει εύκολα δρόμο. Σιωπή! Πίσω μου, το φως των προβολέων μου γνέφει να μην μπλέξω.

«Δύσκολοι», μου θυμίζει, «οι καιροί. Άλλες μελαγχολίες και περισυλλογές δεν αντέχουν. Μείνε εδώ να ξεχαστείς λιγάκι».

Οι οθόνες ολόφωτες, με προσκαλούν στην διάσπαση που χαρίζουν τα τρέχοντα. Θυμάμαι όμως -ευτυχώς-, πως, ποτέ η ενημέρωση δε μού ’δωσε ούτε μια στάλα χαράς. Κι όσο κι αν συσσωρευότανε, ποτέ κάτι δεν άλλαξε για το καλύτερο.

ΝΑΙ!!!!ξεκινούν οι εγγραφές των κατασκηνώσεων 22/5/13

Ξεκινούν οι  Κατασκηνώσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, η «Χριστιανούπολη» για τα αγόρια και η «Ουρανούπολη» για τα κορίτσια.

Οι εγγραφές θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 22 Μαϊου και θα πραγματοποιούνται στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς. 

Γέροντας Παΐσιος: Η αναπηρία είναι ευλογία από τον Θεό!


Μιά αναπηρία, Γέροντα, μπορεί να δημιουργήση σύμπλεγμα κατωτερότητος;
- Αυτά είναι μπανταλά.

- Στούς ανάπηρους όμως, Γέροντα, μερικές φορές συμβαίνει αυτό.

- Συμβαίνει, γιατί δεν τοποθεντούνται σωστά. Όταν καταλάβουν ότι η αναπηρία είναι ευλογία από τον Θεό, τοποθετούνται σωστά και απαλλάσσονται από την μειονεκτικότητα. Όταν ένα μικρό παιδί έχη κάποια αναπηρία και δεν έχη βοηθηθή, ώστε να χαίρεται για την αναπηρία του, τότε έχει ελαφρυντικά, αν αισθάνεται μειονεκτικά.

Αλλά, αν μεγαλώση και παραμένη η μειονεκτικότητα, σημαίνει ότι δεν έχει συλλάβει το βαθύτερο νόημα της ζωής. Σε ένα κοριτσάκι, όταν ήταν εννέα χρονών, παρουσιάσθηκε όγκος στο μάτι του και οι γιατροί του αφήρεσαν το ένα μάτι. 

Συναυλία Βυζαντινής Μουσικής "Προσδοκώ Ανάστασιν".

   Κείμενο & Φωτογραφίες: 
Σπύρος Παπαγεωργίου

Η Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών πραγματοποίησε συναυλία βυζαντινής μουσικής, με βυζαντινούς εκκλησιαστικούς ύμνους της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος στο Θέατρο του Ιδρύματος "Μιχάλης Κακογιάννης". Η μουσική εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στον αείμνηστο μεγάλο δάσκαλο βυζαντινής μουσικής και πρωτοψάλτη, Μανώλη Χατζημάρκο που "έφυγε" πριν 2 μήνες από τη ζωή και στον Χρόνη Αϊδονίδη, μεγάλο ερμηνευτή και δάσκαλο της παραδοσιακής μουσικής.