Ζωντανή Αναμετάδοση Ιερών Ακολουθιών

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Αρχιεπίσκοπος Κρήτης: Πρέπει όλοι οι Επίσκοποι να καταλαβαίνουμε την ταυτότητά μας.

Αρχιεπίσκοπος Κρήτης: Πρέπει όλοι οι Επίσκοποι να καταλαβαίνουμε την ταυτότητά μας (ΒΙΝΤΕΟ)
"O Επίσκοπος εκπροσωπεί και εκφράζει τον ίδιο τον Χριστό" αναφέρει σε συνέντευξή του ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος στην εκπομπή «Στα χρώματα της ζωής». Χαρακτηρίζει επίσης "μέγα παράπτωμα" την υπερηφάνεια και σημειώνει πως δεν μπορεί αυτό το πνεύμα να διακατέχει τον Επίσκοπο. 
Εξήγησε επίσης γιατί δεν πρέπει να είναι έγγαμος ο Επίσκοπος. Μιλώντας ακόμη για την κρίση τονίζει πως αυτή δεν είναι τόσο χρηματική και οικονομική αλλά είναι προσωπική."Αν τρελαθώ και ζω για το χρήμα δεν υπάρχω πια" ανέφερε.  

O χρήσιμος ηλίθιος.

O χρήσιμος ηλίθιος


π Παντελεήμων Kρούσκος 

Είναι λίγο βαρύς ο τίτλος, αλλά απόλυτα πετυχημένος και περιεκτικός για τον παρακάτω αναλυόμενο χαρακτήρα του νεοέλληνα.
Περιδιαβαίνω, με σχεδόν αρρωστημένη περιέργεια τα ποστ και τα σχόλια για τα προσφυγικά γεγονότα. Και λέω αρρωστημένη, γιατί γνωρίζω εκ των προτέρων το χάος και την απελπισία της σκέψης πού κατατρέχει την πλειονότητα. Μια επιλεκτική, εποχική ευαισθησία, γαρνιρισμένη με μπόλικες τύψεις και ενοχές, εσω και προς αλλήλους κατευθυνόμενες.
Η πλέον πετυχημένη έκφραση πού διάβασα προσφάτως για όλο αυτό το φαινόμενο, είναι η περί της έξυπνης βιομηχανίας τύψεων και ενοχών.
Αφ ενός ρίχνονται κατά ριπάς βλήματα προς όλους και όλα και ειδικά προς την Εκκλησία, τους ανθρώπους της και τους ιερείς, πού έχουν το χοντρό πορτοφόλι και διαβιούν με προκλητικό συβαριτισμό, αδιαφορώντας για τους καημένους τους πρόσφυγες. Προσωπικά, τόσα χρόνια μέσα στην Εκκλησία, ποτέ μου δεν εντόπισα κάποιον από αυτούς τους ευαισθητοποιημένους να είναι κοντά στον άπορο, τον πεινασμένο, τον πονεμένο, τον ορφανό, τον απελπισμένο.

Να συγχωρείς για να σε συγχωρήσει περισσότερο ο Θεός.

Να συγχωρείς για να σε συγχωρήσει περισσότερο ο Θεός


Συγχωρείτε τους πάντες

Συγχωρείτε κι όταν σας φταίξουν λίγο και όταν σας φταίξουν πολύ.
Η συγχώρηση δείχνει όχι μόνο ευγένεια ψυχής αλλά και μεγάλη καρδιά.

Αν δεν συγχωρέσουμε τους εχθρούς μας και το αίμα μας να χύσουμε για τον Χριστό στην κόλαση πηγαίνουμε. 
Αν δεν συγχωρούμε τους άλλους βρισκόμαστε έξω του Παραδείσου!
Να μην δίνουμε την καρδιά μας στα μάταια και πρόσκαιρα του κόσμου τούτου και να μην σπαταλάμε άδικα τον καιρό μας σ΄ αυτά γιατί θα δώσουμε λόγο την ημέρα εκείνη.

Με χαμόγελα και συγκίνηση το πρώτο ελληνικό κουδούνι στην Ίμβρο.

Με χαμόγελα και συγκίνηση το πρώτο ελληνικό κουδούνι στην Ίμβρο (ΦΩΤΟ)
Λίγο μετά τις 2:00 μ.μ. της Δευτέρας, στα Αγρίδια της Ίμβρου ακούστηκε το πρώτο κουδούνι που καλούσε τους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου στις σχολικές αίθουσες και σηματοδοτούσε την επιστροφή της ελληνικής εκπαίδευσης στο νησί μετά από 50 χρόνια.  
Στους Αγίους Θεοδώρους, οι μαθητές του Δημοτικού επέστρεψαν και αυτοί στις τάξεις τους μετά τις καλοκαιρινές διακοπές.
Συνολικά 14 είναι οι μαθητές σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, και 8 οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν στην Ίμβρο.
Όπως είπε μιλώντας στο pontos-news.gr ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ιμβρίων, Κώστας Χριστοφορίδης, στην τελετή έναρξης του σχολικού έτους η συμμετοχή των τουρκικών Αρχών ήταν καθολική, σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο.

"Γιατί νά πάω στό Κατηχητικό;"

Αποτέλεσμα εικόνας για Γιατί να πάω στο κατηχητικόΤό νά γραφτεῖ ἕνα ἄρθρο σέ ἕνα χριστιανικό περιοδικό σχετικά μέ τά κατηχητικά σχολεῖα εἶναι συνηθισμένο ὥς καί ἀδιάφορο. Τό νά διαβαστεῖ, ὅμως, ἕνα τέτοιο ἄρθρο ἀπό ἕναν σύγχρονο νέο μπορεῖ νά εἶναι καταλυτικό, ἀκόμη καί ρηξικέλευθο γιά τή ζωή του. 
Μέ αὐτή τή σκέψη πού ἀναπτέρωσε τόν ἀρχικά λιγοστό ἐνθουσιασμό μου ξεκίνησε ἡ συγγραφή αὐτοῦ τοῦ ἄρθρου. Βλέπετε, τό Κατηχητικό σήμερα, προβάλλεται ἀπό ἄλλους ὡς ἕνας θεσμός περιθωριοποιημένος, συχνά δέ καί ἀπωθητικός. Εἶναι, ὅμως, ἐξαιρετικά παρήγορο τό γεγονός ὅτι τό Κατηχητικό τῆς σημερινῆς ἐποχῆς ἔχει ἀναπτύξει μιά τέτοια δυναμική καί ἐπεκτείνει τίς δραστηριότητες σέ εὐρύτατο φάσμα τομέων, ὥστε ἀφ' ἑνός ἐλάχιστα μοιάζει μέ τό παραδοσιακό Κατηχητικό τῆς προηγούμενης δεκαετίας καί ἀφ' ἑτέρου γοητεύει τά παιδιά καί τούς νέους πού πηγαίνουν σ' αὐτό.
Λοιπόν, «γιατί νά πάω Κατηχητικό» ἀναρωτιέται ὁ ἔφηβος πού πιέζεται ἀπό πολλές ὧρες φροντιστηρίων, σχολείου καί δραστηριοτήτων. «Τί θά κερδίσει τό παιδί μου ἀπό τό Κατηχητικό» εἶναι ὁ προβληματισμός τοῦ γονιοῦ πού πασχίζει νά δώσει στό παιδί του χρήσιμα ἐφόδια γιά τή ζωή.

Φταίνε οι πολιτικοί που τα «βάζουν» με το μάθημα των Θρησκευτικών;

karikatoyres
Του Σεβ. Μητροπολίτου Χονγκ-Κονγκ κ. Νεκταρίου

Αν αληθεύει η είδηση, υπουργός της νέας κυβερνήσεως στην Ελλάδα έκαμε δηλώσεις για το θέμα της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών.
Γιατί εκπλησσόμεθα; Γιατί πέφτουμε από τα σύννεφα;
Φταίνε οι πολιτικοί που τα «βάζουν» με το μάθημα των Θρησκευτικών;
Ποιός τους εκλέγει; Οι Λάπωνες; Πόσα μηνύματα διαμαρτυρίας, γραμμένα με σοβαρότητα και επιχειρήματα, έχουν σταλθεί στα πολιτικά γραφεία τους;
Τα τελευταία χρόνια ακούμε για έναν περίφημο διάλογο για το μάθημα των Θρησκευτικών. Δεν έχει καταλήξει πουθενά... Κι αν κάνω λάθος διορθώστε με. Και δεν έχει καταλήξει διότι δεν μπορούμε ούτε να καθήσουμε μαζί και να συζητήσουμε...
Το μεγάλο μερίδιο της ευθύνης δεν ανήκει στους αδιάφορους, στους αθέους, ή σε κάποιον όμοιο, αλλά ανήκει σε εμάς τους εκκλησιαστικούς. Κληρικούς και λαϊκούς.
Ζούμε με ψευδαισθήσεις. Ακόμα πιπιλίζουμε την καραμέλα ότι οι Ορθόδοξοι είναι η πλειοψηφία στην Ελλάδα. Αλήθεια; Για ποιούς ακριβώς Ορθοδόξους ομιλούμε; Γι᾽ αυτούς που ο θρησκευτικός γάμος σημαίνει ακριβά νυφικά, χοροί και πανηγύρια; Γι᾽ αυτούς που ο εκκλησιασμός είναι άγνωστη λέξη; Γι᾽ αυτούς που σπεύδουν να απαλλάξουν τα παιδιά τους από τα Θρησκευτικά ώστε να μην χαλάσουν τον μέσο όρο της βαθμολογίας;

Φθάνεις γρήγορα.

20150922-3

Με την αγάπη και την απλότητα 
χωρίς πολλούς διαλογισμούς,
 γρηγορότερα φθάνεις στον άνω λιμένα.

Όσιος Ιωσήφ Ησυχαστής

Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος.

Ἔζησε καὶ μαρτύρησε ἐπὶ αὐτοκρατορίας Διοκλητιανοῦ.
Ἦταν γιὸς τοῦ Ἀνάκ, ὁποῖος ἦταν συγγενὴς τοῦ βασιλιὰ τῆς Ἀρμενίας Κουσαρῶ.  
Ὁ πατέρας τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς ὑπεύθυνους γιὰ τὴ δολοφονία τοῦ βασιλιὰ τῆς Ἀρμενίας. Οἱ Ἀρμένιοι γιὰ νὰ ἐκδικηθοῦν σκότωσαν τὸν Ἀνὰκ καὶ τὴν οἰκογένειά του, ἐκτὸς ἀπὸ τὸν Γρηγόριο καὶ ἕναν ἀδελφό του. 
Μετὰ ἀπὸ χρόνια ὁ γιὸς τοῦ Κουσαρῶ, ὁ Τηριδάτης, συνέλαβε τὸν Γρηγόριο ἐπειδὴ ἦταν χριστιανὸς καὶ τὸν βασάνισε σκληρά. 
Ὅταν δὲ ἔμαθε ὅτι πρόκειται γιὰ τὸ γιὸ τοῦ Ἀνάκ, ὁ ὁποῖος εὐθυνόταν γιὰ τὴ δολοφονία τοῦ πατέρα του, διέταξε νὰ τὸν ρίξουν σὲ λάκκο μὲ φίδια καὶ ἄλλα ἑρπετά. 
Ὁ Γρηγόριος ὄχι μόνο δὲν ἔπαθε τίποτα ἀλλὰ ἐπέζησε γιὰ 15 χρόνια τρεφόμενος μὲ τὸ ψωμὶ ποὺ τοῦ πήγαινε κρυφὰ μιὰ χήρα.

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

Η μουσική είναι παιδεία, εκτός όλων των άλλων .... (video)


Η ηθική του κόσμου και η ηθική της πίστης.

xeri
 Πρωτ. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

Το ερώτημα της ηθικής μας υπόστασης είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Πολλοί άνθρωποι σήμερα μιλούν για ηθική χωρίς Θεό. 
Ζητούνε από τους εαυτούς τους και τους άλλους να τηρούν νόμους, να έχουν αξιοπρέπεια στη συμπεριφορά τους, να μην υποκύπτουν σε πάθη και κακίες, χωρίς όμως να θέτουν μία κύρια προϋπόθεση: είναι εφικτή μία τέτοια στάση ζωής χωρίς σημεία αναφοράς; 
Αρκεί ο φόβος της τιμωρίας από το κράτος για την παραβίαση των νόμων ή η αποδοκιμασία ενός τμήματος της κοινωνίας που διασώζει ίχνη συλλογικότητας εντός του, για να μπορέσουμε να κρατήσουμε ενεργή την ηθική μέσα μας; Από την άλλη υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν στο Θεό και ακολουθούν τις ηθικές επιταγές της θρησκείας με έναν απόλυτο τρόπο, συχνά τυπολατρικά και συμπεριφοριστικά. Η ηθική γίνεται χρέος και καθήκον.

Είναι μακρύς ο δρόμος της ανατροφής των παιδιών μας. (Μέρος 2ο)

 Είναι μακρύς ο δρόμος της ανατροφής των παιδιών μας
Γράφει ο Δημήτριος Νατσιός, Δάσκαλος

Ερχόμαστε τώρα στην σύγχρονη εποχή, στην νεότερη Ελλάδα, όπου είχαμε κοσμογονικές αλλαγές. Μία κλειστή κοινωνία όπως ήταν, έρχεται σε επαφή με την Δύση. Θαμπώνεται, γοητεύεται, ξιπάζεται, προσπαθεί με τις ευλογίες της φωταδιστικής- κοραϊκής διανόησης να γίνει και αυτή «πεπολιτισμένο» έθνος της Ευρώπης. Το Βυζάντιο αμαυρώνεται, είναι σκοταδισμός, ανούσιες διενέξεις παπάδων και διεφθαρμένων αυτοκρατόρων. Οι μεγάλοι παιδαγωγοί του, οι Πατέρες της Εκκλησίας, περιφρονούνται. Η αρχαία Ελλάδα ασκεί γοητεία. Παραμορφωμένη όμως, με ρομαντικό πνεύμα, σαν ένα καλό παραμύθι.
Η εξέλιξη της τεχνικής και της επιστήμης, οδηγεί σε ουτοπίες και παραλογισμούς. Όλα θα τα λύσει η τεχνική. Ο άνθρωπος περιθωριοποιείται. Αξίζει μόνο ο εγκέφαλος του, ψυχή δεν υπάρχει, «ο Θεός πέθανε». Η εξέλιξη της επιστήμης θα τα λύσει όλα. Πείνα, αρρώστιες, πολέμους, ακόμη κι ο θάνατος, θα νικηθούν. Από κοντά και οι παιδαγωγικές επιστήμες διαγράφουν την πολυαίωνη πείρα και αναζητούν «μοντέρνες» μεθόδους ανατροφής των παιδιών. Τα παιδιά πλέον δεν είναι παιδιά, που ανθίζουν και βγάζουν το καθένα τον δικό του μοναδικό και ανεπανάληπτο ανθό. Είναι μικρογραφίες των μεγάλων. Δεν έχουν δικό τους χαρακτήρα, είναι όλα ίδια.

Αρχιεπίσκοπος σε Ν. Φίλη: ''Εγώ διοικώ με το Ευαγγέλιο, το Σύνταγμα και τον Κ.Χ. της Εκκλησίας''.


filis-9

Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης

"Εγώ διοικώ με το Ευαγγέλιο, το Σύνταγμα και τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας" είπε ο Αρχιεπίσκοπος στον Υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη που τον συνάντησε πριν λίγη ώρα.
Για το μάθημα των θρησκευτικών τόνισε πως ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας που ψηφίστηκε από τη Βουλή και αποτελεί νόμο του κράτους είναι ο οδηγός για τη χριστιανική διαπαιδαγώγηση της νεότητας και επιτάσσει τη συνεργασία για να υπηρετήσουν οι δύο πλευρές τον άνθρωπο.
Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε: ''Η θρησκεία διαδραματίζει ρόλο αγαθό και ηθικό στη δική μας περίπτωση της Ελλάδας, αλλά και ρόλο μισαλλοδοξίας, για να αναφερθούμε στην περίμετρό μας. Να διαβεβαιώσω ότι θα έχουμε συνεργασία προς όφελος του Ελληνικού λαού''.

Γερ. Παΐσιος: «Οσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει…».

Γερ. Παΐσιος: «Οσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει…»



- Γέροντα, πού οφείλεται η γκρίνια και πώς μπορείς να την αποφύγης;
- Στην κακομοιριά οφείλεται και με την δοξολογία την κάνει κανείς πέρα. Η γκρίνια γεννά γκρίνια και η δοξολογία γεννά δοξολογία.
Όταν δεν γκρινιάζη κανείς για μια δυσκολία που τον βρίσκει , αλλά δοξάζη τον Θεό, τότε σκάζει ο διάβολος και πάει σε άλλον που γκρινιάζει , για να του τα φέρη όλα ανάποδα. Γιατί, όσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει.
Μερικές φορές μας κλέβει το ταγκαλάκι και μας κάνει να μη μας ευχαριστή τίποτε, ενώ μπορεί κανείς όλα να τα γλεντάη πνευματικά με δοξολογία και να έχει την ευλογία του Θεού. Να, ξέρω κάποιον εκεί στο Όρος που, αν βρέξη και του πης «πάλι βρέχει», αρχίζει : «Ναι, όλο βρέχει, θα σαπίσουμε από την πολλή υγρασία» . Αν μετά από λίγο σταματήση η βροχή και του πης «ε, δεν έβρεξε και πολύ», λέει: «Ναι, βροχή ήταν αυτή; Θα ξεραθή ο τόπος...;» . Και δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν είναι καλά στο μυαλό, αλλά συνήθισε να γκρινιάζη. Να είναι λογικός και να σκέφτεται παράλογα!

Αφρική καλημέρα - μία γιορτή, ένα πανηγύρι.

00
Την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου στην Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής Πολυδενδρίου Αττικής πραγματοποιήθηκε ένα μεγάλο πανηγύρι. 
Κι αυτό γιατί όλοι όσοι ήρθαν στην εκδήλωσή μας χάρηκαν και γεύτηκαν από τις μυστικές χάρες και χαρές που κρύβει η Αφρική για όλους μα
Ήταν όλοι εκεί!! Οι εθελοντές της 4ης αποστολής που κατεβαίνοντας στην Ουγκάντα, έδωσαν κυριολεκτικά τον εαυτό τους για την υπόθεση της ιεραποστολής. 
Αλλά και φίλοι και συνεργάτες που εργάζονται στην Ελλάδα για την υπόθεση της Ιεραποστολής. Η εκδήλωσή μας που είχε τον τίτλο «Αφρική καλημέρα - Παρουσίαση της 4ης αποστολής μας στην Ουγκάντα» μίλησε ακριβώς για αυτό το πράγμα. Για μία καινούργια ανατολή σε κάποια χώρα. Μίλησε για τις στιγμές που έζησαν και φέτος και οι δύο ομάδες της αποστολής μας. Μίλησε για τον Ναό, τη λειτουργία του ιατρείου μας, την καινούργια φάρμα, το ξεκίνημα του νέου σχολείου. Μίλησε για τη γρήγορη όπως συμβαίνει πάντοτε εναλλαγή του πόνου με την ελπίδα και την πίστη.

Σας ελέγχει η συνείδηση, επειδή κάνετε πολύ βιαστικά την προσευχή σας.

Σας ελέγχει η συνείδηση, επειδή κάνετε πολύ βιαστικά την προσευχή σας
Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου

Γιατί υπακούτε στον εχθρό;
Εκείνος είναι που σας παρακινεί: «Γρήγορα… πιο γρήγορα…».  
Η βιαστική προσευχή δεν έχει πνευματικό καρπό.
Βάλτε, λοιπόν, κανόνα στον εαυτό σας να μη βιάζεστε.
Να προσεύχεστε έτσι, ώστε ούτε μια λέξη να μην προφέρουν τα χείλη σας, που να μην την κατανοεί ο νους σας και να μην τη βιώνει η καρδιά σας. 
Πρέπει να ριχθείτε σ” αυτόν τον αγώνα με αποφασιστικότητα στρατιωτική. Και όταν ο εχθρός σας ψιθυρίζει, «Κάνε τούτο ή εκείνο», εσείς να του αποκρίνεστε:

Άνοιξε ο 1ος κύκλος διαλέξεων του Συνδέσμου Επιστημόνων Πειραιώς.

00Με τον αγιασμό, το οποίο τέλεσε την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου, στην αίθουσα του Πνευμ. Κέντρου του Ι. Ναού Αγ. Τριάδος, ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ άνοιξε για την τρέχουσα χρονική περίοδο ο 1ος κύκλος διαλέξεων-συζητήσεων και δραστηριοτήτων, που οργανώνει και πραγματοποιεί ο Σύνδεσμος Επιστημόνων Πειραιώς.  
Σε συνέχεια των θεματικών κύκλων, των προηγούμενων χρόνων για θέματα Παιδείας (2010-11), θέματα Ιστορίας (2011-12) , θέματα επιστήμης και Ορθοδόξου Θεολογίας (2012-13) , τους Διαλόγους με Επίκεντρο την κρίση (2013-14)  και τα θέματα Οικογένειας (2014-15), για την φετινή περίοδο τα μέλη και τους φίλους του Σ.Ε.Π. θα απασχολήσουν  "Τα μείζονα εθνικά μας ζητήματα στους καιρούς της κρίσης"
Κηρύσσοντας την επίσημη έναρξη των δραστηριοτήτων 2015-16, ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, αναφερόμενος στο έργο και στην αποστολή του Συνδέσμου Επιστημόνων Πειραιώςεπεσήμανε μεταξύ άλλων ότι:

Από το υπουργείο Ανάπτυξης, άμισθος ιερέας.


amisthos-1

Της Στέφης Χριστοδούλου | Ορθόδοξη Αλήθεια-φύλλο Σεπτεμβρίου

Οι Αγιοι Πατέρες λένε: «Είδες τον αδελφόν σου; Είδες Κύριον τον Θεόν σου»! Πράγματι.
Κάθε άνθρωπος είναι πλασμένος «κατ ̓ εἰκόνα καὶ καθ ̓ ὁμοίωσιν Θεού». Συνεπώς, στο πρόσωπο του κάθε ανθρώπου οφείλουμε πάντοτε να διακρίνουμε την εικόνα του Θεού, την οποία καλούμαστε να διακονήσουμε στα πρόσωπα αυτών που πονούν και υποφέρουν από τις διάφορες δοκιμασίες της ζωής.
O π. Γεώργιος Μπάμπος είναι ένας κληρικός που αποτελεί εξαίρεση στη σκληρότητα της εποχής μας. Καθημερινά βιώνει στην πράξη την αγάπη του Ιερού Ευαγγελίου, με τα έργα του, αποδεικνύοντας πως ανήκει στην κατηγορία των κληρικών που δεν μένουν μόνο στα «ξύλινα» λόγια από άμβωνος, αλλά κατεβαίνει και ίδιος στο «πεζοδρόμιο της ζωής».
Είναι ιερέας εδώ και μόλις οκτώ χρόνια, αφού προηγουμένως ήταν υπάλληλος του υπ. Ανάπτυξης, όπου εργάστηκε για 25 χρόνια. Δύο μήνες πριν βγει στη σύνταξη, χειροτονήθηκε ιερέας. «Δεν έγινα παπάς για να κονομήσω, αλλά από αγάπη στον Χριστό και τον συνάνθρωπο» λέει χαρακτηριστικά.
Χειροτονήθηκε από τον Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιο και τοποθετήθηκε εφημέριος στην Αλίαρτο, μια και επιθυμία του ήταν να λειτουργεί στο πιο μικρό εκκλησάκι της Μητρόπολης Θηβών. Σήμερα υπηρετεί ως άμισθος ιερέας στις Γυναικείες Φυλακές Ελαιώνα, όπως και στις φυλακές απεξάρτησης τοξικομανών που βρίσκονται ακριβώς δίπλα.

Αυτό μας κάνει ακάθαρτους.

20150921-3
Πρώτα απ’ όλα είναι τα λόγια μας. Αν τα λόγια αυτά είναι άσχημα, αν το στόμα μας, με το οποίο λαμβάνουμε το άχραντο Σώμα και το τίμιο Αίμα του Χριστού ανοίγει για να λέμε διάφορες βρισιές και αισχρολογίες, αυτό μας κάνει ακάθαρτους. 
Ο άνθρωπος που βρίζει, τον εαυτό του βρίζει, και αυτός που συκοφαντεί τον πλησίον του, τον εαυτό του συκοφαντεί και φανερώνει μ’ αυτό τον τρόπο την ρυπαρότητα και την ακαθαρσία της ψυχής του. Αυτός που βρίζει, μιαίνει τον εαυτό του και όχι εκείνον που βρίζει. 
Μας κάνουν ακάθαρτους όλα εκείνα που βγαίνουν από μέσα μας.

Ὁ Ὅσιος Κυριακὸς ὁ Ἀναχωρητὴς.

Ἦταν ἄνθρωπος ποὺ καλλιεργοῦσε ὑπομονήν καὶ πραότητα. Γι' αὐτὸ καὶ πέτυχε στὴν ἀσκητική του ζωή.
Γεννήθηκε στὴν Κόρινθο τὸ 5ο αἰῶνα, ἀπὸ ἱερέα πατέρα, τὸν Ἰωάννη. Τὴν μητέρα του τὴν ἔλεγαν Εὐδοξία καὶ εἶχε ἀδελφὸ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Κορίνθου Πέτρο.
Ἀπὸ ἱερατικό, λοιπόν, γένος ὁ Κυριακός, σὲ νεαρὴ ἡλικία πῆγε στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ ἀπὸ ἐκεῖ στὴ Λαύρα τοῦ Μεγάλου Εὐθυμίου. 
Ἐκεῖ, ὁ Μέγας Εὐθύμιος, τὸν ἔκανε μοναχὸ καὶ τὸν ἔστειλε στὸν ἀσκητὴ Γεράσιμο. 
Ὅταν πέθανε ὁ Γεράσιμος, ὁ Κυριακὸς ἐπέστρεψε στὴν Λαύρα τοῦ Εὐθυμίου, ὅπου μὲ ζῆλο καλλιεργοῦσε τὶς ἀρετές του, ὥσπου κάποια στάση ποὺ ἔγινε στὴ Λαύρα τοῦ Εὐθυμίου τὸν ἀνάγκασε νὰ πάει στὴ Λαύρα τοῦ Σουκᾶ.
Ἐκεῖ 40 χρονῶν χειροτονήθηκε πρεσβύτερος καὶ ἀνέλαβε τὴν ἐπιστασία τοῦ Σκευοφυλακίου.

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Που θα χτυπήσει η κακοκαιρία την Τρίτη - Η αναλυτική πρόγνωση.


Που θα χτυπήσει η κακοκαιρία την Τρίτη - Η αναλυτική πρόγνωση

Τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες θα εκδηλωθούν την Τρίτη κυρίως στην ανατολική και νότια χώρα τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. 
Τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους έντονα στα βορειοανατολικά.

Η αναλυτική πρόγνωση του καιρού για την Τρίτη
Μακεδονία, Θράκη
Καιρός: στη δυτική Μακεδονία λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες κυρίως τις απογευματινές ώρες με πιθανότητα πρόσκαιρων όμβρων στα ορεινά. Στις υπόλοιπες περιοχές νεφώσεις κατά περιόδους αυξημένες με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα που θα είναι κατά τόπους έντονα κυρίως από τη Χαλκιδική και ανατολικότερα το βράδυ στη Θράκη σταδιακά θα εξασθενήσουν.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στην κεντρική Μακεδονία τις πρωινές ώρες τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 18 έως 24 βαθμούς κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: «Το ζήτημα των Θρησκευτικών πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα».

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: «Το ζήτημα των Θρησκευτικών πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα»
Το ζήτημα των Θρησκευτικών πρέπει να αντιμετωπίζεται με σοβαρότητα, επισήμανε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδας, Ιερώνυμος, αναφερόμενος στις προθέσεις της νέας κυβέρνησης και τις δηλώσεις της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας, Σίας Αναγνωστοπούλου.
«Εκείνο που λείπει από όλους μας είναι η σοβαρή αντιμετώπιση» τόνισε χαρακτηριστικά, από την Κομοτηνή, όπου βρίσκεται. «Ό,τι πιάνουμε στο στόμα μας και ό,τι κουβεντιάζουμε, πρέπει να το μεταχειριζόμαστε με σοβαρότητα» πρόσθεσε.
Οι άνθρωποι λέμε πολλά, συνέχισε και συμπλήρωσε ότι οι θεσμοί, δηλαδή το κράτος, το Σύνταγμα, η πολιτεία - μαζί με την Εκκλησία - θα αντιμετωπίσουν από κοινού όλα τα ζητήματα.
Αύριο, ο κ. Ιερώνυμος θα συναντηθεί με τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, στις 12:00 το μεσημέρι, προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με το επίμαχο θέμα.

Η κρίση στρέφει τους Έλληνες στο Θεό.

Η κρίση στρέφει τους Έλληνες στο Θεό
Τον υψηλότερο δείκτη θρησκευτικότητας μεταξύ των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εμφανίζουν οι Έλληνες οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως ο πιο «πιστός» λαός της γηραιάς ηπείρου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής έρευνας οι Έλληνες εμφανίζουν σταθερά δείκτη θρησκευτικότητας υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το ποσοστό των πολιτών της ΕΕ που δηλώνουν ότι πιστεύουν στον Θεό είναι 52% ενώ στην Ελλάδα ανέρχεται στο 81%. Επίσης οι Έλληνες δηλώνουν ότι προσεύχονται σε υψηλότερο ποσοστό από τους άλλους Ευρωπαίους ενώ 56% δηλώνουν ότι σκέφτονται συχνά για το νόημα και τον σκοπό της ζωής σε σχέση με 35% στην υπόλοιπη ΕΕ.
Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως τα δύο τελευταία χρόνια η θρησκευτικότητα των Ελλήνων παρουσιάζει αυξητική τάση και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών είναι αποτέλεσμα της καταρράκωσης πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών θεσμών από τους οποίους αισθάνονται προδομένοι και απογοητευμένοι.

Είναι μακρύς ο δρόμος της ανατροφής των παιδιών μας. (Μέρος 1ο)

Είναι μακρύς ο δρόμος της ανατροφής των παιδιών μας



Γράφει ο Δημήτριος Νατσιός, Δάσκαλος


Ο μεγάλος μας ποιητής Κωνσταντίνος Καβάφης στο περίφημο ποίημά του «Ιθάκη» σημείωνε τούτα τα σπουδαία:
«Πάντα στο νου σου να ‘χεις την Ιθάκη
το φθάσιμο εκεί είν’ ο προορισμός σου.
Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι διόλου
καλύτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·
Και γέρος πια ν’ αράξεις στο νησί,
Πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο».
Ένα ταξίδι ωραίο είναι ο γονικός ρόλος. Ένα ταξίδι, πάνω σε μια σχεδία, που περιπλανάται εδώ κι εκεί, που συναντά τους Λαιστρυγόνες, τους Κύκλωπες και τον άγριο Ποσειδώνα, αναλαμβάνουν οι γονείς. Ο πηγαιμός είναι το μεγάλωμα των παιδιών, στον πηγαιμό αυτόν αποκτάς πείρα και σοφία, φτάνεις γέρος πια στην Ιθάκη. Είναι το ταξίδι αυτό γεμάτο χαρές, προκλήσεις, θύελλες, λύπες, όλα όμως τα λησμονεί ο γονέας, όταν φτάσει στην Ιθάκη του. Όταν αντικρίσει τα παιδιά του, ν’ ανοίγουν τα δικά τους φτερά, να ετοιμάζονται για τον δικό τους γοητευτικό πηγαιμό.

Γέροντας Παΐσιος: «Για τίποτε να μην έχετε άγχος…».

Γέροντας Παΐσιος: «Για τίποτε να μην έχετε άγχος…»


Για τίποτε να μην έχετε άγχος.

Το άγχος είναι του διαβόλου. Όταν βλέπετε άγχος, να ξέρετε ότι εκεί έχει βάλει την ουρά του το ταγκαλάκι. Ο διάβολος δεν πηγαίνει κόντρα. 
Αν υπάρχη μια τάση, σπρώχνει και αυτός, για να ταλαιπωρήση και να πλανήση τον άνθρωπο.

 Τον ευαίσθητο λ.χ. τον κάνει υπερευαίσθητο. Όταν έχης διάθεση να κάνης μετάνοιες, σπρώχνει και ο διάβολος να κάνης περισσότερες από την αντοχή σου και, αν οι δυνάμεις σου είναι περιορισμένες, δημιουργείται μια νευρικότητα, γιατί δεν τα βγάζεις πέρα, και στην συνέχεια σου δημιουργεί άγχος με ελαφρά απελπισία κατ’ αρχάς και μετά συνεχίζει…

Ελεεινή προπαγάνδα από την Αρχή Προστασίας Προσ. Δεδομένων για τα Θρησκευτικά και η αποκατάσταση της αλήθειας.

Ελεεινή προπαγάνδα από την Αρχή Προστασίας Προσ. Δεδομένων για τα Θρησκευτικά και η απάντηση του ΕΚΚΛΗΣΙΑonline αποκατάσταση της αλήθειας
Για πολλοστή φορά σε αυτόν τον τόπο η αμφιβόλου σκοπού Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έρχεται να πάει κόντρα στο κοινό αίσθημα κα ι στην περίπτωση των Θρησκευτικών παραμερίζει την απόφαση του Εφετείου των Χανίων κρίνοντας ως  "Νόμιμη και συνταγματική την δήλωση για την απαλλαγή μαθητή από τα θρησκευτικά για λόγους θρησκευτικής συνειδήσεως".
Το όργανο αυτό πατάει πάνω στην δική του ερμηνεία της εγκυκλίου του υπ. Παιδείας και αναφέρει πως σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας του περασμένου Ιανουαρίου - όπως αναφέρει η Αρχή - στη επίμαχη δήλωση του μαθητή ή του γονέα στην οποία αναφέρεται ότι «ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος ή επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης, δεν είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος στο οποίο ανήκει».
Και συνεχίζει η Αρχή, ότι «παρέχεται η δυνατότητα στους γονείς που δε επιθυμούν να παρακολουθεί το παιδί τους το μάθημα των θρησκευτικών ή να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος ή εναλλακτικά να ζητούν την απαλλαγή από την υποχρέωση παρακολούθησης με επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης οι οποίοι επιβάλλουν τη μη συμμετοχή στο μάθημα των θρησκευτικών». Κατά συνέπεια αναφέρει η Αρχή, «δεν απαιτείται άνευ ετέρου δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος».

Το Μυστήριο της Εξομολογήσεως μέ βοηθούς δύο smart phones...


smart
Του Σεβ. Μητροπολίτου Χονγκ-Κονγκ κ. Νεκταρίου

Τον είδα σήμερα στην θεία Λειτουργία και άθελά μου χαμογέλασα.
Σκέφτηκα: έρχεται όποτε μπορεί για να εκκλησιασθεί αλλά δεν καταλαβαίνει τίποτα. Δεν μιλάει Αγγλικά, ούτε και Καντονέζικα.
Μετά την θεία Λειτουργία, την ώρα του καφέ, παρατήρησα ότι στεκόταν σε μία γωνία κρατώντας στο χέρι το φορητό τηλέφωνό του και με κοιτούσε με επίμονο βλέμμα.
Περίμενε υπομονετικά. Όταν οι περισσότεροι άρχισαν να φεύγουν, εκείνος με πλησίασε. Κάτι μου είπε στην δική του διάλεκτο και ταυτόχρονα μου έδειξε την οθόνη του φορητού τηλεφώνου του.

Ξέρεις να κολυμπάς;

20150922-1

Πρέπει να συνηθίσεις τον νου σου 
να κολυμπά στο νόμο του Κυρίου, 
κάτω από την καθοδήγηση του Οποίου 
να προσαρμόζεις και τη ζωή σου.

Όσιος Σεραφείμ του Σάρωφ

Ὁ Ὅσιος Χαρίτων ὁ Ὁμολογητής.

Κατεῖχε μεγάλη κοινωνικὴ θέση στὸ Ἰκόνιο, ἀλλὰ καὶ μεγάλες χριστιανικὲς ἀρετές.
Ὅταν, λοιπόν, ὁ αὐτοκράτωρ Αὐρηλιανὸς (270 – 275) ἐξέδωσε διάταγμα κατὰ τῶν χριστιανῶν, ὁ ἔπαρχος Ἰκονίου συνέλαβε τὸν Χαρίτωνα ἀπὸ τοὺς πρώτους. 
Τὰ βασανιστήρια ποὺ ὑπέστη ἦταν σκληρά. Ὅμως ὁ Χαρίτων ἔμεινε ἀμετακίνητος στὴν πίστη του.
Στὸ διάστημα δὲ ποὺ βρισκόταν στὴ φυλακή, ὁ Αὐρηλιανὸς δολοφονήθηκε. Ὁ Διάδοχός του Πρόβος σταμάτησε τὸ διωγμὸ κατὰ τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὁ Χαρίτων ἀπελευθερώθηκε.
Ἀποφάσισε, τότε, νὰ πάει προσκυνητὴς στὰ Ἱεροσόλυμα. Ἀλλὰ στὸν δρόμο συνελήφθη ἀπὸ λῃστές, ποὺ τὸν ὁδήγησαν στὸ κρησφύγετό τους.
Ὅταν ἔφθασαν στὴ σπηλιά τους, ἔφαγαν καὶ ἤπιαν. Ἀλλὰ τὸ κρασὶ ἦταν δηλητηριασμένο καὶ πέθαναν ὅλοι. Τότε, ἡ σπηλιὰ ἐκείνη τῶν λῃστῶν μετατράπηκε ἀπὸ τὸν Ὅσιο σὲ ἐκκλησία τοῦ θεοῦ.

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

Το Άγιο Όρος με τα μάτια ενός Τούρκου.

Το Άγιο Όρος με τα μάτια ενός Τούρκου


Το Άγιο Όρος με τα μάτια ενός Τούρκου: Διαβάστε αποσπάσματα από άρθρο του κ. Ertuğrul Özkök στην εφημερίδα Hürriyet που δημοσιεύθηκε στις 8 Ιουνίου 2014.
Ο αρθρογράφος, μαζί με τον αρχιτέκτονα Ali Esad Göksel, επισκέπτονται - και ζουν για 3 ημέρες- στο <<Περιβόλι της Παναγίας>>,μετά από άδεια του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
"Όπως οι περισσότεροι Τούρκοι, έτσι και εγώ, άκουσα για πρώτη φορά το Άγιο Όρος στο έργο «Aynaroz Kadısı» (Ο Καδής του Αγίου Όρους) του Musahipzade Celal.
… 
Μετά ανακάλυψα αυτή την περιοχή. Διάβασα αρκετά. Ήθελα χρόνια να πάω. Τελικά πήγα με την βοήθεια και την άδεια του Πατριάρχη του Fener (Φαναρίου), Βαρθολομαίου (σ.σ. έτσι ονομάζουν οι Τούρκοι, για λόγους προπαγάνδας, τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο).

Ω ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΝΑΛΑ


Η ΟΛΜΕ και τα Θρησκευτικά.

Η ΟΛΜΕ και τα Θρησκευτικά


Γράφει ο Παναγιώτης Ασημακόπουλος - Θεολόγος καθηγητής

Μέσα στο καλοκαίρι του 2007 ο τότε υπουργός Παιδείας Ευρ. Στυλιανίδης δημιουργούσε πρόβλημα εκ του μη όντος στο ζήτημα της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών. (Αργότερα βέβαια δήλωνε αποπροσανατολισμένος από τον τότε Συνήγορο του Πολίτη…). 
Η εγκύκλιος Γκεσούλη, που έως τότε ίσχυε, έλυνε το ζήτημα και όλοι οι εμπλεκόμενοι (θεολόγοι, γονείς, μαθητές, αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι) συμφωνούσαν. Παράλληλα με τις παλινωδίες του Υπουργείου παρακολουθούσαμε έκπληκτοι και τις ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ που άνετα χαρακτηρίζονται ως μνημεία ασχετοσύνης και αντισυναδελφικότητας.

Το φετινό Ιανουάριο, αμέσως μετά τις εκλογές και μόλις που ξημέρωνε η «πρώτη φορά Αριστερά», η ΟΛΜΕ ξύπνησε με την αυγή και καλωσόρισε τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με το «φλέγον» αίτημα της κατάργησης της σχολικής εορτής των τριών Ιεραρχών και την εκ νέου μετατροπή της σε σχολική αργία. Έπρεπε να προλάβει, καθώς η «ανεπιθύμητη» εορτή ήταν σε …δύο ημέρες!!! Αυτό που έλειπε από τα σχολεία – κατά την ΟΛΜΕ – ήταν μια ακόμη αργία!!!

Σχόλια στον Απόστολο της Κυριακής Α΄ Λουκά.



῾᾽Αδελφοί, συνεργοῦντες παρακαλοῦμεν μή εἰς κενόν τήν χάριν τοῦ Θεοῦ δέξασθαι ὑμᾶς᾽ (Β´ Κορ. 6, 1)
(᾽Αδελφοί, συνεργάτες τοῦ Θεοῦ καθώς εἴμαστε, σᾶς παρακαλοῦμε νά μήν ἀφήσετε νά πάει χαμένη ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ πού δεχτήκατε).
α. Τό ἀποστολικό ἀνάγνωσμα τονίζει τή χάρη καί τή δωρεά πού ὁ Θεός ἔδωσε καί δίνει στούς ἀνθρώπους, ἀλλά καί τήν εὐθύνη πού ἔχουμε οἱ ἄνθρωποι ὡς συνεργάτες μέ τόν Θεό ἀπέναντι στή χάρη αὐτή.

β. 1. Καί κατά πρῶτον: εἴμαστε συνεργάτες τοῦ Θεοῦ. Μία ἀλήθεια πού θίγει σέ κάθε εὐκαιρία ὁ ἀπόστολος Παῦλος (῾συνεργοί Θεοῦ ἐσμεν᾽ θά πεῖ ἀλλοῦ), διότι ὁ Θεός μᾶς δημιούργησε ῾κατ᾽ εἰκόνα καί καθ᾽ ὁμοίωσίν᾽ Του. Δέν εἴμαστε δηλαδή πιόνια καί παιχνίδια στά χέρια τοῦ Θεοῦ. ῾Ο Παντοδύναμος Θεός θέλει νά αὐτοπεριορίζεται γιά νά φανερώνεται ἡ ἐλευθερία τῶν ἀνθρώπων, χωρίς τήν ὁποία ᾽Εκεῖνος δέν κάνει τίποτε. ῾῾Ο Θεός δέν μᾶς ἔδωσε ἁπλῶς ἐλευθερία. Χάραξε τήν ἐλευθερία μέσα μας᾽, ἔλεγε ὁ ἅγιος Γέρων Πορφύριος. ᾽Ακόμη καί στήν περίπτωση πού ὁ Θεός μᾶς βλέπει νά ἐπιλέγουμε τήν καταστροφή μας, καί πάλι δέν ἐπεμβαίνει ἐκβιαστικά στή ζωή μας. ῾῞Οστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν…᾽.

Δεν θα δουν πρόσωπο Θεού.

20150921-2 

Η Εκκλησία είναι 
ο προθάλαμος του παραδείσου.
 Όσοι δεν έχουν οργανική σχέση 
με την Εκκλησία και τα Μυστήριά Της, 
δεν πρόκειται να δουν πρόσωπο Χριστού.

Δημήτριος Παναγόπουλος (ιεροκήρυκας)

Ὁ Ἅγιος Καλλίστρατος ὁ Μάρτυρας καὶ οἱ σὺν αὐτῷ 49 Μαρτυρήσαντες.



Καταγόταν ἀπὸ τὴν Καρχηδόνα. Οἱ γονεῖς του, καθὼς καὶ οἱ πρόγονοί του, ἦταν εὐσεβέστατοι χριστιανοί.
Ὅταν μεγάλωσε ὁ Καλλίστρατος, κατατάχθηκε στὸ στρατὸ σὰν νεοσύλλεκτος. Ἡ «ὁμίχλη» τῆς σαρκολατρείας ποὺ ἐπικρατοῦσε στὸ στράτευμα δὲν ἐπηρέασε καθόλου τὸν Καλλίστρατο. Ἀντίθετα μάλιστα, καλλιέργησε ἀκόμα περισσότερο τὶς εὐσεβεῖς συνήθειές του. Μιὰ ἀπ’ αὐτὲς ἦταν νὰ προσεύχεται κατὰ τὴ νύκτα.
Αὐτὸ ὅταν τὸ εἶδαν οἱ συνάδελφοί του, τὸν κατήγγειλαν στὸ στρατηγὸ Περσεντῖνο (287 μ.Χ.). Αὐτὸς ἀμέσως τὸν κάλεσε, καὶ ὅταν ἄκουσε καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιο ὅτι εἶναι χριστιανός, διέταξε καὶ τὸν βασάνισαν, σκληρά. Κατόπιν, ἀφοῦ τὸν ἔδεσαν μέσα σ’ ἕναν σάκο, τὸν ἔριξαν στὴ θάλασσα. Ἀλλὰ μὲ θαῦμα ὁ σάκος σχίστηκε, καὶ δυὸ δελφίνια ἔφεραν σῶο καὶ ἄβλαβη τὸν Καλλίστρατο, στὴν στεριά. Τότε, 49 στρατιῶτες ποὺ εἶδαν τὸ γεγονὸς πίστεψαν στὸ Χριστό, καὶ ἀφοῦ ἔτρεξαν στὸν Καλλίστρατο, τοῦ εἶπαν: «Πράγματι, εἴδαμε ὅτι ὑπάρχει στ’ ἀλήθεια καὶ εἶναι μεγάλος ὁ Θεός σου, ὁ ὁποῖος καὶ ἀπὸ τὸν βυθὸ τῆς θάλασσας ὑπερφυσικὰ σὲ ἔβγαλε. Θὰ μποροῦσε, ἄραγε, νὰ δεχθεῖ καὶ ἐμᾶς τοὺς εἰδωλολάτρες;».

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Ελλάδα χώρα καταγωγής Αγίων ή δαιμόνων;

Ελλάδα χώρα καταγωγής Αγίων ή δαιμόνων;
Το άκρως προκλητικό τραγούδι του Νίκου Καρβέλα που υβρίζει τον Χριστιανισμό έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων.
Ο Ιερομόναχος Γεδεών Μαγκριώτης, με αφορμή την αθλιότητα του τραγουδιστή, απέστειλε την κάτωθι επιστολή:
Στο άκουσμα του τραγουδιού με τίτλο «Ο διάβολος είναι από την Ελλάδα» διαπιστώνει κανείς όχι απλώς την κατάπτωση των ηθών αλλά τη στρέβλωση.
Στο όνομα της «ελευθερίας» καθ’ υβρίζεται με τρόπο αήθη η πίστη εκατομμυρίων ανθρώπων, όπου αναγνωρίζουμε τον Ιησού Χριστό ως Λυτρωτή και Σωτήρα.
Οι στίχοι του εν λόγω τραγουδιού προτρέπουν στη βίωση των παθών, στη σαρκολατρεία και γενικότερα στην αποδοχή του διαβολικού τρόπου ζωής, ως τρόπο ζωής των νεοελλήνων. 
Εάν όμως βρεθεί κάποιος να στηλιτεύσει, κυρίως τον τρόπο έκφρασης, των απόψεων αυτών, θα χαρακτηρισθεί ως αναχρονιστής, συντηρητικός και γενικότερα άνθρωπος ο οποίος εμποδίζει την πρόοδο αλλά και την ελευθερία έκφρασης της τέχνης.