Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Ο Κοσμήτωρ της Θεολογικής του Α.Π.Θ. απαντά στον Ν. Δήμου.

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του κ. Νίκου Δήμου για το Άγιο Φως, ο Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. καθηγητής κ. Μιχαήλ Γ. Τρίτος έστειλε στον κ. Δήμου την ακόλουθη επιστολή.

Αγαπητέ κ. Δήμου,
Με όλη την εκτίμηση που τρέφω στο πρόσωπό σας, τώρα που κόπασε ο θόρυβος από τις πρόσφατες δηλώσεις σας, επιτρέψτε μου νηφάλια και πολιτισμένα να καταθέσω και εγώ τους δικούς μου προβληματισμούς ως απάντηση στις ενστάσεις σας.
Ο αείμνηστος ακαδημαϊκός Γεώργιος Μέγας είχε γράψει κάποτε γι΄ αυτούς που αμφισβητούν το γεγονός της Αναστάσεως και γενικότερα τα θέματα υπερφυσικού χαρακτήρα του Χριστιανισμού:

Οι πληγές του Χριστού ( Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς).

          
i_xr45
Μου γράφεις ότι άκουσες από την γιαγιά σου κάτι (σαν παραμύθι!), για τις πέντε πληγές του Χριστού.
Και ρωτάς: Ποιά είναι η πραγματικότητα; Διάβασε την Καινή Διαθήκη. Είναι ντροπή να μην ξέρωμε την Πίστη μας. Άφησε στην άκρη κάθε άλλο διάβασμα! Άρχισε την μελέτη σου από τα ιερά Ευαγγέλια. Αυτή είναι η πιο σπουδαία και η πιο λυτρωτική μελέτη. Πρώτη στην σειρά, έρχεται η γνώση της Πίστεως. Και μετά η κάθε άλλη γνώση.
 
Να τον μελετάς τον λόγο του Θεού. Ο λόγος του Θεού δίνει αξία στον δικό μας λόγο. Όπως τα διαμάντινα στα γυναικεία κοσμήματα.
Η αγία Γραφή δεν μας το λέει καθαρά ότι οι πληγές του Χριστού είναι πέντε.
Μα είναι η φοβερή πραγματικότητα: δύο στα χέρια˙ δύο στα πόδια˙ και μία στα πλευρά. Από τα καρφιά.
Και από τις αμαρτίες μας. Τρυπημένα τα χέρια που ευλογούσαν! Τρυπημένα τα πόδια που βάδιζαν τον δρόμο της αλήθειας! Τρυπημένη η πλευρά, που άναψε την θεία και ιερή φλόγα της αγάπης! Έτσι το θέλησε ο Υιός του Θεού.
- Να Του τρυπηθούν τα χέρια, για τις αμαρτίες που εκάμαμε με τα χέρια μας- (φόνους, κλεψιές, βιαιότητες).

Κύριε, γίνε η ουσία.

          
3563908-md
 
Κύριε, γίνε η ουσία της ζωής μας, όχι η διακόσμησή της.
 
 
Πηγή: agiazoni.gr

Τό ὑπέρτατον σημεῖον.

«Διά τῶν χειρῶν τῶν Ἀποστόλων ἐγίνετο σημεῖα καί τέρατα ἐν τῷ λαῷ πολλά» (Πράξ. ε´12)

«Διά δέ τῶν χειρῶν τῶν ἀποστόλων ἐγίνετο σημεῖα καί τέρατα ἐν τῷ λαῷ πολλά»
Οἱ λίγες αὐτές λέξεις, ἀδελφοί μου, κλείνουν μέσα τους ὁλόκληρη κοσμογονία. Ἕνας κόσμος πεθαίνει τή Μεγάλη Παρασκευή, κι ἕνας κόσμος καινούργιος προβάλλει τό πρωΐ τῆς Κυριακῆς. Ἡ ἐξουσία τοῦ διαβόλου καταλύεται μέ τήν ὕψωση τοῦ Χριστοῦ στό Σταυρό τοῦ Γολγοθᾶ. Ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἀνοίγει τίς πύλες της στόν ἐξόριστο κάτοικο τῆς Ἐδέμ μέ τήν ἀποκύλιση τοῦ λίθου ἀπό τή θύρα τοῦ μνημείου. Μιά ἐποχή καθαυτό νέα ἀρχίζει γιά ὅλη τή κτίση.

Η πρώτη χριστιανική χώρα το 2030 θα είναι η Κίνα.

Τεκτονικές αλλαγές στον κόσμο θα φέρει η ανάδειξη της Κίνας σε πρώτη χριστιανική χώρα του κόσμου, με περίπου 250 εκατομμύρια πιστούς! Αυτό αναμένεται να συμβεί το 2030, κατά τον καθηγητή Κοινωνιολογίας στο αμερικανικό Πανεπιστήμιο Περντιού, Φενγκάνγκ Γιανγκ, συγγραφέα του βιβλίου «Η θρησκεία στην Κίνα: Επιβίωση και αναγέννηση στο κομμουνιστικό καθεστώς». Ακούγεται απίστευτο σε μόλις 16 Χρόνια από σήμερα η χώρα του Κομφούκιου να έχει περισσότερους χριστιανούς από ό,τι οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Βραζιλία και το Μεξικό. Είναι όμως απολύτως φυσιολογικό -κατά τον Αμερικανό ακαδημαϊκό- βάσει των ρυθμών εξάπλωσης του Χριστιανισμού στη σύγχρονη Κίνα και της απήχησής του στα μεσαία και λαϊκά στρώματα, ιδίως των βιομηχανικών επαρχιών.

Μην απογοητεύεσθε και μη νιώθετε στενοχώρια για τη ζωή σας...


Μην απογοητεύεσθε και μη νιώθετε στενοχώρια για τη ζωή σας...
Δεν πρέπει σε οποιεσδήποτε περιπτώσεις και περιστάσεις να χάνετε το θάρρος σας ή να απελπίζεσθε.
Η απελπισία φονεύει την ενέργεια που χρειάζεται για να λάβουμε στην καρδιά μας το Άγιο Πνεύμα.
 
Ο απελπισμένος χάνει την προσευχή και νεκρώνεται για τον πνευματικό αγώνα.
 
Να ξέρετε ότι τη στιγμή της αποθαρρύνσεως και της απελπισίας δεν σας αφήνει ο Κύριος, αλλά εσείς αφήνετε τον Κύριο. Οτιδήποτε θλιβερό κι αν σας συμβαίνει, καλέστε νοερά τον Κύριο Ιησού Χριστό που ζει μέσα στην καρδιά σας.
Εκείνος περιμένει την πρόσκλησή σας. Μην απογοητεύεσθε και μη νιώθετε στενοχώρια για τη ζωή σας. Η ζωή είναι ανυπόφορη μόνο για τους δυσσεβείς , αλλά όποιος πιστεύει στον Ιησού Χριστό και ελπίζει σ' Αυτόν, πρέπει να χαίρεται και να εκτιμά τη ζωή.

Να γεμίσεις την ψυχή σου με Χριστό.

          
95556638
 
Να γεμίσεις την ψυχή σου με Χριστό, με θείο έρωτα, με χαρά.
Η χαρά του Χριστού θα σε γιατρέψει.
 
(π. Πορφύριος)
 
Πηγή: agiazoni.gr

Ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος Ἐπίσκοπος Σταυρουπόλεως.

Ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος (Μπριαντσιανίνωφ) γεννήθηκε τὸ ἔτος 1807 μ.Χ. στὴν κωμόπολη Ποκρὸφσκ τῆς ἐπαρχίας Βολογκντὰ τῆς Ρωσίας ἀπὸ οἰκογένεια εὐγενῶν. Τὸ κατὰ κόσμον ὄνομά του ἦταν Δημήτριος. Ὁ τόπος ὅπου μεγάλωσε ὁ Ἅγιος ἦταν γεμάτος ἀπὸ μονὲς καὶ σκῆτες καὶ γι’ αὐτὸ τὸν λόγο ὀνομαζόταν «Θηβαΐδα τῆς Ρωσίας». Τὸ πνευματικὸ αὐτὸ περιβάλλον ἐπέδρασε πολὺ στὴ διαμόρφωση τῆς προσωπικότητας τοῦ Ἁγίου καὶ στὴν καλλιέργεια τῆς εὐσέβειάς του.
Ὁ πατέρας του τὸν ἔγραψε στὴν αὐτοκρατορικὴ σχολὴ πολέμου στὴν Ἁγία Πετρούπολη. Παρὰ τὴν πρόοδό του στὴ σχολή, ἐκεῖνος ἐπιθυμοῦσε νὰ γίνει μοναχὸς καὶ νὰ ἀκολουθήσει τὸ δρόμο τῆς μοναχικῆς πολιτείας. Ἀφορμὴ γι’ αὐτὸ ἔδωσε μία σοβαρὴ ἀσθένειά του τὸ ἔτος 1827, ὅταν ὁ Ἅγιος ἦταν εἴκοσι ἐτῶν, ποὺ τὸν ἔκανε νὰ παραιτηθεῖ ἀπὸ τὴν σχολὴ παρὰ τὶς ἀντιρρήσεις τῶν ἀξιωματικῶν. Ἀμέσως ἐγκαταβιώνει στὴ μονὴ τοῦ Ἁγίου Ἀλεξάνδρου τοῦ Σβὶρ στὴν Πετρούπολη. Ἐκεῖ συνδέεται πνευματικὰ μὲ τὸν Στάρετς Λεωνίδα, τῆς Ὄπτινα ὁ ὁποῖος διέμενε ἐκεῖνο τὸν καιρὸ στὴ μονή. Στὴν συνέχεια πῆγε στὴ μονὴ τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου Πετρουπόλεως, ὅπου γνώρισε τὸν Στάρετς Θεοφάνη. Ἐκεῖ ἔμεινε τέσσερα ἀκόμη χρόνια, γιὰ νὰ καταλήξει κοντὰ στὸν γέροντά του Λεωνίδα στὴ μονὴ τῆς Ὄπτινα.
Κείρεται μοναχὸς τὸ 1831 μ.Χ. καὶ ὀνομάζεται Ἰγνάτιος. Λίγο καιρὸ ἀργότερα χειροτονεῖται διάκονος καὶ πρεσβύτερος.

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Η Τσιγγάνα που μας «έδειξε» τι συμβαίνει στη Θράκη.

Η Τσιγγάνα που μας «έδειξε» τι συμβαίνει στη Θράκη
Την έκοψαν από το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ, την κατηγόρησαν ως εθνικίστρια, ακροδεξιά, πράκτορα κ.α.- 
 Εκείνη απλώς ανέδειξε οτι η Αγκυρα, μεθοδικά και με σύστημα, επιχειρεί να εκτουρκίσει τους μουσουλμάνους Ρομά προκειμένου να τους χρησιμοποιήσει ως όργανα στο πλαίσιο των μακροπρόθεσμων τουρκικών σχεδίων.
Σαμπιχά στα αραβικά σημαίνει Eυγενία, ένα όνομα το οποίο φαίνεται πως ταιριάζει πολύ στην προσωπικότητά της: Παρά τη σφοδρότητα των επιθέσεων που δέχτηκε τις προηγούμενες ημέρες, η Σαμπιχά Σουλεϊμάν δεν έχασε την ψυχραιμία της, δίνοντας μαθήματα συμπεριφοράς στους απείρως πιο καλλιεργημένους επικριτές της. 

Η προσευχή απομακρύνει την λύπη και τη κακοκεφιά.

          
proseuxi_monaxos_7478
Αποφθέγματα Αγίων Πατέρων περί της προσευχής.
 
Η προσευχή δεν χρειάζεται ορισμένη στάση, ορισμένους τόπους και καιρούς, αλλά γενναίο και νηφάλιο φρόνημα.
Αγ. Ιω. Χρυσόστομος
Η προσευχή είναι βλάστημα πραότητας και αοργησίας. Η προσευχή απομακρύνει την λύπη και τη κακοκεφιά.

Όσιος Νείλος Ασκητής
Η ησυχία και η προσευχή είναι πολύ μεγάλα όπλα για την αρετή, γιατί καθαρίζοντας τον νου τον κάνουν διορατικό.

Όσιος Θαλάσσιος
Σε κάθε προσευχή πρέπει να έχετε ένα κόμπο δάκρυ. Κι όταν σας έλθει κατάνυξη, μην το λέτε πουθενά, γιατί είναι θείο δώρο, μήπως και το χάσετε.

Επίθεση κατά της Μονής Βισόκι Ντέτσανι.



Μια ακόμη επίθεση από φανατικούς αλβανούς δέχθηκε η Ιερά Μονή Βισόκι Ντέτσανι, αυτή την φορά με γραφιτι στην κεντρική είσοδο της Μονής.

Δυστυχώς, το μοναστήρι Βίσοκι Ντέτσανι είναι περικυκλωμένο από Αλβανούς του Κοσσυφοπεδίου, που τηρούν εχθρική στάση απέναντι σ’αυτό, και, επίσης, απέναντι σε Σέρβους μοναχούς.

Ο άρτος που έγινε πέτρα! - Θαυμαστό γεγονός.

Ο άρτος που έγινε πέτρα! - Θαυμαστό γεγονός 

Στην εποχή του ιερού Χρυσοστόμου (4ος αι.) ζούσε κάποιος πλούσιος, πού ανήκε μαζί με τη γυναίκα του, στην αίρεση του Μακεδονίου.

 Κάποτε, ακούγοντας τη διδαχή του αγίου, μετανόησε και επέστρεψε στην αλήθεια της μιας, αγίας, καθολικής και αποστολικής Εκκλησίας. Η γυναίκα του όμως, ενώ με το στόμα ομολογούσε την πίστη της στο ορθόδοξο δόγμα, με την καρδιά της ακολουθούσε την αίρεση.

Καταστρέφουν τα βυζαντινά ανάκτορα των Βλαχερνών για να κτίσουν μουσουλμανικό τεκέ.

Καταστρέφουν τα βυζαντινά ανάκτορα των Βλαχερνών για να κτίσουν μουσουλμανικό τεκέ
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

Ακόμα και Τούρκοι έχουν αρχίσει και ανησυχούν από την συνεχιζόμενη κακοποίηση και καταστροφή σημαντικών βυζαντινών μνημείων της Κωνσταντινούπολης που τα τελευταία χρόνια έχει πάρει την μορφή επιδημίας, χωρίς φυσικά, (αυτό έλλειπε), καμία αντίδραση από ελληνικής πλευράς στα μεγάλα αυτά πολιτιστικά ατοπήματα της σύγχρονης Τουρκίας.
     

Η αληθινή ελπίδα.

                   
Η αληθινή ελπίδα
Όσοι έχουν σταθερή ελπίδα προς τον θεό πλησιάζουν κοντά Του και φωτίζονται με τη λάμψη του αιωνίου φωτός.
 
Ο άνθρωπος, που για την αγάπη του Θεού δεν μεριμνά για τον εαυτό του, έχει ελπίδα αληθινή.
Πιστεύει ότι μεριμνά γι’αυτόν ο Θεός. Αν όμως στηρίζει την ελπίδα του στα έργα του και καταφεύγει στον Θεό μόνο όταν συναντά απρόοπτες δυσκολίες τις οποίες δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με τις δικές του δυνάμεις, τότε μια τέτοια ελπίδα είναι μάταια και ψεύτικη.
 
Όποιος έχει την αληθινή ελπίδα ζητεί μόνο τη βασιλεία του Θεού. Όσο για τα απαραίτητα αγαθά της πρόσκαιρης ζωής είναι σίγουρος πως θα του δοθούν.

Θεολογία είναι η βίωση.

          
20110410b
 
Θεολογία είναι η βίωση της αποκαλυπτόμενης σταυρικής αγάπης
 και θυσίας του Χριστού
 
(π. Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος)
 
Πηγή: agiazoni.gr

Σαν τον Θωμά.

                    
Σαν τον Θωμά
  του Μοναχού Μωυσή, Αγιορείτη
Την περασμένη Κυριακή εορτάσαμε την ένδοξη του Κυρίου Ανάσταση. Ο απόηχος της μεγάλης εορτής παραμένει.

Το λαμπρό φως της μας λούζει.
Ο αναστημένος Χριστός επισκέπτεται τον δύσπιστο Θωμά κι εμάς. Συγκαταβαίνει στην αδυναμία μας. Καταδέχεται να μας επισκεφθεί για να μας διώξει λογισμούς απιστίας, αμφιβολίας και φόβου.

Τα μεσάνυχτα του Πάσχα γεννήθηκε η χαροποιός ελπίδα, η αφοβία του θανάτου, ο θάνατος του θανάτου, ο θάνατος της απελπισίας. Υποχωρεί το φοβερό και κουραστικό σκοτάδι. 
Έρχεται δυνατό φως, που φωτίζει τα πάντα. Τίποτε δεν μπορεί να κρυφτεί. Όλα τώρα γίνονται φανερά. Ο κόσμος παύει να είναι άκοσμος. Με την Ανάσταση του Χριστού έπνευσε άλλος άνεμος, μεταμορφωτικός, ήλθε η αναγέννηση του ανθρώπου, η αρχή μιας νέας ζωής, ένας άλλος τρόπος βιοτής. Μεταστοιχειώθηκε η φύση μας.

Το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ιονίων Νήσων αναλαμβάνει τη συντήρηση των θησαυρών της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

Μια ξεχωριστή επιστημονική δράση του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ιονίων Νήσων θα λάβει χώρα στις 12 Ιουλίου 2014, στην Κωνσταντινούπολη. Η Κατεύθυνση Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς του Τμήματος Τεχνολόγων Περιβάλλοντος διοργανώνει Ημερίδα στην Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης με θέμα «Συντήρηση και Μελέτη Εκκλησιαστικών Κειμηλίων».
Σκοπός της δράσης είναι τόσο η διοργάνωση της Ημερίδας, όσο και η έναρξη μιας μελλοντικής συνεργασίας-σύμπραξης του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ιονίων Νήσων με την Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης σε θέματα διατήρησης, συντήρησης και μελέτης των κειμηλίων της. Η ευκαιρία για μετάγγιση της τεχνογνωσίας, των μεθόδων και της εμπειρίας που έχει συγκεντρώσει η Κατεύθυνση Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς του Τμήματος Τεχνολόγων Περιβάλλοντος του Ιδρύματος θα αποτελέσει ταυτόχρονα και μια προσφορά προς τη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, σε μια κρίσιμη καμπή του αγώνα για την αναβίωσή της.

Οἱ Ἅγιοι Ἰάσονας καὶ Σωσίπατρος οἱ Ἀπόστολοι.

Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι Ἰάσων καὶ Σωσίπατρος ἀνήκουν στὴ χορεία τῶν Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ κατάγονταν ὁ μὲν Ἰάσων ἀπὸ τὴν Ταρσὸ ἢ τὴν Θεσσαλονίκη, κατὰ τὸ παλαιὸ χειρόγραφο, ὅπως σημειώνει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ δὲ Σωσίπατρος ἀπὸ τὴν Ἀχαΐα.
Τὸ ὄνομα τοῦ Ἰάσων ἀπαντᾶ σὲ δύο ἀπὸ τὰ βιβλία τῆς Καινῆς Διαθήκης. Στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων καὶ στὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολὴ τοῦ Παύλου.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, μετὰ τοὺς Φιλίππους, ἦλθε στὴν Θεσσαλονίκη, ὅπου δίδαξε ἐπὶ τρεῖς ἑβδομάδες. Ἡ διδασκαλία του ἐπέσυρε τὸ μίσος τῶν Ἰουδαίων, οἱ ὁποῖοι στράφηκαν ἐναντίον του, παρακινώντας καὶ τοὺς ἀγοραίους τῆς πόλεως. Ἐπειδὴ φιλοξενοῦνταν στὸ σπίτι τοῦ Ἰάσονος, οἱ Ἰουδαῖοι τὸν ἀναζήτησαν ἐκεῖ. Δὲν τὸν βρῆκαν ὅμως, γι’ αὐτὸ ἔσυραν τὸν Ἰάσονα καὶ τοὺς ἄλλους ἀδελφοὺς στοὺς πολιτάρχες, δηλαδὴ στοὺς δημοτικοὺς ἄρχοντες. Στὴν ἀφήγηση αὐτὴ τῶν Πράξεων τῶν Ἀποστόλων ἀναφέρεται γιὰ πρώτη φορὰ τὸ ὄνομα τοῦ Ἰάσονα. Στὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολὴ ὁ Παῦλος ἀναφέρει τὸν Ἰάσονα μὲ ἐκείνους ποὺ ἀπηύθυναν χαιρετισμοὺς στοὺς παραλῆπτες τῆς Ἐπιστολῆς.
Ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή, ἀπὸ τὴν ὁποία ἔχουμε τὶς πρῶτες πληροφορίες καὶ συγκεκριμένα στὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολή, ὁ Ἰάσων καὶ ὁ Σωσίπατρος χαρακτηρίζονται «συγγενεῖς» τοῦ Ἀποστόλου Παύλου.

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Κοσμοσυρροή στην εκδήλωση για την 99η επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων από την Τουρκία.

Κοσμοσυρροή στην εκδήλωση για την 99η επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων από την Τουρκία

Πραγματοποιήθηκε χθες, Κυριακή 27 Απριλίου 2014 και ώρα 11.30 π.μ. στην κατάμεστη αίθουσα του Πολεμικού Μουσείου, η κεντρική πολιτική εκδήλωση μνήμης για την 99η επέτειο της Γενοκτονίας των Αρμενίων από την Τουρκία.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής.
Τον εναρκτήριο λόγο εκ μέρους της Οργανωτικής επιστροπής, εκφώνησε ο κ. Αγκόπ Αρακελιάν.
Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Διδάκτωρ Σύγχρονης Ιστορίας του ΑΠΘ κ. Βλάσης Αγτζίδης.

Περιγραφή από τον Γέροντα Παΐσιο του θαύματος την Κυριακή του Θωμά το 1830.

Περιγραφή από τον Γέροντα Παΐσιο του θαύματος την Κυριακή του Θωμά το 1830


Ο Καλός Θεός όλα θα τα οικονομήσει με τον καλύτερο τρόπο, αλλά χρειάζεται πολύ υπομονή και προσοχή, γιατί πολλές φορές, με το να βιάζονται οι άνθρωποι να ξεμπλέξουν τα κουβάρια, τα μπλέκουν περισσότερο.
 
Ο Θεός με υπομονή τα ξεμπλέκει. Δεν θα πάει πολύ αυτή η κατάσταση. Θα πάρει σκούπα ο Θεός! Κατά το 1830, επειδή υπήρχε στο Άγιον Όρος πολύς τουρκικός στρατός, για ένα διάστημα δεν είχε μείνει στην Μονή Ιβήρων κανένας μοναχός.

Θέλουμε κάτι από τον Χριστό ή θέλουμε τον ίδιο τον Χριστό;

                   
Θέλουμε κάτι από τον Χριστό ή θέλουμε τον ίδιο τον Χριστό;
Ο Θεός είναι διατεθειμένος να μείνει τελείως έξω από την ζωή μας, είναι έτοιμος να το σηκώσει αυτό σαν ένα σταυρό, αλλά δεν είναι καθόλου διατεθειμένος να γίνει απλώς ένα μέρος της ζωής μας.
 
Έτσι όταν σκεπτόμαστε την απουσία του Θεού, δεν αξίζει να ερωτήσουμε τον εαυτό μας: ποιος φταίει γι’ αυτό;
Πάντοτε αποδίδουμε την ενοχή στον Θεό, πάντοτε κατηγορούμε Εκείνον, είτε κατ’ ευθείαν, είτε μπροστά στους ανθρώπους, ότι είναι απών, ότι ποτέ δεν είναι παρών όταν Τον χρειαζόμαστε, ποτέ δεν ανταποκρίνεται οσάκις καταφεύγουμε σ’ Αυτόν.
Είναι στιγμές που είμαστε περισσότερο «ευσεβείς» και λέμε ευλαβικά: «ο Θεός δοκιμάζει την υπομονή μου, την πίστη μου, την ταπείνωση μου». Βρίσκουμε ένα σωρό τρόπους για να μεταβάλουμε την εναντίον μας κρίση του Θεού σε έπαινό μας. Είμαστε τόσο υπομονετικοί ώστε μπορούμε να υποφέρουμε ακόμα και τον Θεό!

Το κακό δεν είναι απέξω, αλλά από μέσα μου...

                   
Το κακό δεν είναι απέξω, αλλά από μέσα μου... Θα φύγω από τον τόπο αυτόν των πειρασμών! Αυτήν την απόφαση έλαβε ένας μοναχός, που νόμιζε ότι του έφταιγε ο τόπος και τα πρόσωπα του περιβάλλοντος εις το όποιον ζούσε, το μοναστήρι δηλαδή και οι συνάδελφοί του.
 
Διά να θυμώνει τόσον συχνά, διά να χάνει την ειρήνη του, διά να φιλόνικη και να ευρίσκεται εις διάστασιν, να φταίνε οι άλλοι. Έτσι σκέφτηκε. Απεφάσισε, λοιπόν, να αποσυρθεί σε κάποιο ερημικό μέρος, διά να απαλλαγή από τούς πειρασμούς, να ζήσει ειρηνικά και να προαχθεί εις την αρετή.
Και πραγματοποίησε την απόφαση του, Έπειτα από αρκετούς κόπους εγκατασταθεί εις το ερημικό μέρος πού διάλεξε. Και όμως, οι, πειρασμοί, δεν έλειψαν.

Για την Ορθοδοξία και την Ελλάδα στην Ευρωβουλή.

 

Ένας καλός μας φίλος, ο πολιτικός επιστήμονας Κωνσταντίνος Χολέβας, αρχισυντάκτης του περιοδικού "Εκκλησία" της Εκκλησίας της Ελλάδος, συνεργάτης των Ραδιοφοωνικών Σταθμών "Πειραϊκή Εκκλησία" & "Εκκλησίας της Ελλάδος 89,5" και της "Συν-οδοιπορίας", θα είναι υποψήφιος Ευρωβουλευτής στις εκλογές της 25ης Μαίου, αποδεχόμενος την τιμητική πρόταση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά μετά και την έγκριση του Μακαριωτάτου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.Ιερωνύμου.

Μετά από 25 χρόνια αγώνα για την αξιοποίηση της Ορθόδοξης Παράδοσης του λαού μας και την ανάδειξη τεκμηριωμένων προτάσεων για τα Εθνικά μας Θέματα, ο Κωνσταντίνος Χολέβας δεσμεύεται να υποστηρίξει στο Ευρωκοινοβούλιο μία Ελλάδα πιο ισχυρή και αξιοσέβαστη, αλλά και μια Ευρώπη προσανατολισμένη στις Χριστιανικές της ρίζες.

"Ουδείς ετόλμα κολλάσθαι αυτοίς αλλ᾽ εμεγάλυνεν αυτούς ο λαός".

Πρωτ. Θεμιστοκλή Μουρτζανού
 
Οι χριστιανοί σήμερα αισθανόμαστε συχνά απομονωμένοι από την κοινωνία και τον κόσμο. Πιστεύουμε ότι το να είναι κάποιος χριστιανός αποτελεί ιδιότητα που γίνεται αφορμή απόρριψης, περιφρόνησης ή αδιαφορίας.
Ο Χριστιανισμός σήμερα θεωρείται ένα ιδεολογικό σύστημα, μία θρησκεία, χρήσιμη για την κοινωνία και για κάποιους, όχι όμως συστατικό στοιχείο της ανθρώπινης ταυτότητας.
 
Οι πολλοί δεν πιστεύουν στην Ανάσταση του Χριστού, η οποία αποτελεί το κλειδί της πίστης, ή, ακόμη κι αν πιστεύουν, αυτό έχει θεωρητική ισχύ. Δεν μεταμορφώνει την ζωή, απλώς της δίνει παρελθόν σε ό,τι αφορά στο ιδεολογικό της μέρος, και ίσως μέλλον, καθώς οι άνθρωποι θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά τον θάνατό μας υπάρχει ένα είδος ζωής και γιατί όχι επανόδου μας κάποια στιγμή, όταν θα σταματήσει το κακό και ο θάνατος, σ’ αυτή την πραγματικότητα.

Μήνυση γιατί... το τζαμί κατέστρεψε τις διακοπές τους!

                   
Μήνυση γιατί... το τζαμί κατέστρεψε τις διακοπές τους!
Ένα ζευγάρι Γερμανών αποφάσισε να ακολουθήσει την δικαστική οδό, ισχυριζόμενοι ότι.. ένα τζαμί κατέστρεψε τις διακοπές τους στην Τουρκία από τις φωνές που προέρχονταν από τους πιστούς που προσεύχονταν μέσα σε αυτό.
Η παράξενη αυτή υπόθεση έλαβε χώρα στη γερμανική πόλη του Ανόβερο, όπου βρίσκεται ο ταξιδιωτικός πράκτορας που οργάνωσε το ταξίδι τους στην Τουρκία, και υποστήριξαν ότι δεν ήταν σε θέση να χαλαρώσουν ούτε στιγμή στο πέντε αστέρων «Angora Beach Resort Hotel» στην τουρκική πόλη της «Doğanbey» στις ακτές του Αιγαίου.

Βαριέσαι να λες συνέχεια ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ;

Βαριέσαι να λες συνέχεια ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ; 

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!! -Χριστός Ανέστη!!!
 
-Ε το είπαμε αυτο, συνέχεια θα το λεμε;
Ναι θα το λέμε για 40 μέρες μεχρι την Πεντηκοστή. Βαριέσαι ή ντρέπεσαι να λες ότι ο Χριστός Ανεστήθη εκ νεκρών; 

Δηλαδη χαρηκαμε την πρωτη μερα μονο με την Ανασταση του Κυριου μας;

Τωρα μαλλον μας εφυγε ο ενθουσιασμός. 

Έγραψαν SOS στην άμμο και τους εντόπισαν!


Πέντε Αυστραλοί, που ναυάγησαν σε ένα μικρό νησάκι του Ειρηνικού στα ανοικτά της Αυστραλίας, κατάφεραν να σωθούν χαράσσοντας στην άμμο ένα τεράστιο SOS, ώστε να εντοπιστούν από τα ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης.

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες ἐν Κυζίκῳ.

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες τῆς Κυζίκου, ὁ Ἀντίπατρος,  Ἀρτεμᾶς, ὁ Θαυμάσιος, ὁ Θεόγνις, ὁ Θεόδουλος, ὁ Θεόστιχος, ὁ Μάγνος, ὁ Ροῦφος καὶ ὁ Φιλήμονας κατάγονταν ἀπὸ διάφορους τόπους. Συνελήφθησαν ὅμως ὅλοι μαζὶ στὴν Κύζικο τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν.
Ὅταν ὁδηγήθηκαν μπροστὰ στὸν τοπικὸ ἄρχοντα ἐπέδειξαν θαυμαστὴ γενναιότητα καὶ ὑπερασπίσθηκαν μὲ παρρησία καὶ θάρρος τὴν πίστη τους. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ καὶ γιὰ νὰ καμφθεῖ τὸ σθένος τους, ρίχθηκαν στὴ φυλακή.
 
Ἐκεῖ χωρὶς νερὸ καὶ τροφὴ προσεύχονταν καὶ δοξολογοῦσαν τὸν Κύριό τους, ὁ Ὁποῖος τοὺς ἀξίωσε νὰ ὑποφέρουν γιὰ Ἐκεῖνον καὶ ὁ ἕνας ἔδινε θάρρος στὸν ἄλλον.
Ὅταν ὁ ἄρχοντας τοὺς ρώτησε γιὰ τελευταία φορὰ ἐὰν ἐπιμένουν νὰ πιστεύουν στὸν Χριστό, ὅλοι μὲ ἕνα στόμα καὶ μία καρδιὰ τοῦ ἀπάντησαν ὅτι προτιμοῦν τὸ μαρτύριο ἀπὸ τὸ νὰ ἀρνηθοῦν τὸν Πλάστη καὶ Δημιουργὸ καὶ Σωτῆρα τοῦ κόσμου. Ἔξαλλος ἀπὸ ὀργὴ ὁ ἄρχοντας διέταξε ἀμέσως τὸν ἀποκεφαλισμό τους.
Ἔτσι τελειώθηκε ὁ βίος τους καὶ οἱ Ἅγιοι ἔλαβαν τὸν ἀμαράντινο στέφανο τῆς δόξας.

Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Τα αρχοντόπουλα του Θεού…

          
995611_576643662421752_1989559530_nΜερικοί άνθρωποι, παρόλο που μετάνιωσαν για κάποιο σφάλμα τους και ο Θεός τους συγχώρεσε, οπότε έπαψαν να λειτουργούν οι πνευματικοί νόμοι, αυτοί δεν ξεχνούν το σφάλμα τους.
Ζητούν επίμονα από τον Θεό να τιμωρηθούν σ’αυτή τη ζωή για το σφάλμα τους, για να εξοφλήσουν. Αφού λοιπόν επιμένουν, ο Καλός Θεός εκπληρώνει αυτό το φιλότιμο αίτημα τους, τους κρατάει όμως τοκισμένη την πληρωμή στο Ουράνιο Ταμιευτήριο Του, στον Παράδεισο. Αυτοί είναι τα αρχοντόπουλα του Θεού, είναι τα πιο φιλότιμαπαιδιά του Θεού.
Στο Λειμωνάριο λ.χ. αναφέρεται το εξής για τον αββά Ποιμένα τον βοσκό: Μιά φορά τον επισκέφθηκε κάποιος και ζήτησε να τον φιλοξενήσει στο κελλί του. Επειδή ο αββάς δεν είχε ιδιαίτερο χώρο για φιλοξενία, τακτοποίησε τον επισκέπτη στο κελλί του και αυτός πήγε να διανυκτερεύσει σε μια σπηλιά.
Το πρωί που επέστρεψε, τον ρώτησε ο επισκέπτης: “Πώς τα πέρασες αββά; Μήπως κρύωσες;”. ” Όχι, πέρασα καλά. Μπήκα σε μια σπηλιά και βρήκα μέσα ένα λιοντάρι να κοιμάται. Ξάπλωσα κι εγώ και ακούμπησα την πλάτη μου στην χαίτη του. Από τα χνώτα του η σπηλιά ήταν σαν φούρνος και δεν κρύωσα”. ” Καλά, δεν φοβήθηκες μήπως σε φάει το λιοντάρι;”, τον ρώτησε ο επισκέπτης. “Όχι, του λέει ο αββάς, αλλά, να ξέρεις, εμένα θα με φάνε τα θηρία”.

Η δωρεά της Aναστάσεως προσφέρεται από τον Θεό σε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος.

                    
Η δωρεά της Aναστάσεως προσφέρεται από τον Θεό σε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος του μητροπολίτου Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού Δανιήλ
 
(από το Σαββατιάτικο ένθετο της Δημοκρατίας για την Ορθοδοξία)

Η εορτή της Αναστάσεως του Κυρίου Ιησού Χριστού γεμίζει την ψυχή των πιστών από ευφροσύνη με το υψηλό περιεχόμενό της και τη μεγάλη σημασία της.
Οι πιστοί χαιρόμαστε το Πάσχα, επειδή πιστεύουμε ότι το Πάσχα είναι:
 
α. Εορτή της αγάπης. Ο Κύριος Ιησούς Χριστός θυσιάστηκε από αγάπη για όλους τους ανθρώπους, όπως διδάσκουν οι άγιοι Απόστολοι (Ιωάννου γ' 16, Προς Ρωμαίους ε' 8).

Πρώτη η Θεοτόκος είδε τον Αναστάντα Κύριο.

                   
Πρώτη η Θεοτόκος είδε τον Αναστάντα Κύριο
 
Μυροφόρες είναι οι γυναίκες που ακολουθούσαν το Κύριο μαζί με τη Μητέρα του, έμειναν μαζί της κατά την ώρα του σωτηριώδους πάθους και φρόντισαν να αλείψουν με μύρα το σώμα του Κυρίου.
Όταν δηλαδή ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος ζήτησαν κι’ έλαβαν από το Πιλάτο το δεσποτικό σώμα, το κατέβασαν από το σταυρό, το περιέβαλαν σε σινδόνια μαζί με εκλεκτά αρώματα, το τοποθέτησαν σε λαξευτό μνημείο κι’ έβαλαν μεγάλη πέτρα πάνω στη θύρα του μνημείου, παρευρίσκονταν θεωρώντας κατά τον ευαγγελιστή Μάρκο η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία που καθόταν απέναντι του τάφου.

Άλλη Μαρία εννοούσε οπωσδήποτε τη Θεομήτορα. Δεν παρευρίσκονταν μόνο αυτές, αλλά και πολλές άλλες γυναίκες, όπως αναφέρει και ο Λουκάς.
Η ανάσταση του Κυρίου είναι ανανέωση της ανθρώπινης φύσεως και ανάπλαση και επάνοδος προς την αθάνατη ζωή του πρώτου Αδάμ που καταβροχθίσθηκε από το θάνατο λόγω της αμαρτίας και δια του θανάτου επανήλθε προς τη γη από την οποία πλάσθηκε.

Αισιόδοξα μηνύματα από την Ελλάδα του 2014.

Κωνσταντίνος Χολέβας 
Πολιτικός Επιστήμων 

Χριστός Ανέστη! Η Ανάσταση του Κυρίου συμβολίζει τη νίκη της ζωής επί του θανάτου, της ελπίδας επί της απελπισίας, της χαράς επί της δυστυχίας, του φωτός επί του σκότους. Για τους Έλληνες Ορθοδόξους η Ανάσταση είναι εορτή σημαντικότερη από τα Χριστούγεννα, λαμπρότερη και πιο πανηγυρική, σε αντίθεση με τα έθιμα της Δυτικής Χριστιανοσύνης. Ως Ορθόδοξοι εορτάζουμε το αιώνιο μήνυμα ότι πάντα μετά τη Σταύρωση ακολουθεί η Ανάσταση. Και ως Έλληνες θυμόμαστε ότι επί Τουρκοκρατίας ο αναστάσιμος χαιρετισμός, το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!, στα βάθη της ψυχής σήμαινε ότι κάποια στιγμή θα αναστηθεί και το Γένος.

Αγρυπνία απόψε στο Άγιο Όρος για τον Απόστολο Θωμά και το θαύμα της απελευθέρωσης το 1830.

Αγρυπνία απόψε στο Άγιο Όρος για τον Απόστολο Θωμά και το θαύμα της απελευθέρωσης το 1830
Απόψε στο Άγιο Όρος γίνεται Αγρυπνία για τον Απόστολο Θωμά και το θαύμα της απελευθερώσεως του Όρους το 1830 από τον τουρκικό ζυγό, θαύμα που αποδίδεται στην Παναγία.
 
Μετά την αποτυχία της Επανάστασης στη Χαλκιδική και την υποταγή του Αγίου Όρους (1821), ο τουρκικός στρατός παραμένει εις το Όρος και οι Αγιορείτες υποχρεούνται να συντηρούν αυτόν και να υπομένουν τις βιαιοπραγίες του.

Ανοίγει το μοναστήρι της Παναγίας στο Καραχισάρ -Tο δεύτερο μεγαλύτερο μοναστήρι στην Τουρκία.

Ανοίγει το μοναστήρι της Παναγίας στο Καραχισάρ -Tο δεύτερο μεγαλύτερο μοναστήρι στην Τουρκία 
Μετά την Παναγία Σουμελά, το δεύτερο μεγαλύτερο μοναστήρι που είναι χτισμένο στην εσοχή ενός βουνού στην Τουρκία, η Παναγία στο Καραχισάρ, ανοίγει για το κοινό, μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης, αργότερα μέσα στο 2014.

Οι εργασίες στο μοναστήρι ξεκίνησαν το 2006, καθώς το κτήριο, που υπολογίζεται πως κατασκευάστηκε τον 2ο αιώνα μ. Χ. είχε υποστεί σημαντικές φθορές.
Η περιοχή που είναι χτισμένο το μοναστήρι της Παναγίας είναι ερημική καθώς, όταν ιδρύθηκε, ο Χριστιανισμός ήταν ακόμα απαγορευμένος και οι πιστοί αναζητούσαν απόμερα σημεία, ώστε να προσεύχονται ασφαλείς.

Σκέψεις στον Απόστολο της Κυριακής του Θωμά.


Πρωτ. Γεωργίου Δορμπαράκη
 
῾Πορεύεσθε, καί σταθέντες λαλεῖτε ἐν τῷ ἱερῷ τῷ λαῷ πάντα τά ῥήματα τῆς ζωῆς ταύτης᾽ (Πρ. ᾽Απ. 5, 20)

α. Στά ἐγκαίνια τῆς ἀνακύκλισης τοῦ Πάσχα πού γίνεται στήν ᾽Εκκλησία μας τήν Κυριακή τοῦ Θωμᾶ καί ἐφεξῆς, τό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα πού ἀκούγεται ἀπό τίς Πράξεις τῶν ᾽Αποστόλων μᾶς μεταφέρει στόν πρῶτο καιρό τῆς δράσεως τῶν μαθητῶν τοῦ Κυρίου μετά τήν Πεντηκοστή: τό κήρυγμά τους καί τά θαύματα πού ἐπιτελοῦνταν δι᾽ αὐτῶν προσέθεταν διαρκῶς καί νέα μέλη στήν ᾽Εκκλησία τόσο πού προκλήθηκαν γιά μία ἀκόμη φορά οἱ θρησκευτικοί ἄρχοντες, οἱ ὁποῖοι ἀπό φθόνο κινούμενοι ἔκλεισαν στήν φυλακή τούς ἀποστόλους. Μέ παρέμβαση ὅμως ἀγγέλου τοῦ Κυρίου ἀπελευθερώθησαν, γιά νά τούς δοθεῖ ἡ ἐντολή: ῾Πορεύεσθε, καί σταθέντες λαλεῖτε ἐν τῷ ἱερῷ τῷ λαῷ πάντα τά ῥήματα τῆς ζωῆς ταύτης᾽. Πηγαίνετε στόν ναό καί κηρύξτε στόν λαό τό μήνυμα γι᾽ αὐτήν την καινούργια ζωή.

27 Απριλίου 1941 οι Γερμανοί μπαίνουν στην Αθήνα -Βίντεο.

27 Απριλίου 1941 οι Γερμανοί μπαίνουν στην Αθήνα -Βίντεο
Η εισβολή των Γερμανών στην Αθήνα ήταν σοκ. 
 
Η Πηνελόπη Δέλτα αυτοκτόνησε με δηλητήριο, ο Εύζωνας Κωνσταντίνος Κουκίδης πέφτει από την Ακρόπολη τυλιγμένος με την ελληνική σημαία.

Οι κάτοικοι της πρωτεύουσας θα ζήσουν χρόνια μαρτυρικά.

Οι Γερμανοί ηττήθηκαν, έφυγαν, καταστράφηκαν . 

Ἡ Ψηλάφησις τοῦ Ἀποστόλου Θωμᾶ.

Σὲ ἕξι μέρες ὁ Θεὸς κατασκεύασε καὶ διακόσμησε ὅλο τὸ αἰσθητὸ τοῦτο σύμπαν, ἐπίσης ἔπλασε καὶ ζωοποίησε τὸ μόνο ζῶο μὲ αἴσθηση καὶ νοῦ, τὸν ἄνθρωπο. Κατὰ τὴν ἕβδομη μέρα κατέπαυσε ἀπὸ ὅλα τὰ ἔργα Του, ὅπως μας δίδαξε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα μὲ τὴ γλώσσα τοῦ Μωϋσῆ.
«Καὶ εὐλόγησε ὁ Θεὸς τὴν ἑβδόμη μέρα καὶ τὴν ἁγίασε».
Πῶς λοιπὸν εὐλόγησε καὶ ἁγίασε αὐτὴ τὴν ἡμέρα, στὴν ὁποία δὲν ἔπραξε τίποτα; Πῶς δὲν εὐλόγησε τὴν «μία» τὴν πρώτη ποὺ εἶναι ὑπερεξαίρετη κατὰ τὴν ὁποία παρήγαγε τὸ σύμπαν ἀπὸ τὸ μὴ ὅν;
Πῶς δὲν εὐλόγησε κάποια ἄλλη ἑπόμενη μέρα εἴτε αὐτὴ ποὺ στερέωσε τὸν οὐρανὸ εἴτε αὐτὴ ποὺ συστάθηκε ἡ γῆ; Γιατί δὲν εὐλόγησε μᾶλλον τὴν ἕκτη ποὺ ἀνέδειξε τὸν ἄνθρωπο γνωστικὸ ζῶο κατ’ εἰκόνα καὶ ὁμοίωσή Του;
Καὶ ὅμως εὐλόγησε τὴν ἕβδομη μέρα, ποὺ εἶναι μέρα ἀπραξίας.
Μερικοὶ ἐκθειάζουν τὸν ἀριθμὸ ἑπτὰ (Ἰώσηπος, Φίλων) γιατί λέγουν ὅτι εἶναι ἀγέννητος, ἀλλὰ καὶ παρθένος ἀφοῦ δὲν γεννᾶ. Ὅμως καὶ ἡ μονάδα εἶναι ἐντελῶς ἀγέννητη, ἀλλὰ καὶ γεννητικὴ κάθε ἀριθμοῦ. Μιλᾶνε γιὰ τὶς ἑπτὰ μέρες τῆς ἑβδομάδας, ἑπτὰ πλανῆτες, σ’ ἑπτὰ μέρες διχοτομεῖται ἡ σελήνη καὶ σὲ ἄλλες ἑπτὰ γίνεται πανσέληνος κ.ο.κ.
Κάθε ἀριθμὸ ἂν τὸν ἐξετάσουμε θὰ βροῦμε κάτι καλὸ καὶ θαυμαστὰ ταιριαστό. Λόγου χάρη ὁ ἀριθμὸς ἕξη εἶναι πρῶτος μεταξὺ τῶν τελείων ἀφοῦ ἐξισώνεται πρὶν ἀπὸ τοὺς ἄλλους στὰ μέρη του, γι’ αὐτὸ καὶ τὸ σύμπαν ὁλοκληρώθηκε σ’ αὐτόν.

Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Ἀδελφόθεος Ἐπίσκοπος Ἱεροσολύμων.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυρας Συμεών, ἀναδείχθηκε διάδοχος τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου ( τὸ 62 μ.Χ.), μετὰ τὴν καταστροφὴ τῆς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ τοὺς Ρωμαίους τὸ 70 μ.Χ.
Κατὰ τὸν Ἡγήσιππο ἦταν υἱὸς τοῦ Κλωπᾶ, ἀδελφοῦ τοῦ Ἰωσὴφ καὶ ἀδελφὸς τοῦ Ἰούδα. Κατὰ ἄλλη δὲ ἐκδοχὴ ἦταν υἱὸς τοῦ Ἰωσὴφ τοῦ Μνήστορος καὶ ἀδελφὸς τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου.
 
Ἐνῷ ἐπισκόπευε στὴν Ἱερουσαλήμ, ἐπὶ αὐτοκράτορος Τραϊανοῦ (98 – 117 μ.Χ.), διαβλήθηκε ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς στὸν ὕπατο Ἀττικὸ γιὰ τὸν ἀποστολικό του ζῆλο. Ὁ Συμεὼν κατηγορήθηκε ὄχι ἀπὸ Χριστιανοὺς αἱρετικούς, ἀλλὰ ἀπὸ Ἰουδαίους.
Ἡ κατηγορία περιελάμβανε δύο σκέλη. Τὸ ἕνα ἦταν ὅτι καταγόταν ἀπὸ τὸ γένος Δαβὶδ καὶ τὸ ἄλλο ὅτι ἦταν Χριστιανός. Ἀφοῦ συνελήφθη, βασανίσθηκε σκληρὰ καὶ στὴν συνέχεια ὁδηγήθηκε σὲ σταυρικὸ θάνατο, τὸ ἔτος 107 μ.Χ., σὲ ἡλικία ἑκατὸν εἴκοσι ἐτῶν.Στοὺς Παρισινοὺς Κώδικες βρίσκεται Ἀκολουθία τοῦ Ἁγίου Συμεών, ποίημα τοῦ ὑμνογράφου Θεοφάνους.

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Κάντε το καλό και εν μέσω αχάριστου κόσμου.

Κάντε το καλό και εν μέσω αχάριστου κόσμου 
Πολλοί άρχισαν να κάνουν το καλό, αλλά σταμάτησαν γιατί ο κόσμος είναι κακός.

Πήγε ένας καλός παπάς σ’ ένα χωριό και πήγαν να τον πεταλώσουν. Τέτοιος είναι ο κόσμος. Δεν θέλει συμβουλές, δεν θέλει έλεγχο, θέλει τους ανθρώπους σύμφωνα με τα ρεύματά του.
Πήγες σύμφωνα με τα ρεύματά του και τις συνήθειές του, καπνίζεις, παίζεις, χοροπηδάς, κάνεις ότι αρέσει σ’ αυτόν; Είσαι καλός.
Αν όμως πας κόντρα με τις επιθυμίες τους και θέλεις να ζήσεις μια ζωή διαφορετική απ’ ότι ζει αυτός ο κόσμος, τότε στρέφεται εναντίον σου.
Αλλά εσείς μη κουραστείτε σ’ αυτόν τον κόσμο να κάνετε το καλό έστω και αν ακόμα η γη κατοικείται από δαίμονας.

Η εν Κωνσταντινουπόλει Ζωοδόχος Πηγή και τα ψάρια της Ζωοδόχου Πηγής (Μπαλουκλή) .

Πολυχρόνη Νταλάση*
 
Κάθε χρόνο, την Πέμπτη το εσπέρας και την Παρασκευή το πρωί της Διακαινησίμου εβδομαδος, κατά το παλαιό έθιμο, εορτάζει και πανηγυρίζει ο Ι. Ναος της Ζωοδόχου Πηγής Σαραγίων Τρικάλων. Εορτή της Ζωηφόρου Πηγής είναι το ορθότερο κατά τινας.
Είναι μία από τις νεώτερες εορτές της Χριστιανοσύνης.

Κόσμος πολύς , λαοθάλασσα, από την πόλη και άλλες περιοχές , συρρέει και παρακολουθεί , τόσο τον Πανηγυρικό Εσπερινό , όσο και τον Όρθρο και την Θεία Λειτουργία, για να προσκυνήση την θαυματουργή είκόνα της Παναγίας, να προσευχηθή, να αντλήση δύναμη για να συνεχίση με αισιοδοξία τον αγώνα της ζωής.

Και ακόμη ο κόσμος παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις έκδηλώσεις από τον Σύλλογο Σαραγιωτών και από άλλους Συλλόγους που συμμετέχουν, κυρίως με χορευτικά συγκροτήματα. Μάλιστα τη μέρα αυτή προσφέρονται και πίτες που παρασκευάζουν οι νοικοκυρές της συνοικίας..

Σχόλια στο Ευαγγέλιο της Κυριακής του Θωμά.

 Ομολογία πίστεως

“Ο Κύριός μου και ο Θεός μου”

Κλεισμένοι στο υπερώο των Ιεροσολύμων ήταν οι δέκα μαθητές, αλλά απουσίαζε ο Θωμάς. Και αυτό γιατί τους διακατείχε μεγάλος φόβος μετά από τα όσα έζησαν κατά τη διάρκεια του Πάθους του Διδασκάλου τους. Ιδιαίτερα μετά το μεγάλο γεγονός της Αναστάσεως, ο κίνδυνος καταδίωξής τους ήταν ιδιαίτερα έντονος.

Έτσι εξηγείται γιατί το βράδυ της Αναστάσεως οι μαθητές ήταν τρομοκρατημένοι και βρίσκονταν σε αμηχανία για το τί έπρεπε να πράξουν. Ξαφνικά όμως και χωρίς να ανοίξει η πόρτα του υπερώου εμφανίσθηκε ο Αναστάς Κύριος και είπε: “Ειρήνη υμίν”. Βέβαια δεν εμφανίσθηκε με το φθαρτό ανθρώπινο σώμα, αλλά με το νέο, το αφθαρτοποιημένο. 

Η εμφάνιση αυτή συνδέεται πιο πολύ με την ανάγκη να τους ενημερώσει και να τους διαβεβαιώσει ότι το έργο της σωτηρίας του ανθρώπου, στο οποίο είχαν κληθεί να γίνουν συνεργοί και αυθεντικοί μάρτυρες, θα συνεχιζόταν.

Στο 'πα και στο ξαναλέω


Απειλείται η Μονή Σινά-Απόστρατος ζητά την κατεδάφισή της με αγωγή!

Απειλείται η Μονή Σινά-Απόστρατος ζητά την κατεδάφισή της με αγωγή! 
Της Αγγελικής Κωττη 
 
Την κατεδάφιση ενός σπουδαίου μνημείου της ανθρωπότητας, ενός ιστορικού μοναστηριού, που προστατεύει η UNESCO, της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά, ζητά με αγωγή του στα αιγυπτιακά δικαστήρια ένας απόστρατος στρατηγός.
 
Ο Αχμέτ Ραγκάι Ατίγια ισχυρίζεται πως το μοναστήρι αποτελεί απειλή για την ασφάλεια της Αιγύπτου, ζητά να καταστραφεί εκ θεμελίων και να απελαθούν οι μοναχοί που υπηρετούν σε αυτό και οι οποίοι είναι στην πλειονότητά τους Ελληνες.

Έκοψε τα μαλλάκια της και τα χάρισε σε παιδάκια με καρκίνο!!

                   
Έκοψε τα μαλλάκια της και τα χάρισε σε παιδάκια με καρκίνο!! Toυ Χρίστου Μιχαήλ

Πολλοί πιστεύουν πως τα μαλλιά είναι δύναμη, δώστε λοιπόν και εσείς την δύναμη σας σε αυτά τα παιδιά που το έχουν ανάγκη. Δεν είναι το κόστος, είναι η πράξη!
 
“Μια φορά υπάρχουμε, δεν υπάρχει τρόπος να υπάρξουμε δυο φορές και μάλλον δεν θα υπάρξουμε ξανά ποτέ. Κι εσύ που δεν εξουσιάζεις το αύριο, αναβάλλεις τη χαρά. Και η ζωή πάει χαμένη με τις αναβολές και ο καθένας πεθαίνει απασχολημένος”, είπε ο αρχαίος φιλόσοφος Επίκουρος. Μία φράση που λέει πολλά και αρμόζει στην δική μου εμπειρία ζωής θα την χαρακτήριζα.

Από τον εορτασμό της Μεγάλης Εβδομάδος και του Πάσχα στο Χονγκ Κονγκ.

Με κατάνυξη και πνευματική ευφροσύνη εορτάσθηκε η Μεγάλη Εβδομάδα και το Άγιον Πάσχα στο Χονγκ Κονγκ. 

Πλήθος πιστών χριστιανών, από διάφορες περιοχές της Νοτιοανατολικής Ασίας, συμμετείχαν στις ιερές Ακολουθίες. 

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χονγκ Κονγκ και Άπω Ανατολής κ.Νεκτάριος προεξήρχε όλων των ιερών Ακολουθιών που τελέσθηκαν στον Ιερό Καθεδρικό Ναό του Αποστόλου Λουκά. 

Μέλη της Ορθοδόξου Κοινότητος στο Χονγκ Κονγκ στόλισαν με πολύ μεράκι τον Επιτάφιο ενώ μετά το πέρας της Αναστάσιμης θείας Λειτουργίας παρετέθη από την Ιερά Μητρόπολη Πασχαλινό Δείπνο για όλους τους πιστούς. 

Ἡ Ἁγία Γλαφυρή.

 
 
Ἡ Ἁγία Γλαφυρή, ὅπως ἀναφέρεται καὶ στὸν βίο τοῦ Ἁγίου Βασιλέως, Ἐπισκόπου Ἀμασείας, ἦταν δούλη τῆς βασίλισσας Κωνσταντίας, συζύγου τοῦ Λικινίου.
 
Ἡ Κωνσταντία, γιὰ νὰ ἐλευθερώσει τὴν Ἁγία ἀπὸ τὶς ἐρωτικὲς διαθέσεις τοῦ Λικινίου, τὴν ἀπομάκρυνε στὴν Ἀνατολή, ἀφοῦ τὴν ἐφοδίασε μὲ πολλὰ χρήματα.
 
Ἡ Ἁγία Γλαφυρὴ κατέφυγε στὴν Ἀμάσεια καὶ στὸν Ἅγιο Ἐπίσκοπο αὐτῆς Βασιλέα. Κοιμήθηκε ἐκεῖ μὲ εἰρήνη.